De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Redemption Films

  1. #1

    Standaard Redemption Films

    Redemption films is al jaren actief op de markt van wazige exploitation releases, waarbij ze zich vooral leken te focussen op vampierfilms en de films van Jean Rollin. Na moeilijke tijden gekend te hebben waarbij ze om de haverklap hun distributeur kwijt geraakt zijn, hebben ze in Amerika onlangs een herstart gemaakt dankzij niemand minder dan Kino, vooral bekend vanwege hun silent collectie. Ze hebben sinds kort een Website

    Onlangs zijn de eerste vijf blu-rays verschenen, allemaal films van Jean Rollin. Hieronder mijn korte impressies:

    La vampire nue (Jean Rollin, 1970) :: 8.0

    Direct vanaf de fascinerende Judex-achtige opening was ik verliefd op de beeldkwaliteit en het meest was ik nog wel verrast door de prachtige kleurenreproductie - had Rollin voorheen nog nooit geassocieerd met een sterk ontwikkeld gevoel voor kleur, maar alle vijf films laten dit nu duidelijk zien. Prachtig hoe hij vaak kleurloze/grijze achtergronden gebruikt, waar dan ineens een explosie van kleur tegen af steekt door een jasje wat iemand aan heeft of zo. Geluid van deze is helaas vrij matig: niet alleen ontzettend gedempt, daar kan ik nog mee leven, maar ik had constant het gevoel dat er een soort elektronisch sausje doorheen zit, zoals je wel eens hebt met gedownloade bestanden.

    Le frisson des vampires (Jean Rollin, 1971) :: 8.0

    Qua beeldkwaliteit is deze de minste vermoedelijk, maar dat is vooral omdat de rest er zo mooi uit ziet en het enige probleem is dat de pint ontzettend veel noise laat zien, verder ziet het er prima uit. Het geluid op deze is een stuk beter dan bij 'The Nude Vampire'.

    La rose de fer (Jean Rollin, 1973) :: 8.0

    De eerste van het stel waarbij zowel beeld als geluid dik in orde is.

    Lèvres de sang (Jean Rollin, 1975) :: 9.3

    Deze was degene die ik het meest recent gezien had en ik kan me nog zeer goed herinneren dat ik me toen vooral stoorde aan de gebrekkige kwaliteit van mijn download en ik toen tegen mijn vriend zei dat een blu-ray hier wonderen voor zou kunnen doen, maar dat zoiets nooit ging gebeuren. En verhip, daar is ineens een blu-ray! Werkelijk indrukwekkende transfer, stampensvol met sfeer en een kristalhelder beeld. Zat me constant te verbazen dat ik naar een lowbudget film uit de jaren '70 zat te kijken en de scenes in de metro waren het absolute hoogtepunt wat mij betreft. Vond de film de vorige keer interessant, maar ook loodzwaar, maar heb ditmaal vanaf de eerste minuut aan het beeld gekluisterd gezeten. Is zonder twijfel de mooiste Rollin ervaring die ik tot op heden gehad heb en was dan ook nogal verbijsterd dat die Gary Tooze op DVDBeaver zo lauw op deze transfer reageert - zal wel weer zijn omdat hij Rollin gewoon niet leuk vind. Kan me niet voorstellen hoe veel beter een film als 'Lips of blood' er uit kan zien.

    Fascination (Jean Rollin, 1979) :: 8.5

    Samen met 'Lips of Blood' mijn favoriet van deze vijf releases, zowel qua film als beeldkwaliteit. Is ook de enige van deze vijf waar ik een DVD van had, een Engelse van Salvation en het verschil is gigantisch. Sowieso is hij niet anamorf, maar waar de meeste scenes op de BD een prachtige gouden gloed hebben en de belichting een unieke sfeer schept, daar is dat alles letterlijk afwezig op die DVD.

    Ik denk dat iemand als Rollin net als bv. Fulci nog meer baat bij blu-ray heeft dan iemand als bv. Argento; bij een film als 'Inferno' of 'Suspiria' kun je zelfs met een slechte VHS nog zien dat de films zeer visueel ingesteld zijn, ook al komt het dan minder over. Maar bij Rollin is (net als bij Fulci) dankzij de blu-rays een soort esthetische component hersteld die op de DVD's bij mij nooit overgekomen is. Nu heb ik bijvoorbeeld die Nederlandse DVD van Rollin nooit gezien omdat ik ze altijd te duur vond en ik weet dus niet hoe goed die er uit zien, maar volgens mij waren alle DVD's die ik ooit van Rollin heb gezien vrij lelijk, dus ik heb nu echt kennis gemaakt met een compleet ander filmmaker. Voor het eerst is de sfeer hersteld van iemand die voor 90% leunt op sfeer.

    Wat mij betreft mogen we ons ontzettend gelukkig prijzen met die doorstart van Redemption via Kino. En er zijn nog minstens drie Rollin films aangekondigd en Bava's 'Hatchet for the Honeymoon'! Voel me als een kind in de snoepwinkel!

    Naast de Bava (die nog aangekondigd moet worden) zijn inmiddels officieel aangekondigd:

    The Asphyx
    Girl on a Motorcycle
    Marquis de Sade's Justine
    Killer's Moon
    Virgin Witch
    The Hills Have Eyes II
    Visions of Ecstasy (gemaakt door de oprichter van Redemption)

    Hun DVD covers waren vroeger afschuwelijk, met altijd van de sletterige wijven met bebloede tanden, die verder totaal niets met de film zelf te maken hadden. Het zij ze vergeven. Een aantal nieuwe covers is al bekend:




    En de Rollins die al uit zijn:





    Maar dat is nog niet alles! Mijn vriend had in een opwelling aan die figuren van Redemption op Facebook gevraagd of er wellicht een mogelijkheid is tot een Jess Franco release en dit was het verbijsterende antwoord:

    We're actually finalizing two packages of Franco material at the moment totalling some 20 or so key Franco titles all of which will be released on Blu-ray. Details in about 1 to 2 months.
    20 (!) Franco blu-rays en als de Rollin releases een leidraad zijn (wat me logisch lijkt), dan zal Redemption een indrukwekkende aanvulling op Blue Underground gaan worden!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2

    Standaard

    Jeemig.....ieder z'n meug natuurlijk!
    Vroeger in de videotheek liet ik 'dit soort films' met 'dit soort covers' altijd links liggen, haha.

    Maar goed, misschien heb ik wel iets gemist.
    Wel leuk om dit onder de aandacht te brengen!
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Die Rollins zijn ook aan een leuke prijs te verkrijgen bij Fab Press
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    In augustus volgen nog twee Rollins: Living Dead Girl en Two Orphan Vampires. En Polsellis 'Black Magic Rites'. Twee van die drie vond ik ronduit afschuwelijk, maar vooruit - is toch leuk dat het op blu-ray verschijnt. En recensies van Rape of the Vampire en Requiem for a Vampire.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •