De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Een aantal vragen

  1. #1

    Standaard Een aantal vragen

    Ik heb op mijn kamer een Full HD TV & een Playstation 3 staan. Voldoende dus om blu-ray discs af te kunnen spelen in top kwaliteit (?). Alleen als ik mijn PS3 instel op 60HZ (dus 1080p) dan begint het scherm steeds te flikkeren. Als ik mijn instellingen terug draai naar 50HZ, dan functioneert de tv weer gewoon normaal. Het scherm flikkert alleen zo bij HDMI1, dus wanneer de PS3 aan staat en het scherm op HDMI1 staat. Als ik de tv weer op AV zet, dan flikkert het scherm niet..

    Is dit schadelijk voor de TV/PS3? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik optimaal kan gamen & film kijken, zonder dat het scherm steeds flikkert?

    -----
    Algemene vragen over BD:

    Ik heb helemaal geen verstand van BD, dus misschien zitten hier wat domme vragen tussen:

    Ik weet dat een film op blu-ray disc veel extra's bevat. Maar is het verschil tussen dvd en BD, dat het de moeite waard is om over te stappen op BD? Verbetert de blu-ray disc ook het geluid bij de film of niet?

    Vroeg of laat moet ik toch overstappen op BD. Ik doe dat liever nu dan over een jaar of twee. De prijzen voor blu-ray discs zijn ook flink omlaag gegaan.

    Zouden jullie BD aanraden?
    Laatst aangepast door roninpacino : 08-04-2010 om 23:48
    --

  2. #2

    Standaard

    Natuurlijk is dit het goede board waarin dit topic staat..

    of niet..?

  3. #3

    Standaard

    Ou je erbij willen vermelden om welke TV het gaat? Kan kunnen wij het makkelijker uitzoeken. Daarnaast denk ik dat ze liever hebben dat dit bij het hardware forum geplaatst wordt.

    Het volgende geldt voor de bijna alle Blu-ray's:
    Het beeld gaat qua resolutie van 576i (720x576 interlaced) naar 1080p (1920x1080 progressief). En Blu-ray heeft mooiere en diepere kleuren. Een flinke vooruitgang dus.