Pagina 1 van 169 123451151101 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 4207 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Filmdiscussie: Lord of the Rings Trilogy(SPOILERS!!!)

    Nou, omdat iedereen dit blijkbaar hartstikke leuk vindt (ik ook hoor) Ook een thread over 1 van de grootste producties ooit.

    LOTR

    Plaats je problemen en vragen hier.

  2. #2

    Standaard

    hmm.. een opwarmertje misschien?

    ik heb dan wel een vraagje:

    waarom nu juist Lord Of The Rings?
    wat is er zo geweldig aan de film?

    groetjesss
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    waarom nu juist Lord Of The Rings?
    wat is er zo geweldig aan de film?
    ten eerste is het de manier van vertellen (dan heb ik het eigenlijk over het boek, maar de film is ook OK).

    Het verhaal is een van het mooiste verhaal wat er ooit beschreven is.

    Het is ook niet alleen het verhaal, maar het is de hele wereld die er omheen is geschapen.

    Alle negatieve kanten van de mens vind je erin terug en dat het absolute kwaad in jezelf zit.

    Er zitten gewoon geen fouten in het boek!

  4. #4

    Standaard

    Wat ik zo geweldig vind is het einde van de trilogie.

    Ik heb het hier natuurlijk over het boek, dat ik net inmiddels voor de tweede keer uit heb, want dit deel van de film draait pas over een (heel) dik jaar. De afronding is zo subliem in elkaar gezet, vooral het feit hoe de ring vernietigd wordt. En natuurlijk zoals Luther ook al aanhaalde zit er geen enkele fout in het boek.

    Een klein puntje van zorgen en misschien ook wel een vraag (hoewel ik betwijfel of iemand hierop al het antwoord weet) voor mij is hoe de tweede film zal beginnen. Ik hoop niet dat Jackson eerst nog even alle zaken uit The Fellowship gaat samenvatten.

    Groetjes,

    J.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jason Bourne
    Ik hoop niet dat Jackson eerst nog even alle zaken uit The Fellowship gaat samenvatten.
    Dit verwacht ik eigenlijk wel een beetje. Niet zo'n inleiding als hetbegin van FOTR,maar wel kleine verwijzingen en teruggrijpingen op dat deel.

    Wat ik trouwens zo mooi vindt aan deze film is dat het het boek ook op een serieuze manier weet neer te zetten. De personages komen erg geloofwaardig over en je hebt nooit het idee dat zaken overdreven zijn (t.o.v. het boek). Ik hoop daarom dat ze dit in de andere delen blijven doen en nooit overdreven naar SFX gaan grijpen, of bijv. de Enten erbelachelijk uit laten zien.

  6. #6

    Standaard

    Ik vraag me ook af of na het vernietigen van de ring ook de zuivering van de Gouw in de film komt. Het is toch een beetje een epiloog, en niet echt noodzakelijk voor de film. Bovendien heb ik een gerucht gehoord dat Saruman al in TTT de dood ziet. Desondanks vond ik de zuivering leuk om te lezen.

    Voor de mensen die niet snappen wat de Ring nu eigenlijk is:

    Je moet het zien als de formule van het kwaad. Stel dat dit verhaal in de huidige tijd had afgespeelt, dan zou je de Ring kunnen vergelijken met de formule van de atoombom, die bij niemand bekend is, behalve de drager van de Ring. Maar de goede mensen durven het niet te gebruiken omdat een atoombom gebruiken voor iedereen de dood in kan jagen. Iets wat iemand als Sauron geen bal kan schelen, en alleen maar uit is op vernietiging van de wereld.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Iets wat iemand als Sauron geen bal kan schelen, en alleen maar uit is op vernietiging van de wereld.
    Wat ik er uit begreep is het niet de vernietiging van de wereld, meer het heersen over alle volkeren, waarvoor de Ring ook gemaakt is. Dat hierbij een aantal rassen vernietigd zullen gaan worden (omdat ze niet in onderdrukking willen leven), dat maakt Sauron niks uit. Het draait allemaal om macht en dat zie je tegenwoordig ook nog steeds.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Wat ik er uit begreep is het niet de vernietiging van de wereld, meer het heersen over alle volkeren, waarvoor de Ring ook gemaakt is. Dat hierbij een aantal rassen vernietigd zullen gaan worden (omdat ze niet in onderdrukking willen leven), dat maakt Sauron niks uit. Het draait allemaal om macht en dat zie je tegenwoordig ook nog steeds.
    Maar hij was uit op wraak na zijn nederlagen in het verleden en zeker de mensen en elfen had hij zeker allemaal uitgemoord. Bovendien heeft hij een hekel aan Midden Aarde
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    of bijv. de Enten erbelachelijk uit laten zien.
    Ik heb een trailer, waarin een Ent te zien is. Hij is heel subtiel gemaakt.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jason Bourne
    Een klein puntje van zorgen en misschien ook wel een vraag (hoewel ik betwijfel of iemand hierop al het antwoord weet) voor mij is hoe de tweede film zal beginnen. Ik hoop niet dat Jackson eerst nog even alle zaken uit The Fellowship gaat samenvatten.
    Ik denk het niet. ik denk dat de film begint met die mooie vrouwenstem en zegt: After they left each other they continued their journey. Alleen dan wat uitgebreider.

    Of zoiets

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik vraag me ook af of na het vernietigen van de ring ook de zuivering van de Gouw in de film komt. Het is toch een beetje een epiloog, en niet echt noodzakelijk voor de film. Bovendien heb ik een gerucht gehoord dat Saruman al in TTT de dood ziet. Desondanks vond ik de zuivering leuk om te lezen.
    Dat vond ik ook erg leuk, ik denk ook wel dat het er in komt, omdat je Frodo in de film de Gouw ziet in de spiegel van Galadriel. En het zou filmtechnisch juist zijn om het eerst te laten zien en dat het daarna ook daadwerkelijk gebeurd. Het moet ook haast wel, want het is toch een goed einde. Na een reis verwacht je toch dat de reizigers thuiskomen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Maar hij was uit op wraak na zijn nederlagen in het verleden en zeker de mensen en elfen had hij zeker allemaal uitgemoord. Bovendien heeft hij een hekel aan Midden Aarde
    Hij was idd uit op macht en niet op de vernietiging van Midden-Aarde, maar wel op de vernietiging van al het moois van Midden-Aarde. Wanneer je hier meer over wilt weten, moet je The Silmarillion gaan lezen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik heb een trailer, waarin een Ent te zien is. Hij is heel subtiel gemaakt.
    Ik heb dit stukje (paar milliseconden geloof ik) ook gezien op de DVD die je gratis bij V&D krijgt. Maar wat ik zag was alleen een errug oude boom met ogen (plat uitgedrukt dan). Of heb jij nog meer gezien, want ik ben wel eens benieuwd...
    Vond overigens de stem van Gollum ook overtuigend klinken. Hoop dat ze deze figuur -en ook zeker de Enten- ook in de films een net zo bepalende rol gaan geven als in de boeken.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Wanneer je hier meer over wilt weten, moet je The Silmarillion gaan lezen.
    Ben nu nog bezig met Return of the King, maar zodra die uit is zal ik aan de Silmarillion gaan beginnen. Schijnt wel vrij moeilijk door te komen zijn -zeker op z'n engels-, maar ik ga ervoor!
    Zou misschien wel mooi zijn als ze een soort docufilm gaan maken, aansluitend op de films, die gebaseerd is op dit boek. Misschien een idee voor de boxset als alle films uitzijn...? Dit kan een interessant aanvulling geven op de wereld van Middel Earth...voor de echte fans.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Hij was idd uit op macht en niet op de vernietiging van Midden-Aarde, maar wel op de vernietiging van al het moois van Midden-Aarde. Wanneer je hier meer over wilt weten, moet je The Silmarillion gaan lezen.
    heb ik ook gelezen, was wel zware kost. Ook de unfinished tales en appendixes waren leuk om te lezen
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ben nu nog bezig met Return of the King, maar zodra die uit is zal ik aan de Silmarillion gaan beginnen. Schijnt wel vrij moeilijk door te komen zijn -zeker op z'n engels-, maar ik ga ervoor!
    Zou misschien wel mooi zijn als ze een soort docufilm gaan maken, aansluitend op de films, die gebaseerd is op dit boek. Misschien een idee voor de boxset als alle films uitzijn...? Dit kan een interessant aanvulling geven op de wereld van Middel Earth...voor de echte fans.
    Ik zou hem eerst in het Nederlands gaan lezen als ik jou was. En de 2e keer in het Engels.

    Het is best moeilijk, maar als je eenmaal een paar hoofdstukken verder bent, krijg je een heleboel waardering voor Tolkien. Hoe hij die wereld zo precies heeft geschapen, ongelovelijk gewoon. Klein voorbeeldje: ik neem aan dat iedereen weet dat Orcs vroeger elven waren. In de Silmarillion lees je dan echt precies hoe dat allemaal is gebeurd...echt schitterend

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Hoop dat ze deze figuur -en ook zeker de Enten- ook in de films een net zo bepalende rol gaan geven als in de boeken.
    Dat denk ik wel, Gollem is 1 v/d belangrijkste figuren van het boek en de Enten zijn ook HEEEL belangrijk.

  18. #18

    Standaard

    Wat mij leuk lijkt .. als alle 3 delen uitzijn ... de biossen ook een avond organiseren om alles achterelkaar te zien.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Meijer
    Wat mij leuk lijkt .. als alle 3 delen uitzijn ... de biossen ook een avond organiseren om alles achterelkaar te zien.
    Als de bios het niet doet, dan doe ik het wel.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik vraag me ook af of na het vernietigen van de ring ook de zuivering van de Gouw in de film komt.
    ONDANKS DE SPOILERS-WAARSCHUWING IN DE TITEL VAN DE THREAD: SPOILER SPOILER SPOILER!!!

    Nee. En maar goed ook. Dit deel vond ik namelijk een behoorlijke anti-climax t.o.v. de rest van het verhaal. Ik kan het nog wel enigszins plaatsen in het kader van de ultieme zuivering van al hetgeen aangericht is sinds en dankzij de vondst van de ring, maar -zoals gezegd- het blijft toch een tamelijk lullig achterafje.

    Ik heb de boeken intussen diverse malen gelezen, maar dit stuk sla ik tegenwoordig over.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Ik heb de boeken intussen diverse malen gelezen, maar dit stuk sla ik tegenwoordig over.
    Meen je dat nou echt?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Meen je dat nou echt?
    Ja.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    ONDANKS DE SPOILERS-WAARSCHUWING IN DE TITEL VAN DE THREAD: SPOILER SPOILER SPOILER!!!

    Nee. En maar goed ook. Dit deel vond ik namelijk een behoorlijke anti-climax t.o.v. de rest van het verhaal. Ik kan het nog wel enigszins plaatsen in het kader van de ultieme zuivering van al hetgeen aangericht is sinds en dankzij de vondst van de ring, maar -zoals gezegd- het blijft toch een tamelijk lullig achterafje.

    Ik heb de boeken intussen diverse malen gelezen, maar dit stuk sla ik tegenwoordig over.
    Ik zie het meer als een soort epiloog, maar wel een bevredigend einde. Bovendien moest in de boeken nog afgerekend worden met Saruman (en Slangtong), ondanks dat het een machteloze ouwe man is geworden.

    En het belangrijkste op het eind is natuurlijk de afvaart van de Ring-dragers uit de Grijze Havens. Dit hoort er eigenlijk wel in. Zo'n mooie rimpeloze zee waarin het bootje verdwijnt, met een mooi stukje muziek er onder. Ik wordt hier nb nog sentimenteel ook
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    ... Bovendien moest in de boeken nog afgerekend worden met Saruman (en Slangtong), ondanks dat het een machteloze ouwe man is geworden. ... En het belangrijkste op het eind is natuurlijk de afvaart van de Ring-dragers uit de Grijze Havens.
    Beide horen inderdaad in het verhaal thuis. Het laatste heeft niets met de zuivering te maken. Dat zou ook als alleenstaande epiloog recht van bestaan hebben.

    Wat de afrekening van Saruman en Grimma betreft: Als de geruchten kloppen, wordt e.e.a. in de film wat direkter afgehandeld.
    De zuivering is gewoon om diverse redenen een overbodig aanhangsel (in mijn ogen dan, maar waar zijn discussies anders voor). Alleerst staat de spanning en dreiging in dit deel van het verhaal in geen verhouding tot die in de rest van het boek. Eerst redden we de hele wereld op het nippertje van de ondergang door de machten van het gepersonificeerde Kwaad te verslaan. En dan redden we ons pitoreske provincietje ook nog eens van een verlopen tovenaar die al eens verslagen is. Dit vind ik nogal een anticlimax.
    Bovendien wordt de hele gouw in de rest van de trilogie nergens direkt bedreigt. Tuurlijk, er komen wat ring-geesten langs en de ondergang van de wereld betekent per definitie ook de ondergang van de gouw (vandaar het visioen van Frodo), maar de gouw is zelf nooit direkt bedreigd. En dan ineens, als donderslag bij heldere hemel, is de gouw ook strijdtoneel. Het verhaal loopt in dit opzicht niet 'vloeiend'.

    Leuke discussie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    Beide horen inderdaad in het verhaal thuis. Het laatste heeft niets met de zuivering te maken. Dat zou ook als alleenstaande epiloog recht van bestaan hebben.
    KNIP
    Het verhaal loopt in dit opzicht niet 'vloeiend'.

    Leuke discussie.
    De zuivering wordt ook wel een peroonlijke passage over Tolkiens menings hoe het kwaad (lees: de moderne industrie) zijn geboortestreek heeft bedoezeld. Het is ook niet echt noodzakelijk voor het verhaal, maar ik vond het wel leuk om te lezen. Ik zou het ook niet erg vinden als het eruit gehaald worden, je hebt wel gelijk wat betreft de continuiteit. En de Saruman geruchten had ik inderdaad ook gehoord, iets over een rad ofzo. Als ze maar het laatste hoofdstuk erin laten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 1 van 169 123451151101 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •