De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Brotherhood (Showtime)

    Ik had nog geen topic gevonden voor deze serie. Toch maar even aangemaakt, want dit is toch wel een hele goede serie. Het is misschien een beetje ondergesneeuwd door het succes van Dexter en Californication.

    Het gaat over 2 broers in de Ierse gemeenschap in Providence (ook wel "The Hill" genoemd). Tommy Caffee is een succesvol politicus, maar zijn leven wordt flink moeilijk gemaakt als zijn broer, een crimineel, weer opduikt en zijn positie in de onderwereld van The Hill weer komt opeisen.
    Deze serie heeft wel wat weg van The Wire, aan de ene kant heb je de harde criminaliteit op straat (maar dit keer van de Ierse mafia) en aan de andere kant heb je de politiek, wat er ook niet altijd heel eerlijk aantoe gaat. De grens tussen goed en kwaad is dus vaak wel vaag.

    Ik heb nog maar een paar afleveringen gezien, maar ik ben toch wel hooked aan deze serie. In Amerika zijn ze er ook heel lovend over. Als je van series zoals The Wire of The Sopranos houdt zal dit je ook wel kunnen bekoren. In Amerika zijn ze inmiddels al aan het derde seizoen bezig.

    Officiele site:
    http://www.sho.com/site/brotherhood/home.do
    Laatst aangepast door mac : 24-10-2008 om 14:04

  2. #2

    Standaard

    Hmz misschien ook maar iets om binnenkort op te pakken, eerst Dexter seizoen twee nog maar even uitkijken.

  3. #3

    Standaard

    Nu heel goedkoop bij CDWOW AU!

  4. #4

    Standaard

    Heb seizoen een ook regio 4 besteld voor een schamel bedrag (iets meer dan een tientje) bij DVDCRAVE. Let wel op, er zit geen ondertiteling bij. Ik heb nog geen tijd gehad om hem te kijken. Ben heel erg benieuwd, verlang eigenlijk wel weer naar een goede mafiaserie na het einde van de Sopranos.

  5. #5

    Standaard

    Is er nog een kans dat het 1e seizoen hier uitkomt op DVD ? Lees zoveel goede dingen over deze serie maar hier word er maar weinig over gesproken.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David P. Bekijk bericht
    Heb seizoen een ook regio 4 besteld voor een schamel bedrag (iets meer dan een tientje) bij DVDCRAVE. Let wel op, er zit geen ondertiteling bij. Ik heb nog geen tijd gehad om hem te kijken. Ben heel erg benieuwd, verlang eigenlijk wel weer naar een goede mafiaserie na het einde van de Sopranos.
    Het is niet zo goed als The Sopranos maar wel zeker heel vermakelijk.

  7. #7

    Standaard

    Hele serie paar maanden geleden afgekeken, fan-tas-tische rol van Isaacs. Erg donker en deprimerende blik op een Ierse familie die banden heeft in zowel de mafia als in de gemeente. Misschien wel één van de meest onbevredigende series ooit, geenéén karakter zal het licht aan het einde van de tunnel bereiken, maar het is ontzettend boeiend om te zien hoe ieder individueel met hun demonen omgaat.

    Past erg mooi in het Showtime ouevre naast Dexter, Weeds, Californication en The L Word.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  8. #8

    Standaard

    Vond de het eerste seizoen ook niet slecht, maar Brotherhood kan niet in de schaduw staan van de Sopranos. Acteerwerk van Isaacs is inderdaad puik, maar ik vind een aantal andere acteurs maar matig. Met name Kevin Chapman als mafiabaas Freddie Cork vind ik totaal verkeerd gecast.

    Ben wel benieuwd naar seizoen twee en drie.

  9. #9

    Standaard

    is dit iets om mee te beginnen? iemand?
    Ik zie nu dat seizoen drie in de winkel ligt ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

  10. #10

    Standaard

    Ik vond het zelf een erg goede serie, maar het is moeilijk om iemand anders aan te raden, aangezien het wel echt een geval is van you hate it or love it.

    Kwa tempo is het wel gelijk aan bv The Wire, maar het is wel een hele andere serie (The Wire is overigens wel beter).

  11. #11

    Standaard

    Ik ben op het moment te druk met andere series en even blijven haken in seizoen 2.

    Dat wil niet zeggen dat het geen topserie is, maar wel eentje waar ik opgeladen voor moet zijn. Het is niet verstand op nul en wegkijken, maar echt een dramaserie waar je voor moet gaan zitten.

    Karakters zijn goed uitgewerkt, Isaacs steelt alle scenes, maar er zijn zeer zeker ook andere pluspunten. Iedereen heeft een dubbele agenda in deze serie. Soms erg deprimerend, maar het werkt daardoor wel erg realistisch.

    Had ik maar meer tijd........
    Send a maniac to catch a maniac...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    Karakters zijn goed uitgewerkt, Isaacs steelt alle scenes,
    En natuurlijk ook niet te vergeten Fionnula Flanagan, die zijn moeder speelt, ook erg goed.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •