Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Xbox 360 en wat voor een surround set?

    Hallo,

    Ik ben inmiddels al een tijdje in het bezit van een Xbox 360 en een Samsung televisie. Allemaal leuk en aardig maar ik mis toch eigenlijk wel het 5.1 surround geluid van men Xbox 360. Dus bij deze mijn vraag hoe ik dat op een 5.1 surround zet krijg? Bij mijn xbox 360 heb ik een component kabel (6 stekkers in totaal) en er zit op de stekker zelf ook nog één of ander raar uitgangetje die ongeveer even groot is als een telefoon stekker uitgang?

    Nu zoek ik hiervoor dus een surround set, maar eingelijk echt een hele simpele. Geen idee of het bestaat maar ik zoek dus een 5.1 surround set zonder een dvd speler of wat dan ook erin. heeft dit een speciale naam o.i.d? Gewoon netzoals die 2.1 setjes die je bij je computer hebt, maar dan dus een 5.1 Gewoon een versterker, een bass module en 5 boxjes. Iemand misschien tips?

    Ook vraag ik me dus ook nog of hoe ik dan mijn Xbox 360 erop aansluit, misschien iets met die rare uitgang? Ik hoor graag van jullie!

    Bij voorbaad dank,
    Yorick

  2. #2

    Standaard

    Wat je surround set nodig heeft is een optische ingang. aangezien de 360 optisch aangesloten dient te worden.

    Misschien is een Logitech Z 5400-5500 iets voor je?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #3

    Standaard

    Idd neem aan dat je een Premium versie hebt of Elite?
    Op de kabel die naar je tv gaat zit de optische in/uitgang

    Maar...als je een nieuwere console(Premium) hebt met HDMI hoort er een los kabeltje bij te zitten voor je audio.
    Bij de Elite is dit wel het geval.

    En een Logitec is idd een aanrader voor een kant en klaar setje.
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  4. #4

    Standaard

    Wat jij bedoelt is een Satellietsysteem!
    Dat is een subwoofer, center speaker, 2 front speakers en 2 rear speakers.
    Kijk even op kieskeurig.nl, en dan Satellietsysteem klikken als zoek categorie. Dan kan je zelf kijken welke binnen je buget vallen.

    Houd er wel rekening mee dat er geen versterker bij zit, en je die dus apart moet kopen.

    En je 360 kan je op verschillende manieren aansluiten.
    Als je een Samsung (lcd?) hebt neem ik aan dat je de 360 nu via component hebt aangeloten?? Op diezelfde kabel zit een rode en een witte tulp die voor de audio zorgen, en die zal je nu ook wel in je samsung hebben zitten. Het enige wat je moet veranderen als je een 5.1 set en versterker in huis hebt gehaald, is die rode en witte tulp uit je tv halen, en in je versterker stoppen.

    Het is echter raadzaam om je geluid via een optische kabel te sturen. Deze kabel moet je er dan apart bij kopen. De ene kant stop je dan in ""dat één of ander raar uitgangetje" op je stekker, en de andere kant logischerwijs in je versterker. Maar dan moet je dus wel een versterker kopen met een optische uitgang

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yorick Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben inmiddels al een tijdje in het bezit van een Xbox 360 en een Samsung televisie. Allemaal leuk en aardig maar ik mis toch eigenlijk wel het 5.1 surround geluid van men Xbox 360. Dus bij deze mijn vraag hoe ik dat op een 5.1 surround zet krijg? Bij mijn xbox 360 heb ik een component kabel (6 stekkers in totaal) en er zit op de stekker zelf ook nog één of ander raar uitgangetje die ongeveer even groot is als een telefoon stekker uitgang?

    Nu zoek ik hiervoor dus een surround set, maar eingelijk echt een hele simpele. Geen idee of het bestaat maar ik zoek dus een 5.1 surround set zonder een dvd speler of wat dan ook erin. heeft dit een speciale naam o.i.d? Gewoon netzoals die 2.1 setjes die je bij je computer hebt, maar dan dus een 5.1 Gewoon een versterker, een bass module en 5 boxjes. Iemand misschien tips?

    Ook vraag ik me dus ook nog of hoe ik dan mijn Xbox 360 erop aansluit, misschien iets met die rare uitgang? Ik hoor graag van jullie!

    Bij voorbaad dank,
    Yorick
    Deze 2 kan ik aanraden:

    1

    http://www.teufel.de/de/komplett-Sys...um-Digital.cfm

    2

    http://www.kieskeurig.nl/product/133...1E0048C3E2.htm

    Aansluiten doe je inderdaad met die 'rare" uitgang, die rare uitgang heet een Toslink oftewel een optsiche uitgang waarin je optische kabel stopt, deze kabel vervoert het digtale signaal.

    http://www.kabelhuis.nl/N_frame.html...N_art_113.html

    Op beide setjes kun je zowel digitale als zowel analoge bronnen aansluiten, het zijn beide zogenaamde PC setjes, maar deze 2 misstaan niet in de woonkamer:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ok ben er nu dus inmiddels met jullie hulp achter dat één of ander raar uitgangetje een optische uitgang is :P Ik heb daarvoor dus een optische kabel nodig en een versterker met een optische ingang? En bereik ik hier dan 5.1 surround sound mee? Want ik heb nu inderdaad gewoon op een oud setje de 2 tulp sterkers aangesloten, maar dat geeft geen 5.1 surround sound...

    Tot nu toe spreken dus de volgende mij aan:
    http://www.kieskeurig.nl/product/B57...1E0048C40A.htm Die 5500 vond ik niks, vooral omdat ik graag zwart wil (A)

    http://www.teufel.de/de/komplett-Sys...um-Digital.cfm dit ziet er ook wel erg strak uit! Al iemand ervaringen mee verder? Vind het toch altijd apart om iets duits te kopen

    En verder werd er ook nog de volgende link gegeven: http://www.kieskeurig.nl/product/133...1E0048C3E2.htm maar die loop bij mij op een error pagina?

    Verder vroeg ik me dus af of bij de bovengenoemde ook een versterker zit? Of moet ik die er nog bijhalen? Alvast heel erg bedankt voor alle tips jongens!

    Met vriendelijek groet,
    Yorick
    Laatst aangepast door Yorick : 26-12-2007 om 22:04 Reden: extra zin weg

  7. #7

    Standaard

    Hoor van vele mensen dat Logitec wel erg goed is voor het geld.
    De rest zegt me niks helaas.

    En als je 5.1 wilt moet je dat ook wel ff instellen op je dashboard van je 360
    Laatste tabblad en dan geluid.
    Met optische kabel krijg je gegarandeerd 5.1 weet niet of dat ook met alleen de 2 tulpen is(lijkt mij niet eigenlijk)
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  8. #8

    Standaard

    Ga dan absoluut voor die set van Teufel! Je hoort wel veel mensen over Logitech, maar dat heeft meer te maken met de marketing van Logitech dan de kwaliteit. Teufel is wat dat betreft een compleet andere klasse! Ik (lees: mijn vriendin, want dat is de "gamer" bij ons thuis) heeft de normale Concept E Magnum bij haar computer, dus zonder de digitale decoder. Maar de bouw en het geluid van Teufel zijn boven verwachting! Ruim voldoende voor een slaapkamer. Voor een normale woonkamer zou ik een andere set adviseren. Maar als je zou twijfelen tussen Logitech, Creative en Teufel, dan zou ik absoluut en zonder enige twijfel de Teufel adviseren!

  9. #9

    Standaard

    Nog leuk om te lezen:

    http://www.hardware.info/articles/am...Magnum_review/

    Tip: mocht je voor een grotere broer van deze set gaan en hem zelf moeten ophalen bij een postkantoor; ga met z'n tweeën en neem een steekwagentje mee. M'n collega had namelijk dat probleem. Die heeft een Teufel 7.1 set genomen met een iets grotere sub dan de Concept E Magnum en kon de doos niet meer tillen. Je zult je al verbazen over deze set. Deze sub weegt al 16kg plus nog ca. 1 kg per sateliet...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sharky Bekijk bericht
    Met optische kabel krijg je gegarandeerd 5.1 weet niet of dat ook met alleen de 2 tulpen is(lijkt mij niet eigenlijk)
    Met de 2 tulpen ook hoor.
    Zoals ik al tegen Yorick zei hoeft hij bij het aanschaffen van een satellietsysteem en receiver alleen de tulpen uit zijn tv te halen en in zijn receiver te pluggen voor 5.1 surround. Maar aangezien het geluid via een optische kabel beter is, kan hij beter een Toslink gebruiken.

    @ Yorick:

    De setjes die je laat zien zijn volgens mij oorspronkelijk pc speakers. Deze zijn actief (i.p.v passief) wat betekent dat je geen extra versterker nodig hebt. Dat is opzich wel jammer aangezien een receivers (versterker) zich uitstekend leent voor veel verschillende uitgangen, en dus meer opties. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een los satellietsysteem (sub, center, 2 front en 2 rear) en een aparte versterker.

    Zelf heb ik de JBL SCS 200.5 satellietsysteem. http://www.kieskeurig.nl/product/A00...D60048EA5E.htm
    Naar mijn mening een prima setje om mee te beginnen. Voor de lage prijs krijg je namelijk veel kwaliteit terug. Hier http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...roducts_id=266 voor maar € 188,-

    En als receiver heb ik de Sony STR DE598. Weet alleen niet of die nog wordt verkocht, dus hier de alternatieven pagina van kieskeurig voor de Sony STR DE598: http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/...pcode=receiver

  11. #11

    Standaard

    Via de analoge uitgang (2x cinch zoals dat heet en geen tulpen) kun je géén Dolby Digital of DTS surround ontvangen. Ik neem aan dat dat met 5.1 bedoeld wordt. De analoge uitgang is alleen geschikt voor mono en stereo. Met een geschikte decoder kun je er wel wat trucage op toepassen, zodat je een 'nep' surround krijgt, zoals Dolby Prologic I of II.

    Ik kan wel meegaan in het advies hierboven om een (tweedehands) receiver aan te schaffen met bijv. een JBL setje. Zoals Necrid zegt: meer mogelijkheden. Maar als het puur gaat om een setje voor het gamen, dan voldoet die Teufel ruimschoots. Het is maar net wat je budget is en wat je toekomstplannnen zijn.

    @Necrid: gelieve je avatar aan te passen, anders doen wij het. Deze is niet toegestaan. Lees de regels even.
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 27-12-2007 om 10:31

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Necrid Bekijk bericht
    Met de 2 tulpen ook hoor.
    Zoals ik al tegen Yorick zei hoeft hij bij het aanschaffen van een satellietsysteem en receiver alleen de tulpen uit zijn tv te halen en in zijn receiver te pluggen voor 5.1 surround. Maar aangezien het geluid via een optische kabel beter is, kan hij beter een Toslink gebruiken.

    @ Yorick:

    De setjes die je laat zien zijn volgens mij oorspronkelijk pc speakers. Deze zijn actief (i.p.v passief) wat betekent dat je geen extra versterker nodig hebt. Dat is opzich wel jammer aangezien een receivers (versterker) zich uitstekend leent voor veel verschillende uitgangen, en dus meer opties. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een los satellietsysteem (sub, center, 2 front en 2 rear) en een aparte versterker.

    Zelf heb ik de JBL SCS 200.5 satellietsysteem. http://www.kieskeurig.nl/product/A00...D60048EA5E.htm
    Naar mijn mening een prima setje om mee te beginnen. Voor de lage prijs krijg je namelijk veel kwaliteit terug. Hier http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...roducts_id=266 voor maar € 188,-

    En als receiver heb ik de Sony STR DE598. Weet alleen niet of die nog wordt verkocht, dus hier de alternatieven pagina van kieskeurig voor de Sony STR DE598: http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/...pcode=receiver
    Met 2 tulppluggen is het NIET mogelijk om het echte DD5.1 of DTS5.1 geluid te krijgen, het is wel mogelijk om geluid over alle speakers te krijgen, doch dat is Dolby PrologicII surround geluid en heeft alleen maar zijdelings te maken met eerder genoemde 5.1. De Logitech 5500 kan ook van een stereobron geluid geven over alle speakers, maar dat heet dan 5 kanaals stereo en nog steeds geen 5.1

    Je andere voorstel met een los 5.1 speakersetje en een goedkope receiver is ook een oplossing, doch vergis je niet wat er met 2 eerder genoemde setjes van Teufel en Logitech mogelijk is! Als je toch voor los wilt gaan, dan zou ik niet aanraden om met allemaal basis materiaal te beginnen, maar gewoon wat beter spul om van daaruit stapsgewijs te gaan opbouwen als de beurs het niet toelaat om alles in 1x aan te schaffen.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yorick Bekijk bericht
    Ok ben er nu dus inmiddels met jullie hulp achter dat één of ander raar uitgangetje een optische uitgang is :P Ik heb daarvoor dus een optische kabel nodig en een versterker met een optische ingang? En bereik ik hier dan 5.1 surround sound mee? Want ik heb nu inderdaad gewoon op een oud setje de 2 tulp sterkers aangesloten, maar dat geeft geen 5.1 surround sound...

    Tot nu toe spreken dus de volgende mij aan:
    http://www.kieskeurig.nl/product/B57...1E0048C40A.htm Die 5500 vond ik niks, vooral omdat ik graag zwart wil (A)

    http://www.teufel.de/de/komplett-Sys...um-Digital.cfm dit ziet er ook wel erg strak uit! Al iemand ervaringen mee verder? Vind het toch altijd apart om iets duits te kopen

    En verder werd er ook nog de volgende link gegeven: http://www.kieskeurig.nl/product/133...1E0048C3E2.htm maar die loop bij mij op een error pagina?

    Verder vroeg ik me dus af of bij de bovengenoemde ook een versterker zit? Of moet ik die er nog bijhalen? Alvast heel erg bedankt voor alle tips jongens!

    Met vriendelijek groet,
    Yorick

    Zoals al reeds eerder opgemerkt, ga voor de Teufel set, is echt de beste van de 2.

    Nog een tip, de 5500 is trouwens ook zwart, met wat zilver accenten, ga NIET voor de LOOKS of de kleur alleen. Ga luisteren naar wat je koopt, in vergelijking met de 5500 zal de 5450 dan wel afvallen!

    Jammer dat het niet mogelijk is om hier in Nederland naar zo'n Teufel set te luisteren, het setje dat ik voorstelde is in HET (Home Entertainment Today) al weer enige tijd geleden beluisterd en daarna bejubeld, het is dat ik de Logitech 5500 al had, anders was ik waarschijnlijk ook voor de Teufelset gegaan.. (service van Logitech is BTW wel dik voorelkaar, daar heb ik enkele zeer goede ervaringen mee)

    De echte boodschap luid:

    Ga voor de geluidskwaliteit8)
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ja daar heb je uiteraard gelijk in ! Ik heb dus inmiddels veel gelezen over de Concept E Magnum Digital, en bijna alleen maar zeer positieve reacties. Ook de service schijnt uitstekend te zijn! Is er iets kapot, dan mail je dat en zonder moeilijk te doen sturen ze gewoon bijvoorbeeld een nieuwe center speaker op.

    Maar dan dus even voor de duidelijkheid, als ik die Concept E Magnum Digital neem heb ik dus geen versterker meer nodig (wat doet die receiver eigenlijk die erbij zit? ja sorry ben echt een leek op dit gebied), en kan ik gewoon het 5.1 geluid uit mijn xbox 360 trekken?

    Nu nog een plekje zien te vinden voor die subwoofer

    Bedankt voor alle hulp mannen!

  15. #15

    Standaard

    Klopt. De versterker(s) zit(ten) in de subwoofer. Je hebt dus inderdaad geen externe versterker meer nodig. De satelieten sluit je aan op klemaansluitingen achter op de sub.

    En, ik weet niet waar je woont, maar je zou van harte welkom zijn om even kritisch te komen luisteren bij ons.
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 27-12-2007 om 12:30

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yorick Bekijk bericht
    Ja daar heb je uiteraard gelijk in ! Ik heb dus inmiddels veel gelezen over de Concept E Magnum Digital, en bijna alleen maar zeer positieve reacties. Ook de service schijnt uitstekend te zijn! Is er iets kapot, dan mail je dat en zonder moeilijk te doen sturen ze gewoon bijvoorbeeld een nieuwe center speaker op.

    Maar dan dus even voor de duidelijkheid, als ik die Concept E Magnum Digital neem heb ik dus geen versterker meer nodig (wat doet die receiver eigenlijk die erbij zit? ja sorry ben echt een leek op dit gebied), en kan ik gewoon het 5.1 geluid uit mijn xbox 360 trekken?

    Nu nog een plekje zien te vinden voor die subwoofer

    Bedankt voor alle hulp mannen!
    Herjan gaf je een mooie uitnodiging, er zijn hier wel meer mensen die zo heel af en toe zo'n uitnodiging geven.

    Voor wat betreft je vraag:

    >>>(wat doet die receiver eigenlijk die erbij zit? ja sorry ben echt een leek op dit gebied)<<<

    Ik denk dat je dat kleine kastje bedoeld:



    Dit is decoder, als je alleen de PC speakerset neemt, dan kun je daar wel een PC op aansluiten, maar niet een gewone DVD speler, of zoals in jouw geval een Xbox 360 met de optische kabel. Je hebt dit kastje nodig om je Xbox 360 met de optische kabel op aan te sluiten. Dat kastje decodeerd dan de DD5.1 en DTS5.1 signalen zodat je ze dan kan horen op de speakers. DUS OM JE VRAAG TE BEANTWOORDEN, ja met dat kastje trek je gewoon het 5.1 geluid uit je Xbox 360 (Op dat kastje kun je ook nog een digitale coax en wat analoge bronnen aansluiten, hier het voorbeeld, kijk zelf ook even wat rond op de site van Teufel:



    Het geheel wordt geleverd met een afstandsbediening:



    en ook de aansluitkabels worden niet vergeten, al met al een zeer complete set:



    Je hebt misschien nog wat speakersnoer nodig, weet niet of dat erbij zit, mag je zelf even opzoeken:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    En zit inderdaad nog méééééééters normaal speakerdraad bij...

    Best een mooi apparaatje eigenlijk, die decoder. Twee digitale ingangen, 3 analoge... Prima voor eenvoudige installaties. Zat mensen die een volwassen receiver thuis hebben staan en niet eens zoveel ingangen gebruiken.
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 27-12-2007 om 14:06

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers Bekijk bericht
    En zit inderdaad nog méééééééters normaal speakerdraad bij...

    Best een mooi apparaatje eigenlijk, die decoder. Twee digitale ingangen, 3 analoge... Prima voor eenvoudige installaties. Zat mensen die een volwassen receiver thuis hebben staan en niet eens zoveel ingangen gebruiken.

    3 digitale ingangen:wink:

    2 optische, waarvan 1 aan de voorzijde en 1 aan de achterzijde
    1 coax, deze zit ook aan de achterzijde

    Inderdaad een hoop aansluitingen, net zoveel digitale aansluitingen als mijn "volwassen" receiver thuis (die zijn dan ook allemaal bezet, en ik kom er eigenlijk al 1 tekort) mijn set heeft wat meer analoge aansluitingen maar die heb ik niet echt allemaal nodig, 1 voor de TV en 1 voor de SAT (en die heeft nu net wel een digitale uitgang) maar ik kijk niet veel TV, geen tijd voor, moet nog stapels DVD's zien die ik hier ongezien heb staan
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Ah ja, die aan de voorkant had ik gemist... Nou ja, nog mooier dus!

  20. #20

    Standaard

    Is dat ding van Teufel ook aan te raden als je de 360 als main DVD-speler wil gebruiken?

    Ik heb op dit moment een Sony surroundset waar ik eigenlijk al jaren ontevreden over ben:
    • -geen optische ingang, dus geen 5.1 via de 360 mogelijk (via Prologic is het evengoed best goed)
    • -geen scart uitgangen maar alleen tulp, waardoor RGB weergave op een tv naar mijn weten onmogelijk is
    • -moviestand is bij normaal 5.1 geluid superslecht maar bij DTS juist weer heel erg goed, gros van de films kun je daardoor beter niet in moviestand beluisteren
    Daarom gebruik ik de Xbox 360 al langere tijd als DVD-speler omdat ik daarmee wel RGB beeld had via de advanced scart. Nu ik ook een LCD-tv heb gekocht is de gewone DVD-speler van de surroundset helemaal overbodig want met een tulp naar je LCD-TV terwijl je de HD-component van de 360 kan gebruiken is niet echt een optie.

    Is het geluid van dit systeem dus ook goed genoeg als surroundset in een doorsnee huiskamer? Vind de prijs namelijk wel ok.
    Laatst aangepast door FrankvdM : 08-01-2008 om 15:39

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankvdM Bekijk bericht
    Is dat ding van Teufel ook aan te raden als je de 360 als main DVD-speler wil gebruiken?

    Ik heb op dit moment een Sony surroundset waar ik eigenlijk al jaren ontevreden over ben:
    • -geen optische ingang, dus geen 5.1 via de 360 mogelijk (via Prologic is het evengoed best goed)
    • -geen scart uitgangen maar alleen tulp, waardoor RGB weergave op een tv naar mijn weten onmogelijk is
    • -moviestand is bij normaal 5.1 geluid superslecht maar bij DTS juist weer heel erg goed, gros van de films kun je daardoor beter niet in moviestand beluisteren
    Daarom gebruik ik de Xbox 360 al langere tijd als DVD-speler omdat ik daarmee wel RGB beeld had via de advanced scart. Nu ik ook een LCD-tv heb gekocht is de gewone DVD-speler van de surroundset helemaal overbodig want met een tulp naar je LCD-TV terwijl je de HD-component van de 360 kan gebruiken is niet echt een optie.

    Is het geluid van dit systeem dus ook goed genoeg als surroundset in een doorsnee huiskamer? Vind de prijs namelijk wel ok.
    Dit systeem:




    wordt wel meer gebruikt als een alternatief voor een zogenaamde volwassen set. Hij is zeker geschikt voor de Xbox360 en natuurlijk ook voor andere gameconsoles. Hij is getest in het blad HET (Home Entertainment Today) en daar roemden zij dit systeem. Dit systeem verslaat menige 'volwassen' set en als de woonkamer niet al te groot is, dan zal de set zeker voldoen. Je vraagt je bijna af hoe ze het er voor kunnen maken:wink: Het geluid is voor deze prijs uitstekend, er zijn setjes die het dubbele kosten en die komen niet eens in de buurt.8)
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Nou, ik heb de Concept E Magnum, maar die zou ik niet adviseren voor een woonkamer. Tenzij het een woonkamer is van 4x4 (en eigenlijk dan nog niet).

    Ik adviseren voor een normale woonkamer dan liever een budget receiver (Yamaha of Onkyo bieden veel voor weinig) en een surroundset van bijv. JBL of één van de vele alternatieven.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers Bekijk bericht
    Nou, ik heb de Concept E Magnum, maar die zou ik niet adviseren voor een woonkamer. Tenzij het een woonkamer is van 4x4 (en eigenlijk dan nog niet).

    Ik adviseren voor een normale woonkamer dan liever een budget receiver (Yamaha of Onkyo bieden veel voor weinig) en een surroundset van bijv. JBL of één van de vele alternatieven.
    Maar hebben die dan wel een optische ingang? Want daar wringt de schoen vaak bij de relatief goedkopere HT-sets die ik in de winkel tegenkom.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankvdM Bekijk bericht
    Maar hebben die dan wel een optische ingang? Want daar wringt de schoen vaak bij de relatief goedkopere HT-sets die ik in de winkel tegenkom.
    Alles in 1 setjes in de lage en hogere regionen is vaak/meestal een slechte koop.

    De relatief goedkopere startersetjes hebben meestal ook relatief genomen wat goedkopere speakersetjes bij hun systeem en toch wel vaak een aardig spelertje erbij. Maar ook voor zo'n setje moet je toch het dubbele(reken maar rond de 600 euro) gaan betalen dan dat je voor de teufel kwijt bent, het geluid zal in veel gevallen niet veel beter zijn en om gelijk je vraag dan maar te beantwoorden, ze beschikken over het algemeen wel over een paar digitale ingangen, waaronder ook een optische.

    Als je kan leven met het geluid van de Logitech 5500 set, dan ben je met de Teufel set nog iets beter uit. in een doorsnee niet al te grote woonkamer zal de Teufelset mijninziens zeker voldoen. Ga maar eens luisteren naar Zo'n Logitech 5500 set, die staan hier bij menig forumlid in de woonkamer en bij mij in de slaapkamer, als je daar tevreden mee bent, dan ...... ja dan wist ik het wel:wink: , zeker als je van een compact systeem houd.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Alles in 1 setjes in de lage en hogere regionen is vaak/meestal een slechte koop.

    De relatief goedkopere startersetjes hebben meestal ook relatief genomen wat goedkopere speakersetjes bij hun systeem en toch wel vaak een aardig spelertje erbij. Maar ook voor zo'n setje moet je toch het dubbele(reken maar rond de 600 euro) gaan betalen dan dat je voor de teufel kwijt bent, het geluid zal in veel gevallen niet veel beter zijn en om gelijk je vraag dan maar te beantwoorden, ze beschikken over het algemeen wel over een paar digitale ingangen, waaronder ook een optische.

    Als je kan leven met het geluid van de Logitech 5500 set, dan ben je met de Teufel set nog iets beter uit. in een doorsnee niet al te grote woonkamer zal de Teufelset mijninziens zeker voldoen. Ga maar eens luisteren naar Zo'n Logitech 5500 set, die staan hier bij menig forumlid in de woonkamer en bij mij in de slaapkamer, als je daar tevreden mee bent, dan ...... ja dan wist ik het wel:wink: , zeker als je van een compact systeem houd.
    Ik denk inderdaad dat de Teufel dan qua prijs/kwaliteit-verhouding de voorkeur geniet. Vooral omdat ik geen nieuwe DVD-speler en radiotuner etc nodig heb, die wel in een nieuwe HT-set zitten.

    De woonkamer van m'n nieuwe huis is op zich wel groot, maar is gevormd in een L-vorm, dus het gedeelte waar de TV staat is vrij compact. Moet lukken met dit setje.

    Bedankt voor het advies!
    Laatst aangepast door FrankvdM : 10-01-2008 om 11:37

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •