DVD.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Antwoord

Discussieopties Zoek in discussie
Oud 14-04-2007, 15:52   #1  
stephan.
Member

Standaard Philips Full HD vs Sony Full HD

Ik heb mijn hd-ready tv van samsung van de hand gedaan en wil nu dan eindelijk een goede set gaan aanschaffen waar ik geen spijt van krijg.. Heb inmiddels redelijk wat bekeken en met mijn budget van 2000 - 2200 euro ben ik op de volgende modellen uitgekomen...

De Sony KDL - 40W2000 en de Philips 37PF9641D..

Sony: http://www.sony.nl/view/ShowProduct...._NL&source=rss

Philips: http://www.consumer.philips.com/cons...10_NL_CONSUMER

Ik hoor het graag van jullie...
stephan. is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 20:57   #2  
Alexander D
Senior Member
Trader: Five-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star Trader

Standaard

De Sony. Die vind ik mooier beeld geven.

Beide toestellen zijn goed, je moet gaan kijken welk beeld je het meeste bevalt.

DVD.NLLER januari 2007
Alexander D is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 22:54   #3  
stephan.
Member

Standaard

ja heb ze inmiddels beide 'in actie' gezien. Vind de philips een stuk sterker met (digitaal) tv signaal... Heb gewoon het idee dat philips wat betreft techniek een paar stapjes verder is dan de andere merken met name door pixel plus hd o.a.

De sony heeft 1080p input en de philips een 1080p panel, maar slechts 1080i input... Het verschil zal denk ik echter beperkt zijn qua kwaliteit... Meer meningen zijn nog altijd welkom ..

Ben blij te horen dat het beide goede sets zijn..
Oud 15-04-2007, 00:17   #4  
Pieter Kleine
Senior Member
Trader: Two-Star TraderTwo-Star Trader

Standaard

De Philips is dus geen full hd, want doet niks met 1080p. Daarbij is het formaat slechts 37 inch. Ik heb de Sony en vind hem zelf uitmuntend. Je hebt nu voor de Sony nog de actie, dacht tot eind deze maand, dat je voor dit toestel €250,-- terug krijgt van Sony. Let er op dat bijv. via kieskeurig bedrijven die dit niet al van de prijs af hebben gehaald, dus check de prijzen goed. Ik zou in elk geval gaan voor full hd.
Mijn ht-opstelling: Onkyo TX-SR875, OPPO DV-983H DVD Player, Medion MD 8822 entertainment pc,Toshiba HD-XE1 hd-dvd-speler, Panasonic BD-50, Humax iHDR-5050C, Sony 46w5500 (full hd) BB LCD, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Harmony 885 Universal Remote, AKG K910 Wireless Headphones, Grado SR-125 headphones.

Wat ik gezien heb

Laatst aangepast door Pieter Kleine : 15-04-2007 om 12:48.
Pieter Kleine is offline   Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 11:45   #5  
R Klemkerk
Senior Member
Trader: Five-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star Trader

Standaard

Sony W2000. Mooier toestel (persoonlijk standpuntje). prachtig beeld (ook in digitaal!) en een mooie prijs, en idd nu nog tot eind april 250 euro cashback.

de fullhd van Sony is meer zwart bij zwarte achtergronden, de philips is meer grijs. Dat is wel een belangrijk verschil om te noemen.
Oud 15-04-2007, 12:19   #6  
René Groen
Senior Member
Trader: Four-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderSafetrader

Standaard

Ik had ook wat vraagjes over de Sony W2000 voor de mensen die deze TV hebben, hoop dat stephan het niet erg vind dat ik ze hier even post.

1) Hoe gaat de TV om met de kwaliteit van (normale) DVD's? Als speler, voor zover dat belangrijk is, heb ik deze.
2) Ik heb een analoog TV signaal, kan iemand me zeggen hoe dit in vergelijking staat op een normale TV? (ik heb nu een 82 cm. breedbeeld)
3) Ik wil de TV (voor een groot deel) gebruiken om te gamen. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt
Oud 15-04-2007, 12:54   #7  
Pieter Kleine
Senior Member

Standaard

1. DVD kwaliteit, afhankelijk natuurlijk van de kwaliteit van de dvd zelf, maar bij mij heel, goed.
2. Analoge tv, redelijk, viel mij niet tegen, maar doe jezelf een plezier en ga voor digitale tv. Jeb hebt dan toch weer betere kwaliteit beeld.
3. Ik doe zelf niet aan gaming. Maar in 1080p heb je geen overscan! VGA gaat officieel tot 1368 x ... Dus niet full hd. Maar je kunt gewoon de PS3 er op aansluiten met uitgangssignaal 1080p. Je krijgt een korte melding, negeren, en vervolgens op 1080p jouw game spelen.
Kanttekening, de tv zelf beschikt al over een zeer goede upscaler. Het blijft wel zaak om zelf de tv in actie te zien in een winkel, en neem je eigen spul mee om e.e.a. te checken.
Tweede kanttekening, ik wil nog eens testen het verschil in beeldkwaliteit tussen normale digitale tv en hdtv op dit toestel.
Kanttekening drie, voor de analoge tv blijven alle beeldverbeteraars ingeschakeld, anders 'kloten' beeld.
Mijn ht-opstelling: Onkyo TX-SR875, OPPO DV-983H DVD Player, Medion MD 8822 entertainment pc,Toshiba HD-XE1 hd-dvd-speler, Panasonic BD-50, Humax iHDR-5050C, Sony 46w5500 (full hd) BB LCD, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Harmony 885 Universal Remote, AKG K910 Wireless Headphones, Grado SR-125 headphones.

Wat ik gezien heb

Laatst aangepast door Pieter Kleine : 15-04-2007 om 12:58.
Oud 15-04-2007, 13:00   #8  
René Groen
Senior Member
Trader: Four-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderSafetrader

Standaard

Vriendelijk dank Rhodanos
Oud 15-04-2007, 14:27   #9  
stephan.
Member

Standaard

Geen probleem uiteraard Rene ... heb ik ook weer wat geleerd. Meeste geven dus toch de sony aan... Ga m deze week even in actie bekijken! Betwijfel namelijk het verschil tussen de 1080i input van de philips die het weer upscaled naar 1080p (weliswaar met maximaal 30 frames p/s dan) en de 1080p van de sony, dat verschil ga je toch nauwelijk merken? En 1080i op een full hd is toch weer een behoorlijke stap vooruit tov 1080i op een hd-ready (ivm het aantal beeldlijnen)?
Oud 15-04-2007, 15:09   #10  
Pieter Kleine
Senior Member

Standaard

Ik weet niet zo gauw waar ik het gelezen heb. Maar er was recentelijk ergens een bespreking van diverse toestellen, met als conclusie dat op een 'full hd' tv 10801 of 1080p geen zienbaar verschil oplevert. Maar je eigen ogen zijn altijd de beste getuige.

Wat ik gezien heb
Oud 15-04-2007, 19:17   #11  
stephan.
Member

Standaard

Hmm klinkt interessant is kijken of ik die ergens kan vinden, als iemand anders een linkje heeft hoor ik het graag!
Oud 15-04-2007, 21:40   #12  
René Groen
Senior Member

Standaard

Ik heb slechts flarden gelezen, maar hier vind je in ieder geval een mooi artikel over de Sony, waardoor je van dat scherm al een stuk meer te weten komt.
Oud 16-04-2007, 14:03   #13  
Avalan
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
Ik weet niet zo gauw waar ik het gelezen heb. Maar er was recentelijk ergens een bespreking van diverse toestellen, met als conclusie dat op een 'full hd' tv 10801 of 1080p geen zienbaar verschil oplevert. Maar je eigen ogen zijn altijd de beste getuige.
Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik ben dus nog tegengekomen dat 720p eigenlijk nog beter is dan 1080i.
Hoedanook is het probleem met 1080i (en alle interlaced) dat er voor plasma/lcd tv's er gedeïnterlacet moet worden en dat is niet zo eenvoudig als het lijkt. Vooral als de bron zelf progressief opgebouwd is (dwz 99% van bioscoopfilms die uitkomen op DVD of HDDVD/BluRay) is het een beetje absurd om het beeld te laten interlacen naar bvb 1080i om dan de TV terug te laten de-interlacen. De meeste TVs gaan er simpelweg niet in slagen om 100% terug het originele bronbeeld te genereren omdat ze moeten gissen welke 2 opeenvolgende interlaced fields afkomstig zijn van één en hetzelfde progressive frame.
Of je dat ook daadwerkelijk zult merken zal wellicht wel afhangen van het soort materiaal (ik vermoed dat bvb animatiefilms gevoeliger zijn aan foutjes).

Van de andere kant heeft een FullHD (dus 1080p) TV m.i. pas zin als je ook een echte 1080p bron hebt, dus bvb een HD-DVD of BluRay speler of bvb een PS3.
Avalan is offline   Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 14:36   #14  
Ashram
Junior Member

Standaard

Ik heb zelf ook een Sony 40W2000 en ik ben er heel erg tevreden over. Ik zat eerst ook te twijfelen of ik voor de Philips zou gaan, maar de combinatie 40", 1080p en de vele reviews die aangeven dat zwart erg goed weergegeven wordt, gaven bij mij toch de doorslag.

M'n PS3 is via HDMI aangesloten en geeft een geweldig beeld. Heb zelf geen digitale tv aansluiting omdat ik erg weinig tv kijk, maar analoog beeld is gewoon goed. Gewone dvd is ook erg goed, maar zoals Rhodanos al aangeeft heeft dit ook te maken met de kwaliteit van de dvd.
Antwoord

Discussieopties Zoek in discussie
Zoek in discussie:

Zoek uitgebreid

Instellingen bij het plaatsen van berichten
Je mag niet nieuwe discussies aanmaken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

vB code is aan
Smilies zijn aan
[IMG] code is aan
HTML code is uit
Forumnavigatie

9 (Nine) (Limited Ed...
  9 (Nine)
  Red Cliff
  Carlos Santana Prese...
  World Unseen, The
  Bert Kreischer - Com...
  Private Lives of Pip...
  Year One
  Year One
  Grand Canyon Adventu...
  Taking of Pelham 1 2...
  Taking of Pelham 1 2...
  Hangover, The
  Ice Age 3: Dawn of t...
  Theo Maassen - Zonde...
Schrijf je in voor de
DVD.nl nieuwsbrief:

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32 uur.

Forum software: vBulletin, versie 3.6.5
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.