De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Trespass US vs NL

  1. #1

    Standaard Trespass US vs NL

    De blu-ray Trespass
    Zo met NL versie hebben ze het deze keer te donker gemaakt, waardoor er veel details verloren zijn gegaan. De US is veel meer te zien in details.

    Zie screenshots

    Meisje NL versie http://img137.imageshack.us/img137/4138/trespassnl.jpg

    Meisje US versie http://img208.imageshack.us/img208/1842/trespassus.jpg

    Man NL versie http://img826.imageshack.us/img826/3418/mannl.jpg

    Man US versie http://img535.imageshack.us/img535/9396/manus.jpg

    NL versie heeft een bitrate 23891 kbps VC-1 codec 1080p / 24 fps /

    US versie heeft een bitrate 24835 kbps mpeg4/AVC codec 1080p / 23.976 fps

    De NL versie bevat een donkere onnatuurlijke bruine kleur in elke schaduw.

    Mocht het te lang duren met het plaatje laden dan kan je de plaatjes downloaden hier http://www.2shared.com/file/FZNYXOpm/Trespass.html
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-05-2012 om 23:43

  2. #2

    Standaard

    Moet dit nou écht in een apart topic?

    En bovendien vraag ik mij af of het erg opvallend is bij het kijken van de (NL versie) van de film...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Moet dit nou écht in een apart topic?

    En bovendien vraag ik mij af of het erg opvallend is bij het kijken van de (NL versie) van de film...
    US of NL. Het blijft een bout film ! Als ik een beeld moest kiezen dan de NL... Maar eigenlijk zie ik verre van verschil...

  4. #4

    Standaard

    Zoals ik zei wil ik de verschillen in beeld laten zien, bij de US versie zie je meer omdat de NL te donker is en te veel details wegvallen.
    Bekijk ze maar op oorspronkelijke grote. als je op zoom drukt dan zie je ze op ware grote.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Moet dit nou écht in een apart topic?

    En bovendien vraag ik mij af of het erg opvallend is bij het kijken van de (NL versie) van de film...
    Um ja apparte topic hoezo? Ja het is opvallend want je mist veel in de NL versie. je ziet in de schaduwen ook steeds een bruine kleur zelfs op een blauw jasje.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    US of NL. Het blijft een bout film ! Als ik een beeld moest kiezen dan de NL... Maar eigenlijk zie ik verre van verschil...
    waarom kies je de NL dan?

  7. #7

    Standaard

    Ga alsjeblieft in Amerika wonen De Hollander... kun je ons je zeiktopics besparen...pffff.....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Doe eens normaal man dit zijn geen zeiktopics. Dit zijn totaal verschillende beelden.
    In een film topic is het juist interessant, verschillende versies te bekijken. In andere forums doen we dat ook. Echte filmliefhebbers hebben hier interesse naar. Maar blijkbaar zijn er mensen die negatief reageren om de NL uitgaves de hielen te willen likken. Zo hebben we ook Lord Of The rings gehad, de normale versie beeld ging men vergelijken met de EEdition, beeld. Waarom dan niet deze. Nee jij kan alleen maar negatief reageren omdat je niet objectief wil zijn. Maar als men hier zo raar reageren dan houden we het wel voor ons zelf, en in het forum waar wij dit wel bespreken, en met interesse over spreken. Er zijn ook topics op dvd.nl waar de NL uitgave met de import vergelijken wordt.
    Daar zeg jij er ook niks over.

    Als een US versie niet goed is dan meld ik het ook, zoals Drag Me To Hell, daar is de NL versie weer beter van beeld.
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=85803 hier zeg je dat toch ook niet ga maar in het buitenland wonen.
    Iedereen heeft het recht om een topic te openen, en hun interesse en vergelijkingen te bespreken.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-05-2012 om 22:27

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ja er is een verschil te zien, maar alles behalve wereldschokkend te noemen.

    'k vraag me af, hoe maken ze die screenshots ? Het zou toch kunnen dat door de
    manier waarop die screenshots worden gemaakt dat er daar al verschil in zit.
    Als een US reviewers zijn monitor op één manier heeft afgesteld en een NL
    reviewer op een andere manier dan krijg je toch ook verschil ?

    Of zijn dat screenshots die je zelf hebt gemaakt ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    waarom kies je de NL dan?

    Ik vond dat beeld er mooier uitzien. Ik ken er ook wat van...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ja er is een verschil te zien, maar alles behalve wereldschokkend te noemen.

    'k vraag me af, hoe maken ze die screenshots ? Het zou toch kunnen dat door de
    manier waarop die screenshots worden gemaakt dat er daar al verschil in zit.
    Als een US reviewers zijn monitor op één manier heeft afgesteld en een NL
    reviewer op een andere manier dan krijg je toch ook verschil ?

    Of zijn dat screenshots die je zelf hebt gemaakt ?
    Nee op dezelfde pc zijn de screenshots gemaakt, van de NL en de US blu-ray.
    Je ziet met de US plooien en kleuren in het jurkje enz en achter zie je meer opjecten in de schaduwen.Zo ook met de plantenbak de kleur en de vorm en details. Zo ook met het broek en jas van Nicolas cage daar zie je de mouw en plooien en naden precies. En met de struiken waar je veel details in ziet.
    Maar er zijn veel scenes waar nog veel meer verschil in zit. zoals een streepjespak, de streepjes en de kleur van het pak zijn niet te zien in de nL versie. Een struikje is bij de NL versie helemaal zwart zonder iets in te kunnen zien, dus een vlek. De US daartegen is het struikje groen en zie je takjes. Dat zijn dan voorbeelden van de verschillen. Maar in de schaduwen van de NL versie is er altijd bruine kleur te zien, ook al is het opject blauw of groen. De kleuren van de NL versie zijn ook te geel.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-05-2012 om 23:54

  12. #12

    Standaard

    Nou, prima dat je dit aan de kaak stelt. Iedereen is nu op de hoogte en kan er mee doen wat hij/zij wil. Gaat dit topic verder dicht voordat we weer een hele "Immortals" discussie krijgen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •