De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Posterlijsten

  1. #1

    Standaard Posterlijsten

    Heeft iemand een tip voor mooie posterlijsten tegen een betaalbare prijs? Ik heb nu de standaard IKEA-lijsten, maar daar ben ik niet echt tevreden mee. Het andere uiterste, professioneel in laten lijsten, is me dan weer te duur.

    Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort lijst waar de poster echt mooi strak inzit. Het frame moet niet al te veel opvallen en het glas/plastic moet niet te snel krassen. Budget: Maximaal 30e per stuk, liever nog wat goedkoper.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf geen filmposters / posterlijsten in bezit maar heeft de Leenbakker niet betaalbare degelijke lijsten in die maat (heb ze zelf voor uitvergrotingen van foto's gebruikt) ?

  3. #3

    Standaard

    Ik ben zelf niet ontevreden over de lijsten van de Hornbach.

    Die hebben veel verschillende maten en uitvoeringen Sommige posters zijn wel net iets kleiner dan het frame, maar dat heb ik opgelost door wat gekleurde tape te plakken op het blad dat achter de posters zit.

    En de stevigheid zit wel goed, ik heb jaren geleden met mijn eerste autootje eens een grote lijst gehaald... en die paste maar net in de auto. Ik had ook nog boodschappen gehaald die ik toen maar onhandig heb omgestapeld om die lijst erin te krijgen.
    En ja hoor... door een mafkees moeten remmen en de hele zak viel om op de de glazen lijst - rollende blikjes etc...

    Ik dacht dat ik scherven zou kunnen ruimen.... maar geen krasje.

    In ieder geval zul je ook bij andere grote bouwmarkten kunnen slagen voor lijsten.
    Send a maniac to catch a maniac...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    Ik ben zelf niet ontevreden over de lijsten van de Hornbach.
    En waar vind ik die?
    Het probleem is een beetje dat je vaak in de winkel niet goed kunt zien hoe het gesteld is met de kwaliteit. Mijn huidige lijsten van Ikea blijken behoorlijk te krassen. Bovendien zijn ze wat te groot voor standaard filmposters en gaat de poster dus schuiven. Vastplakken zou kunnen zoals je al aangaf, maar dan blijf je boven of onder een flinkje rand zien in houtkleur. :x
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    En waar vind ik die?
    Het probleem is een beetje dat je vaak in de winkel niet goed kunt zien hoe het gesteld is met de kwaliteit. Mijn huidige lijsten van Ikea blijken behoorlijk te krassen. Bovendien zijn ze wat te groot voor standaard filmposters en gaat de poster dus schuiven. Vastplakken zou kunnen zoals je al aangaf, maar dan blijf je boven of onder een flinkje rand zien in houtkleur. :x
    Is er bij jou in de buurt niet een winkel die posters of andere dingen voor je inlijst?
    Mijn man heeft laatst 2 posters laten inlijsten. Die zien er erg goed uit. Goede kwaliteit.
    Het is niet super goedkoop maar je hebt wel wat.

    andere optie ga naar een goed schilder winkel en koop daar een lijst en lijst de poster zelf in. Zo een zaak heeft verschillende maten op voorraad, en afwijkende maten kunnen ze bestellen.

    Natuurlijk ook niet super goedkoop maar wel goedkoper dan laten inlijsten.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #6

    Standaard

    Laten inlijsten is me inderdaad te gortig, dat kost al gauw 70-80 euro per stuk, oftewel ruim 200 euro voor 3 stuks, daar koop ik liever een groot aantal mooie films voor . Bedankt voor de andere tip!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    En waar vind ik die?
    Het probleem is een beetje dat je vaak in de winkel niet goed kunt zien hoe het gesteld is met de kwaliteit. Mijn huidige lijsten van Ikea blijken behoorlijk te krassen. Bovendien zijn ze wat te groot voor standaard filmposters en gaat de poster dus schuiven. Vastplakken zou kunnen zoals je al aangaf, maar dan blijf je boven of onder een flinkje rand zien in houtkleur. :x
    Geen idee of die bouwmarkt bij jou om de hoek zit (even op de site kijken).
    Maar ook andere bouwmarkten zullen vergelijkbare lijsten hebben.

    Het probleem met schuiven had ik bij mijn lijsten niet (en anders wat extra opvulling achter de poster klemmen) en dat kleine randje heb ik dus opgelost, niet door de poster vast te plakken maar door rondom op het schutblad (blad dat achter de poster ligt maar voor de achterkant wat gekleurde tape te plakken. Voor een poster met overwegend zwarttinten zwart gebruikt, voor hemelsblauw een grijze tape etc.
    Dan zie je welliswaar als je je neus tegen de poster duwt een randje van een paar mm, maar het stoort niet en valt vanaf een paar cm afstand niet op.

    Een andere tip is ervoor zorgen dat je precies weet welke maat je moet hebben en dan geduldig zoeken op marktplaats, rommelmarkten of bij familie of iemand nog een lijstje aanbiedt in die maat. Ik heb al vaker een schilderijtje voor een dumpprijs verkocht en de mensen die het kwamen halen, ging het in dat geval alleen maar om het lijstje.
    Zelf ook al gehad dat familieleden een schilderij bij het grof vuil wilden zetten en dat die maat perfect was voor een kleine poster die ik had liggen.
    Send a maniac to catch a maniac...

  8. #8

    Standaard

    Hornbach Groningen:

    NL-9738 AB Groningen/Noorderhoogebrug
    Groningerweg 45/2

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad ook destijds 2 lijsten gekocht bij Hornbach, prijs was toch wel rondt de 50,- euro p/st, maar wel erg goede kwaliteit. (Zwaar aluminium en goed klemsysteem).

    En ze zijn inderdaad iets te groot ( 2-3 mm ongeveer rondom), ik heb bij de lokale hobby/schilder/knutselwinkel (vroeger Victor, nu geloof ik 4Art of zoiets) 2 vellen dik zwart papier laten snijden, poster goed verdeelt, zwart vel er achter dichtklemmen, voila.

    Alsof ze van de fabriek komen, geen amateuristisch gedoe, het kost even wat, maar je hebt er ook jarenlang plezier van.

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Inderdaad ook destijds 2 lijsten gekocht bij Hornbach, prijs was toch wel rondt de 50,- euro p/st, maar wel erg goede kwaliteit. (Zwaar aluminium en goed klemsysteem).

    En ze zijn inderdaad iets te groot ( 2-3 mm ongeveer rondom), ik heb bij de lokale hobby/schilder/knutselwinkel (vroeger Victor, nu geloof ik 4Art of zoiets) 2 vellen dik zwart papier laten snijden, poster goed verdeelt, zwart vel er achter dichtklemmen, voila.

    Alsof ze van de fabriek komen, geen amateuristisch gedoe, het kost even wat, maar je hebt er ook jarenlang plezier van.

    Groet Roger.
    Heb je er foto's van? Wil zelf namelijk ook iets meer met posters doen, heb nog paar lege vlaktes op een paar muren dat wil ik wel vol maken

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Heb je er foto's van? Wil zelf namelijk ook iets meer met posters doen, heb nog paar lege vlaktes op een paar muren dat wil ik wel vol maken
    Het zijn niet de beste foto's, maar wellicht dat je er iets aan hebt.


    tot.jpg

    Lijst.JPG
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 22-09-2008 om 20:22
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #12

    Standaard

    posters zien er netjes uit!
    ik zelf ben ook vanplan om 2 posters in te lijsten (A2 formaat) alleen wil ik daar dus ook geen 50 euro aan uitgeven. een simpelle zwarte lijst (plastic eventueel) zou al genoeg zijn!

    rond de 15 euro!
    iemand?
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  13. #13

    Standaard

    Ze zien er inderdaad goed uit!
    Bedankt voor de moeite dat je de foto's genomen hebt iig
    Ik heb er zeker wat aan bedankt.
    Alleen ik ga ook geen €50,- uitgeven voor een poster. Is mij ook een beetje aan de dure kant. Je hebt bij de meeste goedkope winkels als de action waarschijnlijk wel grote lijsten voor rond de €5,- a €10,-. Posters verkopen ze bij de FRS ook.
    Zelf wil ik dan de volgende 2 posters nemen:

    Een van Casablanca
    Een van The Shawshank Redemption
    OF: Een Scarface poster
    OF: Een poster waar wat actie op te zien is (oorlog) b.v. een poster van Band Of Brothers waar een actie-foto op staat b.v. dat een paar mensen aan het schieten zijn, op de achtergrond een tank dat aan komt reden van boven vliegtuigen die bombarderen natuurlijk veel vuur en dat er dan ergens een beetje vaag staat: Band Of Brothers

    Lijkt me sterk als er een poster in die vorm is, maar ik zou het wel erg vet vinden
    Waar OF bij staat is natuurlijk als ik een mooie poster vind daarvan en anders worden het de 1e twee en/of alleen de laatste.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •