DVD.nl Forum

Ga terug   DVD.nl Forum > DVD, Blu-ray Disc en andere mediadragers > Blu-ray Disc Discussies

Antwoord

Discussieopties
Oud 08-01-2009, 06:42   #1
Frank
Ultimate Member

Registratiedatum: dec 2001
Standaard Ghostbusters on blu-ray worldwide in June

Sony Pictures Home Entertainment have announced the Worldwide Blu-ray Disc release of Ghostbusters on the week of 16th June 2009. Released alongside the new videogame from Atari, Ivan Reitman’s sci-fi comedy stars Bill Murray, Dan Aykroyd, Sigourney Weaver, Harold Ramis, Annie Potts, and Rick Moranis.

The specs below are from the SPHE USA press release, but as this is a worldwide release (expect the UK Blu-ray Disc on Monday 15th June 2009) details on the bonus features should be valid for all versions. SRP is a higher-than-usual $38.96.

All-New Exclusive Special Features
  • Digitally Mastered Audio and Video
  • Slimer Mode: Picture-in-Picture Graphical Viewing Experience with an examination of the spook-hunters’ firehouse headquarters, an in-depth exploration of the creatures in the Ghostbusters mythology, behind-the-scenes discussions of making the movie, new cast, crew and special effects artists interviews and much more!
  • Featurette: Ecto-1: Resurrecting the Classic Car
  • Ghostbusters Garage: Ecto-1 Gallery
  • Collectible 32 Page Scrapbook
Additional Special Features
  • Filmmakers’ Commentary with Ivan Reitman, Harold Ramis and Joe Medjuck
  • Featurette: 1984 – The Making of Ghostbusters – Interviews with the cast and crew
  • Featurette: Interviews with Cast and Crew
  • Featurette: SFX Team - Includes Before and After Multi-Angle Explorations
  • Scene Cemetery – 10 Deleted Scenes
  • Audio: English, Spanish (Castilian), French (Parisian), Portuguese (Brazil)
  • Subtitles: English, Spanish (Latin Am), French (Parisian), Portuguese (Brazil), Dutch, Arabic
  • Storyboard Comparisons
  • Closed Captioned
Frank is nu online   Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 20:01   #2
Frank
Ultimate Member

Standaard

Recensie van de Amerikaanse blu-ray:

http://www.thedigitalbits.com/review...ews052909.html

De recensent is tevreden over de beeldkwaliteit. Er is filmgrain aanwezig, maar dit ligt aan het bronmateriaal. De geluidskwaliteit is ook een verbetering tegenover de dvd, maar je kunt wel horen dat de film uit 1984 komt.

De blu-ray bevat een aantal nieuwe extra's in vergelijking met de dvd, maar moet ook een paar extra's missen: de trailer ontbreekt evenals alle fotogalerijen. En over de ontbrekende extra's is de recensent niet te spreken.
Oud 31-05-2009, 20:52   #3
SpawnFan1
Member
Trader: Three-Star TraderThree-Star TraderThree-Star Trader

Registratiedatum: mrt 2008
Standaard

Foto's en trailers zijn niet interresant voor mij, wel jammer van die grain maar ja als het niet eruit te krijgen is...
SpawnFan1 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 00:01   #4
BobT
Senior Member

Registratiedatum: mrt 2007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
Er is filmgrain aanwezig, maar dit ligt aan het bronmateriaal. De geluidskwaliteit is ook een verbetering tegenover de dvd, maar je kunt wel horen dat de film uit 1984 komt.
Dat zijn niet echt dingen waar ik me druk om kan maken. Dat is toch ook gedeeltelijk de charme van de film?
BobT is offline   Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 19:24   #5
Werner
Elite Member
Trader: Four-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderSafetrader

Registratiedatum: aug 2001
Standaard

Een film als Ghostbusters moet voor mij niet aan de technische specificaties van een film uit de jaren 2000 voldoen; de ouderdom heeft ook nog een beetje charme.
Oud 02-06-2009, 12:37   #6
homernt
Super Member
Trader: Two-Star TraderTwo-Star Trader

Registratiedatum: nov 2005
Standaard

Review:
http://www.blu-ray.com/movies/movies...61&show=review
homernt is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:54   #7
Albert Kostwinder
Elite Member

Registratiedatum: sep 2003
Standaard

Ben het helemaal met Werner eens. Ik zou het jammer hebben gevonden als Ghostbusters er ineens uit zag als een Playstation 3 intro filmpje.
Oud 08-06-2009, 06:32   #8
Frank
Ultimate Member

Standaard

Werner heeft een recensie geplaatst op DVD Info van de Nederlandse release:
http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4918

Film: 9/10
Extra's: 8/10
Geluid: 7/10
Beeld: 6,5/10
Oud 08-06-2009, 12:17   #9
Werner
Elite Member
Trader: Four-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderFour-Star TraderSafetrader

Registratiedatum: aug 2001
Standaard

Bij nader inzien: had toch beter gekund, de ruis is toch wel té overmatig, en de geluidstrack is heel iel.
Oud 08-06-2009, 16:59   #10
Albert Kostwinder
Elite Member

Standaard

Ik moet het eerst zelf maar eens zien.......
Oud 08-06-2009, 18:05   #11
Frank
Ultimate Member

Standaard

De US-uitgave is in bestelling. Goedkoper en tevens voorzien van Nederlandse ondertitels.
Oud 08-06-2009, 19:43   #12
BrianB
Glorious Member
Trader: Three-Star TraderThree-Star TraderThree-Star TraderSafetrader

Registratiedatum: sep 2001
Standaard

Review van DVDBeaver

Ziet er van de screenshots te zien wel goed uit, moet ik zeggen. En Werner, ruis en grain zijn twee verschillende dingen.
Bovendien is hij goedgekeurd door de DP. Hij ziet er dus uit zoals hij eruit hoort te zien. Een 6.5 en 7 vind ik dan erg laag.
Oud 08-06-2009, 23:06   #13
nmbs
Super Member
Trader: One-Star Trader

Registratiedatum: sep 2004
Standaard

Hmm, als ik die screens zie had dat idd toch nét wat scherper gekund allemaal. Maar op't eerste zicht is het wel in orde.

DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]
nmbs is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 00:05   #14
BrianB
Glorious Member

Standaard

Wat er niet in zit haal je er ook niet uit. Niet zonder digitaal te gaan zitten rommelen, in ieder geval.
Oud 09-06-2009, 01:55   #15
Estel
Member

Registratiedatum: jun 2008
Standaard

Lijkt mij wederom een mooi filmische transfer van Sony, de beste studio op dit moment als het draait om het in ere houden van originele beeldtransfers.

Ook ik moet benadrukken dat grain en ruis absoluut niet hetzelfde zijn, ze hebben beide compleet andere karakteristieken en oorzaken. Verder is het onzin dat grain scherpte of detail zou wegnemen uit het beeld, het omgekeerde is juist waar. Wanneer grain (digitaal) verwijderd wordt verliest het beeld aan scherpte en detail (op enige afwijkende digitale toepassingen uitgezonderd).

Verder is het jammer dat grain in veel recensies wordt vernoemd als een soort van imperfectie. Zoiets als te veel grain bestaat niet wanneer de bron in stand wordt gehouden.
Estel is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 08:39   #16
homernt
Super Member

Registratiedatum: nov 2005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Estel Bekijk bericht
Lijkt mij wederom een mooi filmische transfer van Sony, de beste studio op dit moment als het draait om het in ere houden van originele beeldtransfers.

Ook ik moet benadrukken dat grain en ruis absoluut niet hetzelfde zijn, ze hebben beide compleet andere karakteristieken en oorzaken. Verder is het onzin dat grain scherpte of detail zou wegnemen uit het beeld, het omgekeerde is juist waar. Wanneer grain (digitaal) verwijderd wordt verliest het beeld aan scherpte en detail (op enige afwijkende digitale toepassingen uitgezonderd).

Verder is het jammer dat grain in veel recensies wordt vernoemd als een soort van imperfectie. Zoiets als te veel grain bestaat niet wanneer de bron in stand wordt gehouden.
Veel grain zorgt voor een onrustig beeld en neemt het detail wel degelijk weg. Hoe dan ook afgaande op de rewievs en sceenshots tot nu toe heb ik besloten deze niet te halen. Sony een beetje DNR had hier niet kwaad gekund. Ik vrees voor nog een aantal andere releases van Sony waar ik op zit te wachten.
homernt is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 09:30   #17
BrianB
Glorious Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Estel Bekijk bericht

Inderdaad. Jammer dat nog steeds veel mensen dit als minpunt zien bij het beoordelen van een Blu-Ray. Blu-Ray is niet bedoeld om een zo schoon mogelijk beeld te creëren, maar om dichter bij de kwaliteit van de originele film te komen.
Oud 09-06-2009, 12:40   #18
Estel
Member

Registratiedatum: jun 2008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
Veel grain zorgt voor een onrustig beeld en neemt het detail wel degelijk weg. Hoe dan ook afgaande op de rewievs en sceenshots tot nu toe heb ik besloten deze niet te halen. Sony een beetje DNR had hier niet kwaad gekund. Ik vrees voor nog een aantal andere releases van Sony waar ik op zit te wachten.
Dit is onzin. Wanneer de grain aanwezig in het beeld het resultaat is van het fotochemisch proces in de originele filmstock, kan dit nooit leiden tot een verlies in detail. Wat je bedoelt met een onrustig beeld kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.

Verder had 'een beetje DNR' wel degelijk kwaad gekund. Als ik het niet verkeerd heb draait het in deze 'hobby' om het kunnen verkrijgen van een zo accuraat mogelijke presentatie van de originele film. Het mag naar mijn mening nooit draaien om wat de consument 'mooi' vind op zijn/haar HD schermpje. Mooie 'glossy' beelden vormen niet de essentie van Blu-ray.
Estel is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 12:52   #19
Claudio
Elite Member

Registratiedatum: mei 2002
Standaard

Ik vind een beetje grain niet erg.
Als het beeld en de details zelf maar een gestoken indruk geven en er een aantoonbaar veschil is met de SD Versie.
Wat ik uit de screenshot kan halen heb ik zeker die indruk.
Daarom wil ik dit stukje jeugd sentiment graag opnieuw aanschaffen.
(i believe it's magic, magic.....)

Pioneer Kuro PDP LX6090, Onkyo TX NR5000E, Onkyo DV SP1000E, IXOS HDMI 4-1, Toshiba HD XE1, Panasonic DMP BD50, Xbox 360, WII, UPC HDTV-DVR, Topfield TF6000PVR, B&W FPM 4- 5- 6 series, Rel Strata 5, Sony HDR SR 12E, Certified Pronto installer, Pronto TSU 9400, Core i7 975 - Website- Interview

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!
Claudio is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 14:24   #20
Albert Kostwinder
Elite Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
Ik vind een beetje grain niet erg.
Als het beeld en de details zelf maar een gestoken indruk geven en er een aantoonbaar veschil is met de SD Versie.
(i believe it's magic, magic.....)
Helemaal mee eens. Ruis!......dat is pas erg!!
Oud 09-06-2009, 14:40   #21
-Jaap-
Glorious Member

Registratiedatum: dec 2005
Standaard

Die screenshots zien er meer dan goed uit, veel detail en toch heel filmisch zonder artifacts!

En DNR?
Ga je mond spoelen, met veel zeep het liefst!

Iron Man bevat trouwens ook aardig wat grain en daar hoor je niemand over...
-Jaap- is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 14:47   #22
Albert Kostwinder
Elite Member

Standaard

Had al een postje van Claudio verwacht. Zal wel aan het poetsen zijn....
Oud 09-06-2009, 14:49   #23
Claudio
Elite Member

Registratiedatum: mei 2002
Standaard

Tja er zat wat ruis op de lijn toen ik een poets aan het bakken was!

Pioneer Kuro PDP LX6090, Onkyo TX NR5000E, Onkyo DV SP1000E, IXOS HDMI 4-1, Toshiba HD XE1, Panasonic DMP BD50, Xbox 360, WII, UPC HDTV-DVR, Topfield TF6000PVR, B&W FPM 4- 5- 6 series, Rel Strata 5, Sony HDR SR 12E, Certified Pronto installer, Pronto TSU 9400, Core i7 975 - Website- Interview

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!
Claudio is offline   Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:14   #24
Frank
Ultimate Member

Standaard

Recensie van de UK-release (die geen Nederlandse ondertitels heeft) met een vergelijking tussen de dvd uit 1999, de dvd uit 2005 en de blu-ray.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=70878
Oud 16-06-2009, 12:30   #25
BASIL
Super Member

Registratiedatum: mei 2003
Standaard

Ik heb mijn exemplaar vandaag ontvangen
Full HD Plasma: Panasonic TX-P42V10 / dvdspeler: Pioneer 696AV-K Multi-zone / Blu-ray zoneB : Panasonic BMP-BD30 / Blu-ray multizone : Laptop Sony Vaio VGN-FW31M / HD versterker: Onkyo TX-SR605 / HDMI-kabel: OxyPure van Profigold (1.3 versie) / Luidsprekers: AudioPro (5.1)

DVD: 1000+ / Blu-ray Disc: 233 (+0 in bestelling)
BASIL is offline   Met citaat reageren
Antwoord

Discussieopties

Instellingen bij het plaatsen van berichten