Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 454 worden weergegeven.
  1. #1
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard Black Label - Stefaan's HT

    OK eindelijk wat tijd gevonden om hier iets te berichten over mijn HT. Het is nu eindelijk ook echt de moeite om er iets over te schrijven.

    Historiek

    Eerst begonnen met een supermarkt-model TV. Tja toen net een huis gekocht met meubels e.d. meer dus veel was er niet meer over voor een deftige kijkkast.
    Na precies een jaar en een maand gaf die de geest, bleek de voeding te zijn. Werd hersteld maar ging terug kapot. Het gezegde goedkoop = duurkoop ging hier dus wel op.

    Dan maar een Philips CRT van 71 cm, en een tijdje later kreeg deze gezelschap van een Philips DVD634. Alsof de duivel ermee gemoeid was gaf deze DVD speler er ook na een jaar de brui aan, speelt nog altijd alles af behalve DVD's. Dan maar een simpele Denver gekregen in bruikleen van één van mijn broers. Zie de eerste foto hieronder.




    In Mei 2009 werd de volgende stap gezet met een Philips PES0001D, Philips HTS8140 Soundbar en een Panasonic BD60





    En nu is er sedert een week (29 mei 2010) de Philips Soundbar vervangen door een echte 5.1 set met bijhorende AV-Receiver.





    Ah het virus, weer gebeten, nieuwe upgrades eind maart/begin april.

    Eerst de verkoop van de Oppo BDP-80 en vervangen door een jonge tweedehandse Oppo BDP-93.

    Daarna bij dezelfde persoon waar de Oppo vandaan kwam ook zijn fronts en center overgenomen een Focal Chorus 826 V, respectievelijk een Focal Chorus CC 800 V
    Niet veel later mijn 'oude' Focal Chorus 700 fronts, center en rears verkocht.

    Om de update toer af te ronden werd de Onkyo TX-SR 608 receiver vervangen door de Marantz AV7005 pre-processor en Marantz MM7055 eindversterker.

    En bijna vergeten er is nu ook een Apple TV 3de generatie aanwezig ... ook weer in het zwart, de naam Black Label moet gevoed worden
    Om het plaatje helemaal af te werken zou dat lelijk Telenet Digicorder eigenlijk ook de deur uit kunnen ... dan zijn wel helemaal Black






    Huidige configuratie



    • TV: Panasonic 65VT60E
    • Pre-Processor: Marantz AV7005 (zwart)
    • Eindversterker: Marantz MM7025 (zwart) voor aansturing front luidsprekers
    • Eindversterker: Marantz MM7055 (zwart) voor aansturing center, surround en surround back luidsprekers
    • Bron: Oppo BDP-93 met V2 Pro Mod ( dus zowel regiovrij voor DVD als Blu-ray )
    • Bron: Apple TV 4K mediaspeler
    • Front: Focal Chorus 826 V (ebony)
    • Center: Focal Chorus CC 800 V (ebony)
    • Surround: Focal Chorus 806 V (ebony)
    • Surround Back: Focal Chorus SR 800 V (zwart)
    • Sub: BK Electronics XXLS440-FF
    • Kabeltelevisie: Telenet HD Digicorder (nieuw model, dus nu ook gewoon zwart)
    • Stekkerblok: Supra MD06-EU MkII met Supra LoRad 2.5 CS-EU
    • Kabels HDMI: König 2x, Bandridge 2 meter, Inakustik 2 x 1 meter
    • Kabels luidsprekers: Twisted Pair Design Ascent met W&M locking bananas voor de center en AudioQuest Type 4 met locking bananas voor de fronts, Bandridge LC1159 2x1,5 mm2 voor center, surround en surround back
    • Kabels interlinks: RU connected (11 stuks)
    • AB: Logitech Harmony Elite
    • NAS: unRAID server in Fractal Node Design 804 kast met i3-9100 CPU op een Gigabyte H370M D3H GSM moederbord, 16 GB geheugen, 512GB SSD cache, 10TB pariteit en 10TB data
    • Radio: Technics SC-CH655 (een oudje maar doet zijn werk nog altijd uitstekend)


    Vorige apparaten


    • TV: Philips PES0001D
    • Bron: HDI Dune Prime 3.0 mediaspeler
    • Bron: Apple TV 3 en TV 4 mediaspeler
    • Bron: Mede8er Mede8er MED500X en MED600X3D mediaspeler
    • Bron: Logitech Duet ( verkocht op 01/10/2013 )
    • Regio B BD speler: Panasonic DMP-BD60 (DVD regiovrij) ( verkocht aan een werk-collega voor een zacht prijsje )
    • Regiovrije BD speler: Hiteker HTB-1026 ( verkocht op 12/08/2010 )
    • AB: Logitech Harmony 785
    • Regiovrije BD speler: Oppo BDP-80 ( verkocht op 25/03/2012 )
    • Receiver: Onkyo TX-SR608 (zwart) ( verkocht op 05/04/2012 )
    • AB: Philips Pronto TSU-9600



    Nog te doen


    • de ruimte meer "aankleden", plakaatje hier, schapje daar en een plantje dat soort van zaken
    • wegwerken van kabels, vooral speakerkabels. De surrounds zijn opgehangen aan een scheidingswand met gyproc-platen. Weet niet hoe die precies opgebouwd zijn want niet zelf geplaatst. Zou wel graag de kabels in de scheidingswand wegwerken maar ben er nog niet helemaal uit hoe precies ... tips zijn dus welkom
    • een nieuw TV-meubel. Het huidige voldoet eigenlijk niet meer naar mijn gevoel, maar kan die wel perfect gebruiken als salontafel.
    • testen opstelling sub, zal ook nodig zijn als 'k bijvoorbeeld ga voor een TV-meubel van +/- 2 meter, dan is er geen plaats meer hiervoor waar hij nu staat.
    • een gemakkelijk regio-vrij te maken blu-ray speler op de kop tikken zoals de Hiteker HTB-1026. MM hier in België heeft die niet, en bij Kruidvat moet 'k nog eens langs maar 'k vermoed dat dit ook op niets zal uitdraaien. Misschien is er iemand van tegen de Belgische grens aan, die kan verifieren waar deze nog te koop is. Hiteker reageert zelf niet op mails.
    • een ander papiertje aan de muur. Wat precies, naar kleur en materiaal toe is nog onduidelijk. Zal ook pas gebeuren als er vooraan (boven en beneden) nieuwe ramen en een deur worden geplaatst.
    • Logitech Harmony herprogrammeren. Met die AB van Onkyo kom 'k ook al een heel eind, alleen wordt de Telenet Digicorder niet herkend. Dat is bij de TX-SR807 blijkbaar wel het geval.
    • speakerkabels, iets anders dan de dropveters niet er nu liggen, in ieder geval voor de front en center speaker. ( toegevoegd 25/03/2012 )Twisted Pair Design Ascent met W&M locking bananas voor de fronts voorzien op 26/05/2012, ik merk geen grote verschillen zie bericht 278
    • pre-pro en eindversterker ter vervanging van de Onkyo TX-SR 608. ( toegevoegd 25/03/2012 ) De Marantz AV7005 / MM7055 combi dus
    • interlink kabels voor analoog aansluiten van Oppo aan de nieuw aan te schaffen pre-pro. Geen duur spul, denk bijvoorbeeld aan de interlinks welke RU Connected verkoopt.
    • XLR balanced of RCA unbalanced voor verbinden van pre-pro aan eindversterker. Het zijn eveneens RU connected interlinks geworden aangezien de AV7005 intern toch niet balanced opgebouwd is



    En nu foto's





    Meubel dicht en open





    Wat andere zichten, met op de eerste in de achtergrond de Focal sub SW 700 V welke binnenkort vervangen wordt.



    Apparaten
    Linksboven, de box van de Philips PES001D
    Linksonder, Marantz MM7055 versterker
    Middenboven, net zichtbaar de Apple TV 3de generatie en achteraan de niet zichtbare Belkin 8-poorts Gigabit switch
    Middenonder, Marantz AV7005 processor
    Rechtsboven, niet zichtbaar, en met reden de Telenet HD Digicorder
    Rechtsmidden, HDI Dune Prime 3.0
    Rechtsonder, Oppo BDP-93EU



    Het hart van het systeem de Marantz AV7005/MM7055



    De HDI Dune Prime 3.0 en Oppo BDP-93EU



    Centerspeaker, Focal Chorus CC 800 V



    Frontspeaker, Focal Chorus 826 V met op de achtergrond rechts een Mac Mini en Airport Extreme
    en op het bovenste plankje nog een Belkin Gigabit switch maar dan een 5-poorts model.

    Laatst aangepast door StefaanD : 10-03-2020 om 14:02 Reden: Configuratie set
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Gereserveerd voor historiek e.d.


    • Aankoop 5.1 set en bijhorende AV-Receiver
    • 13/07/2010 Hiteker HTB-1026 regiovrije BD speler (zie pagina 2 voor foto's)
    • 12/08/2010 verkoop Hiteker speler, tijd voor iets anders (vanaf pagina 3)
    • 21/08/2010 nieuw stekkerblok en netsnoer ( vanaf pagina 3 )
    • 11/09/2010 TV meubel besteld ( vanaf pagina 4 )
    • 17/09/2010 Oppo BDP-80 binnen ( vanaf eind pagina 4 )
    • 20/09/2010 Philips Pronto TSU-9600 ( vanaf pagina 5 )
    • 21/10/2010 HDI Dune Prime 3.0 ( vanaf pagina 6 )
    • 15/11/2010 audiomeubel werd geleverd ( vanaf pagina 6 )
    • 10/03/2012 Oppo BDP-93 opgehaald ( vanaf einde pagina 6 )
    • 24/03/2012 Focal 826 V en 800 CC opgehaald ( vanaf pagina 8 )
    • 02/04/2012 Focal 706 V, 700 CC en DR 700 V verkocht
    • 05/04/2012 Onkyo TX-SR 608 verkocht en Marantz AV7005 pre-processor en MM7055 eindbak zijn ook net vandaag aangekomen ( vanaf pagina 9 )
    • 07/10/2013 Nieuwe televisie en upgrade van 5.1 set naar 7.1 set
    • 17/02/2018 Nieuw high-end (kuch) rack gemaakt met Ikea LACK tafeltjes


    Foto's van vorige opstellingen hieronder, een geschiedenis in beeld dus



    Situatie maart 2009


    Situatie mei 2009 (luidspreker rechts is van de ouwe trouwe Technics set)


    Situatie mei 2009 met sub van de Philips HTS8140


    Situatie mei 2010 na omwisseling van eet- en zithoek


    Situatie mei 2010 na omwisseling van eet- en zithoek (apparaten van dichterbij)


    29 mei 2010, De Focal luidsprekers komen ter bestemming aan


    Opstelling mei 2010, links met sub


    Opstelling mei 2010, rechts


    Opstelling mei 2010, de splinternieuwe AV-receiver ... i'm too big for your furniture


    Opstelling mei 2010, nog meer AV-receiver shots. Van alle kanten gewoon een mooi zwart beest.


    Opstelling mei 2010, surrounds ... hoog en droog op +/- 1,8 meter van de grond


    Opstelling mei 2010, front zonder grill


    Opstelling mei 2010, toen Focal 700's net werden geplaatst in een nogal lege ruimte, panorama
    Laatst aangepast door StefaanD : 10-03-2020 om 14:04
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Mooie set Stefaan Vooral mooie speakers.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    He stefaan,
    dat zal een wereld van nieuwe dingen gegeven hebben die te horen waren in films die je al lang door en door dacht te kennen.
    Die back surround speakers hangen naar mijn idee wel erg hoog en missen volgens mij hun doel. (dat doel ben jij die op de bank tegen de muur daaronder zit)
    Misschien gehoekt op de muurtjes die er haaks op staan? Zie dat it in ieder geval aan de raamkant moet kunnen.
    in ieder geval heel veel luister plezier. gr johan
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  5. #5

    Standaard

    idd erg mooie speakers

    maar ik zou de achterste ook idd wat lager hangen
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb met de surrounds niet meteen last dat 'k iets mis, geluid komt in ieder
    geval wel goed door.

    Als 'k me niet vergis zijn die surrounds ook monopoles, en in principe moet je
    deze hoger hangen.

    Uit een artikel via BestAdvice (snelle Google zoektocht)

    ...
    Monopoles Also known as direct radiators. When used for surround speakers they should be placed relatively high up on the rear or side walls, with the tweeters aimed other than directly at the listeners. This helps to create a more believable "surrounding experience" and makes this type speaker less localizable.



    Ga straks nog eens meten op hoeveel die nu precies hangen van de grond af
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nog even nagemeten over de middag en de onderkant zit op precies 1,80 van
    de grond.

    Voorstel om die in de hoek te plaatsen ware inderdaad wel beter geweest, maar
    technisch zeker meer werk.


    Heb eigenlijk gewoon het advies van de audiowinkel-installateur gevolgd. En het
    zijn inderdaad mooie speakers Michael. Voor mij moeten ze naast goed klinken
    er ook nog behoorlijk uitzien.

    Het zijn geen indesign dingen en die moet 'k ook niet maar krijg in ieder geval
    geen pijn in mijn ogen als 'k er naar kijk.


    Trouwens iemand al de fout gevonden op de panorama-foto. Pas later gezien
    en had niet veel zin meer om de ganse reeks foto's opnieuw te nemen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Straks komt deze aan de muur tussen de surrounds in, grootte is 100 bij 65 cm.

    Laatst aangepast door StefaanD : 15-08-2010 om 18:33
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hele leuke set en een flinke verbetering zo te zien.
    Mijn back en side surrounds hangen ook gewoon vrij hoog, maar ze hangen wel wat verder achter de luisterpositie. Maar ik vind dat heel natuurlijk en prettig klinken.

    Ik vraag me overigens af hoe je dat schilderij strak gaat ophangen, als ik zo naar de foto's kijk staan je muren helemaal bol, en je tegelvloer is ook niet helemaal kosjer, net of je in twee dimensies leeft..., zeg maar, heaven and hell :veryfunny:


    En als je het dan zo bekijkt....., welke malloot plaatst zijn surrounds net boven de grond en zijn front en scherm zo achterlijk hoog.. Oh en er zit een krasje in de linkerbovenhoek van je raam, kijk maar...

    Maar los van dat een mooie ruimte...
    Enjoy
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-06-2010 om 23:55
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Zo ken 'k je wel Claudio, met een dikke vette knipoog dus

    Nou ja is geen schilderij hoor, geprint op plexi met daar achter nog eens een
    witte film over. Het helpt als een van mijn broers bij een large-format printer
    constructeur werkt Die plexi-print was voor een demo voor één of andere
    klant, normaal worden die zaken voor zover 'k weet vernietigd, maar vond
    deze wel mooi.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11

    Standaard

    Complimenten, leuke spullen

    Op je te doen lijstje nog een puntje zetten:

    * Kabelzooi een beetje uit het zicht brengen.

    Heb zelf ook niet al mijn kabels echt weggewerkt, maar bij jou kan het geen kwaad om er een klein beetje aandacht aan te besteden

    En inderdaad, die achterspeakers zullen in het hiernamaals wel goed te horen zijn, maar zou ze toch iets laten zakken, je kunt dat natuurlijk proberen zonder ze direct vast te spijkeren

    Natuurlijk gewoon wat gaan experimenteren met de instellingen en de boel langzamerhand helemaal naar je wensen inregelen, veel plezier daarmee

    En niet vergeten....... te genieten
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Mooie set-up Stefaan.

    De surrounds zijn idd mono-poles en zullen geluid niet zo mooi via de wanden verspreiden als di-poles. Ze stralen daarom alleen naar voren. Eigelijk zouden de weergevers bij deze luidsprekers wat meer naar de zijkanten geplaatst moeten zijn zodat het geluid dan beter gericht kan worden zoals je in het stukje wat je middels Google gevonden hebt, ook te lezen is.

    Heb je ook geëxperimenteerd om de plaats van de surround luidsprekers te bepalen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht

    Huidige opstelling, panorama ... wie ontdekt de fout


    Het frontje van de rechter front ondersteboven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-06-2010 om 13:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Mooie set hoor, veel kijk- en luisterplezier .

    Wat mij wel opvalt is dat het een erg harde ruimte is: kale muren, tegelvloer, een groot raam, meubels van leer. Bijna 0 absorbtie. Dat moet haast wel een nare bijwerking/slechte invloed op het geluid hebben (reflecties) ¿

    Allicht goed om eens na te denken over een paar gordijnen en/of een vloerkleed.

    Sander.
    Laatst aangepast door xander32 : 07-06-2010 om 19:11

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt voor de complimenten, ben nog altijd wat aan het experimenteren met
    instellingen e.d.

    @DVDProfilersFilmgek, tja die kabels he

    Staat op mijn lijstje ja, maar eerst wil 'k kijken voor een ander TV-meubel want
    wil die receiver wel in een meubel. Wat me opvalt is dat nu de Onkyo op het
    meubel staat hij dus ruimte zat heeft voor koeling ... 'k krijg dat beestje ook
    absoluut niet warm laat staan heet zoals je wel eens hoort. Heb er ook nog niet
    veel van gevergd, nog altijd aan het inspelen.

    Na het meubel worden o.a. netwerkkabels op lengte gemaakt. De rest gaat in
    kabelgootjes.
    Stekkerblok gaat heel waarschijnlijk ook vervangen worden, wil dat ook een
    beetje wegwerken.

    Kabelmanagement, 'k lig er wel een beetje wakker van ja. Niet te veel nee,
    vooral genieten nu

    @Gerco, correct in al mijn enthousiasme gewoon de grill verkeerd erop gezet

    Installateur heeft de plaatsing van de surrounds voorgesteld, op halve meter van
    de zijmuren en 1,80 m. van de grond. Wist ik veel dat dit verre van ideaal is.
    Dus nee we hebben niet geexperimenteerd met de plaatsing, daar zouden
    we ook nog één iemand extra voor moeten hebben.

    Zou die surrounds wel lager kunnen hangen, dacht zelf aan een 20 cm. Maar eerst
    ga 'k één en ander proberen met de instellingen. Ook voor de sub.

    @Sander, ja momenteel is het nog vrij kaal, maar er komt wel nog één en ander in
    de ruimte. De achterwand is ook een wand bekleed met gipsplaten op een houten
    kader.
    Ken er zelf geen fluit van, allemaal nieuw voor mij, maar 'k vermoed dat die
    wand toch één en ander absorbeert.

    Van reflecties of vervormingen heb 'k zelf nog geen last gehad, maar 'k hou het
    wel in de gaten.

    Gordijnen, misschien komen die er, ben daar nog niet helemaal uit. Volgend jaar
    wordt het raam in ieder geval vervangen dus dat gaat iets zijn voor dan.

    Een vloerkleed is niet echt mijn smaak, dus dat gaat niet snel gebeuren


    Misschien heb je nog wat tips om de ruimte iets minder "hard" te maken ?


    Amai dat was me weer een lap tekst
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    ...Van reflecties of vervormingen heb 'k zelf nog geen last gehad, maar 'k hou het wel in de gaten...
    Dat kan ik mij niet voorstellen. Klap maar eens een aantal keren in je handen: als dit fel/hard klinkt en nagalmt heb je last van reflecties (en een hoge nagalmtijd). In jouw ruimte kan dat haast niet anders.

    Materialen die enigzins absoberen zijn vershillende stoffen t.b.v. de stoffering, en hoe dikker en onregelmatiger, hoe beter. Daarnaast kan een goed gevulde boekenkast ook helpen. Ook zijn er allerhande absorbtie objecten te verkrijgen die echter om een deskundige vragen om juist ingezet te worden.

    Echter om dit alles echt goed toe te passen dien je dus een deskundige in te schakelen(en dat gaat zelfs mij te ver, al kan je met aanpassen van de akoestiek een grotere winst behalen dan met welke upgrade dan ook ...).

    http://www.soundscapes.nu/aspecten.htm


    Sander.
    Laatst aangepast door xander32 : 07-06-2010 om 20:34

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bedankt voor de complimenten, ben nog altijd wat aan het experimenteren met
    instellingen e.d.


    Zou die surrounds wel lager kunnen hangen, dacht zelf aan een 20 cm.
    Dat is nu ook weer van het ene uiterste naar het andere uiterste, eerst bijna tot aan het plafond en dan maar 20cm van de vloer...

    Probeer eerst eens luisterhoogte, eventueel een beetje hoger of lager als dat beter uitkomt
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nee, nee 20 cm lager is dus op 1,60 m. Maar 'k probeer eerst wel eens met de
    instellingen.

    Toch even zoeken naar een goed fragment, ideeën zijn welkom.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #18

    Standaard

    Heb dit topic nog even gevolgd mbt het plaatsen van de surrounds. Ideaal zou zijn om ze maximaal 60cm boven oorhoogte te hangen.

    Tip 5(Rearspeakers niet te hoog)
    Hang je achterluidsprekers niet aan het plafond
    Vaak lukt het nog wel om de frontspeakers op de juiste hoogte te plaatsen, maar waar laat je die rearspeakers? Soms worden ze zelfs aan het plafond opgehangen of op eenhoge kast geplaatst. Bij surround effecten zit je er dan niet meer middenin, maar lijkt alles zich boven je hoofd af te spelen. Als de rearspeakers dan toch hoger moeten staan, beperk het dan tot maximaal 60 cm boven oorhoogte.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wel een theorie die in de bioscoop geheel mank gaat. Daar hangen ze wel wat verder achter de luisterpositie. En dat maakt wel uit. Mijn advies bepaal naar eigen inzicht wat in jouw persoonlijke geval prettig is. En dan hebben we nog de afweging tussen functioneel en cosmetiek.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Wel een theorie die in de bioscoop geheel mank gaat. Daar hangen ze wel wat verder achter de luisterpositie. En dat maakt wel uit. Mijn advies bepaal naar eigen inzicht wat in jouw persoonlijke geval prettig is. En dan hebben we nog de afweging tussen functioneel en cosmetiek.
    Bierglashoogte.....erg functioneel, 2 mooie wandtafeltjes aan weerszijden van de bank
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Die installateur heeft waarschijnlijk de hoogte aangehouden die normaal gebruikt wordt bij di-poles aan de zijkant van een volwaardige 7.1 opstelling. Aan de achterkant kun je ze zoals Michael Hamers en zelf ook aangeeft, beter op ongeveer 1,60m of misschien wel 1,30m hoogte kunnen hangen.

    Voor wat betreft de akoestiek, zou je bvb een vloerkleed en gordijnen kunnen gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dit weekend op jacht geweest naar een nieuw TV meubel. Viel verdikke dik tegen,
    het merendeel van dergelijke meubels is het aanzien niet waard. Nee meneer geen
    glas voor mij, heb 'k genoeg last mee met mijn huidig Ateca meubel ... nooit meer.

    De hoogte speelt ook een rol, maximaal 48 cm hoog en daarmee valt nog eens een
    groot deel af in de selectie. Waarom 48 cm, wel de center moet op het meubel, ga
    dat niet in een meubel proppen ... tja 'k ben een veeleisend mens

    Maar dan weer niet zo veeleisend dat 'k even 2000+ euros ga uitgeven aan iets van
    Spectral bijvoorbeeld.

    Ook al eens rondgeneusd op tweedehands sites, daar wordt je ook niet bepaald
    vrolijk van.


    The hunt continues ...


    [edit]
    oh ja voor 'k het vergeet, ben ook op zoek naar een vloerkleed
    [/edit]
    Laatst aangepast door StefaanD : 20-06-2010 om 22:11 Reden: vloerkleed
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #23

    Standaard

    Je zult heus wel tegen een mooi meubel aanlopen, ze zijn er echt in allerlei soorten en maten en in verschillende prijsklassen.

    Voor een kleedje.... mmmm zou eens binnenhobbelen bij de Ikea, niet duur en toch wel een ruime keus
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Dit weekend op jacht geweest naar een nieuw TV meubel. Viel verdikke dik tegen,
    het merendeel van dergelijke meubels is het aanzien niet waard. Nee meneer geen
    glas voor mij, heb 'k genoeg last mee met mijn huidig Ateca meubel ... nooit meer.

    De hoogte speelt ook een rol, maximaal 48 cm hoog en daarmee valt nog eens een
    groot deel af in de selectie. Waarom 48 cm, wel de center moet op het meubel, ga
    dat niet in een meubel proppen ... tja 'k ben een veeleisend mens

    Maar dan weer niet zo veeleisend dat 'k even 2000+ euros ga uitgeven aan iets van
    Spectral bijvoorbeeld.

    Ook al eens rondgeneusd op tweedehands sites, daar wordt je ook niet bepaald
    vrolijk van.


    The hunt continues ...


    [edit]
    oh ja voor 'k het vergeet, ben ook op zoek naar een vloerkleed
    [/edit]
    mmm zoektocht naar een meubel, kan idd lastig zijn
    maar als je budget 2000 euro is moet het toch ietwat makkelijker gaan denk ik
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  25. #25
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Iets van Casa Design dan maar ... in dit geval gaat de vlieger op, design = duur
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •