De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Ac3/dts

  1. #1
    Mario Hodzelmans
    Guest

    Standaard Ac3/dts

    Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen AC3 en DTS ?
    Waar staat AC3 voor ?

    Alvast bedankt.
    Mario

  2. #2

    Standaard

    Wat dacht je ervan om hier eens te beginnen.
    Deze pagina is ook te bereiken via de frontpage van DVD.nl. Kies daar in het menu voor "Extra Opties"...

    Welkom op het forum en veel plezier verder!

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is het AC3 een signiaal dat word verzonden over de kabels. Dat signaal word weer gedecodeerd door een DD Decoder en later hoor jij dan weer DD bij de DVD. DTS is een door ontwikkelde vorm van DD waarbij de bitrate veel hoger licht. Het staat dan weider op de schijf waardoor het helderder klinkt.

    doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #4

    Standaard

    AC3 is niets meer en minder dan de standaard waarin Dolby Digital geluid is gecomprimeerd.
    Net als dat Mp3 een standaard is voor PC audio, is AC3 dus een compressiemethode voor Dolby.

    DTS heeft zijn eigen compressiemethode, die dus minder kwaliteitsverlies geeft dan AC3, vanwege de hogere bitrates die gebruikt worden.

  5. #5

    Standaard

    ...en de DTS DVD's zijn minder gecomprimeerd opgenomen

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mous
    ...en de DTS DVD's zijn minder gecomprimeerd opgenomen
    Een hogere bitrate betekent inderdaad ook minder compressie...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Een hogere bitrate betekent inderdaad ook minder compressie...
    Een DTS signaal is dus nog steeds (een beetje) gecomprimeerd. Is het dan nog steeds AC3 of heeft men een andere methode toegepast?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #8

    Standaard

    DTS is een ander surround coderingsysteem dat veel minder compressie toepast dan Dolby Digital.
    Hierdoor neemt een DTS-spoor ook meer ruimte in dan een Dolby Digital-spoor.
    Wanneer we naar DVD's kijken, onderscheidt DTS zich door ieder audio-kanaal even veel bits toe te kennen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Een DTS signaal is dus nog steeds (een beetje) gecomprimeerd. Is het dan nog steeds AC3 of heeft men een andere methode toegepast?
    AC3 is de standaard van Dolby, dus uiteraard is DTS in een andere standaard opgeslagen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •