Pagina 14 van 18 EersteEerste ... 4101112131415161718 LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 446 worden weergegeven.

Discussie: Grind House

  1. #326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moppersmurf Bekijk bericht
    Ik ben een enorme filmliefhebber, maar ik ben in dit geval blij dat de twee films apart worden uitgebracht. Ik heb nooit veel opgehad met Robert Rodriguez, en kan nu lekker alleen Deathproof kijken. Blijkt Planet Terror voor mij de eerste goeie film van RR te zijn, neem ik mijn woorden terug.
    From Dusk Till Dawn en Sin City zijn toch niet de minste films....toch ?

  2. #327

    Standaard

    Ok, maar dat het je niet eens bent hoe de film(s) word(en) uitgebracht, hoef je toch niet meteen te zeggen dat je ze hoeft te zien? Als je een echte fan/liefhebber bent ga je er heen, no bullshit!
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  3. #328

    Standaard

    Gisteren naar Deathproof gaan kijken . (UGC-Antwerpen)
    .
    Een aanrader.
    .
    Typische Tarantino film met heerlijke dialogen die zich in het Kill Bill universum afspeelt. (De sherrif en z'n zoon uit Kill Bill 1 zijn weer van de partij, evenals de Pussy Wagon (goed kijken), Red Apple sigaretten etc...
    .
    Bij wijlen is de film zo vermakelijk dat je jezelf erop betrapt dat je al minutenlang aan het grinniken bent met zoveel ongein. Dan merk je dat je niet de enige bent en dat heel de zaal zich kostelijk amuseert...
    .
    De aktie scenes overtuigen ook. Het is fijn om Stuntman Mike (Kurt Russell) te horen tekeer gaan tegen CGI-effecten die tegenwoordig moeten doorgaan voor aktie...

    Het einde van de film verdient ook een speciale vermelding. Zelden een film zo plots weten eindigen. Pats-boem-gedaan. ("Return of the King", eat your heart out.)

    Kenmerken van de film:
    heen en weer bewegende gele strepen, grote zwarte vlekken, oversized cigarette marks bij de reel changes, eerst vale kleuren, dan zwart-wit, dan ineens overdreven techni-color, te abrupte overgangen, soms blijft de film ook haperen...
    .
    Enige minpunt : na de (overigens vermakelijke) aftiteling had ik nog een van die beloofde "fake" trailers verwacht. Maar nada, niente. (Je kan niet alles hebben, zucht)
    .
    Veel kijkplezier toegewenst,

    Andrew
    Laatst aangepast door Andrew-Kenneth : 07-06-2007 om 13:20

  4. #329

    Standaard

    Vandaag toch alleen maar vrijwel negatieve reacties gelezen in de kranten over Death Proof, AD heeft hem zelf Een ster , terwij de telegraaf de film helemaal de grond inboort over vervelling(tijdens de lange dialogen).
    Ik heb de film allang gezien in de orspronkelijke versie de Regio 1 dus, en kan alleen maar een ding over zeggen verbluffend van de auto achtervolgingen tot de geniale dialogen. en ga zo om 21 uur naar de Europese versie kijken, ben benieuwd of de film nog beter wordt met zn 20 nog wat minuten toegevoeg materiaal.

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasmin1 Bekijk bericht
    Vandaag toch alleen maar vrijwel negatieve reacties gelezen in de kranten over Death Proof, AD heeft hem zelf Een ster...
    Dat gaf hij ook aan Kill Bill, maar da's niet verwonderlijk want die AD-gast vindt Tarantino de meest overschatte filmregisseur. Onterecht, als je 't mij vraagt.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasmin1 Bekijk bericht
    Vandaag toch alleen maar vrijwel negatieve reacties gelezen in de kranten over Death Proof, AD heeft hem zelf Een ster , terwij de telegraaf de film helemaal de grond inboort over vervelling(tijdens de lange dialogen).
    De Morgen (Belgische krant) van 6 juni gaf Death Proof drie sterren.

    Ik citeer hun notendopconclusie:
    " Voor liefhebbers van Tarantineske filmhommages met een vette knipoog. Echte fans genieten mee als hun idool zich zo zichtbaar amuseert.
    Te mijden door wie een doordeweekse slasher- of aktiefilm verwacht, waarin niet zoveel gekwetterd wordt. "

    Meer besprekingen op :

    http://www.mrqe.com/lookup?^Grindhouse+(2007)


    De meesten zeer positief.

    Andrew
    Laatst aangepast door Andrew-Kenneth : 07-06-2007 om 20:44

  7. #332

    Standaard

    Het Limburgs Dagblad vond `m ook niet goed. Ze schreven iets in de trant van "nog steeds blijft het jammer dat ze de films hebben opgesplitst. Death Proof blijkt het als alleenstaande film niet te redden."
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #333

    Standaard

    Net gezien, heerlijke film! 8.5

  9. #334

    Standaard

    Death Proof

    Zojuist gezien en hij is vet! De dialogen zijn goed, echt wat je gewend bent van QT, de sfeer van de film is uitstekend, QT zou de jaren '70 stijl terugbrengen in zijn film en dat heeft hij gedaan alleen is het wel jammer dat hij dit niet de hele film in die stijl heeft gelaten maar alleen in het begin. Kurt Russel speelt een uitstekende mafkees met een supervette Charger (!) en The Girls zijn uitstekend gekozen, die zorgen voor wat humor in deze film.
    Voor mij een echte QT Topper !!

    9/10
    Laatst aangepast door Rickje : 07-06-2007 om 23:50 Reden: foutje
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  10. #335

    Standaard

    Heb net de volledige versie van Grind House gezien (online weliwaar, maar dan moete ze het hier maar niet zo verkloten, w8 wel tot er hopelijk in het buitenland een mooie dvd van uitkomt)

    Ik heb me geen moment verveeld, zalig gewoon, die fake trailers geven nog net dat ietsje meer, kon ik eindelijk nog eens een 10 uitdelen

  11. #336

    Standaard

    En Reloaded.. hoe is Planet Terror?? Een maat van mij is wel een fan van Tarantino en weet het hele aspect van Grindhouse maar had zelf zijn twijfels over PT van Rodriquez.. dus ik was nu wel benieuwd hoe PT is? Ikzelf ben trouwens ook weg van RR werk
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  12. #337

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje Bekijk bericht
    En Reloaded.. hoe is Planet Terror?? Een maat van mij is wel een fan van Tarantino en weet het hele aspect van Grindhouse maar had zelf zijn twijfels over PT van Rodriquez.. dus ik was nu wel benieuwd hoe PT is? Ikzelf ben trouwens ook weg van RR werk
    Van Rodriguez ken ik eigenlijk alleen Sin City en From Dusk Till Dawn, de rest van zijn oeuvre spreekt me niet echt aan. Planet Terror daarentegen was gewoon een zalige film, maar ik vind Death Proof net iets beter. Ik raad iedereen gewoon aan om de volledige versie te zien ipv de aparte delen in de cinema. En ik hoop natuurlijk ook dat hier een mooie dvd-uitgave van uitkomt, iemand hier al weet van?

  14. #339

    Standaard

    Ok dus Planet Terror is wel goed maar Death Proof is dus net iets beter.. komt er veel gore invoor, komen er wel veel vette one-liners invoor?
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje Bekijk bericht
    Ok dus Planet Terror is wel goed maar Death Proof is dus net iets beter.. komt er veel gore invoor, komen er wel veel vette one-liners invoor?
    Hangt er maar vanaf, ken toch veel mensen die Planet Terror het betere deel vonden (inclusief mezelf). Het is een film die veel trouwer is aan het Grindhouse genre terwijl QT uiteindelijk meer een typische Tarantino-flick heeft gemaakt met wat Grindhouse invloeden.
    En gore: massa's
    Vette one-liners: idem

  16. #341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Hangt er maar vanaf, ken toch veel mensen die Planet Terror het betere deel vonden (inclusief mezelf). Het is een film die veel trouwer is aan het Grindhouse genre terwijl QT uiteindelijk meer een typische Tarantino-flick heeft gemaakt met wat Grindhouse invloeden.
    En gore: massa's
    Vette one-liners: idem

    Klopt inderdaad...De "missing reel" onderbrekingen vond ik ook een stuk beter passen in Planet Terror.

  17. #342

    Standaard

    Ok mijn idee over Planet Terror zijn dus nu nog vetter als dan ik had gedacht, en ik ga hem zeker kijken maar hij komt pas in augustus uit. Hoe hebben anderen zowel PT als DP al kunnen zien dan? Van internet af ofzo??
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  18. #343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje Bekijk bericht
    Ok mijn idee over Planet Terror zijn dus nu nog vetter als dan ik had gedacht, en ik ga hem zeker kijken maar hij komt pas in augustus uit. Hoe hebben anderen zowel PT als DP al kunnen zien dan? Van internet af ofzo??
    Ik wel op Internet... Augustes duurt echt te lang! Ik snap nog steeds niks van de hele kueze om ze los te vertonen. Ik ben eerst naar de bios geweest en heb daarna Planet Terror gekeken thuis...

  19. #344

    Standaard

    heb maar eens een langere recensie geschreven:

    Grind houses waren filmtheaters waar hoofdzakelijk exploitationfilms vertoond werden, de term werd ook al snel gebruikt voor het soort films wat in dit soort theaters gedraaid werd.
    Tarantino en Rodriguez brengen met dit tweeluik een ode aan deze ondertussen verdwenen filmtheaters. De twee regisseurs werkten al eerder samen aan o.a. From Dusk Till Dawn ( 1996) en recenter Sin City (2005) en deze lijn hebben ze prachtig voortgezet in Grindhouse. De film begint, net als in de vroegere grind houses, met een neptrailer voor een of andere exploitionfilm genaamd Machete met in de hoofrol Danny Trejo (speelt o.a. ook mee in de From Dusk Till Dawn-trilogie). Dan volgt de eerste film: Rodriguez' Planet Terror. Een dorpje wordt gesteisterd door een bende bloeddorstige vampiers nadat een chemisch gas ontsnapt is. Cherry en Wray nemen het voortouw in handen om de wereld te redden van de ondergang en gaan daarvoor niets uit de weg. Na Planet Terror volgen er weer een aantal neptrailers met veelbelovende titels als Werewolf Women of the S.S., Don't en Thanksgiving. Dan volgt de tweede speelfilm, ditmaal is het de beurt aan Quentin Tarantino's Death Proof. 'Stuntman Mike' is een gestoorde psychopaat die de straten onveilig maakt. Zijn verbouwde Chevy Nova is 100% 'death proof', althans voor de bestuurder. Op een avond merkt hij een groep jonge vrouwen op, en dan kan het spelletje beginnen...
    Er is maar één woord voor deze film: klasse! Het regisseursduo heeft er alles aan gedaan om de sfeer van vroeger terug op te roepen: bewuste krassen en vuiltjes op de filmrol, geluid wat soms wegvalt of niet synchroon loopt met het beeld, de neptrailers voor en tussen de twee hoofdfilms... Jammer dat men beslist heeft om de film voor de Europese cinema's in twee te splitsen, want dit geeft volgens mij helemaal niet het effect wat QT en RR voor ogen hadden. Hopelijk komt hier later nog een mooie dvd-uitgave van uit in het buitenland, in zijn oorspronkelijk bedoelde versie, kan haast niet wachten tot dan.

    Planet Terror: 9/10
    Death Proof: 9.5/10
    Grindhouse: 10/10

  20. #345

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje Bekijk bericht
    Ok mijn idee over Planet Terror zijn dus nu nog vetter als dan ik had gedacht, en ik ga hem zeker kijken maar hij komt pas in augustus uit. Hoe hebben anderen zowel PT als DP al kunnen zien dan? Van internet af ofzo??
    yep, tot nu toe de enige manier voor niet-Amerikanen om de double feature versie met beide films te zien. En ik vraag me nog altijd af of hij nu nog ergens als double feature DVD gereleased zal worden, want na de slechte box office resultaten hoorde ik ze er ook al over spreken om ook in Regio 1 beide films apart uit te brengen. Is hier nog nieuws over?

  21. #346

    Standaard

    De trailer van Planet terror ziet er geweldig uit, zie duidelijk een style van Robert Rodriques, alias desperado ; puur actie en veel geweld. De cameo van Bruce willis ziet er goed uit, persoonliijk ga ik voor meer actie maar ik heb beidde films nog niet gezien wacht wel tot de release maar zoiezo deze titels komen bij mijn qt en robert r collcetie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #347

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Het Limburgs Dagblad vond `m ook niet goed. Ze schreven iets in de trant van "nog steeds blijft het jammer dat ze de films hebben opgesplitst. Death Proof blijkt het als alleenstaande film niet te redden."
    Kan ik het wel mee eens zijn ja, Death Proof gaat als losstaande film net niet snel genoeg om veel publiek te boeien.

    Planet Terror zou het als losstaande film overigens wel prima kunnen redden, wat een heerlijke gore .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  23. #348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fontane Bekijk bericht
    Ik wel op Internet... Augustes duurt echt te lang! Ik snap nog steeds niks van de hele kueze om ze los te vertonen. Ik ben eerst naar de bios geweest en heb daarna Planet Terror gekeken thuis...
    Gewoon gedownload of staat deze ergens op een site?
    Ik heb sommige mensen al helemaal ingepraat om naar deze film te gaan, ik vind hem zo geweldig dat ik binnenkort er nog een keer naartoe moet !
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  24. #349

    Standaard

    "Ergens op een site"...hoevoeldegijuweige?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  25. #350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau Bekijk bericht
    Kan ik het wel mee eens zijn ja, Death Proof gaat als losstaande film net niet snel genoeg om veel publiek te boeien.

    Planet Terror zou het als losstaande film overigens wel prima kunnen redden, wat een heerlijke gore .
    Vond ik ook. Planet Terror ga ik dan ook zeker wel kijken in de bioscoop, Death Proof zie ik wel opnieuw als ie (een tijdje) op DVD uit is.

Pagina 14 van 18 EersteEerste ... 4101112131415161718 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •