De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Radiozenders op receiver zonder kabel in huis ?

    Beste mensen,

    Met de Onkyo TX-SR806 in aantocht zit ik alvast wat te dubben over een en ander.
    Ik wil deze keer de tunerfunctie eigenlijk ook wel eens gaan gebruiken MAAR,
    Gezien het feit dat wij geen gewone kabel hebben en alleen Tele2 Internet/Telefonie/Televisie (ADSL2) wordt dit imo wat lastiger.
    De Tele2 digitale tuner heeft alleen scart aansluitingen en digitaal optisch (waar ik de radiozender van de decoder uiteraard wel mee kan doorsturen) en de normale stereo tulpstekkers. Dus geen normale coax televisie kabel die je middels een radio/tv splitter kunt aftappen.

    Hoe kan ik toch gebruik maken van de mogelijkheid om de receiver zenders te laten zoeken ? Of is dit gewoon niet mogelijk ? En wat middels een digitenne decoder (we hebben er een op de slaapkamer en deze heeft wel zo'n coax "loop" erop. Pikt de receiver hier radiozenders mee op ?

    Zijn er nog ander betaalbare oplossingen ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #2

    Standaard

    Waar komt de Tele2 troep dan binnen? Toch ook gewoon via een kabel aansluiting of niet? Ik heb eigenlijk geen ervaring met Tele2. Zou wel jammer zijn als je dan helemaal geen radio via de kabel kunt luisteren...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Tele2 TV loopt via ADSL2+ verbinding, oftewel de goeie ouwe telefoonlijn.
    Ik zou zeggen, gewoon de zenders met een antennetje uit de ether plukken en overige zenders Optisch via het Tele2 bakkie beluisteren.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Waar komt de Tele2 troep dan binnen? Toch ook gewoon via een kabel aansluiting of niet? Ik heb eigenlijk geen ervaring met Tele2. Zou wel jammer zijn als je dan helemaal geen radio via de kabel kunt luisteren...
    Tele2 Troep ? Lekker subtiel ben jij

    En lezen is ook een vak, er staat toch ADSL2, elke kleuter weet dat die vanaf je telefoniegebeuren vandaan komt
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Roger,

    heb je fysiek ook helemaal geen gewone kabel of gebruik je die gewoon niet?
    Anyway, je kunt uiteraard gewoon met een antenne radiosignaal ontvangen of anders via de optische uitgang (doe ik zelf ook). Bij je receiver zit meestal ook een antenne draadje geleverd wat je kunt gebruiken.
    Volgens deze paginaontvangt digitenne dus ook radio en zou je dus kunnen loopen (waaarschijnlijk wel even splitten eerst).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Roger,

    heb je fysiek ook helemaal geen gewone kabel of gebruik je die gewoon niet?
    Anyway, je kunt uiteraard gewoon met een antenne radiosignaal ontvangen of anders via de optische uitgang (doe ik zelf ook). Bij je receiver zit meestal ook een antenne draadje geleverd wat je kunt gebruiken.
    Volgens deze paginaontvangt digitenne dus ook radio en zou je dus kunnen loopen (waaarschijnlijk wel even splitten eerst).
    Hey Edgar,

    Ik heb de hele kabel laten afsluiten, alhoewel ik nooit geprobeerd heb of er nog een analoog signaal op zit ?!?!?!

    Oke, Dus digitennekastje erop aansluiten met de "ANT loop" en dan heb ik de free to air radiozenders (Radio 1, 2, 3) met een 2de smartkaart zelfs nog wat extra zenders zoals 538,Radio10 Gold enz. Alleen even een tv/radio splittertje ertussen.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Tele2 Troep ? Lekker subtiel ben jij

    En lezen is ook een vak, er staat toch ADSL2, elke kleuter weet dat die vanaf je telefoniegebeuren vandaan komt
    Dat wist ik dus niet dat Tele 2 tv signaal over de telefoonlijn gooit. Ik heb gewoon kabel. Je kunt niet overal in thuis zijn, dus niet lopen zaniken dat elke kleuter dat weet. En jij bent anders ook niet altijd subtiel

    Even weer on topic: waarom dan niet gewoon een antenne? De meeste commerciëlen zitten gewoon gratis in de lucht...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Dat wist ik dus niet dat Tele 2 tv signaal over de telefoonlijn gooit. Ik heb gewoon kabel. Je kunt niet overal in thuis zijn, dus niet lopen zaniken dat elke kleuter dat weet. En jij bent anders ook niet altijd subtiel

    Even weer on topic: waarom dan niet gewoon een antenne? De meeste commerciëlen zitten gewoon gratis in de lucht...
    Hou toch op, niet alleen elke kleuter, maar zelfs peuter weet ook dat ADSL(2) , Assymetric Digital Subscriber Line betekent, en dat line slaat natuurlijk op telefoonlijn.
    Dat weet toch elke bejaarde. Jonge jonge jonge, weet jij nou helemaal niets ?
    Ander was het toch cable geweest

    Zit je maar wat te stangen, moet ook alle stress van de week kwijt

    Ga het denkelijk inderdaad met een gewone antenne doen en dan via optisch de digitale zenders van de Tele2 decoder.

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Zit je maar wat te stangen, moet ook alle stress van de week kwijt
    Weet ik toch

    Moet af en toe kunnen, hahaha... zo ging het er al de hele dag aan toe op kantoor...

    Succes met je antenne!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •