De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung LE-40F86BD(LCD) of Panasonic TH-42PY700(Plasma) beide full HD

    Hallo,

    Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee TV's: beide zijn Full-HD
    Samsung LE-40F86BD(LCD)
    Panasonic TH-42PY700(Plasma)

    Beide zijn qua prijs ongeveer gelijk.

    Hier mijn tijdschema ~ 70% gamen, 30% TV(incl. dvd, bd)
    Over 2 jaar is dat misschien 40% gamen, 60% TV

    Een computer erop aan sluiten laat ik buiten beschouwing. Mocht ik voor de LCD tv gaan, ga ik dat wel een keer doen.
    Nu heb ik gelezen dat de LCD een contrast heeft van 25000:1 en de Plasma 5000:1.
    Weet niet zeker of dit veel verschil zal zijn.

    Mijn vragen:,
    - Welke zal ik pakken gezien tijdschema?
    - Welke is het scherpst met gamen, of is dat geen verschil doordat ze alleibei dezelfde resolutie hebben?
    - Ondersteund de TH-42PY700 1080p/24?
    - Is digitaal tv kijken op een LE-40F86BD 'nep' en hoe zit het met films?

    Hierop wil ik mijn keuze baseren,

    MVG Joris

  2. #2

    Standaard

    Je keuze moet je baseren op een bezoek naar een winkel die met dezelfde bron (dvd/blue-ray/analoge of digitale t.v.) de twee televisies kan laten zien. Dan moet jij eens bepalen wat je het mooiste vind.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Ik zou zeer zeker niet die Samsung aanraden maar eerder gaan kijken naar de XL2 van Sharp of de X20 zijn een stuk mooiere modellen vind ik persoonlijk. De Panasonic is al weer een wat ouder type en ondersteund inderdaad geen 1080P/24 Als het LCD moet zijn dan zou ik naar de Sharp gaan kijken. Moet het een plasma worden dan is de PY70 van Pana een betere keus..

  4. #4

    Standaard

    Panasonic TH-42PY700 486 Watt

    Samsung LE-40F86BD 240 Watt

    Sharp LC-42X20E 208 Watt

    You be the judge...

    Afgezien nog van bovenstaand zit de Sharp nu al behoorlijk hoog in mijn eigen short list, terwijl er nog niet eens reviews van zijn! Smaken verschillen, de Panasonic is al delicious maar deze Sharp vind ik toch wel een HEEL vet toestel, qua design (let op die smalle randen!), qua specs, en qua prijs (begint al onder de 1500 te zakken).

  5. #5

    Standaard

    Vincent hoe schat jij de Panasonic 42PV700 in mbt zijn wensen / beoogd gebruik ?
    (schijnt nogal een goed toestel te zijn qua beeldkwaliteit, en redelijk geprijsd)

    Gaat gamen er mooi uitzien op deze niet-full-hd plasma ?

    Hoe sta jij überhaupt tegenover FullHD vs niet-FullHD in dit geval (zie zijn tijdsschema) ?

    Contrast is volgens mij geen issue (contrast vergelijken van plasma en lcd is appels met peren vergelijken).

    Films kijken is ook wel een wens als ik het verhaal goed begrijp, aan de tv's die hij noemt te lezen heeft hij royaal budget, zou bijv een Pioneer 4280/428 goed op zijn beide wensen aansluiten (support bovendien 1080/P24) ??

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheFixer Bekijk bericht
    Panasonic TH-42PY700 486 Watt
    Als kleine aanvulling hierop dacht ik dat de Panasonic alleen 486 Watt verbruikt als hij een volledig wit scherm produceerd. Gemiddeld zou hij dan 350 Watt gebruiken en als hij een volledig zwart scherm moet ophoesten gebruikt hij nog wat minder stroom.
    Altans, dat meen ik een tijdje terug gelezen te hebben, als ik het me goed herrinner.

    Niet dat 350 watt qua gemiddeld gebruik niet nog steeds heel veel is, natuurlijk...

  7. #7

    Standaard

    De samsung ondersteund als enige 24p en de 100hz kan je uitzetten als je een film gaat kijken. Zodoende heb je geen videolook op je film.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheFixer Bekijk bericht
    Vincent hoe schat jij de Panasonic 42PV700 in mbt zijn wensen / beoogd gebruik ?
    (schijnt nogal een goed toestel te zijn qua beeldkwaliteit, en redelijk geprijsd)

    Gaat gamen er mooi uitzien op deze niet-full-hd plasma ?

    Hoe sta jij überhaupt tegenover FullHD vs niet-FullHD in dit geval (zie zijn tijdsschema) ?

    Contrast is volgens mij geen issue (contrast vergelijken van plasma en lcd is appels met peren vergelijken).

    Films kijken is ook wel een wens als ik het verhaal goed begrijp, aan de tv's die hij noemt te lezen heeft hij royaal budget, zou bijv een Pioneer 4280/428 goed op zijn beide wensen aansluiten (support bovendien 1080/P24) ??
    Ik zou zeer zeker niet voor de PY700 gaan omdat deze een ouder panel gebruikt. Ik zou dan sowieso gaan kijken naar de PY70. Maar als ik zo de wensen hoor zou ik op dit moment een LCD panel aanbevelen. Ik zou dan zelf gaan kijken naar modellen zoals de 40W3000 van Sony of de V3000 erg mooie modellen die op gebied van degelijkheid beter zijn dan de Samsungs.

    Mvg

    Vincent

  9. #9

    Standaard

    Ik zit met hetzelfde dillema als de topic starter. Enkel zijn mijn prioriteiten anders. Ik kijk voornamelijk film en tv op het ding, daarnaast af en toe wat gamen.

    Dat ik ga kijken naar beide modellen spreekt vanzelf, maar ik hoor ook graag de mening van anderen, dus wat denken jullie? Welke van de 2? Ik heb de tests op http://hdtvtest.co.uk allebei gelezen... Daarom neig ik voor film toch een beetje naar de Panasonic. Maar ja... die Samsung is ook niet misselijk en heeft een kleine technische voorsprong zoals 1080p/24, HDMI 1.3, etc....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frietbakker Bekijk bericht
    Ik zit met hetzelfde dillema als de topic starter. Enkel zijn mijn prioriteiten anders. Ik kijk voornamelijk film en tv op het ding, daarnaast af en toe wat gamen.

    Dat ik ga kijken naar beide modellen spreekt vanzelf, maar ik hoor ook graag de mening van anderen, dus wat denken jullie? Welke van de 2? Ik heb de tests op http://hdtvtest.co.uk allebei gelezen... Daarom neig ik voor film toch een beetje naar de Panasonic. Maar ja... die Samsung is ook niet misselijk en heeft een kleine technische voorsprong zoals 1080p/24, HDMI 1.3, etc....
    Ik heb zelf de PY70 sinds kort en ik ben er meer dan tevreden mee.
    Gamen en film ziet er super uit, maar gewone tv is vrij lelijk. Misschien dat digitaal een stuk mooier zal zijn.

    Panasonic is er zelf vrij onduidelijk over maar deze tv ondersteunt wel gewoon 1080p/24.
    Als ik zelf de 24p functie aan of uit zet in het menu van mijn ps3 zie je een wereld van verschil. Met de 24p functie uit is het beeld irritant schokkerig en met de functie aan draait alles mooi soepel. De pana ondersteunt trouwens ook 100hz....
    Laatst aangepast door windoweyez : 09-11-2007 om 11:22

  11. #11

    Standaard

    De Panasonic schijnt op de 1 of andere manier toch een trucje uit te halen waardoor het niet helemaal goed werkt. Ik weet er helaas nog niet het fijne van maar het lijkt erop dat het scherm het 24FP signaal intern terugrekent.

    Mvg

    Vincent

  12. #12

    Standaard

    Ik weet het ook niet zeker. Ik heb me vrij goed ingelezen op internet, maar daar is ook niemand zeker over de zaak.Ik weet wel dat Panasonic in de gebruiksaanwijzing zelf aangeeft dat hij 1080/24p ondersteunt. Dat is geloof ik ook wel algemeen aanvaard.
    Er is wat meer onzekerheid over hoe het 24p signaal verwerkt wordt. Of dit volledig 3:3 of via bijvoorbeeld via 3:2 pulldown zou zijn.

    Ik weet in iedergeval wel dat de pana 100hz ondersteund, dit staat namelijk in mijn menu.Op internet waren daar wat vraagtekens over. Veel mensen dachten dat hij alleen 50 of 60hz weer kon geven waardoor hij dus nooit 72hz ( 3 x 24 ) aan zou kunnen zonder truukjes. Dit is in ieder geval dus geen probleem, omdat ik zelf heb gezien dat hij 100hz aankan. Wellicht dat hij nog wat uithaalt om van 100 naar 72hz te gaan, dat weet ik niet. Feit blijft in ieder geval, dat hij in de praktijk gewoon heel goed afspeeld.

    Toen ik in het begin blu-rays afspeelde was ik erg teleurgesteld, omdat het beeld zo schokte. Dit terwijl mijn ge-upscalde regio 2 dvd`s wel vloeiend liepen.Toen ik de 24p functie in mijn ps3 menu echter veranderde van `automatic` naar `on` was dit probleem volledig verholpen en liepen de blu-rays misschien nog wel soepeler dan de regio 2 dvd`s.

    Misschien speelt alles dus wel volledig af via 24p en 3:3 , misschien wordt er ergens een truukje uitgehaald. De praktijk leert in ieder geval dat alles prima loopt en dat als je alles goed instelt, het genieten geblazen is....
    Laatst aangepast door windoweyez : 10-11-2007 om 08:47

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •