De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home Cinema set of tv aanschaffen.

    Hallo Wij beschikken nog over een koelkast van een goede breedbeeld tv. Wij willen graag films via hdmi op onze tv kijken. Wat is goed en het goedkoopst. we moeten toch op onze centen letten. Wat is de vraag een home cinema set met hdmi ingang (welke) of toch een nieuwe tv aanschaffen?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dijna Bekijk bericht
    Hallo.
    Wij beschikken nog over een koelkast van een goede breedbeeld tv.
    Wij willen graag films via hdmi op onze tv kijken.
    Wat is goed en het goedkoopst?
    We moeten toch op onze centen letten .
    Wat is de vraag?
    Een home cinema set met hdmi ingang (welke) of toch een nieuwe tv aanschaffen?
    OK, zo is het beter leesbaar, maar als we je willen adviseren zul je toch iets meer info moeten geven.

    Waarom wil je perse via HDMI van films genieten?

    Het beeld via een goede SCART van een DVD speler naar een breedbeeld CRT televisie is niets mis mee.

    Als je op de centen moet letten kun je beter de TV houden als hij nog goed is. Een DVD speler heb je al ga ik even van uit.

    Dus je hebt alleen een receiver en speakers nodig.
    Dat kan voor €250 (alles in 1 gaat snel stuk set) of €20.000.000,-(top of the bill) en alles ertussen in.

    Dus, wat wil je eigenlijk en wat is daarvoor je budget, dan komen we al een heel stuk verder. En leestekens worden wel gewaardeerd, dar leest wat makkelijker.

    Mijn advies, ge eerst even na wat je zelf precies hebt en wilt, zet dta op een rijtje en kijk dan hoeveel geld je daarvoor uit wilt trekken. Lees je ook even goed in, bij de achtergrondartikelen staat zeer veel nuttige informatie.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dijna Bekijk bericht
    Hallo Wij beschikken nog over een koelkast van een goede breedbeeld tv. Wij willen graag films via hdmi op onze tv kijken. Wat is goed en het goedkoopst. we moeten toch op onze centen letten. Wat is de vraag een home cinema set met hdmi ingang (welke) of toch een nieuwe tv aanschaffen?
    Budget?
    Hoe groot is het scherm gedacht te gaan worden?
    Hoeveel belang stel je in goed geluid en hoeveel geld heb je daar voor over?
    Eigenlijk meer de vraag wat wil je zelf....... HD beeld met HD geluid of blijven zitten met een kleinbeeld CRT, SD beeld en geluid over de TV of heb je al iets van een geluidsinstallatie.
    Wat vind je belangrijker momenteel, eerst het audio deel op spec brengen of kijken op een beetje knap formaat in HD?
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Ok ons situatie:
    Tv Breedbeeldscherm die groot en nog goed is.
    We hebben geen dvdspeler omdat we onze films nu op onze laptop kijken.
    Wat willen we:

    Film kijken via de laptop, vandaar hdmi of via usb stick.

    Dus mijn vraag wat kan ik het beste kopen een home cinema set dan hebben iig weer goed geluid (oude is kapot gegaan). Of een tv voorzien van hdmi en usb ingang.

    Hoop dat het nu duidelijker is en tja het budget rond de 400 euro. Of misschien wel 500.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dijna Bekijk bericht
    Ok ons situatie:
    Tv Breedbeeldscherm die groot en nog goed is.
    We hebben geen dvdspeler omdat we onze films nu op onze laptop kijken.
    Wat willen we:

    Film kijken via de laptop, vandaar hdmi of via usb stick.

    Dus mijn vraag wat kan ik het beste kopen een home cinema set dan hebben iig weer goed geluid (oude is kapot gegaan). Of een tv voorzien van hdmi en usb ingang.

    Hoop dat het nu duidelijker is en tja het budget rond de 400 euro. Of misschien wel 500.
    Een vraag die niet te beantwoorden is.....

    Hoe kan een ander nu voor iemand beslissen wat belangrijker is...... beeld of het geluid...

    BTW, ga niet voor een alles in 1x weggooi set, lijkt makkelijk en is ook makkelijk als het stuk gaat, kun je alles in 1x weggooien. Ook, je laptop moet voor weergave van Full HD beelden toch wel een beetje een knappe zijn, zou daar dan ook maar rekening mee houden en de specs van de laptop op dat gebied dan ook controleren Welke audio uitgangen heeft de laptop?

    Je zult voor jezelf uit moeten maken waarvoor je gaat, beeld of geluid.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Deze TV http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...241/index.html in combinatie met http://www.bol.com/nl/p/computer/log...928/index.html

    Dan heb je een leuke tv en een 5.1 home cinema set.

    Zoiets misschien?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Deze TV http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...241/index.html in combinatie met http://www.bol.com/nl/p/computer/log...928/index.html

    Dan heb je een leuke tv en een 5.1 home cinema set.

    Zoiets misschien?
    Heel betaalbaar, maar een 32inch HD ready geval lijkt mij toch meer een kinderkamer TV.....

    Het speakersetje zal een beter geluid geven dan de voorgestelde TV, maar je dient dan wel weer over apparatuur te beschikken die een 5.1 analoge uitgang heeft, setje beschikt immers niet zelf over de nodige decoders en digitale aansluitingen.....

    Voor 400 tot 500 euro is er niet in 1 slag beiden op te lossen, het is dan, als je wat knaps wilt, het 1 of het ander en dan is 400 tot 500 euro nog aan de krappe kant, al heb ik hier zelf een 37 inch Full HD LED TV als PC monitor in gebruik die het niet onaardig doet voor de 340 euro die hij heeft gekost.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Afhankelijk van of de laptop aangesloten kan worden zou ik in dit geval de Logitech Z550(dat was die set toch) aanbevelen, heb je qua geluid in ieder geval een behoorlijke set staan. Voor het beeld zou ik zo even laten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Afhankelijk van of de laptop aangesloten kan worden zou ik in dit geval de Logitech Z550(dat was die set toch) aanbevelen, heb je qua geluid in ieder geval een behoorlijke set staan. Voor het beeld zou ik zo even laten.
    Bijna goed

    Je bedoeld de Logitech Z5500, deze heeft inmiddels een opvolger gekregen, de Z906. Ondertussen is de Z5500 nog wel verkrijgbaar en is zeker een aanrader. Met de Z5500 of Z906 heb je zeker een heel leuk geluid voor een goede prijs, iig beter als van zo'n alles in 1x weggooi barrel. Je kan er zowel een apparaat digitaal optisch of coax(tulp) en analoog stereo en ook analoog 5.1 op aansluiten.

    Nu hebben de meeste laptops helaas vaak geen optische/coax of een multichannel analoge uitgang....

    Soms wordt er wel eens een openingsstunt gedaan met deze Logitech sets, dan kun je voor een wat fijner prijsje aan zo'n set komen....... moet je net treffen en ze vliegen weg, zeer gewild
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Dan zou je kunnen overwegen om een minijack -> tulp verloop aan te schaffen en de laptop via de hoofdtelefoonuitgang er op aan te sluiten.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Dan zou je kunnen overwegen om een minijack -> tulp verloop aan te schaffen en de laptop via de hoofdtelefoonuitgang er op aan te sluiten.
    Dan blijft het stereo...... al weet ik van de Z5500 dat ie dat dan wel over alle speakers kan weergeven.

    Maar van de TS geen zucht meer gehoord....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    wooow wat een informatie, wil natuurlijk wel een groot scherm als ik een tv aanschaf.
    Mijn laptop heeft een hdmi aansluiting. Dus lijkt me een goede om films mee te kijken.
    Audio uitgang is met een groen randje.
    Ik ga eens even google op de aangeraden sets wie weet hebben we geluk.

    Thanxx

  13. #13

    Standaard

    Je kunt natuurlijk films vanaf een laptop bekijken en deze middels HDMI aansluiten op een mooie TV, maar voor beleving heb je ook meer-kanaals geluid nodig. In de meeste gevallen lukt dit niet met een laptop en heb je dus een losse speler die je dan aansluit op een set als de Z5500 of de Z906 of beter nog .... een meer-kanaals receiver en een 5.1 luidsprekerset.

    Een andere mogelijkheid is een desktop i.c.m. de Z5500 of Z906. Desktops hebben vaak wel een meer-kanaals audio uitgang.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •