Pagina 12 van 101 EersteEerste ... 289101112131415162262 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 2525 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shadow Bekijk bericht
    Laatste 2 nieuwtjes:

    National Geographic gaat Blu-Ray only

    en misschien wel het grootste nieuws van de dag
    Sonic, van Sonic Scenarist gaat Blu-Ray only

    Dat betekend dus dat de authoring software die voor de meeste HD-DVD schijfjes wordt gebruikt, niet meer wordt ondersteund. Naar mijn mening is dit misschien nog wel belangrijker dan wat de overige studio's doen. Want geen authoring = geen discs = geen verkoop. Natuurlijk zal dit niet meteen gebeuren, tenslotte is de huidige software nog aanwezig.
    Bij HD DVD was alles op orde toen het systeem op de markt werd gezet en als ik het mij goed herinner was dat Blu Ray echt NIET het geval..... wordt eens tijd dat ze het een beetje op orde gaan brengen, lijkt mij niet dat er bij Hd DVD nog aangesleuteld hoeft te worden en vriend MS heeft toch wel een paar programmeurs in dienst om in eventuele nood wat aan te passen of zelf wat te ontwikkelen. Al met al geen nieuws waar een HD DVD gebruiker wakker van zal liggen denk ik zo. (ik iig niet)
    Have fun and enjoy your collection

  2. #277

    Standaard

    en misschien wel het grootste nieuws van de dag
    Sonic, van Sonic Scenarist gaat Blu-Ray only

    Dat betekend dus dat de authoring software die voor de meeste HD-DVD schijfjes wordt gebruikt, niet meer wordt ondersteund. Naar mijn mening is dit misschien nog wel belangrijker dan wat de overige studio's doen. Want geen authoring = geen discs = geen verkoop. Natuurlijk zal dit niet meteen gebeuren, tenslotte is de huidige software nog aanwezig.
    Wat in het artikel staat vwb HD-dvd authoringsoftware van dit bedrijf:
    - met stopt de verkoop daarvan;
    - met biedt bestaande afnemers de optie met korting over te stappen op de BD authoring software;
    - klanten die niet overstappen krijgen softwareupdates, dus wel voortdurende ondersteuning.

    Voor wat betreft blu-ray gaat men de nieuwe features (die HD0-dvd eigenlijk al heeft) verder ontwikkelen.

    Mijn eerste indruk,
    - hd-dvd is al uitontwikkeld, dus kan volstaan met huidige authoringsoftware;
    - blu-ray wordt verder ontwikkeld om gelijke stand met hd-dvd te krijgen.

    Men gaat zich ook focussen op online demand van dvd-materiaal.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 30-01-2008 om 19:35
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #278

    Standaard

    'Blu-ray definitief de opvolger van dvd'

    Blu-ray heeft de strijd met hd-dvd gewonnen en zal de opvolger worden van de dvd. "Blu-ray gaat het absoluut winnen", aldus retailer Ton Hoogeboom van RAF Digital Media. Blu-ray en hd-dvd zijn formaten die scherp beeld geven dan dvd en interactieve mogelijkheden bieden.

    De verkoop van hd-dvdschijven is de laatste tijd sterk achteruit gelopen. "Het was al ongeveer 8 blu-rays op 1 hd-dvd. Het is gegaan naar 10 op 1.", aldus Hoogeboom. De verkoop van hd-dvd is verder afgenomen nu ook filmuitgever Warner exclusief zijn materiaal uitbrengt op Blu-ray. De meeste uitgevers brengen hun producten nu op blu-ray uit. Alleen Universal en Paramount brengen hun films ook op hd-dvd uit. Bovendien zijn er meer Blurayspelers in omloop en bevat de PlayStation 3-console van Sony ook een Blurayspeler.

    Analist Michelle de Lussanet van Forrester vergelijkt deze 'formatoorlog' met de oorlog tussen typen videobanden in de jaren tachtig en negentig. Volgens haar kozen filmuitgevers toen massaal voor VHS en won dat systeem daarom de strijd. Nu kiezen filmuitgevers massaal voor Blu-ray en daarom wint dat systeem. Flatscreens zijn in de feestdagen een populair luxeproduct gebleken. Ze verwacht nu het goed gaat met de economie en de prijs van televisies daalt, Blu-ray binnenkort volledig door zal breken.
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Analist Michelle de Lussanet van Forrester vergelijkt deze 'formatoorlog' met de oorlog tussen typen videobanden in de jaren tachtig en negentig. Volgens haar kozen filmuitgevers toen massaal voor VHS en won dat systeem daarom de strijd. Nu kiezen filmuitgevers massaal voor Blu-ray en daarom wint dat systeem. Flatscreens zijn in de feestdagen een populair luxeproduct gebleken. Ze verwacht nu het goed gaat met de economie en de prijs van televisies daalt, Blu-ray binnenkort volledig door zal breken.
    Precies, de filmuitgevers hebben gekozen, niet de consument.
    Grappig echter dat men hier juist uitgaat van een goede economie terwijl de beslissing van Warner juist mede gebasseerd was op een eventuele recessie in de US en de teruglopernde DVD verkoop.
    Ik kan me overigens niet herinneren dat de videobandoorlog nog tot in de jaren 90 duurde.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #280

    Standaard

    Mooi allemaal, maar Universal en Paramount hebben eigenlijk alles in handen........

    Verder dan op de knieeen hebben al die bd studios hd dvd niet gekregen. Heel simpel, als Universal / Paramount maling aan alles hebben is er dan wel 1 formaat dat "wint", maar moet je nog steeds 2 systemen kopen.

    Ik hoop dat alles dan ook dit jaar beslecht wordt. Laat BD maar gewoon de standaard worden met 100% ondersteuning, maar laat hd dvd wel een marktaandeel houden voor de bestaande markt want die is er hoe klein ook. Persoonlijk heeft dit mijn voorkeur en wint iedereen denk ik.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Verder dan op de knieeen hebben al die bd studios hd dvd niet gekregen. Heel simpel, als Universal / Paramount maling aan alles hebben is er dan wel 1 formaat dat "wint", maar moet je nog steeds 2 systemen kopen.
    Het gaat uiteindelijk om wat men denkt te verdienen. Als er niet veel verkocht wordt van beide formaten hoeven Universal en Paramount niet per se naar blu-ray te gaan als men niet gelooft dat een stap naar blu-ray hun winst in de toekomst flink hoger zal maken. Men kan dus blijven afwachten op flink stijgende verkoop van blu-ray en dan instappen of binnenkort overgaan als men nu al verwacht (of hoopt) dat de verkoop flink gaat stijgen.
    En dan hangt 't nog af van wat de managers en aandeelhouders willen dat gebeurt ongeacht of het succes (flinke verkoop) bij voorbaat vaststaat.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Mooi allemaal, maar Universal en Paramount hebben eigenlijk alles in handen........

    Verder dan op de knieeen hebben al die bd studios hd dvd niet gekregen. Heel simpel, als Universal / Paramount maling aan alles hebben is er dan wel 1 formaat dat "wint", maar moet je nog steeds 2 systemen kopen.

    Ik hoop dat alles dan ook dit jaar beslecht wordt. Laat BD maar gewoon de standaard worden met 100% ondersteuning, maar laat hd dvd wel een marktaandeel houden voor de bestaande markt want die is er hoe klein ook. Persoonlijk heeft dit mijn voorkeur en wint iedereen denk ik.
    Die zogenaamde opleving zijn mensen die nog even willen profiteren van de zeer goedkope hd-dvd spelers, die ze ook voor dvd upscaling kunnen gebruiken.:wink:

    In de zomer/herfst denk ik dat een en ander best wel eens wat sneller zou kunnen gaan.

    Nieuwe BD spelers, lagere prijs, meer titels beschikbaar.

    Je kunt van universal en paramount ook gewoon de dvd versie kopen en die gaan upscalen, op veel tv's zie je niet of nauwelijks verschil.

    Vergeet niet dat de grote retailers enorme invloed kunnen uitoefenen! Als die geen hd-dvd meer inkopen is het gebeurd!

    Ik denk dat dat zeker na mei zal gebeuren...meer en meer studio's gaan BD.

    Hier is het voornamelijk de MM die Hd verkoopt, bij de MM is er veel meer keus aan BD dan aan hd-dvd...die zullen ze langzaamaan uitfaseren denk ik en steeds meer BD gaan aanbieden, dan is het gewoon snel gedaan!

    Ook advies(de kenners zullen dat natuurlijk niet nodig hebben) in dat soort zaken zal van invloed zijn en ik hoor hier en daar dat er meer BD wordt aanbevolen en dat de verkopers zeggen dat hd-dvd zo goed als dood is!
    Laatst aangepast door hstadman : 31-01-2008 om 11:18

  8. #283

    Standaard

    Gisteren op het RTL Nieuws.

    Dit zijn wel de berichten die de massa potentiele klanten mee krijgen en dus beslissend zijn in de keuze van een aanschaf. (die analist van Forrester kan echt niet praten )

  9. #284
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ook advies(de kenners zullen dat natuurlijk niet nodig hebben) in dat soort zaken zal van invloed zijn en ik hoor hier en daar dat er meer BD wordt aanbevolen en dat de verkopers zeggen dat hd-dvd zo goed als dood is!
    Mee eens. Ik zal mijn vrienden dan ook niet adviseren een HD-DVD speler te kopen maar een Blu-Ray speler, ook al geniet ik nog van mijn HD-DVD schijfjes. Die films die ze op HD-DVD moeten missen (van Universal en Paramount) dat moet dan maar, er staat genoeg andere content tegen over...

  10. #285

    Standaard

    Kost een paar centen, maar dan heb je ook een mooi stukje infomercial
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #286

    Standaard

    Typisch popcorn topic dit
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Typisch popcorn topic dit
    Ai, ai, zelfs jou bd aankopen stijgen..Als dat maar goed gaat
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Gisteren op het RTL Nieuws.

    Dit zijn wel de berichten die de massa potentiele klanten mee krijgen en dus beslissend zijn in de keuze van een aanschaf. (die analist van Forrester kan echt niet praten )
    Ja maar dat zien bijna alleen de Nederlanders. Nederland doet er niet echt toe is de strijd. Dus die mensen die na het zien van het rtl-nieuws zelf overgaan of de boodschap doorgeven doen er niet echt toe in de format war.

  14. #289

    Standaard

    De dvdempire cijfers van afgelopen week zijn nu ook bekend, met een lichte stijging voor hd-dvd.

    http://www.dvdempire.com/Content/Fea...99366098120467

    amazon.de laat daarentegen een daling in hd-dvd verkopen zien van 39% naar 37%.
    http://www.amazon.de/b/ref=amb_link_...pf_rd_i=284266
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 01-02-2008 om 21:52
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    De dvdempire cijfers van afgelopen week zijn nu ook bekend, met een lichte stijging voor hd-dvd.

    http://www.dvdempire.com/Content/Fea...99366098120467
    Dit zijn nog niet de definitieve cijfers...de week loopt immers nog.
    Deze worden in de loop van Maandag of Dinsdag bekend gemaakt.

  16. #291

    Standaard

    De verkoop van High def. spelers gaat sneller dan destijds met dvd spelers. De prijs is hierbij een belangrijke factor. De prijs van dvd spelers ging in het begin veel langzamer omlaag. Mede door de format war gaat 't dus goed met High definition.
    http://www.videobusiness.com/article....html?nid=3511
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  17. #292

    Standaard

    Al bij al vind ik dat Toshiba goed weerwerk biedt aan de gigantische pr-machine van
    Sony. Normaal gezien zou het hd dvd formaat al lang dood moeten zijn maar dat is nog
    steeds niet zo. Onlangs stapte ik in Eindhoven 2 electrozaken om te vragen achter de
    nieuwe Toshiba hd spelers en wat kreeg ik daar voor antwoord en ik citeer: "waarom
    zou je toch een hd speler kopen als je weet dat een blu-ray speler vele malen beter is"!
    En zo zie je maar dat hd dvd overal maar dan ook overal het onderspit moet delven zowel op hardware als op software gebied. Ik vraag me nog altijd af waarom blu-ray beter zou zijn dan hd dvd en ik kan erover meepraten want ik heb zowel een blu-ray als
    een hd dvd speler. De grote massa die een high definition speler wenst te kopen laat
    zich gewillig allerlei leugens op de mouw spelden en daarom zal hd dvd uiteindelijk het
    onderspit moeten delven voor blu-ray! Als we kijken op het internet dan zien we hetzelfde verhaal. Objectieve meningen over high definition spelers zijn er nauwelijks
    te vinden op het net want bijna overal is men pro blu-ray! Ja, dat is de macht van het
    grote geld en de consument is hier zoals altijd de dupe van!

  18. #293

    Standaard

    Ze verkopen nu eenmaal liever het produkt waar ze het meeste aan verdienen , dus het duurste. Verder geldt er ook voor een aantal grote winkelketens dat ze "incentives" ( extra korting op de jaaromzet ) krijgen van Sony als ze enkel BR verkopen . Daarom zijn er in de US ketens die van in het begin alleen BR verkochten en in de US en GB ketens die later zijn overgeschakeld naar alleen BR. Het is een beetje zoals de Sonycentra die al 10tallen jaren bestaan ; zelfstandige winkels die uitsluitend Sony verkopen , en die daarvoor een extra korting krijgen op hun jaaromzet .

  19. #294

    Standaard

    Blu-ray titles outperforming HD DVD for 3 weeks running


    Posted Feb 03, 2008 at 02:43PM by Isaac C. Listed in: Blu-Ray, News Tags: Warner Bros.

    Is the format war finally coming to its conclusion? According to new data from Home Media Magazine, it may not be long as the HD DVD format has failed to enter even one title on the top 10 best selling titles on HD for three weeks running.

    According to the charts, for the week ending on January 27, the top 10 list was dominated by the Blu-ray format (with Saw IV sitting comfortably on top). For the same week, HD DVD only has 18% of market share against Blu-ray's 82%.

    Last week, it was also revealed that Blu-ray outperformed the HD DVD in terms of hardware sales, grabbing 90% of the market share the week after Warner Bros. announced that they will go Blu-ray exclusive.
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  20. #295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dit zijn nog niet de definitieve cijfers...de week loopt immers nog.
    Deze worden in de loop van Maandag of Dinsdag bekend gemaakt.
    Definitieve cijfers voor de betrefende week (Week of Jan. 29th):
    26.62% HD DVD
    73.38% BD

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Definitieve cijfers voor de betrefende week (Week of Jan. 29th):
    26.62% HD DVD
    73.38% BD
    lol, ze komen van 10% af? Als ik Toshiba was zou ik een persbericht uit laten gaan met:

    Marketshare HDDVD rises 150% in 2 weeks. BluRay continues to lose marketshare for a 3d time in a row

  22. #297

    Standaard

    Volgens Nielsen is het eerder 82:18. Wat is de bron van eerdergenoemde cijfers?
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Volgens Nielsen is het eerder 82:18. Wat is de bron van eerdergenoemde cijfers?
    De bovengenoemde cijfers van 26.62% HD DVD en 73.38% BD omvat aleen de verkoop van DVDempire zelf.
    http://www.dvdempire.com/Content/Fea...99365057684065
    De tussentijdse cijfers die gedurende de week worden weergegeven zijn, om een of andere rede, zeer onbetrouwbaar.

    het lijkt dat het aandeel van HD DVD bij dit soort webwinkels hoger is als bij de traditionele winkels, waar Nielsen zich voornamelijk op bazeerd.
    Dit valt te verklaren doordat de HD DVD bezitters voornamelijk AV fans van het vroege uur zijn (Early Adaptors) die veel beter de weg weten te vinden naar webshops.

  24. #299

    Standaard

    http://www.highdefdigest.com/news/sh...VD_Add-On/1438

    Volgens areadvd.de is de hd-dvd add on bij amazon.com op dit moment uitverkocht als gevolg van een aanbieding daar. En Microsoft heeft dus de adviesprijs van de add on ook verlaagt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #300

    Standaard

    99 euro voor de HD E1 bij de Mediamarkt. Goedkoopste van Nederland nu,

Pagina 12 van 101 EersteEerste ... 289101112131415162262 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •