De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD recorder kijken op slaapkamer

    Hallo,

    Ik heb vorige maand een DVD recorder gekregen voor mijn verjaardag
    Ben er heel blij mee, maar zit met een probleempje. Voordien konden we boven op de slaapkamer ook gewoon video kijken, maar met de dvd recorder kan dat blijkbaar niet meer. Weet iemand hoe we dat kunnen oplossen?

    Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft,

    Groetjes,
    Willeke

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door willeke1968 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb vorige maand een DVD recorder gekregen voor mijn verjaardag
    Ben er heel blij mee, maar zit met een probleempje. Voordien konden we boven op de slaapkamer ook gewoon video kijken, maar met de dvd recorder kan dat blijkbaar niet meer. Weet iemand hoe we dat kunnen oplossen?

    Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft,

    Groetjes,
    Willeke
    Mogelijk dat je het probleem wat beter uit kan leggen, want zo snappen wij (althans: in ieder geval ik) er weinig van
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  3. #3

    Standaard

    Oke, komt ie. We hadden dus eerst een video,(die staat dus in de woonkamer ) die hadden we zo op de tv aangesloten, dat we boven in de slaapkamer ook video konden kijken vanuit bed. Nu hebben we dus sinds vorige maand een dvd recorder. Mijn vriend heeft alles net zo aangesloten als met de video toendertijd, maar we krijgen dus geen beeld op het vroegere videokanaal op de tv in de slaapkamer. We hebben alle kanalen handmatig nagezocht, maar blijkbaar wordt er geen signaal naar boven gestuurd. Werkt het met dvd-recorder anders als met een video? Is het misschien alleen mogenlijk met zo'n kastje?

    Hoop dat het nu wat duidelijker is voor je

    Groetjes,
    Willeke

  4. #4

    Standaard

    Ik vermoed dat het met de Coax (antennekabel) te maken heeft, ik weet niet of de huidige generatie Recorders een zgn. AV signaal meesturen (0 kanaal) om deze via een andere tv op dezelfde coax verbinding op te pakken. Je zegt dat de speler identiek is aangesloten als de voorgaande Videorecorder, dus ook zowel Coax in als uit (naar de TV of evt. splitter naar de tv op de slaapkamer?). Naar ik het begrijp is ook er geen optie om 'n extra kabel te trekken?

    Ik raad aan om in ieder geval even het boekje erbij te halen en mogelijk dit fora te voorzien van 'n type nr. en merk op deze manier kan het zijn dat de guru's op dit forum tot 'n oplossing kunnen komen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #5

    Standaard

    Het is een LG HDD/DVD recorder Model:RH266 en yep, alles is precies zo aangesloten als bij de video recorder.

    Ik hoop dat er idd een guru met de oplossing kan komen

    Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar het is toch wel verrekte handig, zo vanuit je bed dvd kijken

  6. #6

    Standaard

    Een modulator die het AV signaal om kan zetten naar een antenne-signaal misschien een optie?

    Deze kun je volgens mij alleen nog maar kopen bij (online) winkels die eletronische onderdelen verkopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Nog enkele opties:
    1. DVD-recorder -> Videorecorder -> TV boven
    2. DVD-recorder -> Draadloze zender -> TV boven

    Optie 1 lijkt op wat je al had. Je moet dan wel nog de videorecorder hebben.
    Optie 2 lijkt me de beste optie. Je kunt dan namelijk ook de DVD-recorder vanuit je slaapkamer bedienen.

  8. #8

    Standaard

    Hallo,Ik heb net hetzelfde probleem voorgehad zoals jij in je topic hebt beschreven.Ik heb daar toen een goede oplossing voor gekregen op dit forum. Misschien kan je dit dan ook een keer aandachtig doornemen en kan je hier wat nuttige informatie uithalen.Je moet gewoon zoeken op "dvd-recorder aansluiten via de kabelantenne "Veel succes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •