Kill Bill: Vol.2

Recensent:
Marcel den Haan
07-12-2004

Totaalbeoordeling:

6.5
DVD

Kill Bill: Vol.2 (DVD)
Samenvatting

Na de gebeurtenissen in het eerste gedeelte van Kill Bill, gaat The Bride (Uma Thurman) verder op haar zoektocht naar wraak tegen haar ex-collega’s van de Deadly Viper Assasination Squad. Twee van hen heeft ze weten te doden en nu is het tijd voor de overige twee. Wanneer deze twee uit de weg geruimd zijn, is het tijd voor Bill. Dit moet de kroon worden op haar werk. Dit gaat echter niet zonder slag of stoot en voordat ze zover is, heeft ze het één en ander aan obstakels te overwinnen.

Commentaar

Kill Bill: Volume 2 is een heel ander soort film geworden dan het geweldadige eerste deel. Niet dat er in deze film geen geweld te zien is, maar zo bloederig als volume 1 wordt het niet. Deel één moest volgens Tarantino ook een ode worden aan de Martial Arts films en dit tweede deel vooral een eerbetoon aan de Spaghettiwestern. Het tempo van de film ligt daarom een stuk lager en de beroemde Tarantino dialogen zijn weer helemaal terug. Er zijn nog wel enkele vechtscènes te vinden, maar deze hebben een lange aanloop en een snelle conclusie, dit geheel in de stijl van de Spaghettiwestern. Hierdoor zullen veel mensen die het eerste deel helemaal te gek vonden, de kans lopen bedrogen uit te komen met het vervolg. Toch kom je er eigenlijk niet onder uit dit deel te bekijken, al is het alleen al om te weten hoe het allemaal gaat eindigen.

Filmspecs

Medium: DVD
Genre: Actie
Regio: 2
Jaar: 2004
Speelduur: 131 min
Verpakking: Duo FlexBox Keepcase
Beeldverhouding: 2.40:1 anamorf
Geluidssporen:
  • Dolby Digital 5.1 - Engels
  • DTS 5.1 - Engels
Ondertiteling: Nederlands
Uitgever: RCV Home Entertainment
EAN: 713045206154

Extra's

  • verwijderde scenes
  • Making Of
  • Interviews
  • Foto gallerij
  • Filmography
  • Optreden Chingon
  • L.A. Premiere

Techniek en extra's

Beeldkwaliteit

De film staat anamorf op de DVD in het formaat 2.40:1. Ook deze keer ziet er beeld er weer fantastisch uit. Het beeld is haarscherp en de kleuren spatten van je scherm. Contrast en zwartniveau zijn ook dik in orde. Hier en daar is er wat filmgrain aanwezig, maar dit blijft beperkt tot een minimum. Van enige andere artefacten is geen sprake. Wederom een beeldkwaliteit dat zich kan meten met de besten. Hadden alle DVD’s maar zo’n beeldkwaliteit zouden we bijna zeggen.
De film is verdeeld in 16 hoofdstukken, wat iets aan de magere kant is. De optionele Nederlandse ondertiteling staat netjes onder in het beeld in een duidelijk lettertype.

Geluidskwaliteit

Op de DVD zijn twee geluidssporen te vinden. Een Dolby Digital 5.1 track (448 kb/s) en een DTS 5.1 track (754 kb/s), beiden in de originele taal. Net als het beeld is het geluid ook van referentiekwaliteit. Het geluid knalt werkelijk uit je speakers. Er is een mooie spreiding over de aanwezige kanalen. Het geluid klinkt mooi helder en zonder beschadigingen. De frontkanalen geven de muziek en omgevingsgeluiden weer en de dialogen komen netjes uit het centerkanaal. De achterkanalen worden regelmatig gebruikt voor de effecten en muziek. Het LFE kanaal laat een mooi gedoseerd laag horen en draagt hiermee bij aan deze warme en agressieve tracks. De DTS krijgt een lichte voorkeur, aangezien het geluid hier wat strakker en ruimtelijker klinkt. Veel verschil is er echter niet en de Dolby Digital track voldoet uitstekend.

Extra's

De menu’s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1 en bestaan uit animaties aangevuld met filmbeelden. Het achtergrondgeluid staat in Dolby Digital 2.0 (192 kb/s) op de DVD.

Ook deze uitgave bestaat weer uit twee schijven en gelukkig zijn er in vergelijking met deel één meer extra’s te vinden.

Op Disc 1 zijn er enkele trailers te vinden van andere RCV uitgaven. Het gaat om de films Kill Bill: Vol. 1, Cellular en Highwayman.

De overige extra’s zijn allemaal op de tweede schijf te vinden.

Deleted Scenes (3 min.)
Hoewel de titel van deze extra doet vermoeden dat er meerdere scènes te bekijken zijn, gaat het hier slechts om één scène. Hier zien we Bill in gevecht met een aantal mannen en hij mag hier laten zien wat hij allemaal in huis heeft.
Het beeld is 2.35:1 anamorf en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Photo Gallery
Er zijn in totaal 33 foto’s te bekijken die deels genomen zijn achter de schermen en deels uit de film komen. Het beeld is 1.78:1 anamorf, waarbij de foto in het midden staat en er rondom de foto’s een filmgerelateerde animatie te zien is.

Making of Volume 2 (25 min.)
Een interessante Making Of die veel beelden van achter de schermen laat zien. Ook zijn er interviews met de cast en crew. Quentin Tarantino gaat dieper in op de betekenis van de film en de verschillen tussen volume 1 en 2.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

L.A. Premiere (11 min.)
Een kort filmpje dat is opgenomen voorafgaand aan de première van Volume 2. Echt interessant is het niet want er is eigenlijk maar weinig te zien. Er komen wel enkele acteurs aan het woord, maar we zien alleen de antwoorden op de vragen die ze gesteld worden. Wat deze waren, moeten we naar raden.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Chingon performance from the L.A. premiere (11 min.)
Zoals gewoonlijk in Hollywood wordt er na een première flink gefeest en op dit feestje zien we een optreden van de band Chingon. Dit is de band van regisseur Robert Rodriquez, die we allemaal wel kennen van films als Spy Kids en Desperado.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Generic Interviews (39 min.)
Een reeks interviews met leden van de cast en regisseur Quentin Tarantino. De interviews worden achter elkaar afgespeeld en zijn niet los te kiezen. De acteurs die geïnterviewd worden zijn Uma Thurman, Daryl Hannah, David Carradine en Michael Madsen.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Quentin Tarantino’s Filmpgraphy
Een opsomming van films waaraan Tarantino zijn medewerking heeft verleend. Dit bestaat per film uit een tekstscherm met daarop wat informatie over de film en de optie om de trailer te bekijken.

Conclusie

Uma Thurman is terug in haar rol als de wraaklustige Bride die één voor één al haar voormalige collega’s uit de weg ruimt. Dit gaat niet op een zachtzinnige manier en dit alles is weer mooi in beeld gebracht. Volume 2 verschilt echter veel van de eerste, eigenlijk is het een heel ander soort film geworden. Er is meer ruimte voor de dialogen en wat minder voor de gewelddadige scènes die zo kenmerkend waren voor het eerste deel. De beeld en geluidskwaliteit van de DVD zijn dik in orde en zijn beiden van demonstratiekwaliteit. Qua extra’s zijn we deze keer beter af dan bij de DVD van Volume 1, hoewel het nog steeds niet erg schokkend genoemd mag worden.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door RCV Home Entertainment.

Lees meer

Laatste reacties

mdruleert  |  21-06-2005

Ik wou Kill Bill 1 en 2 maar eens gaan kopen, maar is al bekend of daar nog een boxset ofzo van uitkomt? Ik zou ze het liefst samen in zo'n set kopen namelijk. ...
Lees meer >

scheur  |  13-06-2005

Kijk deze achtbaan rit van 4 uur gewoon in een keer en dan heb je een topfilm!!!!!! :wink:
Lees meer >

Dennis Kuijper  |  13-06-2005

Ik heb deel 2 ook maar gelijk gekeken nadat ik gisteren deel 1 gezien had.Tja,ik kan nou niet zeggen dat ik deel 2 beter vond dan deel 1.Zonder deel 1 was er na...
Lees meer >

jasmin1  |  12-06-2005

Ik heb deel 2 ook maar gelijk gekeken nadat ik gisteren deel 1 gezien had.Tja,ik kan nou niet zeggen dat ik deel 2 beter vond dan deel 1.Zonder deel 1 was er na...
Lees meer >

Dennis Kuijper  |  24-03-2005

Ik heb deel 2 ook maar gelijk gekeken nadat ik gisteren deel 1 gezien had.Tja,ik kan nou niet zeggen dat ik deel 2 beter vond dan deel 1.Zonder deel 1 was er na...
Lees meer >

H.stadman  |  11-12-2004

Deel 1 was onzin, deel 2 heeft wel inhoud. Door deel 2 begreep ik eindelijk deel 1. 8) dat was eigenlijk de bedoeling ook. :wink: er zitten niet voor niets...
Lees meer >

Seth__Gekko  |  09-12-2004

Ik doelde eigenlijk op deze quote van je Kill Bill is gewoon een meesterwerk van 4 uur, punt! Dat laat weinig ruimte over voor discussie :D :wink:hehe ma...
Lees meer >

Marcel den Haan  |  09-12-2004

Ik doelde eigenlijk op deze quote van je Kill Bill is gewoon een meesterwerk van 4 uur, punt! Dat laat weinig ruimte over voor discussie :D :wink:
Lees meer >

Geronimo Dellacroce  |  09-12-2004

Ennuh niet iedereen hoeft het met jou eens te zijn he Geronimo. Nou, eigenlijk is het een feit dat het 1 film is. Tarantino moest een film afleveren van 2 ...
Lees meer >

Henk Heideveld  |  09-12-2004

Deel 1 was onzin, deel 2 heeft wel inhoud. Door deel 2 begreep ik eindelijk deel 1. 8)
Lees meer >

Marcel den Haan  |  08-12-2004

Ik had liever gezien dat de eerste de wat rustige dialoog film was geworden en de 2e de helemaal los gaande hak en snij film. Zou bouwt het geheel wat beter op ...
Lees meer >

Geronimo Dellacroce  |  08-12-2004

Ik word een beetje ziek van al die mensen die 1 en 2 met elkaar gaan vergelijken, en welke nou beter of minder is. HET IS 1 FILM! Je gaat bij andere films toch ...
Lees meer >

Hayko de Boer  |  08-12-2004

Sommige mensen zullen het er nooit over eens worden - welk van de Kill Bill delen is beter? Persoonlijk vind ik dat beide een andere charme hebben. Wanneer ...
Lees meer >

BP87  |  08-12-2004

Schijnbaar gaat het bij sommigen meer om de DVD, en of die dan in een fantastische uitvoering verkrijgbaar is, dan de film zelf.
Lees meer >

Marcel den Haan  |  08-12-2004

Vond deel 1 wel aardig. Maar deel 2 vond ik dus echt geen reed aan. Ik heb hem wel afgekeken omdat ik wilde weten hoe het afliep. Je vond deel 2 geen "reed" ...
Lees meer >

Geef ook een reactie in dit topic!

16 Angst Geweld Grof Anamorf Digital Theater Systems Dolby Digital 5.1 geluid
DVDBlu-rayStreamingBioscoop
8

Beoordeling allesoverfilm.nl

Film:8
Beeldkwaliteit:9
Geluidskwaliteit:9
Extra's:6
4.9

Beoordeling lezers

# beoordelingen: 160
?

Jouw beoordeling

Log in om deze film te beoordelen.