De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beste optie met een beperkt budget?

    Hallo,

    ik lees al geruime tijd de posts op dit forum en ik merk dat er echte kenners op zitten, vandaar dat ik mij ook heb geregistreerd om hier mijn vragen te stellen. Bedrijven als BCC, Mediamarkt e.d. voor avies heb ik nl weinig vertouwen in.

    Ik heb voor mezelf een budget van ongeveer €1000,- gesteld, en dat is eigenlijk al wel meteen mijn max. Ik dacht dat dit wel behoorlijk was, maar na het lezen van dit forum weet ik wel beter :wink: Het volgende is het geval:

    Ik heb een LG 50 inch plasma scherm, helaas niet full HD. Nu heb ik ongeveer 1 TB met basketbal (NBA), ijskockey (NHL) en football (NFL) games en natuurlijk wat films gedownload en op een extrente harde schijf staan die aan mijn pc is gekoppeld. Ik wil graag deze wedstrijden en films op mijn tv bekijken en dat zou natuurlijk met een DVI naar HDMI en audio kabel kunnen, maar ik wil ook wel erg graag een home cinema set.

    Nu vind ik de JVC dd8 een mooie set en de networkplayer lijkt mij voor mij doel ideaal. Ik hoef dan geen kabels tussen computer en tv te trekken en heb toch een mooi geluid. De JVC dd8 is wel een 2.1 en ik ben nu toch wel heel erg aan het twijfelen tussen een 2.1 en 5.1, omdat een 2.1 toch nooit helemaal surround is.

    Om mijn vraag concreet te stellen: wat zouden jullie mij aanraden te doen met een budget van ongeveer €1000,-. Een 2.1 of een 5.1 (is 5.1 een toegevoegde waarde bij sportwedstrijden, wat ik voornamelijk zal kijken) en wat voor set raden jullie mij dan aan? En kan ik mijn pc aansluiten op de homecinema set zodat ik full surround krijg?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer en ik vin dhet teveel geld om zomaar iets te kopen...

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Een tip... Ga niet, in geen geval, dus echt nooit voor een all in one set!

    Voor 1.000 euro is het verstandig je te orienteren op de 2e handsmarkt!

    Is een Sony STR-DB 780QS reciever niet iets voor jou???
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Marcello,

    dank je voor je snelle reactie.

    Ik weet dat losse componenten beter zij dan een all in one systeem, alleen ontbeert mij de kennis van om zelf een goede systeem te bouwen van losse componenten met een beperkt budget. Vandaar ook dat ik hier jullie om advies heb gevraagd. Ik wil het me er zeker niet makkelijk van af te maken door het aan jullie over te laten, maar ik zou dan denken, wat het duurste is zal wel het beste zijn... (ik weet het, domme redenatie)

    Of die Sony iets voor mij is, zou ik dus ook niks zinnig over kunnen zeggen, maar ik ga m nu even googelen om te kijken hoe en wat..

    -edit-

    ik heb net even gekeken en alhoewel ik niet alles snap en alle termen ken, ziet het er goed uit, op die manier kan ik het rustig opbouwen. Vooral de mogelijkheid om het een stereo of 5.1 surround van te maken spreekt mij aan. Dus als ik deze aanschaf, dan dien ik nog een goede sub, dvd speler (gebruik nu mijn PS2) en goede boxen (2 of 4) aan te schaffen?) Heb je daar ook nog tips voor?

    Weet je ook of een 5.1 echt van toegevoegde waarde is bij het kijken naar sportwedstrijden?
    Laatst aangepast door ZandervG : 03-04-2008 om 15:37

  4. #4

    Standaard

    Weet je wat het is, jij hebt helemaal niet zoveel nodig. Volgens mij volstaat een mediaserver als in een soort Pinacle systeem al voor jouw doel. De luidsprekers van d TV kun je dan gewoon gebruiken.

    Sportwedstrijden worden niet in 5.1 opgenomen, dus waarom zou je een 5.1 set aanschaffen?

    Wat evt zou kunnen is een PS3. Hierop sluit je je externe HDD aan en tadaaaa!!!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Een tip... Ga niet, in geen geval, dus echt nooit voor een all in one set!

    Voor 1.000 euro is het verstandig je te orienteren op de 2e handsmarkt!

    Is een Sony STR-DB 780QS reciever niet iets voor jou???
    De losse topsets van bijv kef of B&W zijn ook goed hoor! Maar de kosten gaan ruim over de 1000 euro voor een setje 5.1 speakers.
    Een losse versterker en losse speakers is in het algemeen de beste oplossing maar meestal ook meteen de duurste! Er zijn erg goede en mooie 5.1 sets te koop van bijv. kef en B&W...

    zoals deze sets:
    http://www.kef.com/kht/

    http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=802

    Ik zou nog even wachten tot de zomer/herfst, want dan komen alle nieuwe HD producten uit.:wink: (lees: de nieuwe profile 2 blu-ray spelers, de hdmi1.3 en HD compatible versterkers etc.).

    P.s.
    Ga je ook dvd's kijken op die set, dan is 5.1 zeker te preferen boven 2.1!
    Laatst aangepast door hstadman : 03-04-2008 om 15:47

  6. #6

    Standaard

    Ik had niet gedacht dat ik zo snel al zoveel reacties zou krijgen, enorm bedankt daarvoor!

    Dat was inderdaad mijn vraag, of ik iets heb aan 5.1 voor sportwedstrijden, maar dat is dus niet zo. Dan heeft een 5.1 set weinig zin voor me.

    Dus een PS3 met daar mijn HDD aan, zodat ik in HDTV de wedstrijden kan kijken (voor zover mijn tv dat aankan natuurlijk, want deze is niet FULL HD) en dan alleen over de tv luidsprekers? Of dan alsnog die sony receiver met 2 boxen en een sub, of is dat dan dus ook niet meer nodig?

    Hstadman: eigenljik is €1000,- al over mijn budget, maar ik doe het liever beter dan goedkoper. Dus daar kan ik echt niet overheen gaan. Deel jij de mening van Marcello dat ik beter een soort network/media systeem kan aanschaffen en dan geen home cinema set? Nogmaals, ik heb er te weinig verstand van, vandaar dat ik alles aan jullie vraag!
    Ik zie dat je nog wat hebt bijgevoegd, bedankt voor de links, helaas kan ik die niet openen. Ik zit nl op mijn werk en daar is bijna alles geblocked (dvd.nl doet het nl ook niet, moet rechtstreeks naar het forum gaan) Maar thuis ga ik daar zeker naar kijken!
    Films zal ik af en toe wel kijken, maar dat is echt nog geen 2 keer per maand denk ik (tenzij er een leuke film op tv komt) het gaat mij echt vooral om de sportwedstrijden.
    Laatst aangepast door ZandervG : 03-04-2008 om 16:05

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ZandervG Bekijk bericht
    Ik had niet gedacht dat ik zo snel al zoveel reacties zou krijgen, enorm bedankt daarvoor!

    Dat was inderdaad mijn vraag, of ik iets heb aan 5.1 voor sportwedstrijden, maar dat is dus niet zo. Dan heeft een 5.1 set weinig zin voor me.

    Dus een PS3 met daar mijn HDD aan, zodat ik in HDTV de wedstrijden kan kijken (voor zover mijn tv dat aankan natuurlijk, want deze is niet FULL HD) en dan alleen over de tv luidsprekers? Of dan alsnog die sony receiver met 2 boxen en een sub, of is dat dan dus ook niet meer nodig?

    Hstadman: eigenljik is €1000,- al over mijn budget, maar ik doe het liever beter dan goedkoper. Dus daar kan ik echt niet overheen gaan. Deel jij de mening van Marcello dat ik beter een soort network/media systeem kan aanschaffen en dan geen home cinema set? Nogmaals, ik heb er te weinig verstand van, vandaar dat ik alles aan jullie vraag!
    Ikz ie dat je nog wat hebt bijgevoegd, bedankt voor de linsk, helaas kan ik die niet openen. Ik zit nl op mijn werk en daar is bijna alles geblocked (dvd.nl doet het nl ook niet, moet rechtstreeks naar het forum gaan) Maar thuis ga ik daar zeker naar kijken!
    Films zal ik af en toe wel kijken, maar dat is echt nog geen 2 keer per maand denk ik (tenzij er een leuke film op tv komt) het gaat mij echt vooral om de sortwedstrijden
    ja en nee. Voor sport heb je geen 5.1 nodig maar voor films weer wel! En een 5.1 is op de toekomst gericht. Mocht je straks meer naar films neigen, ben je meteen klaar.

    Voor 1000 euro kun je een prima set samenstellen met een goede losse versterker/receiver en en 5.1 set!

    Een versterker van bijv. 400 euro en een 5.1 set van 600 euro ben je klaar!

    Vergeet niet dat het voetbal straks ook in hd en surround wordt weergeven deze zomer!:wink:

    P.s. ik zal voor jouw de plaatjes hierbij zetten:

    Deze set bijv. heb je al vanaf 550 euro! en is gewoon goed. versterker van 450 erbij en je bent klaar.:wink:

  8. #8

    Standaard

    bedankt dat je het plaatje op het forum hebt gezet, helaas leest mijn computer ook die niet in. Wat dat betreft kan ik hier weinig. Maar ik ben rond kwart over 7 thuis, dus dan zal ik meteen weer kijken voor het plaatje en de links!

    Geeft een 5.1 een goed stereo geluid als je dat overswitched voor bijv een sportwedstrijd, of is het niet nodig om over te switchen? En hoe zit het met muziek afspelen op zo'n set?

  9. #9

    Standaard

    IK heb even gekeken voor die kef set en kwam het volgende tegen:

    - DENON DVD-2200 DVD audio-video / super audio CD player zilver

    - DENON AVR-1404 AV surround receiver zilver

    - KEF KHT 2005.2 5x HTS2001 satelliet speaker + subwoofer zilver

    - 2x KEF HTS2001 speaker standaard zilver

    DIt is allemaal 2e hands en er vanuit gaande dat het allemaal in goede staat is, is dit een goede set?

  10. #10

    Standaard

    Marcello,

    ik speel al mijn wedstrijden af in de VCL player, kan dit ook als ik mijn HDD aansluit op een PS3?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ZandervG Bekijk bericht
    IK heb even gekeken voor die kef set en kwam het volgende tegen:

    - DENON DVD-2200 DVD audio-video / super audio CD player zilver

    - DENON AVR-1404 AV surround receiver zilver

    - KEF KHT 2005.2 5x HTS2001 satelliet speaker + subwoofer zilver

    - 2x KEF HTS2001 speaker standaard zilver

    DIt is allemaal 2e hands en er vanuit gaande dat het allemaal in goede staat is, is dit een goede set?
    Voor wat betreft de receiver: Schrijf ook Pioneer niet af, die heeft ook goede receivers voor een nette prijs. En Yamaha natuurlijk voor prijskwaliteit verhouding.

    Qua speakers, kijk eens naar de JBL SCS 178, dan ben je voor boxen + receiver ongeveer 500-600 euro kwijt, en heb je nog geld over voor andere dingen. In ieder geval een set met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en ziet er ook nog eens verdomd mooi uit (aan de buitenkant wat hout)

    Deze dus:

    Grotere versie: http://www.netdepo.hu/images/SCS178.jpg

    Prijs tegenwoordig: rond de € 250,-
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Die JBL set is inderdaad een leuke instapper..Maar deze zal het kwalitatief niet bij de KEF halen.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  13. #13

    Standaard

    wat dan nu mijn overweging wordt merk ik al, is of ik nu een goedkopere en kwalitatief mindere set koop (voor nog steeds best veel geld natuurlijik), of nu alleen een PS3 koop (die ik op zoch toch al wel wilde) daar mijn HDD op aansluit en via die manier mijn wedstrijden kijk. Een 5.1 is hier toch niet voor nodig, dus dan denk ik dat ik beter kan wachten tot ik ga verhuizen (ligt over ongeveer 1 a 2 jaar in de planning) en dan doorspaar voor een goede set. IK woon nu namelijk in een studio die ook behoorlijk gehorig is, duis als ik in een groter huis woon kan ik ook echt een betere inrichting maken. Nu is het vooral behelpen.

    Maar weet iemand dus of ik via de PS3 formaten die worden afgespeeld in de VCL player kan afspelen?

  14. #14

    Standaard

    Verwacht NIET dat een PS3 alles zal kunnen afspelen! Hij zal lang niet alle codecs aan boord hebben. Wel kun je ervoor kiezen om een ander OS op je PS3 te (laten) zetten.

    Ook de meeste externe HDD schijven worden niet eens herkend (ik heb er 5; hij pakt er geen een). Voor zover ik zie pakt de PS3 alleen kleinere HDD apparaten zoals flashplayers van 1 - 2 GB.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  15. #15

    Standaard

    Ik denk dat ik dan maar het beste toch de HDD op mijn computer aangesloten kan laten en dan een draadloze network/media player aanschaffen. Ik zal dan een nieuwe discussie openen in het forum over network/mediaplayers, om advies te vragen welke jullie mij aanraden.

    In ieder geval bedankt voor de reacties en adviezen hier!
    Laatst aangepast door ZandervG : 08-04-2008 om 09:54

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •