De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Een aantal vragen

  1. #1

    Standaard Een aantal vragen

    Ik heb op mijn kamer een Full HD TV & een Playstation 3 staan. Voldoende dus om blu-ray discs af te kunnen spelen in top kwaliteit (?). Alleen als ik mijn PS3 instel op 60HZ (dus 1080p) dan begint het scherm steeds te flikkeren. Als ik mijn instellingen terug draai naar 50HZ, dan functioneert de tv weer gewoon normaal. Het scherm flikkert alleen zo bij HDMI1, dus wanneer de PS3 aan staat en het scherm op HDMI1 staat. Als ik de tv weer op AV zet, dan flikkert het scherm niet..

    Is dit schadelijk voor de TV/PS3? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik optimaal kan gamen & film kijken, zonder dat het scherm steeds flikkert?

    -----
    Algemene vragen over BD:

    Ik heb helemaal geen verstand van BD, dus misschien zitten hier wat domme vragen tussen:

    Ik weet dat een film op blu-ray disc veel extra's bevat. Maar is het verschil tussen dvd en BD, dat het de moeite waard is om over te stappen op BD? Verbetert de blu-ray disc ook het geluid bij de film of niet?

    Vroeg of laat moet ik toch overstappen op BD. Ik doe dat liever nu dan over een jaar of twee. De prijzen voor blu-ray discs zijn ook flink omlaag gegaan.

    Zouden jullie BD aanraden?
    Laatst aangepast door roninpacino : 08-04-2010 om 23:48
    --

  2. #2

    Standaard

    Natuurlijk is dit het goede board waarin dit topic staat..

    of niet..?

  3. #3

    Standaard

    Ou je erbij willen vermelden om welke TV het gaat? Kan kunnen wij het makkelijker uitzoeken. Daarnaast denk ik dat ze liever hebben dat dit bij het hardware forum geplaatst wordt.

    Het volgende geldt voor de bijna alle Blu-ray's:
    Het beeld gaat qua resolutie van 576i (720x576 interlaced) naar 1080p (1920x1080 progressief). En Blu-ray heeft mooiere en diepere kleuren. Een flinke vooruitgang dus.
    Het geluid gaat van DD 5.1 en DTS naar PCM, Dolby True-HD en DTS-HD MA/HR. Dat is allemaal niet of veel minder gecomprimeerd dan de audiosporen op DVD's.
    Daarnaast heeft het een pop-up menu waarbij je de film niet hoeft te verlaten en de extra's kunnen gebruik maken van een internetverbinding en Picture In Picture.

    Al met al is het volgens mij en de meesten hier zeker het overstappen waard! Zeker aangezien je het belangrijkste van de capabele apparatuur al in huis hebt.
    The future is Blu

  4. #4

    Standaard

    Het aantal hertz heeft niets te maken met of het HD is of niet. Wel is het zo dat iedere moderne televisie zowel 50 als 60 hertz aan hoort te kunnen (ook 24, maar dat kan niet iedere televisie). Als hij het alleen bij 50 hertz doet, zou ik hem daar op laten staan. Wel zou ik dan kijken of dingen die in 60 hertz op een schijf staan, worden omgezet. Heb je een Warner Blu-ray? Kun je dan kijken of de extra's het gewoon doen?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  5. #5

    Standaard

    Het gaat om een Full HD TV van Samsung, scherm is 32''. Maar nog even over dat hertz gedoe, als ik de instellingen bij mijn PS3 op 60 hertz zet, dan ziet alles er veel scherper uit dan bij 50 hertz. Brian je zegt dat HD niets te maken heeft met het aantal HZ, maar als ik de instellingen op 60HZ zet dan geeft de PS3 1080p aan en dat komt toch overeen met blu-ray?
    Als ik de instellingen op 50HZ laat, kan ik BD dan ook op top kwaliteit, dus 1080p, af spelen?
    --

  6. #6

    Standaard

    Ik wist helemaal niet dat je dat in het PS3 menu kan instellen.

    Weet wel dat je bij de onderste optie van video-instellingen voor 50 Hz uitvoer kunt kiezen, de opties zijn dan Aan of Automatisch.

    Indien jouw TV het aankan heeft die 50 of 60 Hz instelling, waar die ook in te stellen is, niets met BD 1080p24 te maken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Even verplaatst naar Home Theater Algemeen

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden. Ik ga denk ik ook eens beginnen dan. Om te beginnen koop ik geen dvd boxen meer, maar blu-ray boxen. Zo breid je je collectie snel uit en het scheelt misschien maar twee tientjes met de dvd-box. Maar ik ga mijn dvd collectie zeker niet vervangen voor BD. Kost te veel tijd & geld. Alleen films die ik echt goed vind, zal ik vervangen. LotR, SPR, BoB etc.
    Laatst aangepast door roninpacino : 09-04-2010 om 11:35
    --

  9. #9

    Standaard

    Tot je eenmaal bent gegrepen door het bluray virus. Ik wilde in eerste instantie ook niet al mijn dvd's vervangen, maar intussen is het aantal dvd's behoorlijk geslonken
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Tot je eenmaal bent gegrepen door het bluray virus. Ik wilde in eerste instantie ook niet al mijn dvd's vervangen, maar intussen is het aantal dvd's behoorlijk geslonken
    Idd, ik ga toch geen 576p kijken als ik het in 1080p(soms 1080i...) kan zien en dan heb ik het nog niet over het geluid gehad.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    De films veranderen daardoor niet, daarom koop ik vanaf nu nieuwe films alleen op blu-ray. Enkele oude zal ik wel vervangen, films die ik de moeite waard vind. Om bijna 500 dvd's te vervangen voor 500 BD's... dat kost je misschien wel 5000 euro op de lange termijn. Ik zit zelf nog op de middelbare school, dus dat geld heb ik zeker niet :P
    --

  12. #12

    Standaard

    De films kunnen er wel degelijk door veranderen, geloof me.
    Ik kan me wel voorstellen dat je niet alles wil vervangen en ik werk, maar heb dat geld ook er niet voor liggen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    De films kunnen er wel degelijk door veranderen, geloof me.
    Ik kan me wel voorstellen dat je niet alles wil vervangen en ik werk, maar heb dat geld ook er niet voor liggen
    Het is mooier om te zien, je kan de film daar misschien anders door gaan beleven, net als je dat kunt door van stereo over te schakelen naar surround of van van een schijthuis TV naar een beetje knap scherm....... het anders beleven maakt niet dat de film veranderd.....

    Kijk nog regelmatig naar DVD en heb pas nog 4 complete sereis van Blakes 7 gekocht, ouwe meuk, en dat zal er ook op blu ray wel nooit gaan uitzien, zal het er ook nooit op kopen, het gaat om de nostalgie en met de juiste instelling(van zowel jezelf als de apparatuur) zijn DVD's best te pruimen

    @roninpacino

    Oh.... en het geluid, ja dat zal echt niet verbeteren als je dat luisterd over zo'n platte TV, iets wordt nooit beter dan zwakste schakel in de keten
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 09-04-2010 om 14:33 Reden: @ toegevoegd
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •