Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard French connection 1 en 2 Blu-Ray

    staan bij dvdoutlet in de bestelling, deel 2 verzonden inmiddels.

    ben benieuwd naar de kwaliteit, Europa krijgt ze het eerste.
    schijnt een een introductie op deel 1 te zitten door william friedkin die de blu-ray prijst voor het mooie beeld .

    maar goed als iemand ze al binnen heeft, deel het met ons kwaliteit, extra´s aantal disc´s etc.

    ik zal mijn bevindingen doorgeven wanneer ik ze binnen heb.

  2. #2

    Standaard

    Ik kan je alvast vertellen dat The French Connection uit twee discs bestaat en The French Connection 2 uit één.

  3. #3

    Standaard

    French connection 2 binnen, deel 1 heeft vertraagde aanlevering vsnuit de fabrikant dus dat duurt nog wel ffe denk ik

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ze beide.
    The French Connection is qua beeldkwaliteit te vergelijken met bv. The Godfather en Dirty Harry, uit diezelfde periode. Ook al zijn de films zeer verschillend qua look, de kwaliteit van het beeld zelf is vergelijkbaar. Beter contrast en scherper dan de dvd. Betere kleuren. En erg korrelig (grainy), want het is een film uit 1971, gedraaid op oude filmstock, die toen nog niet zo fijn-korrelig was als tegenwoordig. (The French Connection is erg on-the-fly gefilmd, in een soort documentaire stijl, wat de rauwheid van de film zeer ten goede komt. Daarmee is natuurlijk ook een compromis gedaan, omdat je minder controle kan uitoefenen op je belichting, moet je een hogere asa film gebruiken, en dus...meer filmgrain.)
    Dus zullen velen denken......is dat High-Def?
    Voor deze film, Ja. Dit is het en gelukkig heeft Fox niet geprobeerd het zogenaamd "glad" te strijken. Omdat dan behalve detail, ook het oorspronkelijke gevoel van de film verloren gaat. Hoera.
    Extra's zijn zeer ruim aanwezig op de 2e disc, sowieso de 2 lange docu's van de dvd, en zelfs 7 nieuwe featurettes in HD(!), waaronder 1 met regisseur William Friedkin die vertelt over hoe de transfer van deze blu-ray tot stand is gekomen. Erg interessante materie voor alle blu-ray fanaten en voor de rest ook zeer informatieve nieuwe featurettes voor de fans. Het is duidelijk merkbaar dat de film erg aan het hart ligt van de regisseur en dat hij nauw betrokken was bij deze blu-ray release.
    Voor de echte liefhebber een must-have, en met The Godfather de beste classic release van het jaar, lijkt me.

    French Connection II is van vergelijkbare kwaliteit, maar met minder extra's. Deze staan op de schijf met de film, dus alles op 1 disc.
    2 nieuwe featurettes in HD, 1 over regisseur John Frankenheimer, en 1 gesprek met Gene Hackman.

    Gewoon naar de FRS, en meenemen in de 3 voor 2 deal, of als je nog van die Van Leest Euro biljetten hebt...maar sowieso is het value for money!
    Laatst aangepast door Filmgek : 09-12-2008 om 03:03 Reden: aanvulling
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  5. #5

    Standaard

    is het de moeite waard om de dvdbox te vervangen door de bluray`s?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    is het de moeite waard om de dvdbox te vervangen door de bluray`s?
    Als je de film graag ziet, ja

    Ik ben 100% ééns met Filmgek. Ik vind het geluid ook veel beter ten opzichte van de dvd.

    Ik heb die twee bij MediaMarkt gekocht voor 13€ per stuk dank zij de 2+1 promotie.

  7. #7

    Standaard

    is de aktie van mediamarkt er nog steeds en hoe lang nog?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    is de aktie van mediamarkt er nog steeds en hoe lang nog?
    Normaal tot einde van het jaar

    Leuke promotie die redelijk lang geduurd heeft (meer dan een maand).
    Het is een zeer goedkope periode geweest voor mij. Eerst de 2+1 aktie bij FNAC tot begin november en dan vlug nadien de 2+1 aktie bij MediaMarkt. Dat zijn dus bijna 3 maanden dat ik bijna al mijn zoneB Blu-ray's tegen 33% korting gekregen hebt.
    Laatst aangepast door BASIL : 27-12-2008 om 19:55

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    is het de moeite waard om de dvdbox te vervangen door de bluray`s?
    Er staan een hoop nieuwe (exclusief voor de Blu-ray) featurettes op in HD.
    Lijkt me dan wel de moeite waard als je van de film houdt.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  10. #10

    Standaard

    Filmgek, hoe zit dat met jouw exemplaar?

  11. #11

    Standaard

    kennelijk is de post over het defecte menu verwijderd,
    ik heb in ieder geval geen enkel probleem met de schijf. gekocht bij Van Leest.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Jammer dat het een Best Buy exclusive is...

  14. #14

    Standaard

    Ik heb die BestBuy exclusive vandeweek via e-bay weten te scoren... ben benieuwd!

  15. #15

    Standaard

    Daar heb ik hem ook maar vanaf gehaald .

  16. #16

    Standaard

    Ik ook, heb em net ontvangen. Toch wel een toppertje en het waard om em in een goede uitgave op BD te hebben
    Miss eens de eerste uitgave ook kopen om te vergelijken. Samen met de DVD box (ook voor de extra's) heb ik van deze film de meeste uitgaves geloof ik....Misschien T2 ook nog...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ben jij zo 1, die 3 jaar "wacht" op een andere blu-ray, waarvan je in eerste instantie niet eens weet of die wel komt? Op zich was die release toch prima, en goedkoop.
    Heb ik toch plezier van gehad.
    Ik ben nu ruim 3 jaar verder, en ja, ok, er is een betere....koop ik die toch ook. Leuk! Nog n keer kijken, vergelijken.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AxeMan Bekijk bericht
    Ik heb die BestBuy exclusive vandeweek via e-bay weten te scoren... ben benieuwd!
    Wat heb je betaald? Want er is een goedkopere manier dan dure eBay aankopen.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Jammer dat het een Best Buy exclusive is...
    Is gewoon aan te komen hoor.
    http://www.hdmoviesource.com/
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Want er is een goedkopere manier dan dure eBay aankopen.
    Welke? Want ik ben geinteresseerd om mijn oude blu-ray uitgave te vervangen door deze uitgave. Eerste uitgave was inderdaad zeer matig.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Welke? Want ik ben geinteresseerd om mijn oude blu-ray uitgave te vervangen door deze uitgave. Eerste uitgave was inderdaad zeer matig.
    zie mn vorige bericht. maar 'zeer matig' was het zeker niet.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    zie mn vorige bericht. maar 'zeer matig' was het zeker niet.
    Oops, ik had je bericht niet gezien.

    Het beeld was inderdaad niet slecht maar ook niet fantastisch. Daarom dat ik zeg dat het matig is. Het kon veel beter.

  23. #23

    Standaard

    Nou, de eerste release was toch volgens reviews totaal niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, ieder zijn mening en ik ben blij dat ik altijd gewacht heb tot deze release. En die Hdmoviesource is nog best prijzig, duurder dan dat ik em heb gekocht op ebay iig.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Nou, de eerste release was toch volgens reviews totaal niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, ieder zijn mening en ik ben blij dat ik altijd gewacht heb tot deze release. En die Hdmoviesource is nog best prijzig, duurder dan dat ik em heb gekocht op ebay iig.
    Ok, dat heb je mooi geluk gehad. Zag vorige week dat ie bij Best Buy 24.99 is, dus toen ik op eBay keek, ging ie voor 45$ ofzo. Dus toen was voor mij die andere site de goedkopere optie. Ben ook erg benieuwd naar de geremasterde Wall Street in dezelfde Filmmakers serie. Die heb ik ook besteld.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Ok, dat heb je mooi geluk gehad. Zag vorige week dat ie bij Best Buy 24.99 is, dus toen ik op eBay keek, ging ie voor 45$ ofzo. Dus toen was voor mij die andere site de goedkopere optie. Ben ook erg benieuwd naar de geremasterde Wall Street in dezelfde Filmmakers serie. Die heb ik ook besteld.
    Ik zal eerlijk zijn, ik heb er inc verzending 23 euro voor betaald (20 euro ex). Dus denk dat ik dan mazzel heb gehad!
    Bij Wall Street schijnen de verschillen minder groot te zijn, maar deze "Filmmakers Signature Series" is natuurlijk sowiezo interessant om in de gaten te houden. Miss iets voor een apart topic?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •