De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung LCD + Netgear Router -> DLNA?

    Hey all,

    Ik sta op het punt om een nieuwe LCD aan te gaan schaffen.

    Ik heb al een 32" Samsung Full HD in de slaapkamer hangen en deze bevalt me erg goed, dus wordt t deze keer ook weer n Samsung.

    Ik zit te twijfelen tussen 2 modellen:

    LE40B750 en de LE40B654

    Op kieskeurig.nl zie ik dat beide TV's over DLNA beschikken.
    Ik was hier nog niet mee bekend, maar het lijkt me erg handig.

    Begrijp ik t nou goed dat DLNA domweg betekent dat je je TV in je [draadloze] netwerk kan opnemen, en dan video's die op je PC staan op je TV kan bekijken? Of komt daar meer bij kijken?

    Ik heb een draadloze router staan, de Netgear WNR2000, gaat dat hiermee werken?
    Of heb ik dan een andere router nodig?

    Iemand die hier iets zinnigs over kan en wil zeggen: GRAAG!
    There's only ONE "Return"... And it ain't of The King, it's of The Jedi!

    Three-Star Trader | 725+ op eBay [100%]

  2. #2

    Standaard

    niemand??
    There's only ONE "Return"... And it ain't of The King, it's of The Jedi!

    Three-Star Trader | 725+ op eBay [100%]

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijntje Bekijk bericht
    Begrijp ik t nou goed dat DLNA domweg betekent dat je je TV in je [draadloze] netwerk kan opnemen, en dan video's die op je PC staan op je TV kan bekijken? Of komt daar meer bij kijken?

    Ik heb een draadloze router staan, de Netgear WNR2000, gaat dat hiermee werken?
    Of heb ik dan een andere router nodig?
    Het betekent idd dat je de TV en PC daarvoor kunt gebruiken. Het netwerk zal waarschijnlijk wel vast moeten zijn voor een betere overdracht.

    Met die router zal het vast wel werken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Zal ongetwijfeld werken. Draadloos kan ook, via een USB dongle. Samsung heeft er zelf eentje (zie bijv. http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=452020) maar wellicht kan je een dongle van een ander merk ook gewoon gebruiken. Hoe goed de overdrachtssnelheid is via draadloos zou ik niet weten. Dus of HD content goed te streamen is.. geen idee.

    Heb je de TV al aangeschaft? Ik zit er zelf ook aan te denken om de Samsung LE40B750 te kopen namelijk.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter Bekijk bericht
    ...maar wellicht kan je een dongle van een ander merk ook gewoon gebruiken.
    Om er zeker van te zijn dat het wel of niet werkt, heb ik dit topic aangemaakt:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70668

    Het schijnt nl. zo te zijn dat alleen de dongle van Samsung hiervoor gebruikt kan worden omdat deze de daarvoor benodigde software bevat.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-09-2009 om 10:29
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Thanks voor het mee-discussieren!

    De TV staat nog steeds in bestelling, hij is blijkbaar moeilijk te leveren?
    Bij It's staat ie wel, maar daar is ie 1299,- [beetje veel te duur] en BCC had er zelfs nog nooit van gehoord.

    Nog even geduld hebben dus...
    There's only ONE "Return"... And it ain't of The King, it's of The Jedi!

    Three-Star Trader | 725+ op eBay [100%]

  7. #7

    Standaard

    Helaas moet ik je teleurstellen.
    het WLAN gebeuren werkt alleen met de samsung dongle (€50), en (erger nog) de DLNA werkt alleen met DLNA gecertificeerde apparatuur.
    zogenaamde NAS netwerkstorage drive's.
    (zoals de WD mybook world) (€169)
    http://www.dlna.org/products/
    wat wel zo goed als altijd werkt, is een film op een usb stick zetten en in je tv stoppen.
    ra-ra-politiepet.
    waarom moet het altijd zo moeilijk.
    oh, en tevens nog een tip: DTS wordt niet ondersteunt.
    dus films met DTS geluid zijn niet te bekijken.
    (tenzij je doof bent, of erg goed kunt liplezen natuurlijk)
    ps: ik heb er (nog) geen, maar deze info komt van tweakers forum en ziggo gebruikers forum (omdat die de tv allemaal hebben voor de CI+ kabel module)

  8. #8

    Standaard

    Dat DTS niet ondersteund wordt is niet zo erg, omdat het geluid van de bronnen die op de TV aangesloten zijn via de luidsprekers van de TV weergegeven wordt. Daarnaast is DTS bedoeld voor een betere weergave van meer-kanaals geluid en heb je daarvoor ook een meer-kanaals luidspreker-opstelling nodig om hiervan te profiteren.

    Het zal dus niet veel meerwaarde bieden wanneer je alleen de luidsprekers van de TV hiervoor kan gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •