De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarde van oude vinylplaten bepalen?

    Bestaat er een site waarop je de waarde van oude Vinylplaten kan controleren aan de hand van bevoorbeeld een streepjescode ofzo?

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat dat moeilijk te bepalen is ahv een streepjescode. Is ook afhankelijk van de staat van de hoes en vooral de staat van de plaat zelf. Ik denk dat je het beste naar een muziekwinkel kan gaan die nog vinyls verkoopt en probeer ze aan zo'n toko te verkopen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Of snuffelen op een beurs, die mensen weten vaak wel wat de richtprijs is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik denk dat dat moeilijk te bepalen is ahv een streepjescode. Is ook afhankelijk van de staat van de hoes en vooral de staat van de plaat zelf. Ik denk dat je het beste naar een muziekwinkel kan gaan die nog vinyls verkoopt en probeer ze aan zo'n toko te verkopen...
    Ik heb inmiddels wat rondgekeken op diverse tweedehands sites en een aantal vinyls vergeleken met dezelfde lp's en daar kan ik wel vanuit maken dat er geen toppers tussen zitten De ddurste was iets van € 25 van Flotsom en jetsom....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Bestaat er een site waarop je de waarde van oude Vinylplaten kan controleren aan de hand van bevoorbeeld een streepjescode ofzo?
    Als je echt oude platen (LP, 12", danwel 7") hebt, dan staat er geen streepjescode op. Vaak is Ebay wel een aardige indicatie wat een bepaalde plaat waard is. Je moet dan niet alleen naar de titel kijken, maar ook uit welk land hij komt, of het een heruitgave is of een origineel, of er een picture sleeve bij zit (in het geval van singles), of het een promo is, en uiteraard wat de staat van de plaat is. Veel krassen erop vermindert de waarde.

    Het blijft uiteraard 'wat de gek er voor geeft'. Als je je oude platen gaat inruilen bij een tweedehandszaak, dan krijg je er vrijwel niets voor.
    Noem eens een paar titels op die je hebt, dan kan ik je wel een indicatie geven.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Als je echt oude platen (LP, 12", danwel 7") hebt, dan staat er geen streepjescode op. Vaak is Ebay wel een aardige indicatie wat een bepaalde plaat waard is. Je moet dan niet alleen naar de titel kijken, maar ook uit welk land hij komt, of het een heruitgave is of een origineel, of er een picture sleeve bij zit (in het geval van singles), of het een promo is, en uiteraard wat de staat van de plaat is. Veel krassen erop vermindert de waarde.

    Het blijft uiteraard 'wat de gek er voor geeft'. Als je je oude platen gaat inruilen bij een tweedehandszaak, dan krijg je er vrijwel niets voor.
    Noem eens een paar titels op die je hebt, dan kan ik je wel een indicatie geven.
    Het ging voornamelijk over ouwe lp's van mijn vader die allemaal liggen in een kast in de garage, maar inmiddels weet ik al dat ze eigenlijks weinig tot niets waard zijn. Dan had ik nog een lp van mijn broer van Flotsom en jetsom een bepaalde uitgave waar dan zo'n paar dizend van uitgebracht zijn en die was te vinden op ebay voor zo'n € 30. Zoals gezegd de rest was € 1 tot € 10 waard. Stelt niet veel voor dus.

  7. #7

    Standaard

    de platen die vaak waardevol zijn hebben geen streepjes code.

    Staat is heel belangrijk, en land van herkomst, is het de originele persing of een her-persing.
    Japanse lp's zijn vaak meer waard. Wordt op zwaarder vinyl gedrukt.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  8. #8

    Standaard

    Contact opnemen met "Sounds" in Venlo, hebben een flinke verkoopcollectie op de 1e etage staan, waar het soms nog drukker is dan bij de c.d.'s. Misschien kunnen zij je verder helpen met het bepalen van de waarde van platen.
    Dit is hun website:
    http://www.sounds-venlo.nl/Page.aspx?pid=21
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  9. #9

    Standaard

    Sounds is veel te duur. Ze hebben leuke platen daar niet van, maar ik heb er eigenlijk nooit iets gekocht.
    Ze willen daar altijd de hoofdprijs hebben voor zowel de platen als de cd's
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #10

    Standaard

    Je zou de volgende sites kunnen raadplegen:

    http://www.collectorsfrenzy.com
    http://www.musicpriceguide.com
    http://www.popsike.com

    Daarop staan links naar o.a. eBay veilingen die je een redelijke indicatie geven wat een plaat "doet" op het internet.

    Je kunt je collectie ook op Discogs (http://www.discogs.com) zetten met een vaste prijs plus mogelijkheid tot bieden. Die site wordt dagelijks gecheckt door duizenden mensen dus dan raak je je plaatjes (mits het geen "alle 13 goed" achtige bagger is) vast wel kwijt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •