De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Welke mediaspeler?

  1. #1

    Standaard Welke mediaspeler?

    Hallo ik ben niet erg thuis in de wereld van de mediaspelers en heb daarom ook even een vraagje.
    Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een apparaat waarmee ik vanaf mijn pc draadloos en met behoud van hd kwaliteit de film kan afspelen op de tv.

    Wat heb ik nodig?

  2. #2

    Standaard

    Opzich volstaat alleen een mediaspeler in jouw geval. Je hebt dus geen harde schijf nodig die in een mediaspeler kan, omdat je alles wilt streamen(van pc op tv kijken middels mediaspeler.

    Ik zou niet adviseren om te streamen met een draadloosnetwerk. Voor SD en niet al te hoge bitrate 720p moet dat wel lukken, maar wil je echter 1080p(full hd) kijken, dan gaat het haperen via wifi. Je kunt dan wel denken dan neem ik een wireless n 300 mbps router, maar dit werkt in de praktijk voor full hd ook niet echt lekker. Ik zou dus gewoon je mediacenter verbinden met je pc met een utp kabel. Mocht je dat niet willen, dan zou ik een 2.5" externe harde schijf kopen(hebben geen voeding nodig) en full hd bestanden daarop zetten en via usb aan de mediaspeler koppelen.

    Wat je dus nodig bent:
    - Mediaspeler(Tip: AC Ryan Playon!HD > zonder harde schijf; 139 euro)
    - Hdmi kabel van mediaspeler naar tv
    - Kabels naar je receiver voor geluid(mocht je hdmi receiver hebben is dat niet nodig)

  3. #3

    Standaard

    Het verbinden via een UTP kabel is geen optie. Mijn pc staat in het bovenhuis en is nu ook middels een wifi modem verbonden. Het zou een hels karwij zijn om mijn huis zon kabel aan te leggen dus doe ik dat ook niet.

    Dus de enige goede optie is om films op te slaan op een portabele externe harde schijf of stick en deze steeds weer als er een film op staat in te pluggen in de media speler?

    Het grote verschil is dus eigenlijk dat ik i.p.v. een film of muziek op een dvd/ cd brand, ik de film of cd op een schijfje of stick zet om deze vervolgens af te spelen in een speler.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •