Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Jungle Book, The (DE) [DVD]

    Jungle Book, The (DE)

    Mooiste Disney klassieker met zeer fraai opgeknapt en tot breedbeeld bijgesneden beeld.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooie review. En deze dvd staat hier alweer een dagje te verstoffen :P

    1 kleine aanmerking:

    Ongeveer 30 jaar geleden, in oktober 1967
    Dat zijn er anno 2007 dus inmiddels alweer 40

    En er staan nog een aantal malen vermeld dat het 30 jaar geleden is. Dit is allemaal alweer 40 jaar terug (we worden oud...)
    Laatst aangepast door Chris W : 30-10-2007 om 23:45

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño Bekijk bericht
    Mooie review. En deze dvd staat hier alweer een dagje te verstoffen :P

    1 kleine aanmerking:

    Dat zijn er anno 2007 dus inmiddels alweer 40

    En er staan nog een aantal malen vermeld dat het 30 jaar geleden is. Dit is allemaal alweer 40 jaar terug (we worden oud...)
    Dank voor je scherpte.

  4. #4

    Standaard

    Jeugdsentiment dit.......................
    1e film die ik als klein jongetje in de bioscoop heb gezien!
    Ga ik dan ook zeker aanschaffen,wil ooit alle Disney Classics compleet hebben!
    Weer een mooie gerestaureerde uitgave!

  5. #5

    Standaard

    Goede recensie en is voor mij een verplichte aanschaf...
    We need a bigger boat... (JAWS)
    DVD-Collectie

  6. #6

    Standaard

    Heb hier een hele tijd naar uitgekeken. Kan nu eindelijk mijn R1 versie vervangen, dus heb deze gisteren meteen maar aangeschaft.

  7. #7

    Standaard

    Schitterend! Deze komt er absoluut in. Heb de R1-US Platinum en R2-DE Giftset ook al. De restauratie is verbluffend. Details en scherpte is geweldig. Binnenkort zal ook de R2-UK Giftset binnen komen. Jaja, me loves Disney :smile:

  8. #8

    Standaard

    Mooie release - alleen spijtig van die nieuwe aspect ratio.
    .
    Nu iedereen een breedbeeld-tv heeft worden de Disney klassiekers ineens in breedbeeld uitgebracht ipv. in hun oude 1,33:1 formaat.
    .
    Laten we niet vergeten dat het hier gaat om animatiefilms. (Je kan dus niet vergelijken met bv. een live-action film in open matte waarvan er boven en onder beeld wordt afgedekt bij bioscoopprojectie.) Nee, het hele 1,33:1-beeld werd getekend, geinkt, ingekleurd, geanimeerd, etc...
    .
    Door beeld boven en onder te verwijderen krijgen de personages te weinig ruimte.
    In screenshot twee staat Mowgli's hoofd half in beeld.
    In screenshot drie komt de linkerhand van de dansende aap buiten beeld.
    .
    Ook dvd-times heeft haar bedenkingen bij de recente Disney transfers =>
    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=66167

    quote :"This is a decidedly problematic release, and not just because of the restoration. The main issue stems from Disney's decision to present the film in a matted widescreen ratio of 1.75:1. To briefly explain, although most commercial cinemas had become widescreen-only by the mid-1950s, Disney continued to animate their films in the Academy (1.33:1) ratio until as recently as the late 1970s (or early 80s, depending on who you listen to), and it is in this ratio that most of the studio's films of the period were released on DVD until recently (with 1977's The Rescuers, framed at 1.66:1, being the odd duck). These DVDs were open matte, revealing the entire Academy frame as drawn by the animators (again, there seems to be a single exception to this, with the 1.33:1-formatted The Fox and the Hound looking noticeably cropped on VHS, LaserDisc and DVD).

    With the 2006 re-release of 1973's Robin Hood, however, all this changed. Previously released in the Academy ratio, the new DVD used the unusual ratio of 1.75:1, matting the image at the top and bottom and as a result reducing the vertical dimensions. The altered framing made the artwork seem much tighter - some might say claustrophobic. There remains no small amount of debate as to what the correct ratio for much of Disney's 60s and 70s back catalogue should be, but there are clearly moments in this presentation of The Jungle Book, as there were with Robin Hood, when the framing looks unquestionably wrong, with the tops of characters' heads disappearing at the top of the screen, while their feet frequently skirt just below the bottom of the frame in a way that I can't believe was intended by the animators. A small amount of information is gained at the sides, but far more is lost. "

    meer info over Disney aspect ratios =>
    http://www.ultimatedisney.com/oar.htm
    Laatst aangepast door Andrew-Kenneth : 31-10-2007 om 11:22

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    Mooie release - alleen spijtig van die nieuwe aspect ratio.
    .
    Nu iedereen een breedbeeld-tv heeft worden de Disney klassiekers ineens in breedbeeld uitgebracht ipv. in hun oude 1,33:1 formaat.
    .
    Laten we niet vergeten dat het hier gaat om animatiefilms. (Je kan dus niet vergelijken met bv. een live-action film in open matte waarvan er boven en onder beeld wordt afgedekt bij bioscoopprojectie.) Nee, het hele 1,33:1-beeld werd getekend, geinkt, ingekleurd, geanimeerd, etc...
    .
    Door beeld boven en onder te verwijderen krijgen de personages te weinig ruimte.
    In screenshot twee staat Mowgli's hoofd half in beeld.
    In screenshot drie komt de linkerhand van de dansende aap buiten beeld.
    Het hele 1.33:1-beeld werd inderdaad geanimeerd, daar heb je gelijk in. De animators wisten echter wel dat het open matted zou worden, dus dat er een gedeelte afgedekt zou worden. Bovendien werd het gematted in de bioscopen vertoond, en was het dus het bedoelde formaat).
    En dat er misschien een keer een hand buiten beeld valt, heeft te maken met de compositie. Dat geldt ook voor screenshot 2, waar Mowgli's hoofd niet geheel in beeld komt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    Mooie release - alleen spijtig van die nieuwe aspect ratio.
    .
    Nu iedereen een breedbeeld-tv heeft worden de Disney klassiekers ineens in breedbeeld uitgebracht ipv. in hun oude 1,33:1 formaat.
    Dat is niet juist. De komende Platinum release van Maart 2008 (101 Dalmations) krijgt nl een 1.33:1 Full Frame ratio. Disney heeft dit bekend gemaakt in de press release voor deze film begin deze week. Zowel Jungle Book als Robin Hood zijn gannimeerd met het oogpunt op widescreen weergave, dus de presentatie op de vernieuwde uitgaves zijn correct. Snap de commotie ook niet echt. Ik vind het veel erger dat Atlantis bij ons uitgebracht wordt in 4:3 pan&scan ratio terwijl de film in de bioscoop (en op DVD in overige regio's) een formaat had van 2:35.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok Bekijk bericht
    Dat is niet juist. De komende Platinum release van Maart 2008 (101 Dalmations) krijgt nl een 1.33:1 Full Frame ratio. Disney heeft dit bekend gemaakt in de press release voor deze film begin deze week. Zowel Jungle Book als Robin Hood zijn gannimeerd met het oogpunt op widescreen weergave, dus de presentatie op de vernieuwde uitgaves zijn correct. Snap de commotie ook niet echt. Ik vind het veel erger dat Atlantis bij ons uitgebracht wordt in 4:3 pan&scan ratio terwijl de film in de bioscoop (en op DVD in overige regio's) een formaat had van 2:35.
    Dat is niet juist. Er worden op een aantal andere site's melding gemaakt van alle extra's, en dat het beeld 1.33:1 zou zijn. Disney zelf heeft nog geen press release uitgegeven, dus we weten nog steeds niet zeker of het 1.33:1 of 1.78:1 wordt. Die laatste lijkt mij het logisch.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Dat is niet juist. Er worden op een aantal andere site's melding gemaakt van alle extra's, en dat het beeld 1.33:1 zou zijn. Disney zelf heeft nog geen press release uitgegeven, dus we weten nog steeds niet zeker of het 1.33:1 of 1.78:1 wordt. Die laatste lijkt mij het logisch.
    Dan lees je niet goed of je kijkt op de verkeerde sites. Hier de press release van BVHE:

    Buena Vista Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of 101 Dalmations (Platinum Edition) on 4th March 2008 priced at $29.99 SRP. Beloved characters Pongo, Perdita, and their 99 puppies struggle against the evil Cruella De Vill in the next Walt Disney classic to receive the Platinum Edition treatment. Restored with enhanced picture and sound 101 Dalmations features the usual selection of "all-new" bonus features across its two discs.

    • Disney’s Virtual Dalmatians
      Adopt, name, train and care for your very own virtual puppy where there are over 101 possibilities.
    • Puppy Profiler
      Find out which dog you’re most like!
    • 101 Pop-Up Trivia Facts For The Family & Collector
      Discover 202 amazing things You Never Knew about the movie as you watch it – with 101 pop up facts for the family and 101 for the collector
    • All-New “Cruella De Vil” Music Video
      The classic song “Cruella De Vil” gets a contemporary twist when multitalented teen Disney Channel star Selena Gomez performs the song in a brand new video!
    • Redefining The Line: The Making Of 101 Dalmatians
      101 Dalmatians is considered by critics to be one of the best and most innovative Disney animated films. Go behind the scenes with its creators to find out about everything - including the technological innovation of the Xerox process in animation.
    • Cruella De Vil: Drawn To Be Bad
      Inspired by flamboyant actress Tallulah Bankhead, Cruella De Vil has become a villain that movie fans love to hate. Marc Davis, an animation legend and one of Disney’s immortal “Nine Old Men” reveals how this iconic character came to be.
    • Sincerely Yours, Walt Disney
      Experience Walt Disney and Dodie Smith’s (author of the book The Hundred and One Dalmatians) actual correspondence during the movie’s production.
    • Deleted Songs
      Songs written for the film - finally come to life!
    • And Much More!
    The film will be presented in 1.33:1 Full Frame with English, French and Spanish language tracks. Audio options are listed as “All-new Disney-enhanced Home Theater Mix” and “Dolby Digital 5.1”.

    Deze info is o.a. te vinden op DVDTimes.co.uk en DVDActive.com.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok Bekijk bericht
    Dan lees je niet goed of je kijkt op de verkeerde sites. Hier de press release van BVHE:
    Mijn excuses. Ik keek automatisch naar ultimatedisney.com (toch wel de eerste site waar het op zou staan) en daar heb ik het niet gevonden. Ik dacht dus meteen dat het op DVDActive (wat wel vaker gebeurt) speculatie was. Blij dat het in ieder geval is opgehelderd.
    Maar vreemd dan, ik dacht dat alle Disney-films vanaf de jaren 60 in breedbeeld gemaakt waren? Maar Disney is wel vaker vaag bezig met beeldformaten (de verkeerde verhoudingen bij Brother Bear en Fox And The Hound bijvoorbeeld.)
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Mijn excuses. Ik keek automatisch naar ultimatedisney.com (toch wel de eerste site waar het op zou staan) en daar heb ik het niet gevonden. Ik dacht dus meteen dat het op DVDActive (wat wel vaker gebeurt) speculatie was. Blij dat het in ieder geval is opgehelderd.
    Maar vreemd dan, ik dacht dat alle Disney-films vanaf de jaren 60 in breedbeeld gemaakt waren? Maar Disney is wel vaker vaag bezig met beeldformaten (de verkeerde verhoudingen bij Brother Bear en Fox And The Hound bijvoorbeeld.)
    M.b.t. die breedbeeldvraag: het is een heel ingewikkeld verhaal waar geen eenduidig antwoord op te geven is. Op Ultimate Disney hebben ze wel een erg interessant artikel staan waarin veel informatie gegeven word over de manier waarop Disney is omgegaan met de verschillende aspect ratio's.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    "A small price to pay" wat mij betreft.... de digitale remaster ziet er fantastisch uit; alsof er een grauwsluier van de film is gelicht. Ook de lichte telecine wobble van de eerdere DVD release is hier volledig afwezig. Een absoluut fantastische transfer.
    Ja maar waarom kunnen ze de twee nu eens niet combineren (een goeie transfer én het correcte beeldformaat???) In het Atlantis-tijdperk vonden ze het maar normaal dat ze de film alleen in fullscreen aanboden omdat de gemiddelde jan *** dacht dat er met zijn tv iets mis was als er boven-en onderaan zwarte balken staan. Nu heeft iedereen een breedbeeld en nu gaan ze speciaal de *fullscreen* versies herknippen. En da's al de tweede keer op rij (zie Robin Hood)... Is het nu echt te veel gevraagd?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht
    M.b.t. die breedbeeldvraag: het is een heel ingewikkeld verhaal waar geen eenduidig antwoord op te geven is. Op Ultimate Disney hebben ze wel een erg interessant artikel staan waarin veel informatie gegeven word over de manier waarop Disney is omgegaan met de verschillende aspect ratio's.
    Die had ik al gelezen, maar inderdaad een erg interessant artikel. Daarom vond ik het ook zo vreemd. In het artikel wordt juist aangenomen dat vanaf de jaren 60 (101 Dalmatians zou dan de eerste moeten zijn) de films gematted worden, tot aan The Rescuers, uiteraard.
    Dus is het een fout in het persbericht? (zal niet de eerste keer zijn)
    Hoort de film eigenlijk in open matte widescreen te zijn (en zijn ze geschrokken van de reacties die ze kregen)? Of is de 1.33:1 ratio gewoon de OAR?
    @ Werner Peeters. Dat zou inderdaad erg mooi zijn, maar ik zou er niet vanuit gaan. Het leek dat Disney de goede richting op zou gaan met Lady And The Tramp (die kreeg in Amerika zowel de CinemaScope, als de aangepaste Full-Frame mee) maar die laatste bleek later gewoon een pan&scan versie te zijn. Ook hebben ze vaak twee aparte versies (voornamelijk voor 2.35:1-films) maar dat is om die enge zwarte balken weg te halen .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #17

    Standaard

    Waarom niet twee versies van de film in goede kwaliteit. Zowel de 4/3 als de 16/9 versie. Dan kan je kiezen. Persoonlijk kies ik bij Jungle book voor de OAR. Dus 16/9 zoals in de cinéma.

    @Rob: ik gebruik een projector met HDMI verbinding naar DVD Speler en ik kan bij de DVD Speler instellen dat 4/3 zijn formaat behoud (niet uitgerekt). Moet normaal toch mogelijk zijn bij jou ook.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Mijn excuses. Ik keek automatisch naar ultimatedisney.com (toch wel de eerste site waar het op zou staan) en daar heb ik het niet gevonden. Ik dacht dus meteen dat het op DVDActive (wat wel vaker gebeurt) speculatie was. Blij dat het in ieder geval is opgehelderd.
    Maar vreemd dan, ik dacht dat alle Disney-films vanaf de jaren 60 in breedbeeld gemaakt waren? Maar Disney is wel vaker vaag bezig met beeldformaten (de verkeerde verhoudingen bij Brother Bear en Fox And The Hound bijvoorbeeld.)
    Maakt niet uit :smile: . Overigens staat dit persbericht ook op UltimateDisney.com: http://www.ultimatedisney.com/101dal...ease-0304.html

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok Bekijk bericht
    Maakt niet uit :smile: . Overigens staat dit persbericht ook op UltimateDisney.com: http://www.ultimatedisney.com/101dal...ease-0304.html
    Dan ben ik gewoon scheel aan het worden . .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #20

    Standaard

    Arnold ben jij bekend met dit probeem ?

    http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=75662

    gr.
    Laatst aangepast door Jan Bruinsma : 01-11-2007 om 14:06

  21. #21

    Standaard

    Hmmm 1.78:1 staat er bij deze review...
    Maar wel 1 met hele kleine zwarte balkjes links en rechts.... Dus toch 1.75:1???
    Op de verpakking staat ook 1.75:1.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  22. #22

    Standaard

    Nog wat meer vergelijkende screenshots: http://home.euphonynet.be/dvd/JungleBook.html
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  23. #23

    Standaard

    Het widescreen formaat is geen foute keuze voor Jungle Book, maar ze hadden misschien een iets ander aspect ratio moeten kiezen. Als je er op let dan merk je inderdaad dat dingen soms net ietsje buiten beeld vallen. Storen deed het me niet, maar netjes is het ook niet. Disney blijkt, zelfs nu ze widescreen eindelijk echt omarmt hebben, nog steeds moeite te hebben om foutloze uitgaves uit te brengen. En om die reden ga ik mijn 4:3 editie toch maar niet weg doen, alhoewel ik deze nieuwe uitgave verder prima vind.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak Bekijk bericht
    Hmmm 1.78:1 staat er bij deze review...
    Maar wel 1 met hele kleine zwarte balkjes links en rechts.... Dus toch 1.75:1???
    Op de verpakking staat ook 1.75:1.
    Als ik de zwarte balkjes niet meetel kom ik inderdaad aan een aspect ratio van 1.75:1

  25. #25

    Standaard

    Vanavond Jungle Book gekeken, maar ik vind wel dat alles wel erg krap in het beeld staat, het viel me met name op in de scenes met King Louie en ik denk dat ik toch liever een 4:3 versie had gezien. Op de IMDB staat de aspect ratio ook vermeld als 1.37:1 en als ik naar de beelduitsnede kijk ben ik geneigd dat te geloven. Naar mijn mening een complete misser en dan heb ik het nog niet eens over de veel te felle kleuren waar de meeste (gerestaureerde) Disney releases van de laatste tijd last van hebben.
    Laatst aangepast door Snowball : 03-11-2007 om 11:39
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •