Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete distributiemaatschappij?

Stemmers
53. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Columbia Tristar

    9 16,98%
  • Universal

    9 16,98%
  • Paramount

    1 1,89%
  • Warner Bros.

    3 5,66%
  • Buena Vista (o.a. Walt Disney , Touchstone)

    4 7,55%
  • MGM

    3 5,66%
  • 20th Century Fox

    19 35,85%
  • Dreamworks

    4 7,55%
  • RCV

    0 0%
  • Bridge

    0 0%
  • A-Film

    1 1,89%
  • Dutch Filmworks

    0 0%
  • Polygram

    0 0%
  • Dice

    0 0%
  • Overige

    0 0%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard Wat is je favoriete distributiemaatschappij

    Met andere woorden: welke maatschappij weet jouw favoriete film op een zo goed mogelijke manier op DVD over te brengen?

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij heeft Universal Gladiator op dvd gezet, dus niets dan lof voor die maatschappij!!!!!!!

  3. #3
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Volgens mij heeft Universal Gladiator op dvd gezet, dus niets dan lof voor die maatschappij!!!!!!!
    Nee, Rein. Dreamworks en Universal hebben de film geproduceerd, maar Columbia Tristar heeft 'm op DVD uitgebracht!

  4. #4

    Standaard

    shit, dan had mijn stem naar CT gemoeten.....helaas

    Bedankt voor de info Ernest!

  5. #5
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    shit, dan had mijn stem naar CT gemoeten.....helaas
    Misschien kan de crew het wijzigen, anders jammer dan. De maatschappijen werken wel heel veel samen, dus....

    Universal heeft er nog wel eens een handje van de Aspect Ratio van 2.35:1 te verknippen/pan en scannen naar 1.78:1 wanneer ze zelf hun films op DVD uitbrengen (zie Memento, Heartbreakers).

  6. #6

    Standaard

    heb maar op paramount gestemd, daar komt al het moois van star trek vandaan
    Live Long and Prosper

  7. #7

    Standaard

    Ik heb gekozen voor Buena Vista:

    Niet dat ze (tot nu toe) de beste kwaliteit DVD's hebben uitgebracht maar het de eerste distributeur is die ik meemaak die zich daadwerkelijk iets aantrekt van commentaar van hun klanten (zie Monster en co. - 'klachtenbox'-thread).
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  8. #8

    Standaard

    Ik ben voor 20th gegaan. Gewoon omdat ze goeie releases uitbrengen, en wat ook belangrijk is: er zitten veel goeie xtra's bij (bij de SE's), en vaakt komt het in een mooi doosje.
    Twijfelde tussen Universal (vanwege de mooie verpakkingen en xtra's die voor mij ook belangrijk zijn), en deze dus. Het is 20th geworden zal je gemerkt hebben

  9. #9

    Standaard

    Ik heb voor 20th Century Fox gekozen omdat ze toch wel mooie releases uitbrengen. Voor de SE zijn heel mooi: Speed, Die Hard...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra
    Misschien kan de crew het wijzigen, anders jammer dan.
    Ik heb de stem van Rein geplaatst bij CTHV.

  11. #11

    Standaard

    Warner heeft mijn stem, vanwege de constante goede kwaliteit die je krijgt bij een aankoop. Let maar eens op verschillende recensenten, die praten altijd over "de goede kwaliteit die je van Warner mag verwachten is ook nu weer aanwezig."


    Ook vind ik ( waarschijnlijk als enige ) de snapper mooi.

    ( nadeeltje van warner zijn de extra's die niet zijn ondertiteld)
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  12. #12
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Colombia heeft mijn stem (...) de goede kwaliteit die je van Warner mag verwachten is ook nu weer aanwezig."

    Ook vind ik ( waarschijnlijk als enige ) de snapper mooi.

    ( nadeeltje van warner zijn de extra's die niet zijn ondertiteld)
    Uhh, bedoel je nu Columbia of Warner?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    ( nadeeltje van warner zijn de extra's die niet zijn ondertiteld)
    De extra's op de DVD van The Time Machine (2002) zijn anders wel Nederlands ondertiteld.

  14. #14
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik heb geen voorkeur hoewel de meeste films die ik heb van Columbia Tristar, Warner en Bridge afkomstig zijn

  15. #15

    Standaard

    Ik stem voor 20th century fox! Alhoewel ik heel veel RCV titels heb waar ik ook niet ontevreden over ben

  16. #16

    Standaard

    Ik heb in de pol gekozen voor Universal omdat er meestal veel extra's op dvd worden gezet en ook nog is Nederlands ondertitelt zijn.

    Een paar voorbeelden van dvd's die dat ook hebben en die ik zelf ook heb:

    Jurassic Park 1,2,3
    Back to the future Trilogy
    The Mask (DTS)

    Een goede tweede is: 20th Century Fox,af en toe zitten er ook dvd's bij waar bij de Extra's ook Nederlands ondertitelt zijn.
    Helaas dus niet allemaal.

    Dvd's die ik heb van Fox zijn:

    Speed (Se)
    De jamesbond reeks (in samen werking met Mgm),helaas geen Nederlandse ondertiteling bij de Extra's.
    X-Men

    Gedeelde derde en vierde plaats: Warner en paramount.

    Warner heeft meestal van die kartonnen doosjes,ik heb er maar een dat is Harry Potter (Widescreen).
    Hier door kunnen ze volgens mij de prijs laag houden.

    Twee goede dvd's van Paramount die ik heb zijn:

    Tombraider (C.E) en Missionimpossible 2,de extra's zijn hier ook Nederlands ondertitelt.
    Een iets mindere dvd die ik heb vind ik Missionimpossible,staat maar een trailer op als extra.

    Behalve van deze 4 maatschapijnen heb ik geen dvd's van andere Maatschapijen.

  17. #17
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Ik heb in de pol gekozen voor Universal

    Een paar voorbeelden van dvd's

    Jurassic Park 1,2
    Jurassic Park en The Lost World zijn gedistribueerd door Columbia Tristar. Deel III is wel uitgebracht door Universal zelf.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb getwijfeld tussen Fox en Warner. Allebei fantastische beeld- en geluidskwaliteit. Maar Warner heeft het toch gewonnen, omdat ik Fox de transfer van Star Wars Episode I (met de inmiddels beruchte Edge Enhancement) nog steeds kwalijk neem.
    Warner is het geworden dus. En wel hierom:

    - Ze blinken uit in beeld- en geluidskwaliteit
    - Ze hebben niet vaak veel extra´s, maar wat ze hebben is vaak interessant.
    - Ze hebben de Kubrick-films grandioos uitgebracht, en Citizen Kane, voor Classic moet je dus bij Warner zijn.

    En voordat jullie denken dat ik steekpenningen van Warner aanneem, ook een paar minpuntjes:

    - De snappers, lelijk vind ik ze niet, maar ze zijn zo kwetsbaar.
    - Eerdere releases soms wat minder qua beeldkwaliteit (Bijv. Batman, Beetlejuice).

  19. #19
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik heb getwijfeld tussen Fox en Warner.
    Het verbaast mij dat jij niet kiest voor Columbia.

    Als je het over classics hebt, denk ik dat Columbia prima in staat is een film uit te brengen zoals het hoort (denk bijvoorbeeld aan Lawrence of Arabia). Warner kan er inderdaad ook wat van, jammer dat ze dan weer van die lelijke verpakkingen om bijvoorbeeld Ben Hur en Doctor Zhivago verzinnen.

    Voor mij geldt dat de grotere maatschappijen allemaal wel toppers hebben uitgebracht (The Godfather trilogie van Paramount, Cleopatra van 20th Century Fox, J.F.K. van Warner, bijvoorbeeld), maar dat de DVD's van Columbia net een streepje voor hebben, en redelijk betaalbaar zijn. Als je ziet hoeveel aandacht ze bijvoorbeeld aan een redelijk middelmatige film als Against All Odds hebben besteed, fantastische beeldkwaliteit, leuke extra's, prima audiocommentaar met ondertiteling, een overwogen keuze voor het geluid, super gewoon!

    Nathan, wat vind jij dan van Columbia?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra


    Jurassic Park en The Lost World zijn gedistribueerd door Columbia Tristar. Deel III is wel uitgebracht door Universal zelf.
    Ja vergeten te melden dat die mee gedistribueerds is door deze maatschapij.

  21. #21

    Standaard

    Heb op 20th Century Fox gestemd, omdat die een aantal leuke S.E. hebben uitgebracht (Moulin Rouge, Die hard 1 en 2 POTA, Speed)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra
    Nathan, wat vind jij dan van Columbia?
    Columbia is heel goed, laat ik dat voorop stellen. Columbia heeft altijd de meest complete DVD´s qua extra´s naar mijn mening. Helaas hebben ze nog weleens problemen met Edge Enhancement. En ik heb bij mijn beoordeling de beeld- en geluidskwaliteit zeer streng laten meetellen.
    Vandaar dat Columbia hoog eindigt bij mij, maar dus niet op nummer 1.

    Even een top-5 je:

    - Warner
    - Fox
    - Columbia
    - Dreamworks
    - MGM

    Laat ik voorop stellen dat ik deze 5 distributeurs allemaal tot de eenzame top vind behoren en de uiteindelijke beoordeling is dan ook voornamelijk op kleine punten gedaan.

  23. #23

    Standaard

    Universal, Columbia Tristar, 20th century fox, buena vista en dergelijken zijn allemaal goed.

  24. #24

    Standaard

    Qua kwaliteit is Colubia Tristar de beste (ondanks dat het van Sony C13:00 is), maar qua prijs niet. Fox is ook goed en heeft nu de big deal aanbiedingen wat een goede zaak is. Buena Vista heeft de leuke Disney films maar moeten nog wel wat leren over DVD in Nederland. Als ze de films voortaan op hun originele formaat op DVD gaan zetten en de extra's niet nasynchroniseren (of in iedere geval de originele track erop zetten) maar ondertitelen, dan worden ze misschien nog wel nummer 1 bij mij.

    Helaas geven deze drie maatschappijen maar spaarzaam een DTS track mee op DVD.

  25. #25

    Standaard

    De grotere hebben mij voorkeur. mijn top 5 zou zijn:

    Fox
    Warner
    Columbia
    Universal
    Paramount
    StarTrader

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •