25-05-2008, 14:19
|
|
|
Super Member
Trader: 
Registratiedatum: sep 2004
|
Blu-ray speler max. 250 en DVD regio vrij
Gisteren heeft mijn dvd speler het opgegeven  (echt balen want ik heb nog geen blu-ray en wilde nog een halfjaartje wachten!) maar nu is dus het moment aangebroken om een blu-ray speler aan te schaffen.
Het nadeel van die dingen is A:stervens duur en B:Niet regio vrij voor dvd's (of wel)
Zoeken met google op blu-ray dvd region free etc. haalt ook niet veel uit, omdat al die dingen schijnbaar voro blu-ray w'el regio vrij zijn.
Normaal gesproeken doe ik iets meer research als ik iets dergelijks aan ga schaffen maar zit nu een beetje in een lastig parket...
Ik ben niet van plan om echt veel meer dan 250 euro ervoor neer te leggen, wie heeft een goed advies?
Laatst aangepast door Cor H. : 25-05-2008 om 14:25.
|
|
|
25-05-2008, 14:35
|
|
|
Super Member
Trader: 
|
Ivm met die blu-ray kan ik je niet helpen, maar waarom geen tijdelijke 2de hands DVD speler voor dat half jaartje, of eentje van de Blokker (voor nog geen 30 euro). Kan je na een half jaar nog een blu-ray kopen.
|
|
|
25-05-2008, 14:41
|
|
|
Super Member
Trader: 
|
Twijfel ik nog steeds over...maar ik wil graag nog een beetje aardig films kunnen kijken dit halfjaar. En scart valt vaak zo tegen op een (HD ready) LCDtje. Dus kom ik uit bij dezelfde speler die ik nu heb een Phillips van 70,- met HDMI alleen wil ik niet nog eenzelfde apparaat kopen.
Maar zijn er wel blu-ray spelers die ook dvd's regiovrij kunnen afspelen?
25-05-2008, 15:18
|
|
|
Super Member
Trader: 
|
Ik kom toch uit bij de Samsung BD-p1400
http://www.kieskeurig.nl/product/70A...53004B05FD.htm
Is nu voor 250 bij de MM te krijgen, maar helaas niet Regio vrij voor dvd's.
Zijn er misschien nog mer redenen om deze niet aan te schaffen?
25-05-2008, 15:26
|
|
|
Elite Member
Registratiedatum: feb 2006
|
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
|
Er schijnt een AB region hack te zijn voor deze speler.:wink: Dus, voor sd-dvd is hij waarschijnlijk wel regio-vrij te maken. wat betreft blu-ray en regiocodering: Er zijn al veel regiovrije Blu-Ray disks te koop, hier zijn ook lijstjes van en kun je zien welke wel en niet op elke speler afgespeeld kunnen worden.
Ik lees op het A/V forum dat er nogal wat problemen zijn met de samsung speler....geen profile 2.0 etc. als je nog 1 of 2 maanden kunt wachten komen de nieuwe spelers op de markt, ondertussen koop je toch een 50 euro dvdspeler om toch nog te kunen kijken.  de profile 1.1 spelers zullen dan wel weer wat goedkoper worden en binnen je 250 euro budget komen...met name de sony en panasonic spelers zijn erg goed...de s500 en de bd30 zullen danw elw eer wat goedkoper worden, daar de sony s550 en de bd50 eraan komen...
Link voor sd-dvd hack:
http://www.dtvforum.info/index.php?s...=#entry1043901
andere codenummers:
http://www.dtvforum.info/index.php?s...=#entry1046273
Laatst aangepast door hstadman : 25-05-2008 om 15:54.
|
|
|
25-05-2008, 15:37
|
|
|
Super Member
Trader: 
|
Grrr...ik denk dat ik dan maar even ga wachten. Bedankt luitjes.
28-05-2008, 12:38
|
|
|
Super Member
Registratiedatum: dec 2004
|
Gewoon in de tussentijd van de blokker zo'n aristona spelertje ofzo gaan kopen, die dingen vreten alles en kosten niets. En ondertussen mooi doorsparen voor een Blu-Ray speler.
|
|
|
28-05-2008, 14:51
|
|
|
Super Member
Registratiedatum: aug 2006
|
Ik heb nog wel een sony SVP NS36 te koop voor 30 euro incl verzenden..
|
30-05-2008, 23:34
|
|
|
Elite Member
Registratiedatum: aug 2001
|
Jij hebt mij wel op een idee gebracht, ik heb zo'n toestel besteld... Mijn criterium was altijd wachten tot er een deftig toestel onder de 250 euro was, and that condition has been met now.
|
|
|
08-06-2008, 00:33
|
|
|
Super Member
Trader: 
|
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
Jij hebt mij wel op een idee gebracht, ik heb zo'n toestel besteld... Mijn criterium was altijd wachten tot er een deftig toestel onder de 250 euro was, and that condition has been met now.
|
En heb je er goede ervaringen mee? Heeft deze speler trouwens interne HD decodering. Ik heb namelijk nog een Harman Kardon 235 (DD5.1ex, 6.1DTS + 7.1 inpunt). Ga ik dan HD geluid hebben zo?
|
|
|
08-06-2008, 12:25
|
|
|
Elite Member
Registratiedatum: aug 2001
|
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door nmbs
En heb je er goede ervaringen mee? Heeft deze speler trouwens interne HD decodering. Ik heb namelijk nog een Harman Kardon 235 (DD5.1ex, 6.1DTS + 7.1 inpunt). Ga ik dan HD geluid hebben zo?
|
Ik heb 'm nog maar net van vrijdag binnen. Heeft interne HD-decodering maar om eerlijk te zijn ben ik er niet wild van (er is bijv. geen analoge uitgang voor de centersurroundspeaker), het resultaat met mijn gewone voorversterker klinkt veel voller. Voor zover ik getest heb is het resultaat wel stukken beter dan standaard-dvd, maar ik ga nog wachten met de speler officieel "in te wijden" (= er een volledige film op zien) tot mijn full hd-scherm er is, ergens volgende week. Ik moet overigens nog een deel herbekabelen, had hier en daar links en rechts nog een geleend kabeltje liggen om de verschillende aansluitmogelijkheden eens te testen. Nu ik definitief weet hoe ik de zaak ga aansluiten ben ik wat betere kabels gaan kopen.
|
|
|
08-06-2008, 13:08
|
|
|
Elite Member
Registratiedatum: feb 2006
|
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
Ik heb 'm nog maar net van vrijdag binnen. Heeft interne HD-decodering maar om eerlijk te zijn ben ik er niet wild van (er is bijv. geen analoge uitgang voor de centersurroundspeaker), het resultaat met mijn gewone voorversterker klinkt veel voller. Voor zover ik getest heb is het resultaat wel stukken beter dan standaard-dvd, maar ik ga nog wachten met de speler officieel "in te wijden" (= er een volledige film op zien) tot mijn full hd-scherm er is, ergens volgende week. Ik moet overigens nog een deel herbekabelen, had hier en daar links en rechts nog een geleend kabeltje liggen om de verschillende aansluitmogelijkheden eens te testen. Nu ik definitief weet hoe ik de zaak ga aansluiten ben ik wat betere kabels gaan kopen.
|
Een van de redenen dat veel mensen op de panasonic bd50 of de sony S550 wachten, die beide wel interne decodering hebben voor alle hd formaten.
|
|
|
06-07-2008, 19:56
|
|
|
Super Member
Registratiedatum: okt 2005
|
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
|
Kijk ook eens HIER.
|
|
|
07-07-2008, 00:01
|
|
|
Elite Member
Registratiedatum: jan 2006
|
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door kit carson
|
Ik zie DAAR nergens iets dat zo rond die 250 euro zit  en dat is voor veel mensen toch wel een grens die zij niet willen overschrijden voor een apparaat dat enkel een schijfje kan afspelen, regiovrij of niet.
Helaas is de concurruntie weggevallen en nu zakken de prijzen niet meer zo snel, doch ik denk wel dat als men de massa aan de BD DVD wil, men toch echt zal moeten zakken met de prijzen.
Waar ik mij ook aan erger is dat er maar enkele titels ook gelijktijdig in DVD en BD DVD in de winkels liggen, geeft niet echt aan dat de makers veel vertrouwen in BD DVD hebben. Had graag de Golden Compass in BD DVD gehad, mits de prijs natuurlijk redelijk was, de DVD was in 2 Disc uitvoering voor 15 euro al te koop en had ik bijna aangeschaft.....ware het niet een RCV uitgave, verbaas mij dat zij de rechten hebben, kunnen nog niet eens een BD Schijf uitbrengen....die .....
|
07-07-2008, 15:26
|
|
|
Super Member
Trader: 
|
Ik hoop toch dat ze snel zowel DVD als BD gelijktijdig uitbrengen, dat is toch echt noodzakelijk om het formaat goed te laten inburgeren. Er zijn nog teveel films die de dag van vandaag enkel op DVD verschijnen en niet op de 2.
|
|
|
15-07-2008, 18:10
|
|
|
Super Member
Registratiedatum: okt 2005
|
Zie bij o.a. DVFDPacific de prijzen van de Blu-ray discs al aardig zakken.
HIER een summier overzicht van de regiovrije Blu-ray's.
|
|
|
Instellingen bij het plaatsen van berichten
|