De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo Home Theatre ??? (help)

    De Philips 42PF9831D/10 is inmiddels besteld en nu zoek ik nog een bovengemiddeld maar wel betaalbaar HT-systeem.

    Vond de Onkyo HT-S990THX en dacht meteen, die is het!!!
    Samen met de Onkyo DV-SP404E en ik ben klaar!!!

    Maar na het bestuderen begin ik wat te twijfelen over de aansluitmogelijkheden...
    Zo heeft de HT-S990THX geen HDMI aansluiting, wel component...

    De DV-SP404E heeft zowel component als HDMI, maar voor zover ik begrijp is HD resolutie van 720p alleen mogelijk via de HDMI uitgang en niet via de component uitgang (bij dit model?)???
    Verder heeft deze dvd-speler alleen een digital coax uit en geen optical uit,
    maar ook geen 7.1 analoog out. Nu is mijn volgende vraag of het mogelijk is via de coax uit en de coax in op de HT-S990THX 7.1 te versturen, of zijn daarvoor die 7.1 analoge aansluitingen noodzakelijk???
    Dergelijke aansluitingen zitten bijvoorbeeld wel op de DV-SP504E...

    Ik kom er niet meer uit. Vind de HT-S990THX en de DV-SP404E samen een prachtset, behalve dan dat het niet helemaal met elkaar past nu de HT-S990THX geen HDMI aansluiting heeft en de DV-SP404E juist alleen HD resolutie verstuurt via de HDMI en niet via de component...

    HELP!!!
    Laatst aangepast door Guido van Thiel : 29-04-2007 om 09:33

  2. #2

    Standaard

    Het lijkt mij sterk dat er op de component-video uitgang van deze speler geen "progressive-scan" toegepast kan worden. Dit kan met resoluties tot 720p(rogressive). Het is dan wel analoog. De "de-interlacer" van een DVD speler is in de regel beter dan die van een TV. Het biedt ook meestal het voordeel dat het geluid vertraagd wordt zodat je minder last hebt van "lip-sync" problemen.

    De optische en coaxiale digitale audio uitgangen kunnen hooguit 6.1 uitsturen waarna de decoder in een AV-receiver er 7.1 van kan maken. Er wordt dan een matrix-bewerking op uitgevoerd waardoor er verschil ontstaat tussen de twee "Surround Back" kanalen. Dit biedt het voordeel dat je geen luidspreker vlak achter je oren hoeft te plaatsen.

    Deze speler is niet geschikt voor HD-resolutie opgenomen schijven zoals BD en HD-DVD. Er wordt bij 720pdan een "up-scaling" (of "up-conversion"*) op toegepast waardoor er extra pixels en lijnen aan toegevoegd worden. De HDMI verbinding kun je gewoon maken tussen de speler en de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Het maakt toch niet uit dat die receiver geen hdmi heeft, je kunt de dvdspeler rechtstreeks op je scherm aansluiten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Ja dat hierboven is nu net hetgeen ik niet helemaal begrijp!!!

    Wat is nu eigenlijk het nut of het voordeel van het aansluiten van de (alle) beeldapparatuur op een HT-systeem (welke het dan op zijn beurt doorverstuurd naar de tv)???

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guido van Thiel Bekijk bericht
    Ja dat hierboven is nu net hetgeen ik niet helemaal begrijp!!!

    Wat is nu eigenlijk het nut of het voordeel van het aansluiten van de (alle) beeldapparatuur op een HT-systeem (welke het dan op zijn beurt doorverstuurd naar de tv)???
    Als je meerdere beeldapparaten wil gaan aansluiten op bijvoorbeeld een tv of projecter middels hdmi (om even bij je voorbeeld te blijven) zo dat in de praktijk betekenen dat je vanaf elk apparaat een kabel naar je tv/projector moet leggen. Dat is onhandig en nogal duur. Als je dus bijvoorbeeld twee hdmi ingangen op je receiver hebt en 1 uitgang dan kan je receiver als switch dienen en heb je nog maar 1 (lange) kabel naar je tv/projector nodig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Oké thanx,
    aangezien de tv 2 hdmi aansluitingen heeft, kan ik dan toch nog wel even vooruit...

    Nog één vraagje voordat ik binnenkort dan maar de knoop ga doorhakken:

    Wat is het voordeel van de analoge 7.1 ch output/input boven digitaal coax/optisch???

    Is het met andere woorden zinvol meer geld uit te geven voor een dvd speler die 7.1ch kan worden aangesloten op het HT-systeem of heeft dit geen meerwaarde t.o.v. van digitaal coaxial???

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guido van Thiel Bekijk bericht
    Oké thanx,
    aangezien de tv 2 hdmi aansluitingen heeft, kan ik dan toch nog wel even vooruit...

    Nog één vraagje voordat ik binnenkort dan maar de knoop ga doorhakken:

    Wat is het voordeel van de analoge 7.1 ch output/input boven digitaal coax/optisch???

    Is het met andere woorden zinvol meer geld uit te geven voor een dvd speler die 7.1ch kan worden aangesloten op het HT-systeem of heeft dit geen meerwaarde t.o.v. van digitaal coaxial???
    Dat is eigenlijk alleen leuk voor SACD of DVD-A.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Als je meerdere beeldapparaten wil gaan aansluiten op bijvoorbeeld een tv of projecter middels hdmi (om even bij je voorbeeld te blijven) zo dat in de praktijk betekenen dat je vanaf elk apparaat een kabel naar je tv/projector moet leggen.
    Nog een voordeel:Bediening wordt eenvoudiger.

    Je hoeft dan in principe bij 1 toestel een bron te selecteren voor zowel beeld als geluid.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •