Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 156 worden weergegeven.

Discussie: band of brothers

  1. #1

    Standaard band of brothers

    Heb eindelijk de eerste 2 delen gezien, en ik moet zeggen whooow wat goed, echt alles zit mee, beeld, geluid, cast, opbouw van verhaal, verhaal goed in beeld gebracht, aktie scene's zijn top.

    Deel 1.
    Het begind en met het einde en eindigt met het begin van deel 1.
    hierin laten ze zien hoe de opleiding was, met een eikel van een kapitein Sobel die erg streng is en tergelijker tijd erg onzeker is met beslissingen nemen in het veld en bang is om uit een vliegtuig tespringen.

    Deel 2.
    Eindelijk is het zover dat de Easy Companie opweg gaat naar engeland om vandaar uit de oversteek temaken naar Normandie.
    De vliegreis is er een om nooit tevergeten, iemand die al bang is voor vliegen zal nu wel 2x nadenken om tegaan, al is de situatie wel anders, het geluid is erg goed, je waant er midden in, wat ik vaak mis in films ook de LFE is erg goed en gaat mooi strak door.
    Na de landing van de para's in het donker is het voor de soldaten om zo snel aansluiting tevinden met elkaar, velen zijn hun spullen kwijtgeraakt, langzaam worden er groepen geformeerd en aanvallen kunnen plaats vinden. kanonnen worden uit geschakeld, de gevechten in de loop graven word vanuit de hand gefilmd wat een speciaal effect geeft maar ook lastig om tevolgen vanwege de snelle bewegingen. De kogels vliegen werkelijk om de oren.

    Deel 3 ???
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  2. #2

    Standaard

    ik heb ook nu alleen nog maar de eerste twee delen gezien, en ik vind ze ook supergoed! ben blij dat ik deze heb!

    Wat een gave serie, dikke 9 van mij!

  3. #3

    Standaard

    Ben het helemaal met Rein eens. Deze box bulkt gewoon van kwaliteit, zowel wat de reeks zelf betreft als de presentatie ervan.

  4. #4
    Dane
    Guest

    Standaard

    Toen de serie voor het eerst op tv was heb ik 'm helemaal gevolgd, en gisteren heb ik de laatste 3 afleveringen gezien van de dvd set, heb de hele serie deus 2 keer gezien, echt prachtig, voor de mensen die alleen de eerste 2 delen nog maar hebben gezien, er staat jullie nog heel wat te wachten, de aflevringen in Bastogne zijn echt geweldig, en de aflevering waarin ze een concentratie kamp vinden is echt heel erg indrukwekkend.

    Geweldige serie, heb er geen andere woorden voor.

    Elwood.

  5. #5

    Standaard

    Nederland niet vergeten he! dat zijn ook gave afleveringen hoor....

    Die Lt Speirs is echt coole gozer, wat een capriolen haalt die uit zeg! Ik heb nog een keer over hem gelezen op een nederlandse band of brothers website. Hij is echt een legende bij Easy.
    Mijn broer zal volgende week wel de tin box krijgen!Dat wordt weer genieten....

    Laatste aflevering is ook goed, omdat je dan ziet wie van de veteranen wie is en dat is wel leuk om te weten, want als je het dan een tweede en derde keer kijkt dan weet je ook ongeveer wie wie was.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind de serie niet echt goed, maar er is volgens mij niemand die dat met me eens is...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Ik vind de serie niet echt goed, maar er is volgens mij niemand die dat met me eens is...
    Ik wel hoor JayLunar. Ik interesseer me ook niet voor die serie
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Ik wel hoor JayLunar. Ik interesseer me ook niet voor die serie
    Phew

    Maar wat ik wel raar vind, is dat iedereen deze film als zo enorm realistisch bestempeld. Okay, het is ook wel een beetje zo, want het is tenslotte waargebeurd. Maar in hoeverre kan het realisme worden genoemd, als gewoon 50% van alle kleuren schaamteloos worden weggefilterd?

  9. #9
    Dane
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Phew

    Maar wat ik wel raar vind, is dat iedereen deze film als zo enorm realistisch bestempeld. Okay, het is ook wel een beetje zo, want het is tenslotte waargebeurd. Maar in hoeverre kan het realisme worden genoemd, als gewoon 50% van alle kleuren schaamteloos worden weggefilterd?
    Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? of puur om de serie? in het laatste geval ben ik wel benieuwd wat je er niet goed/leuk aan vind.

    Wat betreft de kleurfiltering, dat heeft slecht in zekere zin te maken met het realisme, tuurlijk is het kleurgebruik niet zo realistisch, maar het is volgens mij bedoelt om de sfeer beter naar buiten laten komen.

    Elwood.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues

    Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? of puur om de serie? in het laatste geval ben ik wel benieuwd wat je er niet goed/leuk aan vind.
    Ik vind het over het algemeen erg slecht in beeld gebracht. De serie is voorspelbaar en biedt geen verrassingen. Geen enkel karakter is interessant. De dialogen zijn niet boeiend. Van enige stijl (en dan heb ik het over pure cinema) ontbreekt elk spoor. Ook vind ik het een beetje te sentimenteel, vooral vanwege de beelden van de echte veteranen, wat dan ook nog pretentieus overkomt imo. Ik kan het tenslotte ook niet echt waarderen dat het een soort van voortborduring is op (het eveneens matige) Saving Private Ryan.

    Ik heb btw niets tegen oorlogsfilms.

    Edit -> Okay, nu is het jouw beurt Wat vind je er zo goed aan?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues


    Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? Edit
    Elwood.
    Ik heb interesseer me niet meer zo veel in films die over de 2e WO gaan. Kheb er al genoeg van gezien De enigste film die ik dan in mijn collectie heb, is dan Saving Private Ryan En dat vind ik dan ook wel voldoende
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  12. #12

    Standaard

    Geen verassingen? ik vond er aardig wat verassingen in zitten, zoals opeens een mortier aanval, of dat de gevangen genomen duitsers opeens neergeschoten worden na een gesprek.
    ik vind het juist erg mooi in beeld gebracht, zoals de droppings scene met de parachuten, de acties in de loopgraven, net alsof je er zelf midden in zit.
    Over saving private rayn kan ik niets zeggen omdat ik deze nog niet gezien heb
    Maar Band of Brothers is in mijn ogen een top serie!

  13. #13
    Dane
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar

    Ik vind het over het algemeen erg slecht in beeld gebracht. De serie is voorspelbaar en biedt geen verrassingen. Geen enkel karakter is interessant. De dialogen zijn niet boeiend. Van enige stijl (en dan heb ik het over pure cinema) ontbreekt elk spoor. Ook vind ik het een beetje te sentimenteel, vooral vanwege de beelden van de echte veteranen, wat dan ook nog pretentieus overkomt imo. Ik kan het tenslotte ook niet echt waarderen dat het een soort van voortborduring is op (het eveneens matige) Saving Private Ryan.

    Ik heb btw niets tegen oorlogsfilms.

    Edit -> Okay, nu is het jouw beurt Wat vind je er zo goed aan?
    Ik vind het juist wel mooi in beeld gebracht, midden in de actie enzo, ik vond het wel te erg lijken op SPR, maar ja ik verwachte ook niet anders (SPR vond ik trouwens ook super), ik vond de hele serie, plus de interviews voor de aflevering extra boeiend omdat, ondanks dat alle films die over WO II gaan ook waarheidsgetrouw zijn uiteraard, ik me er zo wat meer in kon leven, je wordt er meer in betrokken.
    De stijl is dus echt hetzelfde als SPR, weinig kleur om het allemaal wat "killer" te doen lijken, losse camera zodat het wat slordiger en "midden in de actie" overkomt, wat naar mijn mening wel gelukt is. wat betreft de dialogen, je noemt het niet boeiend, maar wat denk je dan, dat ze complete diepe en inteligente verhalen gingen vertellen aan elkaar, dacht het niet midden in een aanval en tijdens de rest van de oorlog, tuurlijk zijn de dialogen dan wat beperkt.

    Ik vind de serie echt goed omdat je 1 compagnie echt van begin tot eind volgt, zeer interessant gegeven. En met de hulp van de veteranen waar de serie over gaat kun je wel stellen dat dit een van de meest realistische en waarheidsgetrouwe series is. Niet, of iig weinig romantisering e.d.

    In welke zin vond je de serie voorspelbaar dan? is nogal moeilijk he om dat niet zo te laten zijn, het is nogal duidelijk Training - normandië - nederland - bastogne en verder , het was nou eenmaal niet anders omdat het echt is gebeurt kan het allemaal moeilijk anders.

    En als je het hebt over te sentimenteel, elke docu, of film waarin de echte veteranen voorkomen is waarschijnlijk emotioneel, dat lijkt me nogal logisch, en dat de interviews gebruikt zijn vind ik dus wel goed omdat dat het wat persoonlijker en "echter" maakt.

    Ik kan er verder ook weinig meer over kwijt (vind het wel genoeg zo..) maar smaken verschillen.

    Elwood.

  14. #14

    Standaard

    FF wat verduidelijken:

    Ik verwacht niet dat de dialogen het nivueau hebben vannehhh... zie bovenkant avatar maar zoals het kon best wel achterwege gelaten worden, want erg veel nut hebben ze over het algemeen niet (behalve dan om het 'realisme' intact te houden, wat niet voldoende reden is imo).
    Ik vind series doorgaans altijd voorspelbaar omdat elke aflevering dezelfde structuur heeft. In Bob is dat niet anders. Je ziet de explosies, gevechten, slachtoffers en jankpartijen ver van te voren aankomen en telkens is er weer een voor- en nabeschouwing etc. Zo'n vaste structuur is over het algemeen de reden waarom ik bijna nooit naar series kijk.
    En ik kan er mee leven dat het emotioneel is, maar overdrijven is ook een kunst. Het had zeker subtieler gekund.

  15. #15

    Standaard

    Ha, een filmdiscussie thread waarin ook nog eens echt gediscussieerd wordt.

    Dat series doorgaans voorspelbaar kunnen zijn vanwege de structuur (veel films natuurlijk ook) ben ik het mee eens. In BOB heb ik daar echter geen last van. Zoals Elwood ook al zei Je volgt de verrichtingen van easy compagnie. En ik had niet het gevoel van o nou komt er weer een veldslag en nou zal de aflevering wel weer afgesloten worden met een dialoog met Lt Nixon. Of daar zijn de geijkte 5 minuten met Lt Speirs weer. Gelukkig werden er ook bijna geen bekende acteurs gebruikt wat het realisme van de serie naar mijn mening ook alleen maar ten goede komt.

    Wat betreft het wegfilteren van kleur. Ben ik van mening dat dit een moment opname geeft van wat de de filmmakers vinden hoe de gebeurtenissen in beeld moeten worden gebracht om zoveel mogelijk realisme te verkrijgen. Zij hebben hierbij gekozen voor heel scherpe beelden en weinig kleur. Ik vind dat persoonlijk niet altijd even mooi. Over 5 jaar zal men weer wat anders proberen om oorlogsrealisme weer te geven.

    Er is zitten trouwens in een van de episodes over het ardennen offensief ook stukjes film waar in de mannen worden gefilmd voor het bioscoop journaal. Deze kleuren beelden met veel grain had men ook kunnen gebruiken om het realisme weer te geven van die tijd. Ik vind trouwens de sneeuw er niet echt uit zien door het wegfilteren van kleur.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Ha, een filmdiscussie thread waarin ook nog eens echt gediscussieerd wordt.

    Ik vind trouwens de sneeuw er niet echt uit zien door het wegfilteren van kleur.
    Ja, het had 1 tintje witter gemogen

    Gister avond weer 4 delen gezien 3 t/m 6.
    weer volop genoten, maar sommige veldslagen worden naar mijn mening iets tesnel afgeraffeld, voorbeeld in de ardenne waar een handje vol soldaten (lijkt het) in de greppels liggen tewachten en dat er een aanval komt van de duitsers met tanks is het na een paar schoten alweer gelijk over. dat vindt ik een minpuntje

    Het voorspelbare vindt ik een slecht argument voor iets wat je naspeeld wat dus echt gebeurd is. je kunt er dus niks anders van maken dan de waarheid. Het voorspelbare is alleen inorde met verzonnen verhalen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #17

    Standaard

    Ik heb ff een vraagje over die extra disc in de tin box versie.

    De extra`s die hierop staan is dat de moeite waard om deze box aan te schaffen ipv de 5 disc box versie?
    Wat krijg je zoal te zien? Heeft hier al iemand naar gekeken?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin

    Het voorspelbare vindt ik een slecht argument voor iets wat je naspeeld wat dus echt gebeurd is. je kunt er dus niks anders van maken dan de waarheid. Het voorspelbare is alleen inorde met verzonnen verhalen.
    Nou, ik persoonlijk vind waargebeurde oorlogsfilms zoals Platoon, Born on the Fourth of July, Bridge on the River Kwai & Patton verre van voorspelbaar.

    Ik bedoelde de voorspelbaarheid eigenlijk eerder in de zin van dat de serie in z'n geheel zodanig weinig verrassingen biedt dat het over het algemeen niet erg boeiend op mij overkomt. Niet dat het bieden van verrassingen zozeer essentieel is voor een serie om te boeien, maar ik vind het toch een betrekkelijk belangrijke grondslag voor het (in mijn ogen) falen van deze serie.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues
    Toen de serie voor het eerst op tv was heb ik 'm helemaal gevolgd, en gisteren heb ik de laatste 3 afleveringen gezien van de dvd set, heb de hele serie deus 2 keer gezien, echt prachtig, voor de mensen die alleen de eerste 2 delen nog maar hebben gezien, er staat jullie nog heel wat te wachten, de aflevringen in Bastogne zijn echt geweldig, en de aflevering waarin ze een concentratie kamp vinden is echt heel erg indrukwekkend.

    Geweldige serie, heb er geen andere woorden voor.
    Nou, ik heb gisteren deel I&II gezien (de enige die ik ook al op TV gezien had) en het geluid is echt indrukwekkend. Als de kogels om je oren fluiten als ze de kanonnen gaan uitschakelen is écht goed. De handcamera's vind ik wel net iets té druk, maar zo zou het er waarschijnlijk ook uit hebben gezien als ze toen gefilmd hadden.
    Wilde eerste wachten tot de kerstvakantie, maar na alle reacties op het forum ben ik toch maar gisteren begonnen, dus ga nu lekker de afleveringen bekijken....en als ik het zo hoor wordt het alleen maar beter.

    Dat de serie oppervlakkig is qua karakters boeit me eigenlijk niet, want diepzinnigheid tijdens een oorlog lijkt me pas onrealistisch. Soldaten zijn doorgaans gewone mensen en die gaan echt niet diepzinnig lulluh in de loopgraven Voor mij is het juist het volgen van een compagnie en hun uiteindelijke doel wat de hoofdrol speelt. Maar ik praat wel verder als ik alles gezien heb...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar


    Ik bedoelde de voorspelbaarheid eigenlijk eerder in de zin van dat de serie in z'n geheel zodanig weinig verrassingen biedt dat het over het algemeen niet erg boeiend op mij overkomt. Niet dat het bieden van verrassingen zozeer essentieel is voor een serie om te boeien, maar ik vind het toch een betrekkelijk belangrijke grondslag voor het (in mijn ogen) falen van deze serie.
    Als je echt alles goed wil weergeven kan de serie nog wel 10 uur langer duren. in iedere aflevering staat wel 1 soldaat centraal, dus dat vindt ik wel goed gedaan, alleen de veldslagen gaan tesnel voorbij. ik moet nu nog de laatste 2 delen zien, maar hij is de moeite zeer waard.

    PS, ik dacht dat Tom Hanks ook een gastrol zou hebben in 1 of 2 delen ????????????????????
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  21. #21

    Standaard

    Dat dacht ik ook ja. Ik had me voorgenomen, voordat ik de DVD's ging kijken, daar eens op te letten. Helaas wordt ik elke keer weer meegesleept en vergeet alle andere zaken.

    Of herkende ik Tom Hanks toch als één van die bevroren Duitsers in de Bastogne aflevering?

    You've got a sense of humor Bob... I like that in a man

    My Little Collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Als je echt alles goed wil weergeven kan de serie nog wel 10 uur langer duren. in iedere aflevering staat wel 1 soldaat centraal, dus dat vindt ik wel goed gedaan, alleen de veldslagen gaan tesnel voorbij. ik moet nu nog de laatste 2 delen zien, maar hij is de moeite zeer waard.
    Gisteren deel 3&4 gezien en al klachten dat het geluid te hard stond

    Ik vind de veldslagen ook maar kort, maar denk dat ze alleen maar dát gedeelte laten zien dat Easy Company doet voor de oorlog. Weet niet zoveel van oorlogvoeren, maar juist doordat elke compagnie maar een klein gedeelte van een hele missie doet komt het geloofwaardig over. Als een compagnie heel Eindhoven zou bevrijden is die geloofwaardigheid stukken minder. Dit is dan ook de reden dat er zoveel personages inzitten, maar de focus blijft op E-company. Aannemelijk??

  23. #23

    Standaard Re: band of brothers

    Wat ik graag wil weten, voordat ik de box koop, of ik nu de box moet kopen zonder extra's of met extra's. Zijn de extra's echt wel de moeite waard? Ik heb begrepen, dat je namelijk voor de extra's behoorlijk wat moet bijbetalen.
    Alvast bedankt.
    Winand

  24. #24

    Standaard

    we hebben nu de hele serie gezien en voldaan.
    De laatste 2 delen gaat dat ze in duitsland komen tot aan/in de adelaars nest (verblijf van hitler) in oostenrijk.
    ook de consentratie kamp waren geen leuke beelden, maar wel reeel gefilmd.

    Ik wist niet dat men de echte namen ( bijnamen) gebruikt hebben in deze serie, een paar oude mannen zijn nog steeds inleven.

    Ik denk dat men deze serie moet beschouwen als een soort Document verteld door de overlevende, vandaar dat de veldslagen en dat soort scnene's niet zo uitgebreid zijn.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  25. #25

    Standaard

    Wat vonden jullie trouwens het beste geluidseffect van de serie? Ik tot nu toe wanneer in deel 3 een van de soldaten vlakbij een explosie meemaakt. Zijn oren zijn dan helemaal beduisd (is dat een goed woord?) door de slag en je zit er zelf dan ook midden in. Vanuit alle kanalen komt een soort drukkend geluid, waardoor je volgens mij precies voelt hoe hij zich voelde op dat moment (met een stuk minder pijn denk ik). Langzaam trekt het dan weer bij tot normaal gehoor....errug goed!!

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •