Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kijkafstand bij 46 inch full HD scherm?

    Wil me zelf graag de Sony kdl 46D3500 lcd met full HD aanschaffen maar vraag me af hoever jullie nou van zo`n 46 inch toestel af zitten? Ik zal er zelf dan zo`n 3,50 mtr vanaf zitten, is dat niet te kort? Of zeggen jullie ver af genoeg? Ik vraag me dit of ik dan niet de hele tijd heen en weer zit te kijken (tennis effect) ivm het te kort er op zitten. Of kan ik bij mijn kijkafstand dan niet beter voor 40D3500 gaan? Ik weet dat er allerlei tabelltjes voor zijn om dit te bepalen maar wil eens graag weten hoe deze gegevens in de praktijk werken. Hoever zitten jullie dus van zo`n scherm af en is dat ideaal?
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Wil me zelf graag de Sony kdl 46D3500 lcd met full HD aanschaffen maar vraag me af hoever jullie nou van zo`n 46 inch toestel af zitten? Ik zal er zelf dan zo`n 3,50 mtr vanaf zitten, is dat niet te kort? Of zeggen jullie ver af genoeg? Ik vraag me dit of ik dan niet de hele tijd heen en weer zit te kijken (tennis effect) ivm het te kort er op zitten. Of kan ik bij mijn kijkafstand dan niet beter voor 40D3500 gaan? Ik weet dat er allerlei tabelltjes voor zijn om dit te bepalen maar wil eens graag weten hoe deze gegevens in de praktijk werken. Hoever zitten jullie dus van zo`n scherm af en is dat ideaal?
    Ver genoeg. Ik zit die afstand van een veel groter scherm.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    ik zit met een 46inch er 2.80m van af.

  4. #4

    Standaard

    50" op 3.5 meter, gaat prima met full-hd hoor.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    50" op 3.5 meter, gaat prima met full-hd hoor.
    Klopt, wij ook 50 inch 3,5 Mtr afstand.

    Gr. Bill.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    55 inch Full HD, kijkafstand tussen 2,5 en 3 meter.

    3,5 meter van een 46 inch Full HD is rijkelijk ver, je kunt ook overwegen om dan een HD Ready te nemen, je zult op die afstand waarschijnlijk geen verschil kunnen zien tussen een HD ready en een Full HD. Het ligt aan onze mensenogen, die zijn helaas niet zo geweldig en verliezen al snel details als de afstand wat groter gaat worden.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Wij zitten 3 meter van een 100 inch scherm en een 42 inch plasma.
    Vind het persoonlijk geen probleem en mijn vrouw ook niet.
    this is my boomstick!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Wij zitten 3 meter van een 100 inch scherm en een 42 inch plasma.
    Vind het persoonlijk geen probleem en mijn vrouw ook niet.
    Resoluties van de schermen?
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    het is een sanyo plv-z4 projector met een oppo upscaler en/of xbox 360 speler.
    de tv is de panasonic th-42pv70fa

    zijn allebei hd ready,niet full hd....
    this is my boomstick!!!

  10. #10

    Standaard

    Ongeveer 2,3 meter van 43" HD ready Plasma, en gebruik deze voornamelijk voor DVD en BD.

    Een groot scherm is altijd wel even wenen, maar eenmal gewend komt al snel weer de wil naar boven voor een groter scherm.
    Het volgende scherm zal waarschijnlijk een Full HD tussen de 50" en 60" worden.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    55 inch Full HD, kijkafstand tussen 2,5 en 3 meter.

    3,5 meter van een 46 inch Full HD is rijkelijk ver, je kunt ook overwegen om dan een HD Ready te nemen, je zult op die afstand waarschijnlijk geen verschil kunnen zien tussen een HD ready en een Full HD. Het ligt aan onze mensenogen, die zijn helaas niet zo geweldig en verliezen al snel details als de afstand wat groter gaat worden.
    Al eens naar de opticiën geweest?

    Even serieus... ik heb sinds kort een bril met niet eens een grote sterkte, maar ik moet zeggen dat ik nu toch wel veel verschil zie op afstanden groter dan 2 meter. Misschien moet je je ogen eens laten checken als je dat verschil niet ziet...??
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martello Bekijk bericht
    Al eens naar de opticiën geweest?

    Even serieus... ik heb sinds kort een bril met niet eens een grote sterkte, maar ik moet zeggen dat ik nu toch wel veel verschil zie op afstanden groter dan 2 meter. Misschien moet je je ogen eens laten checken als je dat verschil niet ziet...??
    Tja, en toch heeft DVDProfilersFilmgek gelijk als ie zegt dat het ver (en zelfs te ver) is als er tenminste een Full HD signaal erna toe gestuurd wordt.

    Bij een gewoon dvdtje of televisie uitzending is het geen probleem.


    Maar bij een FullHD signaal is 2 - 2,5 meter (uitgaande van 47") pas echt optimaal, wat niet wil zeggen dat het op 3,5 meter niet mooi uit hoeft te zien.

    We hebben het hier over de meest ideale situatie, of dat thuis haalbaar is ? Wij zitten ook 3,5 Mtr van een 50" plasma.

    30" 3.75-6.25 feet
    34" 4.25-7 feet
    42" 5.25-8.75 feet
    50" 6.25-10.5 feet (1,90 Mtr in het geval van FulHD , 3.20 Mtr bij Standard Definition)
    56" 7-11.75 feet
    62" 7.75-13 feet
    70" 8.75-14.75 feet

    1 feet = 30,48 cm

    Vergelijk het maar met je computerscherm, Hoe hoger je de resolutie instelt, hoe kleiner alles wordt. Zou je te ver af gaan zitten, kun je ook niet meer duidelijk waarnemen wat er op je scherm staat, totdat je OF een groter scherm neerzet of een lagere resolutie kiest (HD Ready of SD -"standaard televisie zeg maar")
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 30-03-2008 om 17:44
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martello Bekijk bericht
    Al eens naar de opticiën geweest?

    Even serieus... ik heb sinds kort een bril met niet eens een grote sterkte, maar ik moet zeggen dat ik nu toch wel veel verschil zie op afstanden groter dan 2 meter. Misschien moet je je ogen eens laten checken als je dat verschil niet ziet...??
    Denk dat je het niet helemaal begrepen hebt, dat verhaal over HD Ready en Full HD in relatie tot de schermgrootte.....

    Ga nog maar eens een bezoek brengen aan de opticiën en laat je ook nog even een leesbril aanmeten
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Denk dat je het niet helemaal begrepen hebt, dat verhaal over HD Ready en Full HD in relatie tot de schermgrootte.....

    Ga nog maar eens een bezoek brengen aan de opticiën en laat je ook nog even een leesbril aanmeten
    Haha, ik heb t prima gevolgd. En ik wist dat deze reactie zou komen

    Maar een scherm kan nooit groot genoeg zijn vind ik (om maar even on-topic verder te gaan) mijn broertje heeft een 42" scherm en zit er 3 meter vanaf, en dan vind ik persoonlijk het scherm alweer klein ogen als je er een tijdje naar kijkt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Bij een 46inch tv moet je 1.90 m zitten op 1080p te merken, anders zie je het verschil tussen 720p en 1080p niet.

    Check hier:



    Four **** Trader & SafeTrader


  16. #16

    Standaard

    Die afmetingen zijn in feet trouwens, dus omrekenen in meters.


    Four **** Trader & SafeTrader


  17. #17

    Standaard

    Ik zit ook zoiets van een 2,50 meter verwijderd van een 47' LCD. Ook geen last van...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  18. #18

    Standaard

    Ik weet niet of jullie er al een op zijn gewezen, maar de onderstaande website legt dit erg goed uit, en de 2e link verwijst naar een excel file welke je in kan vullen....

    http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

    http://www.carltonbale.com/home-thea...er-calculator/

    Ik heb zelf net een 42" Full HD plasma, en ik had hem eerst op 2,5 meter van me afstaan... Nu heb ik hem een stukje dichterbij gezet 1,9 meter ofzo, en qua detail is dat absoluut een verschil... sterker nog als ik op de ideale afstand (1,68m) ga zitten dan neem ik echt meer details waar (heb t dan vooral over gamen in full HD formaat)

    Echter mijn vriendin (die niet zo op details let) vond het prettiger om het scherm verder weg te hebben... HEt is dus niet zo zeer van wat moet, maar juist van wat je zelf als prettig ervaart.

    Persoonlijk vind ik dat je harder meeleeft / meegaat in een film als het scherm dichterbij staat....

    Suc6

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Ik zit ook zoiets van een 2,50 meter verwijderd van een 47' LCD. Ook geen last van...
    Full HD of HD Ready?
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Full HD
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mortaza Bekijk bericht
    Bij een 46inch tv moet je 1.90 m zitten op 1080p te merken, anders zie je het verschil tussen 720p en 1080p niet.

    Check hier:

    Als ik zo die tabel bekijk wordt het verschil tussen 720P en 1080P voor een 46" scherm merkbaar vanaf 9 feet (2,70 meter), en is 1080P optimaal zichtbaar op 6 feet (1,80 meter).

  22. #22

    Standaard

    Voor het ieders gemak de tabel maar even omgezet in cm en meters :wink:
    Hij is wel gezipped, anders is hij te groot en ik kan hier niets uploaden naar fileshare sites...
    Bijgesloten bestanden Bijgesloten bestanden

  23. #23

    Standaard

    Resoluties en schermgroottes zijn inderdaad bepalend voor de kijkafstand.

    Maar behoed je voor teleurstellingen als je van plan bent gewone TV-uitzendingen te kijken, zeker als je die niet met een schotel ontvangt: die zijn doorgaans van zulke lage kwaliteit, dat bij dichtbij zitten zaken als compressie en lage resolutie beginnen op te vallen. Daardoor verdwijnt de illusie dat je naar mensen kijkt. Het lijkt eerder op een dansorkest aan blokjes

    Persoonlijk kijk ik nooit TV, maar veel DVD en HD-materiaal. Daarom zit ik net als de rest hier vrij dichtbij: 3 meter op 100inch. Hoewel sommige DVD's qua kwaliteit toch tekort schieten voor deze kijkafstand. Gelukkig is er DVD.nl om je op weg te helpen als het gaat om DVD-kwaliteit.
    LiMbO
    Natuurfotografie; nat en droog!
    www.fotohok.nl

    Wetenschapsjournalistiek:
    wetenschapsjournalist.fotohok.nl

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Veldhuizen Bekijk bericht
    Resoluties en schermgroottes zijn inderdaad bepalend voor de kijkafstand.

    Maar behoed je voor teleurstellingen als je van plan bent gewone TV-uitzendingen te kijken, zeker als je die niet met een schotel ontvangt: die zijn doorgaans van zulke lage kwaliteit, dat bij dichtbij zitten zaken als compressie en lage resolutie beginnen op te vallen. Daardoor verdwijnt de illusie dat je naar mensen kijkt. Het lijkt eerder op een dansorkest aan blokjes

    Persoonlijk kijk ik nooit TV, maar veel DVD en HD-materiaal. Daarom zit ik net als de rest hier vrij dichtbij: 3 meter op 100inch. Hoewel sommige DVD's qua kwaliteit toch tekort schieten voor deze kijkafstand. Gelukkig is er DVD.nl om je op weg te helpen als het gaat om DVD-kwaliteit.
    100 inch met Full HD, HD Ready of welke andere vaak gebruikte resolutie???

    3 meter vanaf een 100inch scherm is inderdaad vrij dichtbij, zeker als de resolutie aan de lage kant is >HD Ready. Een goede Pal DVD is best nog wel te doen, maar een NTSC DVD is alweer beduidend minder van kwaliteit. Kijk zelf ook weinig tot geen TV, de bergen reclame hoeven voor mij niet zo nodig meer.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •