De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon 1802 i.c.m. LOTR

    Als ik de LOTR DVD wil afspelen via mijn Denon 1802 Reciever met engelse Dolby Digital geluid krijg ik geen geluid uit mijn speakers. Volgens http://www.areadvd.de is dit een bekend probleem met een bepaalde serie van de Denon 1802 recievers die zijn uitgerust met een Crystal DSP chip. Dit komt omdat de Engelse DD5.1 op de LOTR DVD de EX flag heeft. Denon heeft nu bekend gemaakt dat iedereen die zijn reciever via een officieele dealer heeft gekocht hem gratis kan laten modificeren. Ik heb hem echter in Duitsland via internet gekocht en krijg van Denon geen garantie. Voor mij dus nooit geen Denon meer!!!!!

  2. #2

    Standaard

    dat is straf,ik zou toch eens met dat zaakje naar een rechtswinkel stappen,of de ombutsman

  3. #3

    Standaard Re: Denon 1802 i.c.m. LOTR

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tdn01
    <FLITS>
    Ik heb hem echter in Duitsland via internet gekocht en krijg van Denon geen garantie. Voor mij dus nooit geen Denon meer!!!!!
    Bekend probleem.
    De distributeur voor Nederland houdt zich het recht voor alleen garantie te verlenen op produktie welke via geauthoriseerde Dealers in Nederland zijn verkocht (lees: welke zij hebben verkocht aan de geauthoriseerde dealers). Zie ook: http://www.denon.nl/nieuws.asp

    Op zich vind ik het begrijpelijk dat zij dat doen. Zij zullen er immers niet om staan te springen om de eventueele rotzooi van anderen op te knappen (dubieuze imports, verwijderde serienummers, etc).

    Inzake garantie aanspraken is dit het officiele Denon Beleid (komt van hun website):
    Product repairs:
    Please ask at first the dealer where the product was purchased. Or please contact your nearest Denon distributor. (In this case, it may not be possible to repair your particular product, or if your warranty is still valid, it may not be usable outside your geographic region, since Denon warranties are not worldwide, and a fee may be charged for the repair or the repair may be declined.)

    Het lijkt er dus op dat onze Nederlandse distributeur het recht heeft dit te doen.

    Naar de echte reden kan ik alleen maar gissen, hoewel deze vrij evident is. Zij lijden waarschijnlijk onder de concurentie van onze oosterburen (voor de geografisch zwakkeren onder ons: Duitsland dus ).
    De advies verkoopprijzen voor AV-Recievers/Versterkers en DVD-Spelers in Duitsland zijn namelijk een stuk lager dan de adviesprijs verkoopprijzen welke door onze Nederlands distributeur zijn vastgesteld.

    Enkele voorbeelden:
    Produkt/Prijs Nederland/Prijs Duitsland
    AVR-1602/550,-/449,-
    AVR-1802/725,-/549,-
    AVR-2802/1125,-/999,-

    Prijzen zijn uiteraard in Euro's.

    Voor de goede orde: voor de voorbeelden heb ik de prijzen van de website van 'Penhold' (Ned. Distributeur) en de officiele prijslijst van Denon Duitsland gebruikt.

    Wat betreft de garantie aanspraak van 'tdn01' blijft natuurlijk overeind staan dat daar waar je jouw avr-1802 gekocht hebt ze gewoon jouw aanspraak op garantie moeten honoreren. Zelfs na de garantieperiode, aangezien het hier een fabrikagefout betreft. Dit is wettelijk geregeld (in Nederland in ieder geval wel, en ik neem aan bij onze oosterburen (iedereen weet welk land ik bedoel? ) ook).

    In elk geval: succes!

  4. #4

    Standaard

    ja ok,maar dan kan hij toch naar de dichts mogelijke dealer
    in duitsland gaan ?

  5. #5

    Standaard

    Als dit een bekend probleem is en je hebt hem in Duitsland gekocht, dan zal hij ook te allen tijde in duitsland moeten worden gerepareerd.

    Mediacheckpoint heeft een ontzettend goede service en dit valt natuurlijk onder de garantie.. Ben je alleen de verzendkosten kwijt van het versturen naar duitsland (pak em beet 20 euro)

    Echter.... misschien heb je goede contacten met een hifi-zaak en kunnen zij die modificatie ook voor je uitvoeren.

    Groet Bjorn

    P.S. dat Penhold geen garantie geeft is duidelijk... zij zijn alleen verantwoordelijk voor de producten die in Nederland door Penhold zijn geimporteerd. Alle andere producten vallen voor hun juridisch niet onder de garantie en is dus niet terug te claimen bij de producent.

    Ik vind dit dan ook een duidelijk verhaal van Penhold en moet ik eerlijk bekennen dat als je omdat je zelf een product goedkoper ergens anders hebt gekocht en deze glitch zich nu voordoet, je dat dus via de bron (in dit geval duitsland) moet regelen. Dit ligt dus niet aan Denon maar aan jezelf, jij hebt immers een weloverwogen keuze gemaakt om het product in Duitsland te kopen.

  6. #6

    Standaard Re: Denon 1802 i.c.m. LOTR

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tdn01
    Ik heb hem echter in Duitsland via internet gekocht en krijg van Denon geen garantie. Voor mij dus nooit geen Denon meer!!!!!
    Heb je de website waar je hem gekocht hebt hier al over geraadpleegd, voordat je in paniek raakt en nooit meer Denon wil? Waar heb je hem gekocht dan, want mediacheckpoint lijkt me bijv. wel bereid om je hiermee te helpen en dan betaal je waarschijnlijk alleen maar een keer verzendkosten...en ben je je receiver een poosje kwijt . Maar dat kan in NL ook best een aantal weken duren...

  7. #7

    Standaard

    Sorry, maar dit valt voor mij in de categorie 'bezint eer ge begint'. Je koopt een duur apparaat in het buitenland waarschijnlijk omdat het goedkoper is. Wat is er dan eenvoudiger dat vooraf even de garantiebepalingen te controleren of na te vragen bij de (Duitse) dealer?
    We hebben met zijn allen toch genoeg afleveringen van de consumentenman, radar en 'ook dat nog...' gezien? Waarom worden de goede adviezen die deze programma's en consumentenbond doorlopend geven toch altijd in de wind geslagen als er een voordeel te behalen valt?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #8

    Standaard

    de mijne komt ook uit duitsland,en tegen mij hebben ze gezegd,moest er iets in garantie gebeuren dan moest ik naar hen bellen en gingen zij het dichtsbijzijnde adres geven waar ik terechtkan

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    <FLITS>
    P.S. dat Penhold geen garantie geeft is duidelijk... zij zijn alleen verantwoordelijk voor de producten die in Nederland door Penhold zijn geimporteerd. Alle andere producten vallen voor hun juridisch niet onder de garantie en is dus niet terug te claimen bij de producent.

    Ik vind dit dan ook een duidelijk verhaal van Penhold en moet ik eerlijk bekennen dat als je omdat je zelf een product goedkoper ergens anders hebt gekocht en deze glitch zich nu voordoet, je dat dus via de bron (in dit geval duitsland) moet regelen. Dit ligt dus niet aan Denon maar aan jezelf, jij hebt immers een weloverwogen keuze gemaakt om het product in Duitsland te kopen.
    Het was een ander verhaal geweest als Denon een wedeldwijde garantie gaf. In dat geval zou het niets uit mogen maken waar je met je garantieclaim naartoe ging.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robert Slegers
    de mijne komt ook uit duitsland,en tegen mij hebben ze gezegd,moest er iets in garantie gebeuren dan moest ik naar hen bellen en gingen zij het dichtsbijzijnde adres geven waar ik terechtkan
    Als de jouwe via de Duitse importeur naar Duitsland is gekomen, dan zou dat inderdaad geen probleem moeten zijn om je Denon apparatuur bij een andere (in Duitsland zijnde) dealer aan te bieden.

  11. #11

    Standaard Reactie Leverancier

    Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van de Leverancier van de Reciever (www.hifinesse.de) die luid alsvolgt:

    bzgl. Ihres Problems mit dem Denon AVR-1802 bestehen im Prinzip 2 Möglichkeiten:

    1. Nach EU-Gesetz muss auch Denon in den Niederlanden das Gerät modifizieren bzw. weiterleiten zu Denon nach Deutschland. Den Bezug auf das EU-Recht kann man also bei Denon in den Niederlanden ohne weiteres angeben.

    2. Sie senden uns das Gerät (Weg zu uns leider auf Ihre Kosten, Rückweg zu Ihnen übernehmen wir das Porto), nach Eintreffen des Gerätes bei uns leiten wir es direkt zur Modifikation zu Denon weiter.

    Volgens hun is dus Denon Nederland verplicht om de Reciever te repareren cq aan te passen.

    Wordt vervolgt!!!!

  12. #12

    Standaard Re: Reactie Leverancier

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tdn01
    1. Nach EU-Gesetz muss auch Denon in den Niederlanden das Gerät modifizieren bzw. weiterleiten zu Denon nach Deutschland. Den Bezug auf das EU-Recht kann man also bei Denon in den Niederlanden ohne weiteres angeben.
    Ahhh...dat is leuk! Weer een voorbeeld van voorwaarden (algemene en/of garantie) die dingen zeggen die in strijd met de wet zijn. Goed om te weten.
    Toch blijft mijn stelling overeind dat je dit soort dingen liever even vantevoren checkt. Het blijft toch een hoop geld en het is zo zonder als je blijft zitten met een apparaat dat het niet doet of als je een extra geld moet uittrekken om 'm te laten repareren.
    In elk geval goed dat het toch zo opgelost kan worden. Houd ons op de hoogte van de reactie van de Nederlandse dealer. Zo hebben anderen weer wat aan jouw ervaringen. Succes ermee!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  13. #13

    Standaard Re: Reactie Leverancier

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tdn01
    <FLITS>
    1. Nach EU-Gesetz muss auch Denon in den Niederlanden das Gerät modifizieren bzw. weiterleiten zu Denon nach Deutschland. Den Bezug auf das EU-Recht kann man also bei Denon in den Niederlanden ohne weiteres angeben.
    <FLITS>
    Ben heel benieuwd hoe ze bij Penhold hierop reageren.

    Hoewel er dan geen sprake is van wereldwijde garantie, is er blijkbaar wel sprake van EU-Garantie

    In elk geval...Succes!

  14. #14

    Standaard

    Kan iemand bevestigen dat de 2-disc versie inderdaad DD-EX (6.1) is?

    Als ik uitga van de specs van de dvd, en van de specs op internetsites zou de 2-disc versie gewoon 5.1 moeten zijn.

    De 4-disc versie zou daarentegen wel dd-ex en dts-es moeten zijn.

    (ik heb overigens de 2-disc versie niet, ik wacht op de 4-disc versie)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GerardH
    Kan iemand bevestigen dat de 2-disc versie inderdaad DD-EX (6.1) is?
    De 2-disc is Dolby Digital 5.1 EX (Matrix dus)
    De 4 disc is Dolby Digital 5.1 EX en DTS-ES (6.1)

  16. #16
    woody
    Guest

    Standaard

    Ook ik heb dit probleem met mijn "duitse" Denon 1802.
    Weet nog niet wat voor aktie ik hierop onderneem, ik heb hem bij Berlet in Hagen gehaald (das wel ff rijden), duss....

    O ja, ik had de huurversie van LOTR met D.D.5.1 franstalig en D.D.5.1-EX engelstalig.
    Alleen het Franse geluid deed het digitaal, merde! (helaas is dat dan ook het enige frans wat ik kan!).

    Ik hoop dat ik gewoon in Nederland terecht kan voor modificatie.

  17. #17
    woody
    Guest

    Standaard

    Heb inmiddels bericht van de leverancier terug, zij zeggen de volgende mogelijkheden:

    1: Terugbrengen naar leverancier
    2: Zelf kontakt opnemen met Denon Duitsland (schijnt niet ver over de grens te zitten)

    Grtz

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door woody
    Heb inmiddels bericht van de leverancier terug, zij zeggen de volgende mogelijkheden:

    1: Terugbrengen naar leverancier
    2: Zelf kontakt opnemen met Denon Duitsland (schijnt niet ver over de grens te zitten)

    Grtz
    Wellicht overbodig, maar toch...
    Adresgegevens Denon Duitsland:
    Denon Electronics GMBH
    An der Landwehr 19
    41334 Nettetal
    Tel: 02157-1208-0
    Fax: 02157-1208-10

  19. #19

    Standaard Re: Denon 1802 i.c.m. LOTR

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tdn01
    Als ik de LOTR DVD wil afspelen via mijn Denon 1802 Reciever met engelse Dolby Digital geluid krijg ik geen geluid uit mijn speakers. Volgens http://www.areadvd.de is dit een bekend probleem met een bepaalde serie van de Denon 1802 recievers die zijn uitgerust met een Crystal DSP chip. Dit komt omdat de Engelse DD5.1 op de LOTR DVD de EX flag heeft. Denon heeft nu bekend gemaakt dat iedereen die zijn reciever via een officieele dealer heeft gekocht hem gratis kan laten modificeren. Ik heb hem echter in Duitsland via internet gekocht en krijg van Denon geen garantie. Voor mij dus nooit geen Denon meer!!!!!
    Is dit probleem ook bekend bij de AVR 1603 of 1803 of heeft dit alleen met de 1602/1802 te maken?

    Iemand die dit misschien weet?

  20. #20

    Standaard

    hoi,

    de opvolgmodellen 03 van Denon hebben het EX-flag probleem niet meer evenals de opvolgmodellen bij andere merken bv TXDS600 en 700 van Onkyo.

    groet
    Sjoerd

  21. #21
    S_Heijs
    Guest

    Standaard OOk probleem met Kenwood KX9050D

    Ik zal vanavond eens lekker de 2 disc editie van LOTR bekijken, kom ik ook tot de ontdekking dat het geluid bij de Engelse 5.1 EX soundtrack vervormd is.....
    De franse soundstrack wordt goed afgespeeld, maar de Engelse is een beetje "gegarbled" het geluid is heel bibberig en de stemmen vallen soms een beetje weg. Probleem is opgelost als ik de speler laat downmixen naar PCM, maar dan is het geluid ineens niet meer surround. Ik dacht ik ga even kijken of het probleem bekend is en tot mijn schrik zie ik ineens dat de Denon er dus ook last van heeft...
    Heb het nog niet geprobeerd via de analoge uitgangen, maar ik hoop dat Kenwood hier een oplossing voor heeft (heb de dvd via het net gekocht, dus retour brengen gaat niet ). Baal wel, want deze versterker ondersteung wel ProLogig II en dan niet ES zeker....
    Ik ben benieuwd of iemand anders met een Kenwood hetzelfde probleem is tegengekomen...(heb helaas dus ook de speler bij Richer Sounds gekocht...die zijn weer naar GB vertrokken )

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •