Pagina 28 van 28 EersteEerste ... 182425262728
De resultaten 676 tot 684 van 684 worden weergegeven.

Discussie: Ben je gelovig?

  1. #676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik kan me grotendeels vinden in wat je zegt. Het feit dat niet alles wetenschappelijk verklaard of bewezen kan worden, is geen argument vóór religie of pseudo-wetenschap. Dat geldt ook voor het gegeven dat door nieuwe inzichten bepaalde wetenschappelijke theorieën regelmatig aangepast of zelfs vervangen worden door nieuwe theorieën.
    Het feit dat de wetenschap geen sluitend antwoord heeft op de vraag hoe het leven ontstaan is, is geen bewijs voor het falen van die wetenschap en het maakt de aanwezigheid van (een) god(en) of andere onwetenschappelijke theorieën niet aannemelijker (of, om fair te zijn, onaannemelijker).
    Het voordeel van God is dat je geen vragen meer hoeft te stellen over het hoe en wat. Hij is God, kan dus alles en dus ook er al eeuwig zijn. Maar dat moet je dus geloven.

    Om het scheppingsverhaal iet-wat te nuanceren, wil ik wel zeggen dat niet alles in zes dagen/periodes geschapen is. Christenen geloven zeker wel in micro-evolutie, maar juist de macro-evolutie is een stap te ver.
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  2. #677

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Het voordeel van God is dat je geen vragen meer hoeft te stellen over het hoe en wat. ... Maar dat moet je dus geloven.
    Dat is inderdaad een (kromme) logica die alleen overtuigend is voor gelovigen. Ik denk dat niemand die niet gelooft die redenering als een bevredigend antwoord zal ervaren. Eens te meer omdat je diezelfde redenering met dezelfde geloofwaardigheid (of gebrek daaraan) toepassen op Allah, Zeus, Xenu, enz.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Om het scheppingsverhaal iet-wat te nuanceren, wil ik wel zeggen dat niet alles in zes dagen/periodes geschapen is. Christenen geloven zeker wel in micro-evolutie, maar juist de macro-evolutie is een stap te ver.
    De Bijbel denkt er iets anders over in het eerste scheppingsverhaal. Daar is wel degelijk sprake van een beperkt aantal dagen (6 of 7, als ik me niet vergis). In het tweede scheppingsverhaal (dat met Adam en Eva) is volgens mij weer geen sprake van een bepaalde tijdsduur.
    De grens tussen micro-evolutie en macro-evolutie ken ik niet, maar ik ben het met je eens dat verreweg de meeste Christenen inzien dat de evolutietheorie geloofwaardiger is dan de letterlijke versies van de schepping die in de Bijbel staan. Ik geloof dat de Katholieke kerk de evolutietheorie zelfs expliciet aanvaardt als realiteit.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Het voordeel van God is dat je geen vragen meer hoeft te stellen over het hoe en wat. Hij is God, kan dus alles en dus ook er al eeuwig zijn. Maar dat moet je dus geloven.

    Om het scheppingsverhaal iet-wat te nuanceren, wil ik wel zeggen dat niet alles in zes dagen/periodes geschapen is. Christenen geloven zeker wel in micro-evolutie, maar juist de macro-evolutie is een stap te ver.
    Nou moe, die macro-evolutie stelt mij nu juist in staat om alles te kunnen lezen op dit forum...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier vd D. Bekijk bericht
    Wat betreft de evolutie is er niet slechts de keuze uit de evolutietheorie of het scheppingsverhaal. Er zijn ook volksstammen overtuigt van genetische inmenging van buitenaardsen. Op zich best een plausibel verhaal. In ieder geval plausibeler dan de evolutietheorie en het scheppingsverhaal.
    Riiight, en wat is er precies plausibeler aan genetische inmenging van buitenaardsen?

  5. #680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Riiight, en wat is er precies plausibeler aan genetische inmenging van buitenaardsen?
    Olivier is er een van :veryfunny:

  6. #681

    Standaard

    Hmmm, hij heeft wel een punt hoor. Verdenk mijn buren verderop ook, die mensen zijn zooo wereldvreemd....daar moet wel iets buitenaards in zitten...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #682

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Hmmm, hij heeft wel een punt hoor. Verdenk mijn buren verderop ook, die mensen zijn zooo wereldvreemd....daar moet wel iets buitenaards in zitten...
    moet je hiet op het forum eens rondlezen, zou mij niets verbazen als er ook een paar aliens tussenzitten.

  8. #683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Olivier is er een van :veryfunny:
    Hehe, hij weet in ieder geval meer dan wij

  9. #684

Pagina 28 van 28 EersteEerste ... 182425262728

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •