De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1
    vitalic
    Guest

    Standaard Ik word gek van mn receiver

    Hallo allemaal,

    Nu heb ik mn receiver al een paar weekjes terug van de reparatie en hij gaat weer hetzelfde probleem vertonen als voor de reparatie.

    Toen ik mn receiver terug kreeg waren de surround back aansluitingen dus al stuk, maar aangezien ik er een beetje moedeloos van werd ben ik over gegaan op 5.1.

    Sinds een week heb ik dat 1 of 2 van de front speakers het niet doen. Dan zet ik die receiver aan en dan doen ze t gewoon niet. Naja, ga ik maar muziek luisteren met mn surroundspeakertjes allleen, en na verloop van tijd gaat er 1 front speaker opeens aan, en later de ander ook. Nu zit ik dus met 1 front speaker muziek te luisteren. Wie weet gaat ie straks aan. Wie weet gaat ie nooit meer aan....

    Kortom, ik wordt krankjorum van dat ding.

    Dus mijn vraag, repareren of in de prullenbak?

    Groetjes Roeland

  2. #2

    Standaard

    Ligt aan veel factoren:

    garantie? (op reparatie?)
    reparatiekosten?
    budget voor een nieuwe?
    leeftijd van de huidige?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3
    vitalic
    Guest

    Standaard

    garantie? (op reparatie?) Nee
    reparatiekosten? 100 max
    budget voor een nieuwe? 400 euro ofzo
    leeftijd van de huidige? 6 jaar

    Ik besef me eigenlijk dat ik aan de belangrijkste vraag voorbij ben gegaan. Ik moet namelijk gewoon weten waardoor hij stuk gegaan is. Anders kan ik een nieuwe kopen voor 1000 euro en die gaat dan ook gewoon stuk. Ik heb namelijk geen idee wat ik verkeerd doe.

  4. #4

    Standaard

    Lijkt me niet iets wat je verkeerd doet. Lijkt me meer een kwestie van, deze heeft zijn tijd gehad. Een receiver van 6 jaar oud kun je niet meer vergelijken met nieuwere receivers. In dit geval zou ik zeker voor een nieuwe gaan. Voor 400 euro kun je genoeg leuks vinden.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5
    vitalic
    Guest

    Standaard

    Naja, ik vind 6 jaar dus echt niet oud. Mn vader heeft de zijne al 12 jaar en die van mn broer is al over de 20 jaar. Volgens mij moet hij echt 3x langer mee kunnen.

    IK denk dat ik wel wat verkeerd doe, want toen hij gerepareerd was deed ie het gewoon. Nu een paar weken later is alweer stuk.

    Maar ik denk dat ik m liever nog een keer laat repareren, maar dan doe ik dat wel ergens waar ze er veel ervaring mee hebben.

  6. #6

    Standaard

    Het lijkt me sterk dat je geen garantie op de reparatie hebt. Bij een goede reparateur krijg je die altijd. Als er iets vervangen is, wilt het nl. niet automatische zeggen dat het probleem opgelost is. Het komt nl. regelmatig voor dat wanneer er een bepaald onderdeel vervangen is, een toestel bij de test goed werkt en de monteur denkt dat het probleem hiermee opgelost is. Wordt het defect door een ander onderdeel veroorzaakt, dan is het dus nog niet opgelost en zal het na wat langer gebruik weer defect zijn.

    Een receiver van nu zou afhankelijk van het gebruik een levensduur van 5 tot 10 jaar moeten hebben. Dat die van jouw broer het al 20 jaar volhoudt, heeft volgens mij te maken met het feit dat daar minder micro-electronica in zit en dat de onderdelen minder ingewikkeld zijn dan die van nu.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7
    vitalic
    Guest

    Standaard

    Ja, dat ding van broer is idd heel basic, maar hij doet t. Als je af en toe hoort wat hij er allemaal mee doet. Gewoon 2 speakers in 1 aansluiting proppen :P Zo nu en dan slaat ie uit door de warmte :P

    Maar wat je zegt, misschien moet ik het nog even proberen bij de vorige reparateur. Ik lees net wel op een site van een reparateur dat mijn probleem wel een vaker voorkomend probleem is door slijtage. Blij om te lezen dat het iig niet een heel vreemd probleem is.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vitalic Bekijk bericht
    Ja, dat ding van broer is idd heel basic, maar hij doet t. Als je af en toe hoort wat hij er allemaal mee doet. Gewoon 2 speakers in 1 aansluiting proppen :P Zo nu en dan slaat ie uit door de warmte :P

    Maar wat je zegt, misschien moet ik het nog even proberen bij de vorige reparateur. Ik lees net wel op een site van een reparateur dat mijn probleem wel een vaker voorkomend probleem is door slijtage. Blij om te lezen dat het iig niet een heel vreemd probleem is.
    Welk merk/model is dat? 6 jaar en dan al versleten

    Een aantal factoren die van belang zijn om te besluiten of je een nieuwe wilt en of reparatie loont zijn in weze de aanschafprijs en eventuele mogelijkheden die je graag wilt hebben en nog niet hebt.....

    Ook de speakers die je hebt kun je meenemen in je overweging, heb je toppertjes, dan ben je eerder geneigd om met de tijd mee te gaan dan met de "normale" huis tuin en keukenluidspreker, met andere woorden het is maar net hoe belangrijk je het allemaal vind.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    vitalic
    Guest

    Standaard

    Dat klopt dat het er maar net vanaf hangt hoe belangrijk je het vind. Ik ben ook maar een arme student. Nou, kan ik het wel betalen, maar ik denk dat ik mn spaargeld dan liever voor iets anders bewaar. Met mn huidige versterker ben ik wel heel erg tevreden en ik zou m niet graag weg doen.
    Met mn speakers ben ik ook heel tevreden. Het zijn natuurlijk niet de beste, maar het is een plezier om naar te luisteren

    Ik ben net naar de winkel geweest, ik krijg wel garantie op de vorige reparatie.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vitalic Bekijk bericht
    Ik ben net naar de winkel geweest, ik krijg wel garantie op de vorige reparatie.
    Zo hoort het ook

    Je schreef dat je over je setup tevreden bent, dan zou ik hem in de herkansing gooien en nogmaals op garantie laten repareren.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Nog steeds is een belangrijke vraag niet beantwoord; wat is het merk en type van de reciever die kapot is en blijft?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12
    vitalic
    Guest

    Standaard

    Ohja, Onkyo TX-SR503E. Ik had hier al eerder een uitgebreide topic over waar dat in stond dus vandaar. Hij staat nu bijna 2 weken bij de reparateur en nog vrij weinig van gehoord.

    Het enige wat ik er over heb gehoord is dat ie helemaal niet stuk is, omdat de verkoper van die winkel duidelijk geen zin had om het probleem op te schrijven dus gewoon 'stuk' op de bon schreef. Ik heb het probleem dus nog even goed uitgelegd, maar dan nu aan degene die hem ook daadwerkelijk repareert. Morgen ga ik ff langs.

  13. #13

    Standaard

    Ik had het zelfde probleem met mijn oude Onkyo TX-DS494 waarbij het linkervoorkanaal regelmatig (en op den duur vrijwel altijd) weg viel, dus het lijkt op een Onkyo kwaaltje.
    De reciever was detijds ongeveer 7 jaar oud en het enigste wat eventueel een probleem had kunnen zijn dat de reciever altijd in een stoffige riumte is gebruikt

    Uiteindelijk toch maar voor een nieuwe reciever gekozen om zo weer helemaal up to date te zijn
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #14
    vitalic
    Guest

    Standaard

    Frenkel, ik heb gelezen dat dit probleem waarschijnlijk een welbekend slijtageprobleem is. Ik heb het nog niet gepost op dit forum omdat ik eerst even het resultaat afwacht van mijn reparateur om het zeker te weten. Het schijnt dus niet heel vreemd te zijn, maar ik vraag dit nog even na aan de reparateur.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •