De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Trillende pixels/beeldlijntjes bij upscalen naar 1080p

    Ik had een gelijkaardig bericht gepost onder het Oppo-topic, maar wou het bij deze nog even afzonderlijk toelichten:

    Ik heb na lang zoeken uiteindelijk toch nog een OPPO DV-981HD op de kop kunnen tikken; één van de betere upscalers verkrijgbaar op de markt.

    Aangesloten op mijn Panasonic 50V10 en de eerste indrukken waren positief!
    Helaas... mijn geluk was van korte duur!

    Opeens viel het mij op dat sommige delen van het beeld werkelijk staan te trillen (trillende lijntjes / pixels - vooral bij detailrijke delen van het beeld).
    Wanneer je -bijvoorbeeld- contrastrijke letters ziet op een donkere achtergrond (bijvoorbeeld in een DVD-menu), dan staan deze werkelijk te "dansen" en te bibberen... :sad:

    Heb werkelijk al van alles geprobeerd om dit weg te krijgen (digitale settings aan en uit, Profigold HDMI-kabel vs. meegeleverde HDMI-kabel, contrast/helderheid hoger of lager, ...), maar helaas, niks blijkt te werken!
    Enkel de ruisonderukking op maxiumum zetten, biedt wat verbetering, maar dan zijn de bewegende beelden niet meer om aan te zien!

    Voor alle duidelijkheid; mijn Panasonic blu-ray-speler vertoont dit fenomeen niet bij het upscalen van DVD's (maar is dan op andere vlakken zeer zwak).

    Als de Oppo één van de betere upscalers is, dan heb ik hier toch wel serieuse bedenkingen bij!
    Het trillen lijkt bij momenten zelfs "terug naar het VHS-tijdperk" - daar had je ook af en toe last van "gelijkaardige" trillingen...

    Ik ben werkelijk ten einde raad - ik lig hier met honderden DVD's en kan ze op geen enkele manier meer deftig afspelen op mijn Panasonic... :sad:

    Weet iemand raad?
    Zou de (gloednieuwe) speler defect zijn of is dit "normaal" voor Oppo-spelers?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een paar maanden geleden bij Correct (90 euro) ook zo'n speler aangeschaft (omdat hij makkelijk regiovrij te maken is en een goede upscaler is) en ik ben er juist erg tevreden over.
    De door jou genoemde verschijnselen heb ik hier niet gezien.
    De bijgeleverde HDMI kabel is overigens van een prima kwaliteit.

    Je hebt wel alle settings goed ingesteld van de speler (ik neem aan van wel maar je weet maar nooit tenslotte)?
    Hij staat ook ingesteld op 1080P?
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  3. #3

    Standaard

    misschien je framerate niet goed ingesteld?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie Bekijk bericht
    Ik heb een paar maanden geleden bij Correct (90 euro) ook zo'n speler aangeschaft (omdat hij makkelijk regiovrij te maken is en een goede upscaler is) en ik ben er juist erg tevreden over.
    De door jou genoemde verschijnselen heb ik hier niet gezien.
    De bijgeleverde HDMI kabel is overigens van een prima kwaliteit.

    Je hebt wel alle settings goed ingesteld van de speler (ik neem aan van wel maar je weet maar nooit tenslotte)?
    Hij staat ook ingesteld op 1080P?
    Ik heb werkelijk alles al geprobeerd; ondertussen ook al met een derde (zeer goedkope) HDMI-kabel, maar het probleem blijft bestaan.

    Heb alle resoluties geprobeerd - voor de aardigheid zelfs even geswitcht naar NTSC, maar altijd dezelfde dartelingen...
    Truelife uit of aan - het maakt allemaal geen verschil - de pixels bewegen van boven naar onder en het is echt wel storend!
    Zelfs met contract van de speler helemaal naar beneden, blijf je het fenomeen zien!

    Enkel de ruisonderdrukking op "hoog" zorgt er voor het iets beter wordt, maar dan zijn de beelden niet meer om aan te zien (wat normaal is).

    Opvallend detail: de Oppo-menu's zijn wél fijn afgelijnd en daar komt het fenomeen niet voor.

    Kan bijna alleen maar besluiten dat de verwerking in de speler niet goed gebeurt - ofwel een slecht exemplaar ofwel gewoonweg slechte spelers, die Oppo's!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    misschien je framerate niet goed ingesteld?
    Ik zie het vooral bij statische DVD-menu's, dus daar komt de framerate niet bij te pas (denk ik).
    Kan je bij mijn weten overigens ook niet instellen...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •