De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Maximale lengte HDMI kabel?

    Hallo,
    ik wil een nieuwe TV en media center kopen, maar wil het MC op ongeveer 10 m afstand van de TV zetten. Nu lees ik op sommige plekken dat de maximale lengte van een HDMI kabel 5 meter is, terwijl ze me in de winkel waar ik de TV kocht vertelden dat het tot 30 meter ging, al moesten ze kabels groter dan 10 meter bestellen.
    Kan iemand hier licht voor mij op schijnen?

  2. #2

    Standaard

    Langer dan 5 meter kan, al wordt dan de kwaliteit van de kabel belangrijker.

    30 meter is lastig daar heb je boosters of repeaters bij nodig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Je kan een HDMI kabel tot maximaal 15m kopen. Monster Cable is één van de fabrikanten die tot 15m levert, je krijgt bv dan de HDMI 400. Deze is namelijk met OFC (Oxygen Free Copper) dus kan die tot die lengte kwaliteit garanderen.
    Laatst aangepast door Wesley.Mulder : 13-01-2008 om 12:34

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wesley.Mulder Bekijk bericht
    Je kan een HDMI kabel tot maximaal 15 m kopen.
    Monster Cable is één van de fabrikanten die tot 15m levert.
    Nee hoor, er zijn ook langere leverbaar.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    maar volgens mij kunnen die niet de kwaliteit leveren die nodig is

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wesley.Mulder Bekijk bericht
    maar volgens mij kunnen die niet de kwaliteit leveren die nodig is
    Zoals gezegd: wel met een booster of een repeater....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Zoals gezegd: wel met een booster of een repeater....
    klopt maar aangezien hij een kabel zoekt voor ong 10 m kan je het beste één goede kabel kopen ipv met een booster of een repeater te werken. Hij hoeft dus geen 30m af te leggen

  8. #8

    Standaard

    Voor 10 meter moet je gewoon een Supra kopen. Kost dacht ik 150 euro en is top voor het geld.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    is een goede kabel maar als je het geld ervoor over hebt kan je naar mijn mening beter de HDMI 400 kopen van Monster. (dit ivm het koper / zuurstofvrij) is wel een stuk duurder in aanschaf. Kost ong. 300 euro voor 10m, wel levenslange garantie, dit komt neer op 30 jaar garantie.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wesley.Mulder Bekijk bericht
    is een goede kabel maar als je het geld ervoor over hebt kan je naar mijn mening beter de HDMI 400 kopen van Monster. (dit ivm het koper / zuurstofvrij) is wel een stuk duurder in aanschaf. Kost ong. 300 euro voor 10m, wel levenslange garantie, dit komt neer op 30 jaar garantie.
    Die kost het dubbele maar of die ook beter is....:wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Die kost het dubbele maar of die ook beter is....:wink:
    300 euro en dan zou het pas goed zijn.... terwijl het voor een 10de van dat bedrag ook zal gaan:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1305/H...DMI-Kabel.html

    en 25 meter zonder probleem overbruggen gaat voor de helft van die 300 euro kabel, lang hoeft niet duur te zijn:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1308/H...DMI-Kabel.html

    Het is maar wat je er voor uit wilt geven:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    300 euro en dan zou het pas goed zijn.... terwijl het voor een 10de van dat bedrag ook zal gaan:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1305/H...DMI-Kabel.html

    en 25 meter zonder probleem overbruggen gaat voor de helft van die 300 euro kabel, lang hoeft niet duur te zijn:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1308/H...DMI-Kabel.html

    Het is maar wat je er voor uit wilt geven:wink:

    Ik heb geen ervaring met die kabels dus kan er niets over zeggen. Die 25m kabel, werkt die zonder booster of repeater?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik heb geen ervaring met die kabels dus kan er niets over zeggen. Die 25m kabel, werkt die zonder booster of repeater?
    Als je de prijs per meter vergelijkt bij de verschillende lengtes die deze site verkoopt, dan kun je zien dat dat hoe langer de kabel is, hoe hoger de prijs per meter wordt. Normaal gesproken zou bij een gelijkblijvende kwaliteit de prijs per meter lager gaan liggen.

    Hieruit zou je op kunnen maken dat er bij de hele lange kabel een andere kwaliteit wordt gebruikt dan bij de korte. De site vermeld nergens bij deze lengte dat er een booster nodig zou zijn, lijkt erop dat het zou moeten werken zonder booster. Zelf heb ik deze lengte ook niet, kan mij zelf in mijn eigen huis ook niet voorstellen deze lengte nodig te hebben, maar wel fijn dat het er is voor de mensen die het wel nodig hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je de prijs per meter vergelijkt bij de verschillende lengtes die deze site verkoopt, dan kun je zien dat dat hoe langer de kabel is, hoe hoger de prijs per meter wordt. Normaal gesproken zou bij een gelijkblijvende kwaliteit de prijs per meter lager gaan liggen.

    Hieruit zou je op kunnen maken dat er bij de hele lange kabel een andere kwaliteit wordt gebruikt dan bij de korte. De site vermeld nergens bij deze lengte dat er een booster nodig zou zijn, lijkt erop dat het zou moeten werken zonder booster. Zelf heb ik deze lengte ook niet, kan mij zelf in mijn eigen huis ook niet voorstellen deze lengte nodig te hebben, maar wel fijn dat het er is voor de mensen die het wel nodig hebben.
    Het rare is dat geen enkel ander merk dat kan, vandaar mijn vraag. Ik heb er dus gewoon m'n twijfels over.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Het rare is dat geen enkel ander merk dat kan, vandaar mijn vraag. Ik heb er dus gewoon m'n twijfels over.
    Een goede test is; aanschaffen en proberen, dan weet je het zeker.

    Denk wel dat het werkt, ze zouden hem terugkrijgen als het niet werkt en waarschijnlijk ook nog eens een hoop gezeur van dit forum:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een goede test is; aanschaffen en proberen, dan weet je het zeker.

    Denk wel dat het werkt, ze zouden hem terugkrijgen als het niet werkt en waarschijnlijk ook nog eens een hoop gezeur van dit forum:wink:
    Ik heb niet zo'n lange nodig en kan geen 1080p testen... (helaas)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik heb niet zo'n lange nodig en kan geen 1080p testen... (helaas)
    Ik kan met een paar apparaten 1080p versturen, maar ook ik zit niet te wachten op zo'n lange kabel. Ik denk dat als men er 1 besteld en als het niet werkt, je hem wel terug kan sturen. Toch denk ik wel dat als je er 2 van die lengte nodig zou hebben van die lengte, dat er dan wel een repeater of booster tussen moet:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    langere kabel kan wel met HDMI, ik zou wel een versterker gebruiken en zorgen dat je er 1 hebt met de mogelijkheid om de gain in te stellen, daarmee compenseer je het de verstoring door de kabellengte.

    google maar eens op HDMI Distribution Amplifier

    succes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •