De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: JVC XV-N452 Speler

  1. #1

    Standaard JVC XV-N452 Speler

    Na zo'n 4 jaar plezier te hebben gehad van mijn JVC(XV-N312S) speler heb ik een nieuwe gekocht ook JVC(XV-N452). De oude begon kuren te vertonen. Ik had eerst een goedkopere speler(€40) van Salora gekocht maar die speelde verschillende dvd's niet af en heb deze teruggestuurd. Ook had deze geen resume, als je de speler uitschakelde en daarna weer aan dan begon die dvd van voren af aan te spelen.

    Nu heb ik dus weer een JVC en ik dacht dat deze nieuwe zo'n beetje dezelfde mogelijkheden had maar dat valt tegen.
    Op de oude JVC kon je de remain tijd zien als je op display drukte en dan op enter en vond ik wel handig maar dat is bij deze nieuwe dus niet het geval, je ziet alleen de afspeeltijd . Die oude speler zat toen bij het JVC Home Cinema Set en koste los €100. De nieuwe koste €80.
    Ook had je meer beeld mogelijkheden bij de oude speler zoals contrast, tint, helderheid enzzz, je kon zelfs voor 2 gebruikers de instellingen aanpassen, dit zit dus ook niet op die nieuwe en dat is jammer want als ik rgb gebruik is het beeld veel te donker en kan dus niks bijstellen.
    Ik gebruik de RGB dus niet op de nieuwe speler. De oude speler hield ook nog 's de 30 laatse dvd's in het geheugen.

    Nog een probleem met de nieuwe speler, sommige (bridge entertainment) dvd's spelen niet goed af, beeld trilt/hapert. Die trillingen gaan heel snel(verticaal) en ik heb het niet over trillingen die je op een 50hz tv ziet. Is zeer irritant.
    Ook het geluid van de speler is een stuk zachter dan die oude, ik heb deze wel via versterker maar standaard staat volume op 18 en dat is te zacht voor de nieuwe speler. Ik moet het volume dus harder zetten maar als ik dan naar bv tv overschakel is het weer veel te hard.
    Op de oude speler had je bij geluidsopties 'standaard' en 'tv' en ik had die meestal op 'tv' staan omdat de 'standaard' optie het geluid te zacht was. Bij sommige dvd's moest ik die op standaard zetten omdat anders het geluid van hard naar zacht ging maar meestal stond die dus op 'tv'.
    Bij de nieuwe heb je die optie niet dus ik denk dat die in de fabriek op ' standaard' is ingesteld vandaar dat het geluid te zacht is.



    Ik heb 2 spelers in gebruik, ik heb laatst ook mijn 6 jaar oude sony(DVP-NS305) speler vervangen voor een nieuwe sony(Sony DVP-NS38) en die bevalt wel want op deze kun je ook beeldinstellingen aanpassen en gebruik op die speler dan ook RGB. Ook heeft deze de geluidsopties 'standaard' en 'tv'.

    Zo zie je maar dat de dvd spelers van vandaag niet meer zo goed zijn als een paar jaar geleden, tenminste in dezelfde prijsklasse.
    Laatst aangepast door twiggertje : 16-03-2008 om 11:51

  2. #2

    Standaard

    Het trillende beeld bij 50Hz toestellen komt doordat de beeldscherpte van de TV te hoog staat ingesteld.

    Wanneer het geluid zachter is, komt dit vaak door het dynamische bereik. Bij de meeste DVD's zijn de effekten vaak luider dan de dialogen om het spectaculairder de laten klinken. Om ook de luide effekten goed te kunnen weergeven zonder oversturing, worden de dialogen daarom zachter weergegeven. Dat je bij de geluidsopties van je nieuwe speler niet meer in kan stellen als "TV" of "standaard" heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het geluid van DVD meestal niet meer via de TV wordt weergegeven.

    Het donkere beeld heeft te maken met de kwaliteit van de scart-kabel. Bij een kabel van minder goede kwaliteit is er o.a. geen goede scheiding tussen de kleuren rood, groen en blauw die elk een eigen adertje hebben. Deze kunnen elkaar daarom beinvloeden met als resultaat dat de felle kleuren veel feller zijn en minder contrast. RGB is dus alleen een goede video-verbinding wanneer er een goede kabel wordt gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het trillende beeld bij 50Hz toestellen komt doordat de beeldscherpte van de TV te hoog staat ingesteld.

    Wanneer het geluid zachter is, komt dit vaak door het dynamische bereik. Bij de meeste DVD's zijn de effekten vaak luider dan de dialogen om het spectaculairder de laten klinken. Om ook de luide effekten goed te kunnen weergeven zonder oversturing, worden de dialogen daarom zachter weergegeven. Dat je bij de geluidsopties van je nieuwe speler niet meer in kan stellen als "TV" of "standaard" heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het geluid van DVD meestal niet meer via de TV wordt weergegeven.

    Het donkere beeld heeft te maken met de kwaliteit van de scart-kabel. Bij een kabel van minder goede kwaliteit is er o.a. geen goede scheiding tussen de kleuren rood, groen en blauw die elk een eigen adertje hebben. Deze kunnen elkaar daarom beinvloeden met als resultaat dat de felle kleuren veel feller zijn en minder contrast. RGB is dus alleen een goede video-verbinding wanneer er een goede kabel wordt gebruikt.
    zoals ik al zei bedoelde ik niet het trillen wat je bij een 50hz tv ziet maar het beeld hapert verticaal heel snel, een soort trillen dus(trouwen niet alle dvd's haperen maar wel een groot aantal). En op de oude JVC haperen die dvd's niet dus heeft echt niks met 50 hz te maken.

    geluid is 50% zachter en erg dof(merkte ik gisteren avond). op oude speler is het geluid perfect
    het te donkere beeld heb ik niet bij de oude jvc speler dus aan de scart ligt het niet want is dezelfde scart.

    Ik heb de oude speler weer in gebruik en de nieuwe gaat vanmiddag terug.
    ik snap niet dat jvc zo'n product op de markt durft te brengen. Ik dacht dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde zou zijn als ik een speler in de zelfde prijsklasse zou kopen maar valt dus vies tegen.
    Voor mij geen JVC meer.
    Laatst aangepast door twiggertje : 17-03-2008 om 08:19

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de JVC teruggebracht en mijn geld netjes terug gekregen.

    Ik heb nu via internet digitalstreet de Panasonic S42 gekocht.(€84) Deze heeft geweldige beeld en geluidskwaliteit en RGB signaal is perfect en ook nog 's duizelingwekkende handige mogelijheden. Je kan bv de ondertiteling naar beneden verplaatsn, dat is handig bij sommige dvd's want soms staat de o.t te hoog of in het beeld bij een film met 2.35.1 ratio en dan kun je dus mooi de ondertiteling verplaatsen naar de zwarte balk.
    Ook kun je de helderheid van de ondertiteling aanpassen.

    Wat ik ook belangrijk vind is dat deze speler picture adjustment heeft, je kan helderheid-contrast-scherpte-kleur en gamma regelen en dit is wel handig want sommige films zijn erg donker als je RGB gebruikt en dan kun je het naar je eigen smaak instellen.

    Niet zo belangrijk maar wel grappig is dat je dvd's versneld/vertraagd met geluid kan afspelen, ook ondertiteling blijf je dan zien. En een variabele zoomfunctie.
    Je favoriete scenes markeren is ook mogelijk. En zo zijn er nog een aantal opties voor beeld en geluid.
    Verder kan deze speler moeiteloos JPEG, WMA, MP3, AVI, DIVX, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, en DVDram afspelen

    inleestijd van dvd: 3 seconden.
    hierde uitgebreide mogelijkheden van de Panasonic S42.

    Productiejaar van deze speler is 2006 en de opvolgers van deze speler hebben een aantal opties niet zoals Picture Adjusment.

    Ik heb nu dus eindelijk een speler gevonden die ruim aan mijn eisen voldoet.
    Laatst aangepast door twiggertje : 29-01-2009 om 07:50

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de speler nu regiovrij gemaakt. En er zijn een paar opties bijgekomen zoals:

    UOP disabled:
    Je kan nu die irritante FBI warnings, copy warnings, movie trailers etc skippen.

    Underscan function:
    Je kan nu ook uitzoomen, handig want bij veel films valt er links en rechts toch nog veel weg ook al is de film in originele beeld formaat op dvd gezet. Ligt blijkbaar aan de tv's. Ik heb bij verschillende dvd's getest en het verbijsterde me hoeveel méér dat je zag na uitzoomen.

    hier 2 voorbeelden:
    normaal met o.t in film

    uitgezoomd en o.t in zwarte balk

    Ik kan nog verder uitzoomen maar het beeld staat niet precies in het midden, (meer naar links) en dan ga je rechts een verticale zwarte balk zien helaas. Ik kan het beeld helaas niet centreren.
    Laatst aangepast door twiggertje : 01-04-2008 om 08:33

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •