De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De zoveelste waarschijnlijk... Geen geluid...

    Hoi,


    Ik vond jullie forum via Google.

    Ik denk zeker dat iemand me kan helpen hier.


    Mijn zoon kocht een HTS van Philips (HTS3520/12) en deze is aangesloten via de drie kabels geel, rood en grijs op de TV, een plasma, van Samsung. (Typenummer weet ik zo niet, maar redelijk nieuw)


    Er komt geen geluid uit de speakers als de tv opstaat. Als er een DVD gespeeld wordt wel en als de radio aanstaat ook. Op de tv zit een glasvezelverbinding.


    Ik heb al vanalles geprobeert, zelfs met de Philips helpdesk gebeld maar die konden me ook niet helpen.


    Ik weet het niet meer. Wie kan helpen ?


    Er is nog een PS3 aangesloten via een HDMI kabel naar de tv. Ook hier enkel geluid via de ingebouwde tv boxen.


    Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik niets veranderen aan de instellingen van de tv, want als de HTS wordt aangesloten zou deze automatisch moeten werken.

    Indien ik de instelling verander naar "Ext. luidspreker" wordt het angstvallig stil.

    Heeft iemand nog ideeën ?


    Bedankt bij voorbaat.


    Mike

    P.S. Scartkabel heb ik ook geprobeert, geen resultaat.
    Laatst aangepast door Jinto : 01-02-2011 om 10:26 Reden: info's toegevoegd

  2. #2

    Standaard

    Heb typenummer van TV nodig om goed advies te kunnen geven....... had zo wie zo die Philips set afgeraden, te weinig aansluitingen en een passief subje, setje is enkel geschikt voor zeer kleine ruimtes.

    De Philips set moet je niet aansluiten met de gele rode wit/grijs/zwarte kabel op de TV..... dat heet composiet en geeft het minste beeld, je dient het setje aan te sluiten met HDMI op de TV en van een redelijke recente Samsung plasma mag je toch verwachten dat er een HDMI aansluiting op zit. HDMI kabels heb je al vanaf een euro of 3 bij de action en op Ibood wordt je er mee doodgegooid, de mooiste kabels voor een euro of 5.

    Je verhaal is onduidelijk, maar ik denk dat je bedoeld dat je het geluid van de TV over het setje wilt laten klinken......, daarom heb ik type nummer van de TV nodig, niet alle TV's hebben een analoge audio uitgang meer en dan dien je dat zelf via een omweg te realiseren met een scartbreakout....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb typenummer van TV nodig om goed advies te kunnen geven....... had zo wie zo die Philips set afgeraden, te weinig aansluitingen en een passief subje, setje is enkel geschikt voor zeer kleine ruimtes.

    De Philips set moet je niet aansluiten met de gele rode wit/grijs/zwarte kabel op de TV..... dat heet composiet en geeft het minste beeld, je dient het setje aan te sluiten met HDMI op de TV en van een redelijke recente Samsung plasma mag je toch verwachten dat er een HDMI aansluiting op zit. HDMI kabels heb je al vanaf een euro of 3 bij de action en op Ibood wordt je er mee doodgegooid, de mooiste kabels voor een euro of 5.

    Je verhaal is onduidelijk, maar ik denk dat je bedoeld dat je het geluid van de TV over het setje wilt laten klinken......, daarom heb ik type nummer van de TV nodig, niet alle TV's hebben een analoge audio uitgang meer en dan dien je dat zelf via een omweg te realiseren met een scartbreakout....
    De set is goed genoeg, hij staat maar in een kleine slaapkamer !

    Het typenummer van de tv moet ik opzoeken. De tv hangt tegen de muur en ik kan het plaatje niet zien. De factuur vind ik ff niet. Maar ik laat het weten !

    Ik heb de HDMI kabel van de PS3 even geleend maar dat heeft ook geen resultaat.

    Ik wil dus het geluid hebben van de tv op de boxen vd home cinema. Nu komt er niks uit. Ik zoek het type van de tv op.

    Bedankt voor je reactie !

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jinto Bekijk bericht
    De set is goed genoeg, hij staat maar in een kleine slaapkamer !

    Het typenummer van de tv moet ik opzoeken. De tv hangt tegen de muur en ik kan het plaatje niet zien. De factuur vind ik ff niet. Maar ik laat het weten !

    Ik heb de HDMI kabel van de PS3 even geleend maar dat heeft ook geen resultaat.

    Ik wil dus het geluid hebben van de tv op de boxen vd home cinema. Nu komt er niks uit. Ik zoek het type van de tv op.

    Bedankt voor je reactie !
    Voor een slaapkamer gaat het wel, voor een woonkamer zijn dit soort setjes niet geschikt, te weinig aansluitmogelijkheden en het vermogen is te laag.

    HDMI is in dit geval enkel om beter beeld te krijgen, het setje zal waarschijnlijk niet voldoen aan HDMI 1.4 met Audio Return Channel, dus moeten we even kijken of er een analoge uitgang op de TV zit, het Philips setje heeft 1 analoge aux ingang, die gaan we gebruiken om de TV op het setje aan te sluiten....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ..., het setje zal waarschijnlijk niet voldoen aan HDMI 1.4 met Audio Return Channel, dus moeten we even kijken of er een analoge uitgang op de TV zit, het Philips setje heeft 1 analoge aux ingang, die gaan we gebruiken om de TV op het setje aan te sluiten....
    Wat je nu schrijft is chinees voor me.
    Ik kan het typernummer niet vinden, ik moet wachten tot mijn vrouw thuis is voor de factuur, hier zal het wel opstaan. Op de gebruiksaanwijzing staat enkel Samsung plasma tv series 4+.

    Beschrijf me tegen die tijd hoe alle kabels er moeten uitzien enz.
    Ik denk dat er maar één HDMI aansluitmogelijkheid is dus moet ik deze steeds wisselen met de PS3. (?)

    Ik laat het precieze typenummer weten asap.

    Thanks.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jinto Bekijk bericht
    Wat je nu schrijft is chinees voor me.
    Ik kan het typernummer niet vinden, ik moet wachten tot mijn vrouw thuis is voor de factuur, hier zal het wel opstaan. Op de gebruiksaanwijzing staat enkel Samsung plasma tv series 4+.

    Beschrijf me tegen die tijd hoe alle kabels er moeten uitzien enz.
    Ik denk dat er maar één HDMI aansluitmogelijkheid is dus moet ik deze steeds wisselen met de PS3. (?)

    Ik laat het precieze typenummer weten asap.

    Thanks.
    Recentelijk en dan maar 1 HDMI.... oke, ik wacht wel even op het modelnummer...... Maak je geen zorgen, ik leg het wel uit op de jip en janneke manier
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ik heb hem van de muur afgehaald, typenummer is PS42C 450(B1W)
    Ook heb ik een tweede HDMI kabel gehaald.

    Aan de zijkant heb ik 3 stekkers rood-wit-geel (IN), en een HDMI aan de achterkant ook een rood-witte, maar GEEN gele (hier staat ook IN bij), wel nog twee andere stekker mogelijkheden (grijskleurig), alsmede nog twee HDMI aansluitingen (geen probleem dus).

    Tevens zit er een AUDIO UIT stekker, maar dat is maar één stekker en een hele andere. (optical staat erbij)

    Ik word langzaam gek. Wat moet je nog meer weten ?
    Laatst aangepast door Jinto : 01-02-2011 om 16:34 Reden: info toegevoegd

  8. #8

    Standaard

    Het probleem is dat het soort aansluitingen dat de TV heeft voor geluid niet overeenkomt met de ingangen van de HTS-3520. De TV heeft voor uitvoer van geluid nl. alleen een digitale optische uitgang en -als het goed is- één voor een hoofdtelefoon en de HTS-3520 alleen een rode en witte tulp ingang. Wat je in dit geval moet doen is de hoofdtelefoon-aansluiting verbinden met de rode en witte tulp van de HTS-3520. Het feest zal dus voorbij zijn als de TV geen hoofdtelefoon aansluiting heeft.

    Philips is nl. zo slordig geweest om deze set niet te voorzien van een digitale audio-ingang met als gevolg dat je dus geen surround-geluid of misschien zelfs helemaal geen geluid uit deze TV of de PS3 kunt halen.

    Bij een dergelijke verbinding moet je de volume-regeling van de TV gebruiken om het niveau in te stellen. Hoor je veel ruis, dan is deze te laag en hoor je vervorming, dan is deze te hoog.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jinto Bekijk bericht
    Ik heb hem van de muur afgehaald, typenummer is PS42C 450(B1W)
    Ook heb ik een tweede HDMI kabel gehaald.

    Aan de zijkant heb ik 3 stekkers rood-wit-geel (IN), en een HDMI aan de achterkant ook een rood-witte (deze zijn bedoeld om een audio ingangssignaal naar de TV te voeren als er gebruikt wordt gemaakt van component video), maar GEEN gele (hier staat ook IN bij), wel nog twee andere stekker mogelijkheden (grijskleurig), alsmede nog twee HDMI aansluitingen (geen probleem dus).

    Tevens zit er een AUDIO UIT stekker, maar dat is maar één stekker en een hele andere. (optical staat erbij)Het Philips setje heeft geen optische ingang.

    Ik word langzaam gek. Wat moet je nog meer weten ?
    Ben ook wel eens voor mezelf bezig..... had bezoek en ik heb al mijn speakerkabels vervangen, vandaar mijn wat verlate antwoord.....

    Dat van die weinig aansluitingen had ik al gemeld, het setje heeft zoals Gerco ook al opmerkt enkel 1 analoge ingang, de aux waarover ik het al had.

    Nu had Gerco het over de hoofdtelefoonuitgang, ben daar ook niet zo'n liefhebber van, niet dat je veel last van ruis zult hebben, maar je kan ingangen overbelasten, last krijgen van brom en het is een beetje omslachtig, maar het kan wel.

    Als er analoog via een antenne/kabelanaloog wordt gekeken, dan kan je het ook proberen met een scartbreakout:



    Deze breakout stop je in de scartaansluiting van de TV, als je de juiste breakout hebt gekocht, dan blijft de scartaansluiting beschikbaar omdat je dan aan de achterkant van de breakout alsnog een scartkabel kunt aansluiten. Je zet het schakelaartje op de breakout op out en je sluit een tulpkabletje aan op de rode en witte aansluiting van de scartbreakout, de andere kant van de tulp kabel sluit je aan op het Philips setje bij aux.

    Helaas kan ik je voor deze mogelijkheid geen garantie geven , maar nooit geschoten is altijd mis, zo'n scartbreakout kost gelukkig maar een paar euro en misschien mag je hem terugbrengen als het niet lukt. Als het wel lukt, dan is dat wel de mooiste oplossing, misschien dat je nog wat moet aanpassen in het menu van de TV.

    In weze zou het moeten werken, een VCR en de scart zijn beide analoog.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het probleem is dat het soort aansluitingen dat de TV heeft voor geluid niet overeenkomt met de ingangen van de HTS-3520. De TV heeft voor uitvoer van geluid nl. alleen een digitale optische uitgang en -als het goed is- één voor een hoofdtelefoon en de HTS-3520 alleen een rode en witte tulp ingang. Wat je in dit geval moet doen is de hoofdtelefoon-aansluiting verbinden met de rode en witte tulp van de HTS-3520. Het feest zal dus voorbij zijn als de TV geen hoofdtelefoon aansluiting heeft.

    Philips is nl. zo slordig geweest om deze set niet te voorzien van een digitale audio-ingang met als gevolg dat je dus geen surround-geluid of misschien zelfs helemaal geen geluid uit deze TV of de PS3 kunt halen.

    Bij een dergelijke verbinding moet je de volume-regeling van de TV gebruiken om het niveau in te stellen. Hoor je veel ruis, dan is deze te laag en hoor je vervorming, dan is deze te hoog.
    Bedankt voor je reactie.
    Er is een hoofdtelefoonaansluiting, dat heb ik gezien. Maar je schrijft dat ik de dat ik de rode én de witte tulp moet verbinden met de hoofdtelefoon, hoe moet ik dat doen, er is toch maar één stekker ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat van die weinig aansluitingen had ik al gemeld, het setje heeft zoals Gerco ook al opmerkt enkel 1 analoge ingang, de aux waarover ik het al had.

    Als er analoog via een antenne/kabelanaloog wordt gekeken, dan kan je het ook proberen met een scartbreakout:

    Deze breakout stop je in de scartaansluiting van de TV, als je de juiste breakout hebt gekocht, dan blijft de scartaansluiting beschikbaar omdat je dan aan de achterkant van de breakout alsnog een scartkabel kunt aansluiten. Je zet het schakelaartje op de breakout op out en je sluit een tulpkabletje aan op de rode en witte aansluiting van de scartbreakout, de andere kant van de tulp kabel sluit je aan op het Philips setje bij aux.

    Helaas kan ik je voor deze mogelijkheid geen garantie geven , maar nooit geschoten is altijd mis, zo'n scartbreakout kost gelukkig maar een paar euro en misschien mag je hem terugbrengen als het niet lukt. Als het wel lukt, dan is dat wel de mooiste oplossing, misschien dat je nog wat moet aanpassen in het menu van de TV.

    In weze zou het moeten werken, een VCR en de scart zijn beide analoog.
    Uiteraard ga ik ook deze methode proberen zo snel ik weet hoe ik dat met de hoofdtelefoonstekker moet doen.

    Ik zal eerst eens op zoek gaan naar zo een scartstekker. De scartaansluiting heb ik momenteel niet nodig dus er hoeft geen scartkabel extra in.

    Misschien kunnen jullie nog over andere mogelijkheden nadenken indien dit niet zou werken.

    Bedankt alleszins voor jullie reacties, we zullen er zeker geraken !

  11. #11

    Standaard

    Dat met de scartbreakout zou ik toch zeker als eerste proberen, ook al is er een kleine kans dat het niet gaat werken als er digitaal gekeken wordt..... doch als er digitaal gekeken wordt met een los kastje(worden ook wel setupbox genoemd), dan kan het geluid vanuit het kastje gehaald worden.

    De hoofdtelefoon uitgang..... ik hem hem ook gezien op je TV in de gebruiksaanwijzing maar kon niet ergens vinden welke maat hij heeft, zoals je misschien wel zult weten zijn er hoofdtelefoons met 2 maten stekker, je moet dan de maat nemen die in die TV past.

    De stekker die aan een hoofdtelefoon zit wordt een Jack genoemd, de 2 maten zijn voor de mini Jack 3,5mm en de grote Jack is 6,3mm. Je hebt dan een verloopje nodig van mini Jack of Jack naar tulp, dat ziet er zo uit:

    6,3mm jack naar tulp



    3,5mm jack naar tulp:



    De 2 maten zijn er in verschillende kwaliteiten en lengtes, kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.allekabels.nl geef als zoekopdracht: jack en dan vind je allerlei soorten jack kabels, onder andere de 2 genoemden, je kunt dan zelf lengte en kwaliteit(prijs) kiezen.

    Moet lukken zo
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Hey, bedankt voor je tips en afbeeldingen. Voorlopig kan ik ff niks doen want ik ben onderweg voor het werk. Zal wel vrijdag of zaterdag worden eer ik weer thuis ben.
    Ik ga zo snel mogelijk zo een scartbreakout bezorgen. Zal er wel voor naar de MM moeten rijden...

    De stekker van de hoofdtelefoon is een kleine, dat herinner ik me. Als die niet te duur is dan breng ik er meteen ook zo eentje mee.

    Ik hou je (jullie) op de hoogte van hoe het verder lukt.

    Bedankt nog eens.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb gedaan wat jullie zeiden.

    Ik heb het eerst met de scartbreakout geprobeerd. En het werkt !!
    Helaas krijg ik nu de tv niet meer tegen de muur. Moet ik eerst een tussenstuk halen.

    Heb nu dus de kabels ertussen gehangen en via de hoofdtelefoon aangesloten en ook dat werkt !

    Dus, allebei hartstikke bedankt, ook namens mijn zoon.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jinto Bekijk bericht
    Ik heb gedaan wat jullie zeiden.

    Ik heb het eerst met de scartbreakout geprobeerd. En het werkt !!
    Helaas krijg ik nu de tv niet meer tegen de muur. Moet ik eerst een tussenstuk halen.

    Heb nu dus de kabels ertussen gehangen en via de hoofdtelefoon aangesloten en ook dat werkt !

    Dus, allebei hartstikke bedankt, ook namens mijn zoon.
    Mmm, bij sommige modellen hebben ze niet echt nagedacht toen ze er de aansluitingen op maakten, je bent niet de eerste met deze klacht. Soms kun je met eenvoudige afstandbusjes alsnog de boel monteren, zou je na kunnen vragen bij de fabrikant, die heeft tenslotte het domme ontwerp gemaakt, mag ie ook zorgen voor de oplossing.

    Dank voor je feedback, graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •