De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Logitech Z-540 op tv(32PFL7404) ?

    Beste mensen,

    Ik heb een logitech Z-540 gekocht om ook op mijn tv aan te sluiten.
    Ik weet dat dolby surround vrij onmogelijk is zoals met een echte home cinema set. Daarintegen zou ik graag jullie hulp willen hebben!

    Even voor de duidelijkheid:

    TV: 32PFL7404
    Aansluitingen


    Aansluitingen ZIJKANT




    DVD-Speler: LG 492H

    AANSLUITINGEN

    Coaxiale uitgang: JA
    Component uitgang: JA
    Aantal scart uitgangen: 1
    Optische uitgang: JA
    S-video uitgang: NEE
    HDMI uitgang: JA

    DVD-speler naar TV is aangesloten met HDMI kabel.

    Speakerset: Logitech Z-540

    En dan mijn speakerset.
    Hierbij heb ik alle boxjes aangesloten maar hou ik deze stekkers over.



    Ik weet dat de groen/oranje/zwart in mijn uitgang van de subwoover gaan maar hoe in mijn TV??

    Bij deze nog een foto van de subwoover. De gele aansluiting is van een andere box die ik nog niet ingeplugt had.
    De bovenste uitgang(GROEN) = FRONT, ZWART = REAR en ORANJE = SUB/CENTER


    Wie o wie kan mij helpen?
    Echt super bedankt alvast!!
    Laatst aangepast door DasjeM : 04-12-2009 om 08:57

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij kun je het beste de TV met je Logitech verbinden vai een coaxiale verbinding (digitaal, beide kanten 1 tulpstekker). Dan heb je tussen TV en Logitech maar 1 kabel nodig.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Hoe heet zon verbinding/ziet het eruit?
    En heb ik dan wel uit alle boxen geluid?

  4. #4

    Standaard

    http://www.allekabels.nl/Digital-Coa...dio-Kabel.html

    Moet ik dan aan zoiets denken?
    En waar moet die in bij de subwoover/tv?

  5. #5

    Standaard

    ik heb even gezocht, maar ik zie geen coax in de handleiding staan van deze set.

    wel verkoopt logitech dit in hun part shop :


    Adapter voor gameconsoles

    PN 970150-0914
    5.00 EUR

    Weet je zeker dan je een 540 hebt? want als je deze handleiding bekijkt :

    http://safemanuals.com/fullswf-LOGIT...t=361&cat=vide

    ziet de achterkant van jou sub er heel anders uit.

    Deze zet de 3 kleurige stekker om naar stereo aansluiting tulp.

    Naar mijn mening zal deze set alleen stereo geluid geven als het niet op de juiste manier word aangsloten. ( en is volgens mij ook alleen geschikt voor computers omdat deze werken met de 3 kleurige stekker om 5.1 geluid te vormen.)

    Mocht het apparaat COAX of Optisch bevatten dan kan je deze beter benutten. Dan weet je ook zeker dat het geluid goed zal zijn.

  6. #6

    Standaard

    EDIT: ik zat te kijken naar de 5400 i.p.v. de 540. Ik kan niet direct vinden of die een digitale ingang heeft. Misschien kun je zelf even op je subwoofer kijken welke input hij heeft?

    En het lijkt inderdaad wel zo op de foto dat ie een digitale ingang heeft, maar omdat de foto nogal wazig is kan ik niet lezen wat erbij staat.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 04-12-2009 om 10:15
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Nee is geen digitale ingang. bij de 5400 is dit idd wel. daarom zoek ik een alternatief!
    De ingangen die ik over heb zijn de ingangen op de foto's van mn subwoover.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    EDIT: ik zat te kijken naar de 5400 i.p.v. de 540. Ik kan niet direct vinden of die een digitale ingang heeft. Misschien kun je zelf even op je subwoofer kijken welke input hij heeft?

    En het lijkt inderdaad wel zo op de foto dat ie een digitale ingang heeft, maar omdat de foto nogal wazig is kan ik niet lezen wat erbij staat.

  8. #8

    Standaard

    Ja ik weet zeker dat het de Z540 heb. Met zon adapter voor gameconsoles moet het lukken? Welke stekkers gaan er aan de linker kant van de adapter in?(2 stuks)

    Edit: Adapter voor gameconsole? Wil hem op me tv aansluiten, werkt dat wel oke dan?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door soundwave Bekijk bericht
    ik heb even gezocht, maar ik zie geen coax in de handleiding staan van deze set.

    wel verkoopt logitech dit in hun part shop :


    Adapter voor gameconsoles

    PN 970150-0914
    5.00 EUR

    Weet je zeker dan je een 540 hebt? want als je deze handleiding bekijkt :

    http://safemanuals.com/fullswf-LOGIT...t=361&cat=vide

    ziet de achterkant van jou sub er heel anders uit.

    Deze zet de 3 kleurige stekker om naar stereo aansluiting tulp.

    Naar mijn mening zal deze set alleen stereo geluid geven als het niet op de juiste manier word aangsloten. ( en is volgens mij ook alleen geschikt voor computers omdat deze werken met de 3 kleurige stekker om 5.1 geluid te vormen.)

    Mocht het apparaat COAX of Optisch bevatten dan kan je deze beter benutten. Dan weet je ook zeker dat het geluid goed zal zijn.
    Laatst aangepast door DasjeM : 04-12-2009 om 10:24

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DasjeM Bekijk bericht
    Ja ik weet zeker dat het de Z540 heb. Met zon adapter voor gameconsoles moet het lukken? Welke stekkers gaan er aan de linker kant van de adapter in?(2 stuks)

    Edit: Adapter voor gameconsole? Wil hem op me tv aansluiten, werkt dat wel oke dan?

    Naar mijn idee is het gewoon van die drie jackedplugs naar tulp, deze zou je dan kunnen doorverbinden naar je tv. met 2 x mannetje.

    maar je krijgt naar mijn idee stereo geluid. Maar het zou kunnen zijn dat het kastje er tussen voor een signaal verandering zorgt waardoor het naar 5.1 gesimuleerd word omgezet. Het beste kan je denk ik even logitech zelf bellen./mailen over deze adapter.

  10. #10

    Standaard

    Welke kabels moet ik dan kopen van mijn tv naar de adapter toe?
    Is dit 1 kabel wat overgaat op 2 kabels(de laatste komt in de gameconsole).
    Ik ga vandaag even logitech bellen,zodra ik meer weet laat ik het hier weten!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door soundwave Bekijk bericht
    Naar mijn idee is het gewoon van die drie jackedplugs naar tulp, deze zou je dan kunnen doorverbinden naar je tv. met 2 x mannetje.

    maar je krijgt naar mijn idee stereo geluid. Maar het zou kunnen zijn dat het kastje er tussen voor een signaal verandering zorgt waardoor het naar 5.1 gesimuleerd word omgezet. Het beste kan je denk ik even logitech zelf bellen./mailen over deze adapter.

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat je gewoon alleen de rood wit cinch set nodig hebt.
    Meer niet.
    Die adapters heb je niet nodig.

    Dus die groene Din stekker naar de rood witte cinch ( daar moet dus nog wel een klassieke cinch kabel bij)
    Uiteraard is digitaal theoretisch beter, maar dan moet je eerst nog van optisch naar coaxiaal omvormen.
    Die optische aansluiting op je tv zit daar voornamelijk voor de interne DVB tuner.
    De analoge tv audio kan wel langs deze weg naar je HT set, maar echt voordeel haal je daar niet eens uit.
    Immers er zal nooit meer uitkomen dan stereo, als je geen gebruikt maakt van de interne DVB Tuner in je TV.
    Op deze set met alle respect, kan je je dus afvragen of je dat verschil wel gaat horen.

    Je kan overigens gewoon genieten van Dolby Surround, Dolby Prologic II enz.
    Dit zijn alle formaten die uit een stereo signaal worden gefilterd.
    Je HT set haalt daar de 5.1 Surround info uit!
    Dolby Digital vereist wel een digitale aansluiting, maar zogezegt krijg je die alleen via de DVB tuner, en dan alleen als het kanaal dit uberhaubt bied!

    Dan kan je die beter vrijlaten voor een dvd speler of andere rand apparatuur!
    De kabels die je overhoudt (groen/oranje/zwart ) zijn PC aansluitingen.
    Dus analoge kabels, deze kan je niet op de tv aansluiten.
    En dan nog kan de pc op div. manieren worden aangesloten.
    Wederom met één digitale kabel (coax minidin)
    Maar ook analoog, vandaar de 3 kleur gecodeerde kabels die overeen komen met de kleurcodes van een PC audiokaart.

    Dus bespaar je de moeite en sluit de rood witte tulpen aan.
    Koop je ooit een game console of bd speler, kan je alsnog de optische aansluiting gebruiken.

    Succes
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Oke super!
    Dus als ik het goed begrijp komt er tussen de onderste kabel op de foto van de 1e post een cinch kabel die ik nog moet kopen?
    Als ik naar de winkel ga en vraag om een klassieke cinch kabel dan moet ik klaar zijn?
    De groene stekker gaat uiteraard in de groene uitgang(FRONT) van mn subwoover lijkt me?
    Thanks guys!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik denk dat je gewoon alleen de rood wit cinch set nodig hebt.
    Meer niet.
    Die adapters heb je niet nodig.

    Dus die groene Din stekker naar de rood witte cinch ( daar moet dus nog wel een klassieke cinch kabel bij)
    Uiteraard is digitaal theoretisch beter, maar dan moet je eerst nog van optisch naar coaxiaal omvormen.
    Die optische aansluiting op je tv zit daar voornamelijk voor de interne DVB tuner.
    De analoge tv audio kan wel langs deze weg naar je HT set, maar echt voordeel haal je daar niet eens uit.
    Immers er zal nooit meer uitkomen dan stereo, als je geen gebruikt maakt van de interne DVB Tuner in je TV.
    Op deze set met alle respect, kan je je dus afvragen of je dat verschil wel gaat horen.

    Je kan overigens gewoon genieten van Dolby Surround, Dolby Prologic II enz.
    Dit zijn alle formaten die uit een stereo signaal worden gefilterd.
    Je HT set haalt daar de 5.1 Surround info uit!
    Dolby Digital vereist wel een digitale aansluiting, maar zogezegt krijg je die alleen via de DVB tuner, en dan alleen als het kanaal dit uberhaubt bied!

    Dan kan je die beter vrijlaten voor een dvd speler of andere rand apparatuur!
    De kabels die je overhoudt (groen/oranje/zwart ) zijn PC aansluitingen.
    Dus analoge kabels, deze kan je niet op de tv aansluiten.
    En dan nog kan de pc op div. manieren worden aangesloten.
    Wederom met één digitale kabel (coax minidin)
    Maar ook analoog, vandaar de 3 kleur gecodeerde kabels die overeen komen met de kleurcodes van een PC audiokaart.

    Dus bespaar je de moeite en sluit de rood witte tulpen aan.
    Koop je ooit een game console of bd speler, kan je alsnog de optische aansluiting gebruiken.

    Succes

  13. #13

    Standaard

    Van links naar rechts wordt dit dan: TV - KLASSIEKE CINCH KABEL - DINSTEKKER(VAN FOTO) - SUBWOOVER toch?

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja alleen de cinch die je dus even bij moet kopen.
    Met de subwoofer aansluiting hoef je niks te doen, dit wordt wederom uit het stereo signaal gefilterd door de HT set. ook die is alleen voor een eventuele PC aansluiting.

    Als ik het goed lees heb je jouw dvdspeler rechtstreeks naar je tv via hdmi
    Je tv laat dan alleen stereo horen.

    Je kan ook nog een optische kabel van de dvd speler naar je HTset plaatsen, zodat je een dolby digital track op de dvd via je HTset kan beluisteren.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-12-2009 om 16:07
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    oke dan ga ik vanmiddag meteen een cinch kabel kopen in de stad.
    Wat is een dolby digital track btw?

  16. #16

    Standaard

    Ik ga er vanmiddag naar kijken
    Laatst aangepast door DasjeM : 04-12-2009 om 15:03

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Das waar, dus wordt dat een coaxiale kabel.
    Check wel even of die ook op de dvd speler zit.
    In principe is dit een zelfde kabel als de rood witte, maar dan in een enkele versie (zeg maar mono)

    Dolby Digital is de audio track die op alle dvd's aanwezig is. (klik op de link voor meer info..)

    In tegenstelling tot Dolby Surround/Dolby Prologic II, zijn hier wel 5.1 gescheiden audiokanalen in verwerkt.
    Dit klinkt echt vele malen beter, net als in de bioscoop!
    5 volledige kanalen met volledig bereik en één subwoofer kanaal, vandaar de .1
    Dit is een digitaal signaal (ook wel bitstream genoemd) vandaar dat een digitale aansluiting is vereist.

    Wat is Dolby Digital?
    Dolby Digital is de opvolger van Dolby Pro Logic. Pro Logic is een analoog meerkanaals geluidsformaat,
    welke bestaat uit 4 kanalen, rechts, center, links en achter. Deze 4 kanalen zitten samengepakt in een stereokanaal
    en worden door de Dolby Pro Logic decoder weer uitgepakt naar de afzonderlijke kanalen.
    Zonder Pro Logic decoder wordt het signaal gewoon stereo afgespeeld. Bij Dolby Pro Logic II wordt hier nog een
    achterkanaal aan toegevoegd en is de bandbreedte hoger waardoor het meer in de richting van Dolby Digital 5.1 komt.

    Dolby Digital is een methode voor het weergeven en opslaan van meerkanaal geluid via digitale media, zoals
    DVD, digitale kabel, satelliet en dus ook de Xbox. Bij Dolby Digital worden de kanalen afzonderlijk opgeslagen en
    bewerkt. Naast de surround kanalen beschikt Dolby Digital ook een apart subwoofer kanaal voor de extra lage tonen.


    Wat is dan het verschil tussen 2.1, 5.1, 6.1 en 7.1?
    Deze getallen geven aan hoeveel kanalen er in een Dolby Digital kanaal gecodeerd zijn. 2.1 is een normaal stereo
    signaal. Deze aanduiding vind je vaak op speakersetjes waarbij een aparte subwoofer zit. Dit heeft dus niets met
    Dolby Digital te maken.

    De aanduidingen 5.1, 6.1 en 7.1 geven het aantal kanalen aan. 5.1 is hierbij 5 surround kanalen en een subwoofer (de .1).
    Inmiddels is Dolby Digital alweer achterhaalt door de HD audioformaten als True HD
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-12-2009 om 16:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Helaas heb ik geen optische of coaxiale ingangen op mijn HTset.
    De enige ingangen die ik nu nog vrij heb zijn de SUB/CENTER en de REAR.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DasjeM Bekijk bericht
    Helaas heb ik geen optische of coaxiale ingangen op mijn HTset.
    De enige ingangen die ik nu nog vrij heb zijn de SUB/CENTER en de REAR.
    Je besteld die adaptor waar soundwave het over heeft, hier bijvoorbeeld:

    http://www.logitech.com/index.cfm/34...l,nl&pcid=4872





    dan heb je vast nog wel ergens een witte/zwarte en rode(of wat voor een kleur dan ook, als het maar tulpkabel is) liggen:



    Je stopt de tulpkabel in je TV:



    Bij 3.

    de andere kant stop je in dat adaptortje.

    In dat adaptertje stop je die 3 kabeltjes die je over had;




    Achter in je sub steek je de andere kant, wel kleurtje bij kleurtje houden, een kind kan de was doen.

    Zo moeilijk is dat toch niet, BTW, idd geen 5.1 maar wel all Channel stereo
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    >>>had je nog wel aangeraden om effe door te sparen, maar daar had je blijkbaar geen oren naar en tijd voor<<<
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Ik heb inmiddels uit al mijn boxen geluid al hoor ik de achterste 2 amper(ook bij ontploffingen e.d. niet echt) Inmiddels ook die adapter besteld die vandaag of morgen in huis komt.
    Nu staat alles nog aansloten op deze manier: TV - CINCH - Verleng stukje(onderste van de foto van 2 naar 1) - 3 stekkers van de bovenste foto(gebruik alleen de groene) - SUBWOOVER(FRONT).

    Zal ik verschil gaan merken met of zonder adapter?

    GR!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DasjeM Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels uit al mijn boxen geluid al hoor ik de achterste 2 amper(ook bij ontploffingen e.d. niet echt) Inmiddels ook die adapter besteld die vandaag of morgen in huis komt.
    Nu staat alles nog aansloten op deze manier: TV - CINCH - Verleng stukje(onderste van de foto van 2 naar 1) - 3 stekkers van de bovenste foto(gebruik alleen de groene) - SUBWOOVER(FRONT).

    Zal ik verschil gaan merken met of zonder adapter?

    GR!
    Waarschijnlijk wel, je krijgt dan denk ik het geluid uit al je speakertjes even hard.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Volgens mij als je gewoon de groene stereo minijack verloop kabeltje naar L+R stereo gebruikt, zoals je nu dus doet, moet het werken.

    Die adapter doet niks namelijk meer, en dan vermoed ik eerder dat hij voor andersom bedoelt is.
    Dus de pc speaker uitgangen aansluiten op een stereo speakerset versterker of tv of deze logitech..
    En al werkt het twee kanten op, doet het niks meer dan een stereo kabel!

    Bij een pc kan je dus analoog een midden, links /rechts en rear en sub uitsturen.
    Vandaar ook de kleur codering.

    Zoals je het nu heb stuur je twee kanalen naar de set, en die moet dat door middel van de ingebouwde versterkers over 4 kanalen uitspreiden.
    Zoals je vroeger veel zag met stereo versterkers met speakers A en B aansluitingen

    Met de adapter stuur je 2 keer 2 dezelfde kanalen naar de set, en hoeft de set zelf niets te doen, maar kan je ook geen evt. DSP's of surround modes gebruiken.

    Nu ga je het stereo kanaal verdubbelen d.m.v. een stekker, terwijl de logitech apparaat dat waarschijnlijk zelf al veel beter doet. met eventueel meer opties!

    Kan je de achterste kanalen niet gewoon instellen qua volume!
    Op het moment dat je de verloop stekker gaat gebruiken heb je kans dat hetzelfde fenomeen ontstaat!

    Maar goed je hebt de gameconsole adapter al besteld, dus kan je mooi uittesten of er verschil is!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •