Pagina 20 van 101 EersteEerste ... 101617181920212223243070 ... LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 2525 worden weergegeven.
  1. #476

    Standaard

    Niet bepaald een onafhankelijke bron, maar BD heeft het (eind) vorig jaar behoorlijk goed gedaan hier in Europa.
    http://www.blu-ray.com/news/?id=961

  2. #477

    Standaard

    Waarom super audio cd geen succes is geworden?

    Omdat er geen commerciële toppers op sacd uitgebracht werden. Releases zijn vooral afgestemd op audiofielen, wat een select groepje is.

    Heb de indruk dat blu ray wel meer gepushed wordt dan sacd.

    De minidisc heeft ook nooit de muziekcassette en cd kunnen vervangen. Je kan stellen dat minidisc en sacd op het verkeerde moment zijn geïntroduceerd bij het publiek.

    De cd deed het nog goed genoeg, en er was net de opkomst van de eerste mp3-spelers. MP3 was zeker de doodsteek voor de minidisc, ondanks de veel betere geluidskwaliteit.

  3. #478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Denon Bekijk bericht
    Waarom super audio cd geen succes is geworden?

    Omdat er geen commerciële toppers op sacd uitgebracht werden. Releases zijn vooral afgestemd op audiofielen, wat een select groepje is.

    Heb de indruk dat blu ray wel meer gepushed wordt dan sacd.

    De minidisc heeft ook nooit de muziekcassette en cd kunnen vervangen. Je kan stellen dat minidisc en sacd op het verkeerde moment zijn geïntroduceerd bij het publiek.

    De cd deed het nog goed genoeg, en er was net de opkomst van de eerste mp3-spelers. MP3 was zeker de doodsteek voor de minidisc, ondanks de veel betere geluidskwaliteit.
    Heb zelf nog wat MD apparaten staan, doch was nooit echt helemaal onder de indruk van de geluidskwaliteit van de MiniDisc. Van de draagbare apparaten ging het allemaal wel, maar de huiskamerspeler werd maar zelden gebruikt, kan het niet goed uitleggen, maar vond het geluid toch wat missen, iets wat ik bij MP3 toch minder heb. Daarin zal ik niet de enige zijn, want anders had het toch wel meer gaan lopen, het systeem was lekker compact en beter als een bandje, zeker als je wel eens bandjes in de auto draaide waarbij het kon gebeuren dat je radiospeler het bandje opvrat
    Have fun and enjoy your collection

  4. #479

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb zelf nog wat MD apparaten staan, doch was nooit echt helemaal onder de indruk van de geluidskwaliteit van de MiniDisc. Van de draagbare apparaten ging het allemaal wel, maar de huiskamerspeler werd maar zelden gebruikt, kan het niet goed uitleggen, maar vond het geluid toch wat missen, iets wat ik bij MP3 toch minder heb. Daarin zal ik niet de enige zijn, want anders had het toch wel meer gaan lopen, het systeem was lekker compact en beter als een bandje, zeker als je wel eens bandjes in de auto draaide waarbij het kon gebeuren dat je radiospeler het bandje opvrat
    Geluidskwaliteit van MD was misschien niet top, maar het gebruiksgemak was wel erg goed vond ik: nummers opschuiven, knippen, plakken, verwijderen. Er waren toen ook idd geen iPods.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  5. #480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters Bekijk bericht
    Kijk, bij VHS en Betamax was er geen andere partij...
    Jazeker wel, het V2000 systeem van Philips. Was in die tijd nog beter ook dan die andere twee.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #481

    Standaard

    http://www.cinemotion.biz/informacion.php?iinfo=519in't nederlands : uit een recente peiling in de USA, bij 5500 gezinnen die een HD TV hebben gekocht , blijkt dat 70 % dat geen reden vindt om hun dvd speler door een HD speler te vervangen .Een groot gedeelte van de ondervraagden zegt ook dat zij wachten op het volgende , alvorens een eventuele aankoop te overwegen :1) het einde van de formatenoorlog.2) goedkopere prijzen .3) een groter aanbod .

  7. #482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ERIK KR Bekijk bericht
    http://www.cinemotion.biz/informacion.php?iinfo=519in't nederlands : uit een recente peiling in de USA, bij 5500 gezinnen die een HD TV hebben gekocht , blijkt dat 70 % dat geen reden vindt om hun dvd speler door een HD speler te vervangen .Een groot gedeelte van de ondervraagden zegt ook dat zij wachten op het volgende , alvorens een eventuele aankoop te overwegen :1) het einde van de formatenoorlog.2) goedkopere prijzen .3) een groter aanbod .
    Ik denk dat vooral de prijzen van belang zijn, men is nu gewend om een DVD spelertje te halen van 30 euro/dollar als de oude stuk gaat(heb het nu even niet over de echte liefhebbers op het forum hier, maar over de massa) en een DVD mag ook niet al te veel kosten (vind ik zelf trouwens ook ) ook zijn ze bij de videotheken nog niet te huur en als een HD-BD DVD schijf wat gevoeliger is als een DVD dan voorzie ik op dat gebied ook problemen..... koop zelf ook graag ex Rentals en als ik soms zie hoe die er uit kunnen zien , dan vrees je voor het ergste
    Have fun and enjoy your collection

  8. #483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb zelf nog wat MD apparaten staan, doch was nooit echt helemaal onder de indruk van de geluidskwaliteit van de MiniDisc. Van de draagbare apparaten ging het allemaal wel, maar de huiskamerspeler werd maar zelden gebruikt, kan het niet goed uitleggen, maar vond het geluid toch wat missen, iets wat ik bij MP3 toch minder heb. Daarin zal ik niet de enige zijn, want anders had het toch wel meer gaan lopen, het systeem was lekker compact en beter als een bandje, zeker als je wel eens bandjes in de auto draaide waarbij het kon gebeuren dat je radiospeler het bandje opvrat
    Had ook een Minidisc speler in de auto maar die deed 't ook al heel snel niet meer. Sony rommel. Oud spul van ze doet 't nog steeds maar alle nieuwe dingen hebben bij mij problemen. Al twee DVD spelers versleten (gingen maar twee jaar mee) PSP joystick kapot (nee, niet te ruw mee omgesprongen). Ik koop geen Sony apparatuur meer als er vergelijkbaar spul elders te krijgen is. Komt mede door de slechte service van ze bij de reparatieafdeling in Badhoevedorp destijds.

    Ik heb ook nog ergens onder het stof een huiskamer MiniDisc staan. Ook alleen maar gebruikt om CD's te kopieren voor MiniDisc in de auto.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #484

    Standaard

    Zal wel loslopen, HD-DVD heeft dezelfde laag als DVD (0,6 mm)..ik verhuur schijfjes van dik 10 jaar die het nog altijd zonder problemen doen. Bij Blu-ray ligt de info echter nog dichter aan de oppervlakte (0,1 mm) dus een extra stevige beschermingslaag is zeker geen overbodige luxe. Voorlopig is er bij mij nog niet echt vraag naar HD-media dus voer ik het ook nog niet
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  10. #485

    Standaard

    Hier even een kleine update:

    Ben zelf werkzaam als service merchandis in o.a. MM Arena. Hier verzorg ik ook (bijna) alle opslagmedia in de winkel. D.w.z. bestellen inruimen en alles wat daar bij komt kijken.
    Had vandaag een gesprekje met de afdelingsleider van die afdeling en die maakte kenbaar dat ik alle HD-DVD's uit het assortiment kan halen.
    Dit is nog niet zeker, omdat dit over wat meer schijven moet gaan, maar de strekking van het bericht is zeker negatief; voor HD-DVD wel te verstaan.

    Groetjes Bas

  11. #486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassieB Bekijk bericht
    Hier even een kleine update:

    Ben zelf werkzaam als service merchandis in o.a. MM Arena. Hier verzorg ik ook (bijna) alle opslagmedia in de winkel. D.w.z. bestellen inruimen en alles wat daar bij komt kijken.
    Had vandaag een gesprekje met de afdelingsleider van die afdeling en die maakte kenbaar dat ik alle HD-DVD's uit het assortiment kan halen.
    Dit is nog niet zeker, omdat dit over wat meer schijven moet gaan, maar de strekking van het bericht is zeker negatief; voor HD-DVD wel te verstaan.

    Groetjes Bas
    Die man heeft steekpenningen van Sony gehad

    En zeg niet dat Sony dat niet doet want dat doen ze allemaal. Die 4 plasmaschermen van 80 K het stuk zijn ook echt niet door MM betaald, of de verbouwing van de Philips room

  12. #487

    Standaard

    Hahaha, dat zou mooi zijn!

    Maar je hebt wel gelijk, merken doen alles voor de winkels. Het ligt er natuurlijk wel aan welke winkel..
    Bijna alles wat je ziet aan presentatie betaald de winkel inderdaad niét zelf.. Dit geld voor de scherm van Panasonic, die trouwens in élke media markt en saturn in NL hangen, evenals de Philips room. Maar ja, MM Arena is de MM die bijna het hele jaar door de hoogste omzet draait van Europa.. Best belangrijke winkel dus haha.

  13. #488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RogerWaters Bekijk bericht
    Die man heeft steekpenningen van Sony gehad

    En zeg niet dat Sony dat niet doet want dat doen ze allemaal. Die 4 plasmaschermen van 80 K het stuk zijn ook echt niet door MM betaald, of de verbouwing van de Philips room
    Jij noemt het steekpenningen, ik noem het ontwikkelingen in de markt. Doorgaand als een product niet meer genoeg verkoopt om genoeg winst te maken, dan wordt het uit productie gehaald.
    Dat is hier natuurlijk is dat hier niet echt relevant omdat het hier veel gecompliceerder ligt. Maar dit legt wel de basis. Sony doet niet aan marketing op zo'n kleine schaal.

    Geloof maar gewoon dat het geloof in HD-DVD onder retailers sterk krimpt, dan zit je er minder naast.

  14. #489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassieB Bekijk bericht
    Hahaha, dat zou mooi zijn!

    Maar je hebt wel gelijk, merken doen alles voor de winkels. Het ligt er natuurlijk wel aan welke winkel..
    Bijna alles wat je ziet aan presentatie betaald de winkel inderdaad niét zelf.. Dit geld voor de scherm van Panasonic, die trouwens in élke media markt en saturn in NL hangen, evenals de Philips room. Maar ja, MM Arena is de MM die bijna het hele jaar door de hoogste omzet draait van Europa.. Best belangrijke winkel dus haha.
    Dat kan wel eens minder worden..... de parkeertarieven reizen daar de pan uit, moet je wel hele goede aanbiedingen tegenover zetten, ander komt er zo geen hond meer

    Dan maar naar MM Cruqius, gratis parkeren en hele leuke stuntaanbiedingen zo af en toe met DVD, ook een breed aanbod in BD en HD DVD, hoop dat dat nog wel even zo blijft

    BTW
    Ik geloof wel dat zulke winkels in staat zijn een bepaald systeem kapot te maken, je hebt het gewoon niet in huis als de klant erom vraagt en als je het wel in huis hebt, dan stel je het rete slecht af.....kijk eens hoe goed deze (die van de vette zaakverbouwer) wel eens niet is...
    Have fun and enjoy your collection

  15. #490

    Standaard

    Tsjah, de Media Markt is een wat ander soort winkel dan de 'normale' electronica winkels, zoals BCC, It's De Block etc. Het principe van deze winkels is precies hetzelfde, namelijk dat de directeur een eigen aandeel heeft in de winkel naast de holding. Dit betekend dat hij zijn 'eigen' winkel mag runnen onder de vlag van de holding en bijbehorende regels.
    Waar MM & Saturn (vallen ook onder dezelfde holding) anders is, is het punt dat deze winkels gewoon enorm groot zijn en naast de producten ook bijna alle accecoires verkopen. Dit ligt ongeveer 50/50. Dit is natuurlijk de grote kracht van deze winkels en het is ook gewoon fijn dat je er alles kan kopen. Nadeel is, dat het een soort grab & run winkel is, waar er wat minder aandacht aan de klant word besteed..
    Bij cruqius is gratis parkeren fijn, als je al een plekje vind in het weekend..
    Maar alle MM hebben echt leuke aanbiedingen hoor, zag vanmiddag in Arena nog een Jabra bluetooth headset liggen voor 18 eurie.. Dat is echt wel extreem goedkoop hoor!

    BTW
    Ik geloof wel dat zulke winkels in staat zijn een bepaald systeem kapot te maken, je hebt het gewoon niet in huis als de klant erom vraagt en als je het wel in huis hebt, dan stel je het rete slecht af.....kijk eens hoe goed deze (die van de vette zaakverbouwer) wel eens niet is...

    Dit stukje snap ik niet echt, wat bedoel je met afstellen en zaakverbouwer

    bas

  16. #491

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassieB Bekijk bericht
    Dit stukje snap ik niet echt, wat bedoel je met afstellen en zaakverbouwer

    bas
    Je stelt de TV van de concurrent matig af, en de TV van de zaakverbouwer doe je perfect.

    Degene die je veel winst geeft helpt de MM een handje en degeen die MM wat minder helpt, ja die staat er wat minder voor....

    Toch ben ik heel blij met de stunts die ze af en toe uit halen, soms hebben ze het niet altijd zelf in de gaten

    Dan ruimen ze iets op voor een habbekrats, kun je zelf vaak weer voor het 4voudige verkopen, je dient wel een beetje zakenoog te hebben

    Ik heb ook medelijden met de onwetende klant, die wordt daar geknipt en geschoren, maar dat is toch ook wel een beetje eigen schuld, je kunt jezelf helemaal laten voorlichten op het internet, doe je dat niet,....... ach eigen schuld dikke bult

    Toch koop ik ook wel veel op het net...... het is maar net hoe het netjes is....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #492

    Standaard

    Zeer verondrustend bericht.

    Trekt Toshiba de stekker uit HD DVD !!! :
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...op_HD_DVD/1468

    Ik zie het voorlopig als één van de vele geruchten, maar als dit echt waar is, is het toch zeer teleurstellend van Toshiba.

  18. #493

    Standaard

    Ik zal Universal en Paramount met open armen ontvangen bij Blu-ray.
    Nu nog hopen dat dit allemaal ook doorgaat en dat de studio's dan ook meteen daadwerkelijk om gaan.

  19. #494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik zal Universal en Paramount met open armen ontvangen bij Blu-ray.
    Nu nog hopen dat dit allemaal ook doorgaat en dat de studio's dan ook meteen daadwerkelijk om gaan.
    Dat zou fijn zijn idd. Ik hoop erop dat de prijs nu ook naar beneden gaat. Als HD-DVD weg is en BDs worden goedkoper hoeft niemand i.i.g. te denken: oew, die prijzen worden verlaagd omdat BD slechter is dan dat andere / ze uit de handel genomen gaan worden.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  20. #495
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Dat zou fijn zijn idd. Ik hoop erop dat de prijs nu ook naar beneden gaat. Als HD-DVD weg is en BDs worden goedkoper hoeft niemand i.i.g. te denken: oew, die prijzen worden verlaagd omdat BD slechter is dan dat andere / ze uit de handel genomen gaan worden.
    Aan de andere kant, waarom zouden ze prijzen omlaag gooien als Blu-Ray de standaard is? Er is immers geen concurrentie meer. Aande andere kant heb je de schaalvergroting van Blu-Ray, dus moeten de kosten omlaag kunnen...

  21. #496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Asphyxion Bekijk bericht
    Aan de andere kant, waarom zouden ze prijzen omlaag gooien als Blu-Ray de standaard is? Er is immers geen concurrentie meer. Aande andere kant heb je de schaalvergroting van Blu-Ray, dus moeten de kosten omlaag kunnen...
    Precies, dat laatste is zelfs in een monopolie markt niet onverstandig. In het geval van zo'n kleine markt als de HD markt, waarbij de relatief hogere prijzen van een film (en de tweeledigheid in de keuze tussen een HD formaat) een grote invloed hebben op de adoptie van HD, zal de industrie gebaat zijn bij een prijsdaling. Het gevolg hiervan is een daling in de productiekosten wanneer het productieproces zich leent voor schaalvoordelen op basis van economies of scale. Hieraan ten grondslag ligt een hogere omzet en een sterker groeiende markt, dat weer perspectief bied voor de verkoop van BD hardware. Er valt dus wel wat te zeggen voor een prijs daling, al was het maar €5 per item.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  22. #497

    Standaard

    Voor de volledigheid:

    'Toshiba staat op het punt hd-dvd te laten vallen'

    Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 15 februari 2008 10:56
    Submitter: Who Am I?, views: 2.213

    Toshiba gaat binnen enkele weken aankondigen dat de stekker uit hd-dvd wordt getrokken, schrijft The Hollywood Reporter. Het bedrijf lijdt te veel verlies op goedkope spelers, en winkelketens en filmmaatschappijen kiezen voor blu-ray.
    Volgens woordvoerster Jodi Sally van Toshiba Amerika is er nog geen officieel besluit gevallen: "Op basis van de technologie blijven we geloven dat hd-dvd voor consumenten het beste formaat is." Wel laat ze weten dat de Japanse elektronicagigant 'gezien de marktontwikkelingen in de laatste maand' de effectiviteit van de prijsverlagingen van zijn hd-dvd-spelers nauwgezet volgt. Nadat filmmaatschappij Warner zich begin januari achter blu-ray schaarde en onderzoeksbureau NPD Group onthulde dat blu-ray halverwege januari 93 procent van de hardwareverkopen voor zijn rekening nam, halveerde Toshiba de prijzen van enkele typen hd-dvd-spelers.
    Het wanhoopsoffensief leek echter niet het gewenste effect te hebben: ook in de laatste week van januari werden er nog steeds veel meer blu-ray- dan hd-dvd-spelers verkocht. Volgens bronnen binnen de hd-industrie lijdt Toshiba nu een verlies van enkele honderden dollars op elke verkochte speler. Deze week volgden twee nieuwe episodes in de slechtnieuwsshow voor Toshiba: de grote Amerikaanse retailer Best Buy sprak zijn steun voor blu-ray uit en de online verhuurder Netflix maakte bekend dat het alleen nog hd-films in het blu-ray-formaat zal verhuren. Deze twee aankondigingen zouden de genadeklap voor Toshiba zijn en het bedrijf zou de nederlaag intern al erkend hebben. "Er komt snel een aankondiging, mogelijk al binnen enkele weken", aldus vertelden bronnen uit het hd-dvd-kamp aan The Hollywood Reporter.

    Bron: Tweakers.net

    The end is near! All rise for Blu-Ray!

  23. #498

    Standaard

    Ik geloof het gerucht.
    HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray
    http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0

  24. #499
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hey, zegt Pietje.
    De formatwar is over!
    Gaan we gelijk effe een Blu-ray speler kopen.
    Kijk deze is maar 200 euro, en die andere is nog goedkoper.
    Nemen wij die andere maar, de goedkoopste, ik bedoel waarom meer betalen?
    Is toch allemaal hetzelfde, zolang ik me maar geen HD DVD laat aansmeren.
    Dus effe scherp blijven voor het beste resultaat.

    Eenmaal thuis, blu-ray erin, Gossie het duurt wel 5 minuten voordat hij uberbaubt wat doet. geen bitstream support! krijg nou wat! geen HDMI 1.3 geen analoge HD Audio, dat hadden ze me niet verteld bij de MM it's BCC etc.

    Effe het internet op om te kijken waarom dat is,
    Blijkt goedkoop uiteindelijk toch duurkoop te zijn
    Blu-ray java profile 1.0 1.1 2.0 . Tjeetje wat onlogisch onduidelijk.
    Dat ze daarmee de formatwar nog gewonnen hebben.
    Goh die titels met bonusview uit eind 2008, doen het helemaal niet op mijn klassieker.

    Ja nu weet ik alles, denkt Piet, Duralis, 50GB, 1.0, 1.1, 2.0, DTS HD high res en Master Audio lossy en lossless etc.
    Maar ja net te laat, deze ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
    Of misschien ...tenzij...ze weer wat nieuws bedenken!!!!!

    Dagboek van een naive onschuldige consument.
    Nee, niet autobiografisch en niet gebaseerd op waar gebeurde verhalen.
    Alleen heet Kees nu Pietje.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-02-2008 om 10:53
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #500

    Standaard

    Toshiba heeft het gerucht inmiddels al ontkent (zoals ook in bovenstaand artikel vermeld staat).

    Van de (nog steeds onbewezen) geruchten dat Paramount en Universal Blu-ray gingen ondersteunen kon ik de logica nog wel inzien. Maar dit gerucht lijkt me veel onwaarschijnlijker. Toshiba zal nooit helemaal stoppen met HD DVD en zelfs als alle studio's zouden overstappen dan nog zouden ze proberen om hun investeringen in HD DVD op een andere manier ten gelde te maken. Daarbij zie ik het niet gebeuren dat ze van de ene op de andere dag stoppen met de productie van hardware.

Pagina 20 van 101 EersteEerste ... 101617181920212223243070 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •