Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: ep-30 vs. XE-1

  1. #1

    Standaard ep-30 vs. XE-1

    Ik heb nu een toshiba ep-30 en overweeg om er een XE-1 bij te kopen. Dit hangt mede af van het kwaliteitsverschil tussen die 2. Zijn er mensen hier die uit eigen ervaring of weten of het verschil tussen die 2 groot is. En het graat mij met name om de beeldkwaliteit van de hd-films in 1080P/24fps

    ps.

    http://www.progress.nl/shop/detail.a...ref=kieskeurig

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    Ik heb nu een toshiba ep-30 en overweeg om er een XE-1 bij te kopen. Dit hangt mede af van het kwaliteitsverschil tussen die 2. Zijn er mensen hier die uit eigen ervaring of weten of het verschil tussen die 2 groot is. En het graat mij met name om de beeldkwaliteit van de hd-films in 1080P/24fps

    ps.

    http://www.progress.nl/shop/detail.a...ref=kieskeurig

    Ik heb zelf een EP-35 en tevens een XE-1 vorige week besteld bij directsale.nl.
    Zodra ik hem binnen heb zal ik eens kijken wat de verschillen zijn. Ik hoor hier en daar dat de upscaling van gewone dvd's beter zou zijn dan bijvb. de EP-30 of EP-35.

    De reden dat ik de XE-1 erbij heb genomen is dat die regiovrij te maken is. En natuurlijk voor die prijs van 150,-.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Ik heb zelf een EP-35 en tevens een XE-1 vorige week besteld bij directsale.nl.
    Zodra ik hem binnen heb zal ik eens kijken wat de verschillen zijn. Ik hoor hier en daar dat de upscaling van gewone dvd's beter zou zijn dan bijvb. de EP-30 of EP-35.

    De reden dat ik de XE-1 erbij heb genomen is dat die regiovrij te maken is. En natuurlijk voor die prijs van 150,-.
    Correct, in alle reviews lees ik dat de XE-1 de beste upscale kwaliteit heeft van alle toshiba spelers. 150 euro is een koopje voor zo'n speler.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb beide spelers. Heb maar 1 film op de EP30 gekeken (daarna terug in de doos). Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit van HD DVD op 1080/24p. Beide afgespeeld via HDMI op Pioneer LX608D.

    Voor DVD zal er wellicht wel verschil zijn en de EP-30 heeft geen analoge audio uitgangen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #5

    Standaard

    Ik wacht je ervaringen af Frank. Keek jij trouwens bewust naar kwaliteitsverschillen bij die ene film?

    Overigens koop ik zoiezo een 2de-hd speler. Wordt het niet de XE1 dan wordt het gwn weer de ep30 en geef ik die aan mijn ouders. Gaat die van mij kapot dan heb ik altijd nog een reserve (hoewle mijn ma wel heel veel films kijkt...)

  6. #6

    Standaard

    bestellen bij progress.nl heeft geen zin meer ontdekte ik zojuist. Op de site van progress las ik:

    Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
    Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
    verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
    mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

    Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
    Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

    A.C. Huisman
    curator


    En directsale.nl accepteert geen orders meer voor de XE-1 helaas...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    bestellen bij progress.nl heeft geen zin meer ontdekte ik zojuist. Op de site van progress las ik:

    Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
    Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
    verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
    mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

    Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
    Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

    A.C. Huisman
    curator

    En directsale.nl accepteert geen orders meer voor de XE-1 helaas...
    directsale ook failliet???????

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mr_style Bekijk bericht
    directsale ook failliet???????
    Nee man. Maak me niet gek...
    We hebben het hier over Progress. Directsale kan de XE-1 niet meer leveren. Die hebben ze inmiddels van de site gehaald. Laatst stond alleen de EP-30 nog te koop als ik het goed heb. Maar nu hebben ze inmiddels de E1 ook weer terug op de site gezet.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Directsale kan de XE-1 niet meer leveren. Die hebben ze inmiddels van de site gehaald. Laatst stond alleen de EP-30 nog te koop als ik het goed heb. Maar nu hebben ze inmiddels de E1 ook weer terug op de site gezet.

    En de XE-1 is ook weer leverbaar bij directsale.nl. Voor 302 euro nu, helaas...
    Laatst aangepast door bureaulamp : 26-04-2008 om 21:07 Reden: foute info geplaatst

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    En de XE-1 is ook weer leverbaar bij directsale.nl. Voor 302 euro nu, helaas...
    Ik zie hem er niet tussen staan? Ik heb net even hier gekeken?
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Ik zie hem er niet tussen staan? Ik heb net even hier gekeken?

    Ja, ik weet het. Probeer deze link eens.
    http://www.directsale.nl/shop/produc...oducts_id=2576

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Ja, ik weet het. Probeer deze link eens.
    http://www.directsale.nl/shop/produc...oducts_id=2576
    Op jouw link krijg ik wel een omschrijving te zien, maar niet van een artikel? Die is helemaal leeg en het bedrag is 0?
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  13. #13

    Standaard

    Betekent dat het uitverkocht is.


    Four **** Trader & SafeTrader


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Op jouw link krijg ik wel een omschrijving te zien, maar niet van een artikel? Die is helemaal leeg en het bedrag is 0?

    Als je op KOOP NU klikt zie je de prijs en het artikel.
    Laatst aangepast door bureaulamp : 27-04-2008 om 09:27 Reden: tekstfout

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Als je op KOOP NU klikt zie je de prijs en het artikel.
    Ja klopt als ik KOOP NU klik dan staat er 302 euro.... dat is te duur man

    gelukkig voor mij want ik heb 150 euro besteld

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mr_style Bekijk bericht
    Ja klopt als ik KOOP NU klik dan staat er 302 euro.... dat is te duur man

    gelukkig voor mij want ik heb 150 euro besteld
    Momenteel nemen wij helaas geen nieuwe orders meer aan van de Toshiba HD-XE1 aan.
    We verwachten de lopende orders in de 2e week van Mei uit televeren.

  17. #17

    Standaard

    iemand nog een adresje waar je de XE1 kan krijgen; ondanks Progress fiasco wil ik 'm toch graag hebben ter vervanging van m'n gewone dvd-speler
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    iemand nog een adresje waar je de XE1 kan krijgen; ondanks Progress fiasco wil ik 'm toch graag hebben ter vervanging van m'n gewone dvd-speler
    Helaas... enkel nog de EP30 gespot (voor 88euro bij MM Arena)
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    iemand nog een adresje waar je de XE1 kan krijgen; ondanks Progress fiasco wil ik 'm toch graag hebben ter vervanging van m'n gewone dvd-speler
    Ik dacht dat iemand zij dat direct sale nog een zending kreeg over een paar weken...de laatste zending...:wink: kan ook zijn dat die ook alweer uitverkocht is, kan namelijk niets meer vinden onder de hd-dvd knop.

  20. #20

    Standaard

    Ze geven pas eerst de XE-1 aan de mensen die al besteld hebben en alles wat over blijft word verkocht.
    Maar er blijft nooit iets over.


    Four **** Trader & SafeTrader


  21. #21

    Standaard

    had begrepen dat de XE1 regiovrij te maken is; kan iemand vertellen hoe dit moet ? ben enorme leek op het gebied van downloaden, branden ed maar leer snel
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snoopey Bekijk bericht
    Momenteel nemen wij helaas geen nieuwe orders meer aan van de Toshiba HD-XE1 aan.
    We verwachten de lopende orders in de 2e week van Mei uit televeren.
    Het is al 2e mei!!

    een maand geleden heb ik besteld en betaald... ik wacht al een maand pfffffffffffffffff......!!!!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mr_style Bekijk bericht
    Het is al 2e mei!!

    een maand geleden heb ik besteld en betaald... ik wacht al een maand pfffffffffffffffff......!!!!
    Heb ze vandaag nog gebeld. Eerste levering zijn binnen voor degene die ergens in Maart besteld hebben. Ik heb hem op 11-04 besteld, en moet volgens hen nog minimaal 2 weken wachten. Hij wist het "bijna" zeker dat ze nog binnenkomen.

    Ik heb inmiddels een mail gestuurd met het verzoek het betaalde bedrag terug te storten. Ik houd het wel bij mijn EP-35.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  24. #24

    Standaard

    Op de site van directsale staat:

    Eerste leveringen Toshiba HD-XE1

    De eerste bestellingen van de Toshiba HD-XE1 zijn uitgeleverd! We verwachten de resterende bestellingen volgende week binnen te krijgen!

    Ook hebben we een plukje Toshiba HD-EP30 los kunnen krijgen bij de leverancier en is dus ook weer te bestellen. Weer er snel bij!


    Four **** Trader & SafeTrader


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Heb ze vandaag nog gebeld. Eerste levering zijn binnen voor degene die ergens in Maart besteld hebben. Ik heb hem op 11-04 besteld, en moet volgens hen nog minimaal 2 weken wachten. Hij wist het "bijna" zeker dat ze nog binnenkomen.
    dus we moeten over twee weken wachten????????????????

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •