De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Spanning op hdmi-kabel (mantel) [opgelost, kan een slotje op]

    Goedemorgen allen,

    allereerst mijn complimenten voor dit overzichtelijk en informatierijk forum.

    Ik hang hier al een tijd rond en geef mijn ogen de kost aan de tal van interessante topics, maar toch heb ik een vraag waar ik met de zoekfunctie geen antwoord op kon vinden.

    Recentelijk hebben wij onze HT vernieuwd (ik zal daar binnenkort een topic over starten met foto's) en de nodige kabels aangeschaft.
    Nu heb ik problemen met de hdmi-kabel.
    Als wij tv aan het kijken zijn en ik zet de dvd-speler (pio dv610) aan, begint het beeld van de tv-uitzending (zowel analoog als digitaal) extreem te storen.

    Als ik de hdmi-kabel uit de buurt van de coax-kabel hou is de storing over. Maar als ik de hdmi-kabel vast pak (aan de mantel) voel ik dat er spanning op staat.

    Om een lang verhaal nog langer te maken, is er wat aan de kabel te doen of kan deze de vuilnisbak in.
    Het is geen dure maar ook geen super goedkope kabel, merk: Vivanco, prijs: ca. 3 tientjes, lengte: 1.5m

    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

    met vriendelijke groet,
    Michel
    Laatst aangepast door Kloppie : 30-10-2008 om 13:38 Reden: opgelost

  2. #2

    Standaard

    Waarschijnlijk heb je last van een aardingsprobleem. Dit kan afkomstig zijn van je kabel signaal. Want als ik het goed lees heb je kabel tv? Als dit het geval is controleer dan even bij je abonnee overnamepunt of deze geaard is. Je abonnee overnamepunt is een ééngats kabel doosje deze wordt ook wel TRAS 1000 genoemd van de fa. Hirschmann óf Tratec. Deze hoort officieel geaard te zijn maar vaak is dit niet zo. Ik kreeg laatst zelf ook een opdonder in de meterkast waar mijn Tras 1000 hangt. Nadat ik de aarde draad had aangesloten had ik geen problemen meer.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt, dit ga ik controleren.
    Hoe kan het dan als ik de hdmi loskoppel van de dvd-speler de storing over is?
    Belangrijker nog, hoe is het mogelijk dat ik tintelingen in mijn hand voel als ik de mantel van de hdmi-kabel vast heb en dan de dvd-speler aanraak?
    Zo'n kabel is toch afgeschermd.

    het gaat over deze vivanco kabel:
    High quality HDMI 1.3b Cat2 connection cable, 1,5m

    - HDMI A-plug <-> HDMI A-plug
    - HDMI 1.3b Cat2 standard for FULL HDTV, 1080p
    - Transfer rate > 10Gbps
    - Metal plugs
    - 24 Karat gold plated contacts
    - 1,5m cable length
    - Cable jacked out of waved nylon
    - Cable wires and braid out of OFC

  4. #4

    Standaard

    Topic kan op slot.

    Ik heb de Vivanco retour gebracht en ergens anders een andere kabel gekocht.
    Met de nieuwe kabel geen problemen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kloppie Bekijk bericht
    Topic kan op slot.

    Ik heb de Vivanco retour gebracht en ergens anders een andere kabel gekocht.
    Met de nieuwe kabel geen problemen.
    Blij dat je probleem is opgelost, blijft toch vreemd dat een HDMI kabel spanning afgeeft aan de mantel, dat hoort dus echt niet.

    Kleine tip, als je topic op slot mag kun je bij je allereerste post waarme je het topic bent begonnen op wijzig klikken, dan geavanceerd en daar kun je de titel van je topic wijzigen door er bijvoorbeeld "opgelost" of "slotje"bij te zetten, anders zien de mods niet dat er een slotje op mag.

    En ohja, welkom op het forum natuurlijk !

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Meteen topic titel aangepast.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •