De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung LE40A656 ineens blokkerig en korrelig beeld

    Hoi iedereen,

    Een maand geleden heb ik een nieuwe tv gekocht...jawel de Samsung LE40A656 aangezien mijn andere Samsung lcd ineens slechts beeld ging geven. Nou dacht ik dat dit probleem aan de tv lag en heb ik dus een nieuwe tv gekocht.

    In den beginne zag het beeld er nog heel strak (smoothy) uit maar ineens ging de tv witte stippen vertonen en een blokkerig en korrelig beeld geven wat ook al was gebeurd met mijn vorige tv. Ik heb toen aan de HDMI kabel zitten bewegen die aangesloten zit aan de Samsung Decoder DCB H360R (720p) en sindsdien is het beeld slechter geworden en krijg het niet voor elkaar om dit terug te draaien.
    Ik heb een nieuwe HDMI kabel geprobeerd en aan de instellingen van de tv zitten klooien maar het wil helaas niet baten. Het beeld is niet zoals het was.

    Met name bij oudere series op de tv uitzendingen zijn de donkere achtergronden niet om aan te zien terwijl mijn PS3 een prachtig beeld geeft met games en blue-ray. Het ligt dus niet aan tv lijkt me. Waar zou het wel aan kunnen liggen en hoe kan ik dit probleem verhelpen? Ligt het aan het signaal (Caiway) of aan de antennekabel of misschien aan de decoder?

    Iemand tips? Thanks!

  2. #2

    Standaard

    Een goede kwaliteit antennekabel kan al heel veel verschil geven. Alleen geef je aan dat het een blokkerig beeld is, dat lijkt me dan een ander probleem.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door prededator Bekijk bericht
    Hoi iedereen,

    Een maand geleden heb ik een nieuwe tv gekocht...jawel de Samsung LE40A656 aangezien mijn andere Samsung lcd ineens slechts beeld ging geven. Nou dacht ik dat dit probleem aan de tv lag en heb ik dus een nieuwe tv gekocht.

    In den beginne zag het beeld er nog heel strak (smoothy) uit maar ineens ging de tv witte stippen vertonen en een blokkerig en korrelig beeld geven wat ook al was gebeurd met mijn vorige tv. Ik heb toen aan de HDMI kabel zitten bewegen die aangesloten zit aan de Samsung Decoder DCB H360R (720p) en sindsdien is het beeld slechter geworden en krijg het niet voor elkaar om dit terug te draaien.
    Ik heb een nieuwe HDMI kabel geprobeerd en aan de instellingen van de tv zitten klooien maar het wil helaas niet baten. Het beeld is niet zoals het was.

    Met name bij oudere series op de tv uitzendingen zijn de donkere achtergronden niet om aan te zien terwijl mijn PS3 een prachtig beeld geeft met games en blue-ray. Het ligt dus niet aan tv lijkt me. Waar zou het wel aan kunnen liggen en hoe kan ik dit probleem verhelpen? Ligt het aan het signaal (Caiway) of aan de antennekabel of misschien aan de decoder?

    Iemand tips? Thanks!
    Die decoder aansluiten op een andere TV.... als ik het zo lees, dan is de decoder de boosdoener..... maar het zou ook de antennekabel kunnen zijn die naar je decoder gaat of de verbindingen/aansluitingen van de antennekabel.... Eeen slecht antenne signaal kan tot blokvorming leiden en als het signaal helemaal matig wordt tot compleet verlies van beeld.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard Samsung LE40A656 ineens blokkerig en korrelig beeld

    Ik heb een nieuwe antenne kabel geprobeerd van Hirschmann en zelfs een andere HDTV decoder van Samsung om te kijken of het probleem nu is verholpen maar helaas.

    Nog steeds een korrelig beeld bij de ene zender erger dan bij de andere. Tevens heb ik CAIWAY gebeld maar kunnen verder niets doen aan het signaal. Hij zei dat het wellicht aan de beeld instellingen lag van mijn tv.

    Heeft iemand nog tips om dit probleem te kunnen verhelpen want het ziet er naar uit dat ik het maar moet accepteren.

    Thanks!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door prededator Bekijk bericht
    Ik heb een nieuwe antenne kabel geprobeerd van Hirschmann en zelfs een andere HDTV decoder van Samsung om te kijken of het probleem nu is verholpen maar helaas.

    Nog steeds een korrelig beeld bij de ene zender erger dan bij de andere. Tevens heb ik CAIWAY gebeld maar kunnen verder niets doen aan het signaal. Hij zei dat het wellicht aan de beeld instellingen lag van mijn tv.

    Heeft iemand nog tips om dit probleem te kunnen verhelpen want het ziet er naar uit dat ik het maar moet accepteren.

    Thanks!
    dit moet je niet accepteren. Je hebt al een andere decoder geprobeerd, daar lag het dus ook niet aan, controleer even of je decoder de laatste updates heeft, dat kan soms vervelende effecten hebben als het niet zo is. Anders gewoon via caiway iemand laten komen want dta hoef je niet te accepteren.

  6. #6

    Standaard Samsung LE40A656 ineens blokkerig en korrelig beeld

    Nou had ik ergens gelezen dat een smartcard in de decoder wel degelijk het beeld verbeterde aangezien ik nu geen smartcard in de decoder heb zitten. Toendertijd kreeg je deze er niet bij als je een decoder kocht. Ook heb ik nooit van Caiway een smartcard ontvangen omdat ik toen niet op digitaal ben overgegaan.
    Wel kan ik gewoon alle zenders ontvangen.

    Klopt het dat een smartcard de beeldkwaliteit bepaalt?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door prededator Bekijk bericht
    Nou had ik ergens gelezen dat een smartcard in de decoder wel degelijk het beeld verbeterde aangezien ik nu geen smartcard in de decoder heb zitten. Toendertijd kreeg je deze er niet bij als je een decoder kocht. Ook heb ik nooit van Caiway een smartcard ontvangen omdat ik toen niet op digitaal ben overgegaan.
    Wel kan ik gewoon alle zenders ontvangen.

    Klopt het dat een smartcard de beeldkwaliteit bepaalt?
    De smartcard bepaalt op welk nivo je signaal doorkomt, digitaal of analoog . Volgens mij als je een decoder ertussen zet zonder smartcard krijg je hetzelfde signaal als zonder decoder namelijk. Eenvoudig te testen door de decoder er eens tussenuit te halen. En anders toch eens proberen met een smartcard.

  8. #8

    Standaard

    als je geen smartcard hebt lijkt het erop dat je nog niet naar digitale televisie zit te kijken... Het is zeker aan te raden om dit wel te doen! De beeldkwaliteit zal er flink op vooruit gaan.

  9. #9

    Standaard

    Mits bij digitenne je beetje goed ontvangst hebt, ik heb het bij digitenne ook een hoop blokjes en troep op mijn Samsung (ene keer meer dan andere) oftwel als het signaal niet zo goed is krijg je blokjes zo heb ik digitale tv altijd ervaren eigenlijk.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door prededator Bekijk bericht
    Nou had ik ergens gelezen dat een smartcard in de decoder wel degelijk het beeld verbeterde aangezien ik nu geen smartcard in de decoder heb zitten. Toendertijd kreeg je deze er niet bij als je een decoder kocht. Ook heb ik nooit van Caiway een smartcard ontvangen omdat ik toen niet op digitaal ben overgegaan.
    Wel kan ik gewoon alle zenders ontvangen.

    Klopt het dat een smartcard de beeldkwaliteit bepaalt?
    >>>>>Klopt het dat een smartcard de beeldkwaliteit bepaalt?<<<<<< NEE, een smartcard decodeert die zenders waar je naar mag kijken... met andere woorden, als je niet betaald voor bepaalde zenders dan geeft de provider je smartcard niet vrij voor die zenders en kun je ze niet zien. De provider(je kabelboer/KPN/of satellietboer) schakelt je kaartje via het antennesignaal aan of uit of gedeeltelijk aan en uit, daar waar je voor hebt betaald wordt aangeschakeld en wordt gedecodeerd door de smartcard, dat waar je niet voor hebt betaald blijft onzichtbaar voor je. Ook wordt de smartcard regelmatig door de provider voorzien van nieuwe sleutels, het leven is niet altijd even simpel....8)

    Ik heb het vermoeden dat je helemaal niet digitaal kijkt, maar gewoon naar je analoge antenne signaal.

    Om digitaal te kunnen kijken dien je een smartcard in je digitale ontvanger te hebben en dient de smartcard geactiveerd te zijn. Op alles is een uitzondering, zo kun je gratis digitaal kijken naar Ned 1 2 en 3 via digitenne, kun je via Ziggo gratis kijken naar het basispakket (heel dom, maar ook daar moet je de kaart laten activeren, hij staat niet vanzelf aan op het basispakket als de proefperiode is afgelopen) en ook via de satelliet kun je gratis kijken naar de Free To Air zenders, dat zijn zenders die niet gecodeerd zijn. Je dient over de juiste decoder te beschikken om naar bepaalde zenders te kunnen kijken, er zijn namelijk meerdere systemen in omloop, zodoende kun je ook niet bij alle providers terecht met hetzelfde kastje, via de schotel is het helemaal een drama, daar zijn allerlei verschillende systemen in gebruik.

    Dan dient de ontvanger aangesloten te zijn op je TV middels een scart of als het een HD ontvanger is met component of HDMI aansluiting. Je kan niet met je TV digitale zenders zappen, maar je dient je TV op de ingang te zetten waarop je je digitaleontvanger hebt aangesloten. Je dient je digitale ontvanger vanzelfsprekend goed ingesteld te hebben en als dat zo is dan zap je met de digitaleontvanger van zender naar zender.


    Ga eens wat gebruiksaanwijzingen doorspitten, daar kun je wat wijzer van worden
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Ik ben over het algemeen niet echt te spreken over Samsung LCDs,ik heb dr zelf ook een,het beeld is middelmatig te noemen zelfs met digitale tv.
    Veel te korrelig beeld,het enige wat goed beeld geeft zijn dvdtjes en games,zelfs Blue ray films zien dr veel te korrelig uit op een Samsung Full HD LCD,wat in mijn ogen gewoon bar slecht is.
    Daarom voor mij geen LCD meer,ik ga de volgende keer voor een Full HD plasma scherm.

  12. #12

    Standaard Samsung LE40A656 ineens blokkerig en korrelig beeld

    Ik heb een smartcard gekocht bij Caiway maar helaas is het beeld niet echt een verbetering geworden. Als voorbeeld noem ik even het programma: So you can think you can dance. Dat programma ziet er bij mij zeer blokkerig/korrelig uit en slechter dan bij andere programma's. Is dat bij jullie ook het geval? (als je dat programma toevallig kijkt )

    Overigens zijn de zenders van Film 1 (geen HD) echt weer superscherp. Ik begrijp er niet veel meer van.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •