Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ps3 op home cinema set

    hallo mensen,

    ik krijg geen geluid als ik via mijn versterker wil gebruiken voor de ps3.
    ik heb mijn ps3 via een hdmi kabel lopen naar mijn tv. deze tv heeft een digital out deze is verbonden met mij receiver.. ik heb al van alles geprobeer in het menu vna ps3 maar niets doet het... en ik weet zker dat het niet aan mijn tv ligt want als ik via normala tv kijk werkt het geluid wel en ook als ik mijn dvd (hdmi aangesloten) gebruik doet die het wel. kortom hij doet alleen bij ps3 niet..

    wie kan mij helpen

    alvast bedankt hoang

  2. #2

    Standaard

    Waarom verbind je de PS3 niet optisch met de reciever?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #3

    Standaard

    Meest optimale weg is:

    PS3 naar reciever via HDMI naar tv met HDMI

    Wat ook kan is:
    PS3 naar TV via HDMI
    PS3 naar recievr met coax
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  4. #4

    Standaard

    nou dat komt dus doordat onze dvd speler al optisch verbonden is met de receiver.. mijn ouders snappen anders niet hoe zo;n ps3 werkt:S

  5. #5

    Standaard

    het is dus niet mogelijk om je ps3 enkel d.m.v hdmi aan te sluiten op tv en tv aangesloten op de receiver? en dat je daardoor wel geluid krijgt van ps3?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hoanglieu Bekijk bericht
    het is dus niet mogelijk om je ps3 enkel d.m.v hdmi aan te sluiten op tv en tv aangesloten op de receiver? en dat je daardoor wel geluid krijgt van ps3?
    Als er maar 1 optische ingang op de receiver zit, dan is wellicht het volgende apparaatje (een optische schakelaar/switch) een oplossing voor je:



    Voor 6,95 ben je de man en het adres ( http://www.audio-pluggen.nl/ ) staat reeds op het plaatje.

    Als je het geluid via de TV(is ook mogelijk) zou aftakken naar de receiver dan heb je hooguit stereo en nooit 5.1 geluid8)
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky Bekijk bericht
    Meest optimale weg is:

    PS3 naar reciever via HDMI naar tv met HDMI
    Dit is het beste inderdaad!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje Bekijk bericht
    Dit is het beste inderdaad!
    En dan alleen nog maar in het geval als het een receiver van de laatste generatie betreft, de eerste generatie receivers met HDMI waren niets meer en niets minder dan een veredelde switch en deden niets met het geluid.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hoanglieu Bekijk bericht
    nou dat komt dus doordat onze dvd speler al optisch verbonden is met de receiver.. mijn ouders snappen anders niet hoe zo;n ps3 werkt:S
    Dvd Speler COAXIAAL aansluiten op de receiver (wel even assignen naar dezelfde bron, voor je ouders) Neem aan dat er toch minimaal 1 coaxiale digitale aansluiting op zit ?

    PS3 Optisch aansluiten naar de receiver.

    Beeld dmv de HDMI naar je tv.

    Grtz. BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    ik heb dus hetzelfde probleem, ik heb een home cinema set van phillips, met 1 hdmi uitgang, het wil me maar niet lukken om het geluid via boxen te horen, aangezien ps3 2 hdmi uitgangen heeft, en mn tv ook.vroeg ik me af moet ik 2 hdmi kabeltjes hebben, en zo ja dan blijft mn vraag hoe moet ik het aansluiten, aangezien er op mn tv 2 aparte kanalen van hmdi 1 en 2 zijn.hoe moet ik dat dan doen met mn home cinema set

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasmin1 Bekijk bericht
    ik heb dus hetzelfde probleem, ik heb een home cinema set van phillips, met 1 hdmi uitgang, het wil me maar niet lukken om het geluid via boxen te horen, aangezien ps3 2 hdmi uitgangen heeft, en mn tv ook.vroeg ik me af moet ik 2 hdmi kabeltjes hebben, en zo ja dan blijft mn vraag hoe moet ik het aansluiten, aangezien er op mn tv 2 aparte kanalen van hmdi 1 en 2 zijn.hoe moet ik dat dan doen met mn home cinema set
    Je bent toe aan een nieuw toetsenbord....

    Dan, de PS3 heeft 1 HDMI uitgang, deze zit aan de achterzijde, de 2 uitgangen die je bedoeld zijn waarschijnlijk 2 USB ingangen(40GB uitvoering) de 60GB heeft 4 USB ingangen aan de voorzijde. Tevens beschikt de PS3 over een optische uitgang, deze kan wellicht geschikt zijn om je PS3 op je Philips set aan te sluiten als je Philips tenminste beschikt over een optische ingang. Dan zijn er nog meer mogelijkheden, deze kun je krijgen door de juiste PS3 kabels te gebruiken, maar dat is weer afhankelijk van de rest van je apparatuur, maar daar heb je onvoldoende informatie over gegeven. De ene Philips set is namelijk de andere niet.

    Je vermeld niet over welke ingangen je Philips homeset beschikt, als je dat- of een typenummer- had vermeld, dan had je een goede raad kunnen krijgen. Tevens kom je door geen gebruik te maken van leestekens en hoofdletters een beetje onverschillig over.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    dit is het model
    HTS3357

    VermogenSubwoofer150 wattCenter speaker150 wattAantal satelliet speakers4Satelliet speakers75 watt
    FunctiesAfspeelmogelijkhedenCD, CD-R, CD-RW, DivX, DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, JPG, MP3, SVCD, Video-CD, WMADVD-recorderHarde schijfVHS-banden afspelenTunerVoorkeuzezenders40
    Home cinema functiesDecoderDolby Digital, Dolby Pro Logic II, DTSVirtual SurroundAantal surround modes14
    AansluitingenOptische uitgangOptische ingangCoaxiale uitgangCoaxiale ingangS-VideoComponentuitgangHDMI-aansluitingScart-aansluiting(en)1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je bent toe aan een nieuw toetsenbord....

    Dan, de PS3 heeft 1 HDMI uitgang, deze zit aan de achterzijde, de 2 uitgangen die je bedoeld zijn waarschijnlijk 2 USB ingangen(40GB uitvoering) de 60GB heeft 4 USB ingangen aan de voorzijde. Tevens beschikt de PS3 over een optische uitgang, deze kan wellicht geschikt zijn om je PS3 op je Philips set aan te sluiten als je Philips tenminste beschikt over een optische ingang. Dan zijn er nog meer mogelijkheden, deze kun je krijgen door de juiste PS3 kabels te gebruiken, maar dat is weer afhankelijk van de rest van je apparatuur, maar daar heb je onvoldoende informatie over gegeven. De ene Philips set is namelijk de andere niet.

    Je vermeld niet over welke ingangen je Philips homeset beschikt, als je dat- of een typenummer- had vermeld, dan had je een goede raad kunnen krijgen. Tevens kom je door geen gebruik te maken van leestekens en hoofdletters een beetje onverschillig over.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasmin1 Bekijk bericht
    dit is het model
    HTS3357

    1
    oke op jouw manier, je set is een afrader hier op het forum, maar dat terzijde. op je set zit geen optische ingang en de ps3 heeft een optische uitgang. je hebt een convertor nodig die van een optischsignaal een coaxsignaal maakt.
    je hebt een coax kabel nodig.(kabel met tulppluggen)
    je hebt een optische kabel nodig(wordt ook wel toslink genoemd)
    je hebt een optical naar coax convertor nodig
    je hebt een hdmi kabel nodig
    je verbind je ps3 met de tv met een hdmi kabel. je stopt een optischekabel in je ps3, vervolgens stop je die optische kabel in de convertor in de convertor stop je de coaxkabel. de coax kabel stop je in je philipsset. je vertelt je philipsset dat je naar de coaxingang wilt luisteren(lees de gebruiksaanwijzing) en je stelt de ps3 zodanig in(dat mag je zelf proberen, kom je er niet uit, dan mag je het vragen, gebruik dan wel hoofdletters) dat hij het geluid eruit stuurt door de optische uitgang in bitstream. opm. de ps3 kan enkel op maar 1 manier tegelijk zijn audiosignaal uitsturen, dus als je kiest voor het geluid via de optische kabel, dan gaat er geen audio meer via de hdmi kabel en krijg je het geluid dus niet meer over je tv. voorbeelden:
    1x

    1x

    1x

    1x

    veel plezier
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ik post in deze thread omdat ik de uitleg van bovengenoemde, DVDProfilersFilmGek bijzonder duidelijk vond. Ik hoop op een soortgelijke reactie voor mijn -zelfde- probleem.

    Ik heb eveneens een PS3 (40 gb versie), daarnaast heb ik als TV een LG 32LC41. Beschikt over 2 HDMI aansluitingen en daarnaast heb ik een Philips HTS 3164 home cinema set. Hier ligt het probleem.

    Mijn PS3 loopt met een HDMI kabel naar mijn TV. Mijn Home Cinema Set communiceert eveneens met met m'n TV via een HDMI kabel. Mijn doel is echter om het geluid van mijn PS3 óók via mijn home cinema set te laten afspelen. Hier loop ik vast. Ik had goede hoop na het lezen van DVDProfilerFilmGek' z'n reactie, maar helaas kent de HTS 3164 geen coaxiale in/uitgang.

    Is er iemand die een oplossing heeft voor mij, waardoor ik het geluid van mijn PS3 via mijn HTS-systeem kan horen?

    Bij voorbaat zéér veel dank voor een probleem waar ik al een jaar mee loop!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jus-T Bekijk bericht
    Ik post in deze thread omdat ik de uitleg van bovengenoemde, DVDProfilersFilmGek bijzonder duidelijk vond. Ik hoop op een soortgelijke reactie voor mijn -zelfde- probleem.

    Ik heb eveneens een PS3 (40 gb versie), daarnaast heb ik als TV een LG 32LC41. Beschikt over 2 HDMI aansluitingen en daarnaast heb ik een Philips HTS 3164 home cinema set. Hier ligt het probleem.

    Mijn PS3 loopt met een HDMI kabel naar mijn TV. Mijn Home Cinema Set communiceert eveneens met met m'n TV via een HDMI kabel. Mijn doel is echter om het geluid van mijn PS3 óók via mijn home cinema set te laten afspelen. Hier loop ik vast. Ik had goede hoop na het lezen van DVDProfilerFilmGek' z'n reactie, maar helaas kent de HTS 3164 geen coaxiale in/uitgang.

    Is er iemand die een oplossing heeft voor mij, waardoor ik het geluid van mijn PS3 via mijn HTS-systeem kan horen?

    Bij voorbaat zéér veel dank voor een probleem waar ik al een jaar mee loop!
    Ik kan helaas geen wonderen verrichten, je set is zeer basic, wat in jouw geval betekent dat er helaas weinig aansluitingen opzitten.

    Ook het geluid aftappen van de PS3 is niet simpel, deze beschikt niet over een tulpaansluiting. Met een simpele kabel is er wel analoog geluid uit de PS3 te krijgen, maar als het goed is staat hij in het menu als met de HDMI, met de HDMI kun je kiezen tussen geluid via HDMI of via de optische uit. Helaas gaat dat voor jou niet werken, maar in je post had je daar al rekening mee gehouden.

    Je kunt je geluid niet uit de PS3 halen, maar waarom haal je het geluid uit de PS3 niet via de TV naar je setje Op blz 214 van je gebruiksaanwijzing staat dat er een meegeleverde scart-kabel bij je setje zat, als je deze op de daar omschreven wijze aansluit, dan moet het mogelijk zijn om het geluid van je PS3 nu ook over de speakers te krijgen van je setje. Het zal geen digitaal DD5.1 of DTS geluid zijn, maar je kunt er altijd nog een meerkanaals geluid uit krijgen, zie blz 248 van je gebruiksaanwijzing.

    Hoop dat het lukt op deze manier, en als het niet lukt, laat het dan ook weten, ga ik even kijken of we op een andere manier de audio uit je TV bij je set krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik kan helaas geen wonderen verrichten, je set is zeer basic, wat in jouw geval betekent dat er helaas weinig aansluitingen opzitten.

    Ook het geluid aftappen van de PS3 is niet simpel, deze beschikt niet over een tulpaansluiting. Met een simpele kabel is er wel analoog geluid uit de PS3 te krijgen, maar als het goed is staat hij in het menu als met de HDMI, met de HDMI kun je kiezen tussen geluid via HDMI of via de optische uit. Helaas gaat dat voor jou niet werken, maar in je post had je daar al rekening mee gehouden.

    Je kunt je geluid niet uit de PS3 halen, maar waarom haal je het geluid uit de PS3 niet via de TV naar je setje Op blz 214 van je gebruiksaanwijzing staat dat er een meegeleverde scart-kabel bij je setje zat, als je deze op de daar omschreven wijze aansluit, dan moet het mogelijk zijn om het geluid van je PS3 nu ook over de speakers te krijgen van je setje. Het zal geen digitaal DD5.1 of DTS geluid zijn, maar je kunt er altijd nog een meerkanaals geluid uit krijgen, zie blz 248 van je gebruiksaanwijzing.

    Hoop dat het lukt op deze manier, en als het niet lukt, laat het dan ook weten, ga ik even kijken of we op een andere manier de audio uit je TV bij je set krijgen
    Er is wel een tulpaansluiting.

    Wat je kunt doen is je ps3 via HDMI aansluiten aan je TV voor beeld.
    Je setje sluit je aan via een tulpaansluiting. In de instellingen menu van de PS3 geef je dan aan dat je het geluidsuitvoer via tulp wilt hebben.

    Maar zoals DVDProfilersFilmgek het al zegt, het wordt gewoon analoog stereo.

  17. #17

    Standaard

    @ DVDProfilersFilmgek

    De scartkabel is reeds aangesloten via mijn setje op de TV, werkt niet tot zover. Het vreemde is dat ik het geluid van mijn TV wel gewoon via de set kan horen. Het is zelfs zo dat als ik mijn PS3 aan heb staan, mijn TV aan heb staan én mijn setje aan heb staan op "scart in-modus", dan heb ik op m'n beeld de PS3 pagina, en via mijn setje wordt het geluid van een zender afgespeeld van de televisie. Er zit inderdaad geen tulp-aansluiting op mijn PS3 (eveneens @ xman), althans, die heb ik nog nooit gevonden. Het is wel vreemd, aangezien het PS3-menu wél de tulp-optie geeft. M'n PS3 kent een AV Multi Out, een Digital Optical Out en een HDMI Out.

    Het lijkt mij dat het toch mogelijk móét zijn, analoog stereo maakt me dan niet uit, dan heb ik in ieder geval de spreiding van de boxen die voor wat ruimtelijk geluidseffect zorgt, lijkt mij.

    Ik hoop verder te kunnen komen met jullie hulp, zeker na de aanschaf van een laptop kan WMP11 alle media bestanden afspelen via mijn PS3. En dat is erg fijn.


    Zijn er nog andere opties met de gegeven aansluitingen op de PS3? Ik denk zelf dat het probleem is, dat ik 2 HDMI aansluitingen op mijn TV heb. De één naar de PS3, de ander naar het setje en die zijn niet in staat om met elkaar te communiceren.
    Laatst aangepast door Jus-T : 17-02-2009 om 16:56

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jus-T Bekijk bericht
    @ DVDProfilersFilmgek

    De scartkabel is reeds aangesloten via mijn setje op de TV, werkt niet tot zover. Het vreemde is dat ik het geluid van mijn TV wel gewoon via de set kan horen. Het is zelfs zo dat als ik mijn PS3 aan heb staan, mijn TV aan heb staan én mijn setje aan heb staan op "scart in-modus", dan heb ik op m'n beeld de PS3 pagina, en via mijn setje wordt het geluid van een zender afgespeeld van de televisie. Er zit inderdaad geen tulp-aansluiting op mijn PS3 (eveneens @ xman), althans, die heb ik nog nooit gevonden. Het is wel vreemd, aangezien het PS3-menu wél de tulp-optie geeft. M'n PS3 kent een AV Multi Out, een Digital Optical Out en een HDMI Out.

    Het lijkt mij dat het toch mogelijk móét zijn, analoog stereo maakt me dan niet uit, dan heb ik in ieder geval de spreiding van de boxen die voor wat ruimtelijk geluidseffect zorgt, lijkt mij.

    Ik hoop verder te kunnen komen met jullie hulp, zeker na de aanschaf van een laptop kan WMP11 alle media bestanden afspelen via mijn PS3. En dat is erg fijn.


    Zijn er nog andere opties met de gegeven aansluitingen op de PS3? Ik denk zelf dat het probleem is, dat ik 2 HDMI aansluitingen op mijn TV heb. De één naar de PS3, de ander naar het setje en die zijn niet in staat om met elkaar te communiceren.
    Oke, ik had al zo'n vermoeden, het geluid via de HDMI naar je TV is een digitaal signaal, om duidelijker te zijn een 2.0 PCM signaal. Helaas zet je TV dat niet op een scart aansluiting, zal wel weer te maken hebben dat copy protect gedoe van de heren fabriekanten of andere geldbesparingsonzin....

    De PS3 wordt standaard geleverd met een ordinaire aansluitkabel, daar zitten een gele, rode en witte tulppluggen aan. Nu voel je het waarschijnlijk al aankomen...... we gaan natuurlijk niet de HDMI aansluiting van je TV weghalen, dat zou een doodzonde zijn voor je beeld, maar we gaan wel even proberen of het mogelijk is of we de PS3 zo gek krijgen dat hij zijn audio over die kabel gooit.

    Neem die standaard PS3 kabel en sluit die aan op de PS3 en op je setje, gebruik enkel de rode en witte tulp op je setje. Met de PS3 ga je naar het instellingen menu, kies daar de optie geluidsinstellingen,nu zal je audio waarschijnlijk via de HDMI lopen. Om dat te veranderen ga je naar instellingen audio-uitvoer, je krijgt daar 3 keuzes, kies voor de onderste. Als het goed is staat daar: connector voor audio-invoer SCART / AV MULTI - kies deze optie, je krijgt weer een keuze, kies de tulpjes. sla de instellingen op. Hoop dat je nu wel geluid zult krijgen over je setje.......BTW niet vergeten dat je met je setje moet schakelen naar die tulpingangen van je setje.


    PS, je hebt nu waarschijnlijk geen geluid meer over je TV en enkel over je setje(hoop ik)!

    Hoop dat het nu wel lukt, en zo niet, dan kijken we even naar de volgende optie, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Dit is werkelijk fenomenaal. Waar kan ik een bosje bloemen laten bezorgen!!! Het komt ook gewoon uit alle vijf mijn boxen van de set.

    Mijn dank is immens groot, ik heb zonet een vreugdedans van een minuut gedaan om dit probleem, waar ik serieus al sinds maart 2008 -zelf- oplossingen probeer te bedenken, nu opgelost te zien

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jus-T Bekijk bericht
    Dit is werkelijk fenomenaal. Waar kan ik een bosje bloemen laten bezorgen!!! Het komt ook gewoon uit alle vijf mijn boxen van de set.

    Mijn dank is immens groot, ik heb zonet een vreugdedans van een minuut gedaan om dit probleem, waar ik serieus al sinds maart 2008 -zelf- oplossingen probeer te bedenken, nu opgelost te zien
    Je berichtje was het bloemetje, ik groeide een meter

    Graag gedaan, ik ben blij dat het gelukt is, veel plezier
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je berichtje was het bloemetje, ik groeide een meter

    Graag gedaan, ik ben blij dat het gelukt is, veel plezier
    Nou dan doe ik er graag een meter bij

    Ik was al 3 dagen aan het prakiseren hoe ik alles nu aan ging sluiten!!

    Nu is het eindelijk gelukt en knallen de geluiden van Gran Turismo 5 door de speakers!

    Speciaal geregd om je te bedanken

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lunar Bekijk bericht
    Nou dan doe ik er graag een meter bij

    Ik was al 3 dagen aan het prakiseren hoe ik alles nu aan ging sluiten!!

    Nu is het eindelijk gelukt en knallen de geluiden van Gran Turismo 5 door de speakers!

    Speciaal geregd om je te bedanken
    Welkom op het Forum, ook bedankt voor je berichtje

    Het plafond moet verhoogd
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard nog een extra uitdaging in dit verhaal!

    Beste raad van wijze heren

    Ik heb hetzelfde probleem (heb ook het fijne (NOT) HTS3357 setje van philips). Daarnaast een LG TV met 4 hdmi poorten en het welbekende UPC digital kastje.

    Welnu:

    1 hdmi kabel van de PS3 naar de TV
    1 hdmi kabel van de UPCbox naar de TV
    1 rood wit tulpje van de UPCbox naar het HTS setje.
    PS3 en HTS setje zijn dus niet met elkaar verbonden, behalve via de TV

    Als ik PS3 aan zet + HTS aan zet (op AUX) hou ik het geluid van de UPC box. HTS setje heeft geen optische uitgang, dus kan hem niet via optisch verbinden met de PS3. Ik wil uiteraard mijn HDMI verbindingen in tact laten om zowel via UPC als via PS3 optimale beeldkwaliteit te hebben.
    De PS3 met een HDMI kabel aan de HTS set verbinden heeft volgens mij geen zin (hij kan dat geluid en beeld dan toch niet scheiden? Of zie ik dat verkeerd?) Ik dacht in het verhaal van Jus-T de oplossing te hebben, maar denk dat het bij mij dus nog anders is omdat ik de UPC box er nog tussen heb zitten?

    Alvast dank voor jullie hulp!
    Laatst aangepast door Tinuz79 : 02-03-2011 om 13:15

  24. #24

    Standaard

    Neem die standaard PS3 kabel en sluit die aan op de PS3 en op je setje, gebruik enkel de rode en witte tulp op je setje. Met de PS3 ga je naar het instellingen menu, kies daar de optie geluidsinstellingen,nu zal je audio waarschijnlijk via de HDMI lopen. Om dat te veranderen ga je naar instellingen audio-uitvoer, je krijgt daar 3 keuzes, kies voor de onderste. Als het goed is staat daar: connector voor audio-invoer SCART / AV MULTI - kies deze optie, je krijgt weer een keuze, kies de tulpjes. sla de instellingen op. Hoop dat je nu wel geluid zult krijgen over je setje.......BTW niet vergeten dat je met je setje moet schakelen naar die tulpingangen van je setje.

    Dit betekent dus dat ik zodra ik weer gewoon TV wil kijken, ik de tulpjes weer moet omzetten naar de UPC box? Dat wordt nog een heel gedoe elke keer Spul staat allemaal in een kast, dus elke keer kast naar voren tulpjes omzetten en kast weer terug zetten... of snap ik de bedoeling niet?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tinuz79 Bekijk bericht
    Beste raad van wijze heren

    Ik heb hetzelfde probleem (heb ook het fijne (NOT) HTS3357 setje van philips). Daarnaast een LG TV met 4 hdmi poorten en het welbekende UPC digital kastje.

    Welnu:

    1 hdmi kabel van de PS3 naar de TV
    1 hdmi kabel van de UPCbox naar de TV
    1 rood wit tulpje van de UPCbox naar het HTS setje.
    PS3 en HTS setje zijn dus niet met elkaar verbonden, behalve via de TV

    Als ik PS3 aan zet + HTS aan zet (op AUX) hou ik het geluid van de UPC box. HTS setje heeft geen optische uitgang, dus kan hem niet via optisch verbinden met de PS3. Ik wil uiteraard mijn HDMI verbindingen in tact laten om zowel via UPC als via PS3 optimale beeldkwaliteit te hebben.
    De PS3 met een HDMI kabel aan de HTS set verbinden heeft volgens mij geen zin (hij kan dat geluid en beeld dan toch niet scheiden? Of zie ik dat verkeerd?) Ik dacht in het verhaal van Jus-T de oplossing te hebben, maar denk dat het bij mij dus nog anders is omdat ik de UPC box er nog tussen heb zitten?

    Alvast dank voor jullie hulp!
    Je verhaal rammelt aan alle kanten

    Je HTS setje zou het middelpunt moeten zijn waarop je alles zou moeten aansluiten en vandaar naar de TV....... aangezien het een NOT is zul je dus een andere oplossing moeten zoeken. BTW, je vermeld niet hoe je de HTS met je tv hebt verbonden en je verward uit en ingangen.....

    Heb van Peptalk ook begrepen dat de UPC box een barrel is, dat maakt dan 2 NOT's

    Nu heeft die Philips(wat is het ook een raar bedrijf) geen optische, maar wel een coax digitale ingang, zul je die moeten gaan gebruiken dmv een convertor, met een beetje zoeken had je dat hier op het forum kunnen vinden:

    Van je PS3 optisch naar een convertor:



    en dan met een tulp naar de coax ingang van dat Philips setje.

    Appeltje eitje en je hebt dan met je PS3 ook nog eens 5.1 surround geluid

    Vragen? gewoon stellen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •