De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Media player voor back-uppen videobanden (V2000, VHS, betamax etc..)

    Ik zie op dit forum nogal wat berichten over verschillende players helemaal top, maar ik ben op zoek naar een player waarmee ik in de best mogelijke kwaliteit back-ups kan maken van audo videorecorder opnames van diverse formaten. Video2000, Betamax en ook VHS.

    Nou wil ik dus voornamelijk via composiet gaan opnemen.
    En de audio via een tulp stekker laten lopen !

    Nou zit ik met de volgende vragen...

    - Hoe heb ik zo min mogelijk verlies op het inkomende signaal.
    - Wat is de beste mediaspeler om op te nemen zodat je nagenoeg geen verlies hebt en eventueel het hele gebeuren via een netwerk kabel in je netwerk te hangen en zo te streamen naar je pc om het daar verder te kunnen bewerken (eventueel naar usb)

    Ik heb al een speler zelf uitgezocht, maar misschien dat jullie een veel beter optie weten... Alvast dank...

    http://www.informatique.nl/138321

    Ik ga dit apparaat dus alleen gebruiken voor het maken van back-ups en is verder dus niet nodig voor op de tv af te spelen of het upscalen via de hdmi poort.
    Dus hij hoeft niet erg fancy te zijn maar wel degelijk en gewoon van goeie opname kwaliteit met zo min mogelijk verlies.
    Laatst aangepast door Diego27 : 31-05-2009 om 21:31

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diego27 Bekijk bericht
    Ik zie op dit forum nogal wat berichten over verschillende players helemaal top, maar ik ben op zoek naar een player waarmee ik in de best mogelijke kwaliteit back-ups kan maken van audo videorecorder opnames van diverse formaten. Video2000, Betamax en ook VHS.

    Nou wil ik dus voornamelijk via composiet gaan opnemen.
    En de audio via een tulp stekker laten lopen !

    Nou zit ik met de volgende vragen...

    - Hoe heb ik zo min mogelijk verlies op het inkomende signaal.
    - Wat is de beste mediaspeler om op te nemen zodat je nagenoeg geen verlies hebt en eventueel het hele gebeuren via een netwerk kabel in je netwerk te hangen en zo te streamen naar je pc om het daar verder te kunnen bewerken (eventueel naar usb)

    Ik heb al een speler zelf uitgezocht, maar misschien dat jullie een veel beter optie weten... Alvast dank...

    http://www.informatique.nl/138321

    Ik ga dit apparaat dus alleen gebruiken voor het maken van back-ups en is verder dus niet nodig voor op de tv af te spelen of het upscalen via de hdmi poort.
    Dus hij hoeft niet erg fancy te zijn maar wel degelijk en gewoon van goeie opname kwaliteit met zo min mogelijk verlies.
    Als je alleen tapes wilt omzetten vraag ik me af waarom je de oplossing zoekt in een mediaplayer !?!?!?! :razz:

    Ga dan voor iets als

    http://video-editors.centralpoint.nl...20-box/?ref=13

    Een review hiervan : http://www.zdnet.nl/reviews/63867/pi...moviebox-plus/ of http://www.hardware.info/nl-NL/news/...n_twee_smaken/

    Dat is er echt voor gemaakt en heeft ook een composite ingang. Je hebt ook de Dazzle (http://www.hardware.info/nl-NL/news/...band_naar_DVD/) van Pinaccle, maar neus zelf maar eens wat rondt.

    Deze apparaatjes sluit je rechtstreeks aan op de pc en met je vhs-player/camcorder of weet ik veel wat zet je de boel op de hd van je pc.

    De wat duurdere versies hebben ook wat hardware ingebouwd en zijn dan ook sneller.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 31-05-2009 om 21:52
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Met pinnacle heb ik in het verleden al zoveel problemen gehad.
    Versie 9,10,11 geen van alle stabiel te krijgen. Alleen als er een nieuwere versie uitkwam dan was oudere inmiddels goed stabiel te krijgen.
    En ik ben helaas niet de enige die dat heeft.

    Heel simpel gezegd ben ik gewoon naar een apparaat op zoek waar ik een videorecorder op aansluit.
    Die alle videobanden die ik heb compleet opneemt zonder compressie en dat ik die daarna in het netwerk kan hangen (niet perse nodig, mag ook via firewire of usb) waarna ik achteraf het éen en andere kan knippen en plakken via software die op een pc staat die in dat netwerk hangt.

    Het mag dus heel simpel gaan maar niet met allerlei software van bijvoorbeeld pinnacle die ik eerst op de pc moet installeren etc. Het moet dus een soort player zijn. Opnemen (via composiet) en afspelen via bijvoorbeeld hdmi of over het netwerk.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diego27 Bekijk bericht
    Met pinnacle heb ik in het verleden al zoveel problemen gehad.
    Versie 9,10,11 geen van alle stabiel te krijgen. Alleen als er een nieuwere versie uitkwam dan was oudere inmiddels goed stabiel te krijgen.
    En ik ben helaas niet de enige die dat heeft.

    Heel simpel gezegd ben ik gewoon naar een apparaat op zoek waar ik een videorecorder op aansluit.
    Die alle videobanden die ik heb compleet opneemt zonder compressie en dat ik die daarna in het netwerk kan hangen (niet perse nodig, mag ook via firewire of usb) waarna ik achteraf het éen en andere kan knippen en plakken via software die op een pc staat die in dat netwerk hangt.

    Het mag dus heel simpel gaan maar niet met allerlei software van bijvoorbeeld pinnacle die ik eerst op de pc moet installeren etc. Het moet dus een soort player zijn. Opnemen (via composiet) en afspelen via bijvoorbeeld hdmi of over het netwerk.
    Tja, al die illegale Pinaccle software loopt inderdaad niet zo soepel. (Voel je niet meteen aangevallen, je kunt ook pech hebben dat je pc niet bepaald aan de eisen voldeed)
    Maar het is ietwat vreemd als je niet tevreden bent, dat je toch maar versie 10 en 11 ook nog gekocht heb

    Ik ken 2 mensen die met een origineel pakket in elk geval super resultaten geboekt hebben.

    Wat dacht je van aansluiten (composite) op een HDD recorder en kunnen afspelen via HDMI !?!?!

    Anders weet ik het ook niet meer.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 01-06-2009 om 17:34
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Een beetje een voorbarige conclusie.

    Heb indertijd een Pinnacle studio 10 meegekregen met een pc van de zaak ! (studio 9 was van horen zeggen al een ramp maar ja toch maar proberen)
    Die crashte om de haverklap en was na bijna jaar eindelijk stabiel (door middel van tientallen updates toentertijd was dat systeem meer dan snel genoeg voor alleen om nou 2 jaar te wachten dan ben je t inmiddels wel zat.
    Daarna van een kennis die een camera had gekocht en extra aangeschaft een pinnacle studio 11 maar die was daar ook zeker niet over te spreken.
    Dat pakketje wat ik had doet t nu dus wel goed alleen draait het niet meer lekker met windows 7 en biedt het geen voldoende HD ondersteuning (slechts gedeeltelijk), waar ik nu dus wel een camera van heb.

    Ter zake:

    Ik had een dvd recorder die dus opnam via composiet alleen die geeft nu alleen nog aan "please wait" en laadt niks meer, moederbord kapot, maken kost 100 euro.

    Daarom ben ik op zoek naar een standalone player, die je in een netwerk kan hangen, en die dus zonder compressie opneemt wat veel dvd recorders wel doen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diego27 Bekijk bericht
    Een beetje een voorbarige conclusie.

    Heb indertijd een Pinnacle studio 10 meegekregen met een pc van de zaak ! (studio 9 was van horen zeggen al een ramp maar ja toch maar proberen)
    Die crashte om de haverklap en was na bijna jaar eindelijk stabiel (door middel van tientallen updates toentertijd was dat systeem meer dan snel genoeg voor alleen om nou 2 jaar te wachten dan ben je t inmiddels wel zat.
    Daarna van een kennis die een camera had gekocht en extra aangeschaft een pinnacle studio 11 maar die was daar ook zeker niet over te spreken.
    Dat pakketje wat ik had doet t nu dus wel goed alleen draait het niet meer lekker met windows 7 en biedt het geen voldoende HD ondersteuning (slechts gedeeltelijk), waar ik nu dus wel een camera van heb.

    Ter zake:

    Ik had een dvd recorder die dus opnam via composiet alleen die geeft nu alleen nog aan "please wait" en laadt niks meer, moederbord kapot, maken kost 100 euro.

    Daarom ben ik op zoek naar een standalone player, die je in een netwerk kan hangen, en die dus zonder compressie opneemt wat veel dvd recorders wel doen.
    Geen voorbarige conclusie, zo gaat het in 8 van de 10 gevallen :razz:
    Belangrijke programma's (lees Windows, Nero enz) koop ik altijd origineel. Maar ook ik ben niet roomser dan de paus, en ik heb ook wel eens wat op m'n pc staan waarvan ik niet weet hoe het erop komt Zeker een virus........

    Windows 7 gebruiken is leuk en spannend (Wil zelf ook altijd het laatste nieuwe hebben) maar je vraagt dan wel om compatibliteitsproblemen daar een en ander vaak nog niet of niet goed ondersteund wordt.

    En wat betreft compressie, in welk formaat wou jij het omzetten zodat je geen compressie hebt ? Al maak je er een dvd van of een Blu-Ray. Een compressiealgoritme wordt er volgens mij altijd op los gelaten. (correct me if i'm wrong)

    De oplossing is om het in een goed en degelijk formaat om te zetten waarbij je inderdaad zo min mogelijk kwaliteitsverlies hebt.

    Btw, Zelfs zonder Pinaccle moet je in staat zijn het op je hd te krijgen, tenminste als je de juiste aansluitingen hebt (firewire,dv, of weet ik veel wat) Windows heeft daar standaard ook mogelijkheden toe. Nero trouwens ook.

    Maar ik weet niet of dat op jou 286 werkt :razz: (just joking)

    Grt Roger.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    De EMTEC S800 / Q800 kunnen van VHS opnemen naar de interne HDD (De S800 heeft zelfs SCART).
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •