Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 74 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ghostbusters op Blu-ray

    Sony Pictures Home Entertainment have announced the Worldwide Blu-ray Disc release of Ghostbusters on the week of 16th June 2009. Released alongside the new videogame from Atari, Ivan Reitman’s sci-fi comedy stars Bill Murray, Dan Aykroyd, Sigourney Weaver, Harold Ramis, Annie Potts, and Rick Moranis.

    The specs below are from the SPHE USA press release, but as this is a worldwide release (expect the UK Blu-ray Disc on Monday 15th June 2009) details on the bonus features should be valid for all versions. SRP is a higher-than-usual $38.96.

    All-New Exclusive Special Features
    • Digitally Mastered Audio and Video
    • Slimer Mode: Picture-in-Picture Graphical Viewing Experience with an examination of the spook-hunters’ firehouse headquarters, an in-depth exploration of the creatures in the Ghostbusters mythology, behind-the-scenes discussions of making the movie, new cast, crew and special effects artists interviews and much more!
    • Featurette: Ecto-1: Resurrecting the Classic Car
    • Ghostbusters Garage: Ecto-1 Gallery
    • Collectible 32 Page Scrapbook

    Additional Special Features
    • Filmmakers’ Commentary with Ivan Reitman, Harold Ramis and Joe Medjuck
    • Featurette: 1984 – The Making of Ghostbusters – Interviews with the cast and crew
    • Featurette: Interviews with Cast and Crew
    • Featurette: SFX Team - Includes Before and After Multi-Angle Explorations
    • Scene Cemetery – 10 Deleted Scenes
    • Audio: English, Spanish (Castilian), French (Parisian), Portuguese (Brazil)
    • Subtitles: English, Spanish (Latin Am), French (Parisian), Portuguese (Brazil), Dutch, Arabic
    • Storyboard Comparisons
    • Closed Captioned
    Laatst aangepast door Frank : 09-05-2014 om 07:59

  2. #2

    Standaard

    Recensie van de Amerikaanse blu-ray:

    http://www.thedigitalbits.com/review...ews052909.html

    De recensent is tevreden over de beeldkwaliteit. Er is filmgrain aanwezig, maar dit ligt aan het bronmateriaal. De geluidskwaliteit is ook een verbetering tegenover de dvd, maar je kunt wel horen dat de film uit 1984 komt.

    De blu-ray bevat een aantal nieuwe extra's in vergelijking met de dvd, maar moet ook een paar extra's missen: de trailer ontbreekt evenals alle fotogalerijen. En over de ontbrekende extra's is de recensent niet te spreken.

  3. #3
    Member Avatar van SpawnFan1
    Registratie datum
    Mar 2008
    Woonplaats
    Arnhem, Gelderland, Nederland

    Standaard

    Foto's en trailers zijn niet interresant voor mij, wel jammer van die grain maar ja als het niet eruit te krijgen is...
    150 Blu-Ray Discs - Onkyo TX-NR616 - 7.2 THX Certified systeem

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Er is filmgrain aanwezig, maar dit ligt aan het bronmateriaal. De geluidskwaliteit is ook een verbetering tegenover de dvd, maar je kunt wel horen dat de film uit 1984 komt.
    Dat zijn niet echt dingen waar ik me druk om kan maken. Dat is toch ook gedeeltelijk de charme van de film?

  5. #5

    Standaard

    Een film als Ghostbusters moet voor mij niet aan de technische specificaties van een film uit de jaren 2000 voldoen; de ouderdom heeft ook nog een beetje charme.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Ben het helemaal met Werner eens. Ik zou het jammer hebben gevonden als Ghostbusters er ineens uit zag als een Playstation 3 intro filmpje.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard

    Werner heeft een recensie geplaatst op DVD Info van de Nederlandse release:
    http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4918

    Film: 9/10
    Extra's: 8/10
    Geluid: 7/10
    Beeld: 6,5/10

  9. #9

    Standaard

    Bij nader inzien: had toch beter gekund, de ruis is toch wel té overmatig, en de geluidstrack is heel iel.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Ik moet het eerst zelf maar eens zien.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    De US-uitgave is in bestelling. Goedkoper en tevens voorzien van Nederlandse ondertitels.

  12. #12

    Standaard

    Review van DVDBeaver

    Ziet er van de screenshots te zien wel goed uit, moet ik zeggen. En Werner, ruis en grain zijn twee verschillende dingen.
    Bovendien is hij goedgekeurd door de DP. Hij ziet er dus uit zoals hij eruit hoort te zien. Een 6.5 en 7 vind ik dan erg laag.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #13

    Standaard

    Hmm, als ik die screens zie had dat idd toch nét wat scherper gekund allemaal. Maar op't eerste zicht is het wel in orde.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  14. #14

    Standaard

    Wat er niet in zit haal je er ook niet uit. Niet zonder digitaal te gaan zitten rommelen, in ieder geval.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  15. #15

    Standaard

    Lijkt mij wederom een mooi filmische transfer van Sony, de beste studio op dit moment als het draait om het in ere houden van originele beeldtransfers.

    Ook ik moet benadrukken dat grain en ruis absoluut niet hetzelfde zijn, ze hebben beide compleet andere karakteristieken en oorzaken. Verder is het onzin dat grain scherpte of detail zou wegnemen uit het beeld, het omgekeerde is juist waar. Wanneer grain (digitaal) verwijderd wordt verliest het beeld aan scherpte en detail (op enige afwijkende digitale toepassingen uitgezonderd).

    Verder is het jammer dat grain in veel recensies wordt vernoemd als een soort van imperfectie. Zoiets als te veel grain bestaat niet wanneer de bron in stand wordt gehouden.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Estel Bekijk bericht
    Lijkt mij wederom een mooi filmische transfer van Sony, de beste studio op dit moment als het draait om het in ere houden van originele beeldtransfers.

    Ook ik moet benadrukken dat grain en ruis absoluut niet hetzelfde zijn, ze hebben beide compleet andere karakteristieken en oorzaken. Verder is het onzin dat grain scherpte of detail zou wegnemen uit het beeld, het omgekeerde is juist waar. Wanneer grain (digitaal) verwijderd wordt verliest het beeld aan scherpte en detail (op enige afwijkende digitale toepassingen uitgezonderd).

    Verder is het jammer dat grain in veel recensies wordt vernoemd als een soort van imperfectie. Zoiets als te veel grain bestaat niet wanneer de bron in stand wordt gehouden.
    Veel grain zorgt voor een onrustig beeld en neemt het detail wel degelijk weg. Hoe dan ook afgaande op de rewievs en sceenshots tot nu toe heb ik besloten deze niet te halen. Sony een beetje DNR had hier niet kwaad gekund. Ik vrees voor nog een aantal andere releases van Sony waar ik op zit te wachten.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Estel Bekijk bericht
    Lijkt mij wederom een mooi filmische transfer van Sony, de beste studio op dit moment als het draait om het in ere houden van originele beeldtransfers.

    Ook ik moet benadrukken dat grain en ruis absoluut niet hetzelfde zijn, ze hebben beide compleet andere karakteristieken en oorzaken. Verder is het onzin dat grain scherpte of detail zou wegnemen uit het beeld, het omgekeerde is juist waar. Wanneer grain (digitaal) verwijderd wordt verliest het beeld aan scherpte en detail (op enige afwijkende digitale toepassingen uitgezonderd).

    Verder is het jammer dat grain in veel recensies wordt vernoemd als een soort van imperfectie. Zoiets als te veel grain bestaat niet wanneer de bron in stand wordt gehouden.
    Inderdaad. Jammer dat nog steeds veel mensen dit als minpunt zien bij het beoordelen van een Blu-Ray. Blu-Ray is niet bedoeld om een zo schoon mogelijk beeld te creëren, maar om dichter bij de kwaliteit van de originele film te komen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Veel grain zorgt voor een onrustig beeld en neemt het detail wel degelijk weg. Hoe dan ook afgaande op de rewievs en sceenshots tot nu toe heb ik besloten deze niet te halen. Sony een beetje DNR had hier niet kwaad gekund. Ik vrees voor nog een aantal andere releases van Sony waar ik op zit te wachten.
    Dit is onzin. Wanneer de grain aanwezig in het beeld het resultaat is van het fotochemisch proces in de originele filmstock, kan dit nooit leiden tot een verlies in detail. Wat je bedoelt met een onrustig beeld kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.

    Verder had 'een beetje DNR' wel degelijk kwaad gekund. Als ik het niet verkeerd heb draait het in deze 'hobby' om het kunnen verkrijgen van een zo accuraat mogelijke presentatie van de originele film. Het mag naar mijn mening nooit draaien om wat de consument 'mooi' vind op zijn/haar HD schermpje. Mooie 'glossy' beelden vormen niet de essentie van Blu-ray.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vind een beetje grain niet erg.
    Als het beeld en de details zelf maar een gestoken indruk geven en er een aantoonbaar veschil is met de SD Versie.
    Wat ik uit de screenshot kan halen heb ik zeker die indruk.
    Daarom wil ik dit stukje jeugd sentiment graag opnieuw aanschaffen.
    (i believe it's magic, magic.....)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik vind een beetje grain niet erg.
    Als het beeld en de details zelf maar een gestoken indruk geven en er een aantoonbaar veschil is met de SD Versie.
    (i believe it's magic, magic.....)
    Helemaal mee eens. Ruis!......dat is pas erg!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #21

    Standaard

    Die screenshots zien er meer dan goed uit, veel detail en toch heel filmisch zonder artifacts!

    En DNR?
    Ga je mond spoelen, met veel zeep het liefst!

    Iron Man bevat trouwens ook aardig wat grain en daar hoor je niemand over...

  22. #22

    Standaard

    Had al een postje van Claudio verwacht. Zal wel aan het poetsen zijn....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja er zat wat ruis op de lijn toen ik een poets aan het bakken was!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Recensie van de UK-release (die geen Nederlandse ondertitels heeft) met een vergelijking tussen de dvd uit 1999, de dvd uit 2005 en de blu-ray.

    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=70878

  25. #25

    Standaard

    Ik heb mijn exemplaar vandaag ontvangen

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •