De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zeer Eigenaardig verschijnsel bij Star Wars Ep. 1

    Normaal gesproken kijk ik mijn DVD's natuurlijk op mijn TV met stand-alone DVD speler.

    Nu ben ik bezig met een Star Wars website en ik wil wat screenshots nemen van de DVD, dus stop ik hem in mijn PC. Wat schept mijn verbazing:

    Op de TV: Engelse Menu's
    Op de PC: Franstalige Menu's die niet uit te schakelen zijn, als ik de film start dan krijg ik ook een Franstalige scrolling in beeld, die wél veranderd als de instelling op Engels staat.. In PowerDVD heb ik al gekeken, maar daar is niets aan te veranderen...

    Op de TV: Film begint meteen
    Op de PC: Ik krijg een waanzinnige THX Trailer te zien voordat de film begint... WAAROM ZIE IK DIE NIET OP MIJN TV DIE AANGESLOTEN STAAT OP MIJN DD 5.1 VERSTERKER??????

    Zoals jullie lezen ben ik er behoorlijk gefrustreerd over... Iemand anders ook deze problemen?

    Vooral dat THX filmpje zit me dwars

    Gegroet,
    Nasibal
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  2. #2

    Standaard

    Dat THX filmpje verschijnt ook gewoon op je TV hoor. Probeer je DVD-speler eens op Engels in te stellen en kijken wat er gebeurt.

    Dat Franse menu op een PC is een bekend probleem. Als je software handmatige bediening heeft voor het kiezen van menu´s/titles (PowerDVD wel geloof ik), kun je daar nog mee spelen, maar anders vrees ik dat je gewoon pech hebt.

  3. #3

    Standaard

    Ik ken dit verschijnsel alleen bij stand-alone spelers en daar is de oplossing om je dvd-speler op Engels te zetten en niet op Nederlands (menutaal enzo). Wat gebeurt er namelijk? De DVD is zogenaamd intelligent dus het programma leest de instelling van de DVD uit en bepaalt automagisch welke taal ie moet laten zien. Sommigen snappen niet dat Nederland niet hetzelfde is als Frankrijk dus...
    Ik had het ook bij sommige films (weet niet meer welke...huurspul) en het is opgelost door de speler dus op Engels te zetten.

    Nu moet ik gaan gokken, maar je zou kunnen kijken of je de taal van de DVD afspeelprogramma kunt aanpassen. Anders misschien effe experimenteren met de Windows Regio instellingen. Natuurlijk niet ideaal om 'm op VS of GB te zetten (de region dan, niet de taal) om te zien of het helpt.

    Hoop dat het je op een idee brengt....
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Sommigen snappen niet dat Nederland niet hetzelfde is als Frankrijk dus...
    Vandaar dat Jurassic Park 3 een franstalige track heeft!

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Zeer Eigenaardig verschijnsel bij Star Wars Ep. 1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    Ik krijg een waanzinnige THX Trailer
    wat voor trailer is dit dan kwa inhoud(onderwerp)

  6. #6

    Standaard

    Om op je PC de Engelse menu's in plaats van de Franse te krijgen moet je ff wat in Windows anders instellen: in Configuratiescherm ga je naar Landinstellingen en dan de instelling Nederlands naar Engels veranderen (en waarschijnlijk ff opnieuw opstarten).
    Dit is de enige juiste manier! Alle andere instellingen in je PowerDVD of WinDVD hebben géén effect!
    Suc6!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •