Pagina 15 van 36 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 886 worden weergegeven.

Discussie: Avatar

  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Enig nadeel is dat je wel een 3D televisie nodig hebt om deze Blu-ray films in 3D te kijken, maar volgens berekeningen zou iedereen deze moeten hebben rond 2014. Overigens verschijnen volgend jaar ook de eerste 3D televisies, maar die zullen dan enorm veel geld kosten. Tegen 2014 is de markt groter en is het voor iedereen mogelijk om een dergelijke televisie te kopen.
    De eerste en de laatste zin spreken elkaar wel een beetje tegen. Dat die 3D televisies tegen 2014 betaalbaar zullen zijn, wil nog lang niet zeggen dat iedereen deze 'volgens berekeningen moet hebben rond 2014'. Me dunkt dat die berekeningen wat aan de optimistische kant zijn...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #352

    Standaard

    Serieus:
    In zou zeggen: in het midden van het midden van de zaal, maar dan iets naar achter, afhankelijk van de schermgrootte.

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    De eerste en de laatste zin spreken elkaar wel een beetje tegen. Dat die 3D televisies tegen 2014 betaalbaar zullen zijn, wil nog lang niet zeggen dat iedereen deze 'volgens berekeningen moet hebben rond 2014'. Me dunkt dat die berekeningen wat aan de optimistische kant zijn...
    In 2014 kijkt zelfs het grootste deel van Nederland gewoon nog SDTV, heus!

  4. #354

    Standaard

    Het gaat hier wéér offtopic mensen. 3D televisies hebben niet direct iets te maken met de film Avatar. Graag ontopic dus!

  5. #355

    Standaard

    Waarom ben jij naar de 2D versie gegaan?
    Degene met wie ik ging konden niet op tijd naar de 3d versie. De 3d draait hier trouwens wel in de Mustsee Breda. Ik ga hem daar waarschijnlijk nog een keer in 3d kijken voor de ervaring maar zij bieden geen imax schermen helaas.

    De eerste en de laatste zin spreken elkaar wel een beetje tegen. Dat die 3D televisies tegen 2014 betaalbaar zullen zijn, wil nog lang niet zeggen dat iedereen deze 'volgens berekeningen moet hebben rond 2014'. Me dunkt dat die berekeningen wat aan de optimistische kant zijn...
    Bron was van psfocus.nl (game site). Het zal ook niet helemaal accuraat zijn.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #356

    Standaard

    Wat is volgens jullie het perfecte theater om deze film te gaan zien mbt 3D dan uiteraard ? Imax Pathe Arena of Schouwburgplein of misschien Cinemec in Eden ?

  7. #357

    Standaard

    Eden? Heb je het paradijs gevonden?
    Ede!
    Ik zou 'm in ieder geval niet in Cinemec XL gaan bekijken, de zaal schijnt erg tegen te vallen.

    Bij de IMAX versie van deze film zie je meer beeld, namelijk het volledige 1:78:1 frame, terwijl je in de normale bios (zowel 2D als 3D) een 2:39:1 uitsnede ziet.

  8. #358

    Standaard

    Vandaag de film gezien in pathe de kuip,wat een topper is dit,weliswaar is het verhaal erg cliche maar de actie en mooie beelden maken meer dan goed,veel beter dan dit wordt het de komende jaren niet ben ik bang voor.

    9,8/10

  9. #359

    Standaard

    Hier in het Zuiden ben ik snel klaar met de bioscoop keuze.

    In Royal (Heerlen) draait de film in 3D, in de rest (H5 Heerlen en Foroxity Sittard/Geleen) kennelijk alleen in 2D.

    Morgen eens kijken of woensdag avond lukt. Ben erg benieuwd naar de film.
    Send a maniac to catch a maniac...

  10. #360

    Standaard

    Is het geen optie voor jou om naar Kinepolis te gaan?

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Eden? Heb je het paradijs gevonden?
    Ede!
    Ik zou 'm in ieder geval niet in Cinemec XL gaan bekijken, de zaal schijnt erg tegen te vallen.

    Bij de IMAX versie van deze film zie je meer beeld, namelijk het volledige 1:78:1 frame, terwijl je in de normale bios (zowel 2D als 3D) een 2:39:1 uitsnede ziet.
    Haha The cinema of Eden inderdaad. Pathe Arena ben ik wel geweest dat viel zeker niet tegen ook al vond ik het persoonlijk niet het ultieme Imax. Het is toch uiteindelijk gewoon een normale zaal die is omgebouwd tot Imax. Echt Imax vond ik BFI in Londen dat is echt een gigantische zaal. Met een 20 meter hoog en 26 meter breed doek. Volgens mij duizelt een film als Avatar daar. In nederland zijn eigenlijk alle Imax zalen omgebouwde zalen. kijk naar Pathe Arena en Rotterdam Schouwburgplein.
    Geluid in Pathe Arena vond ik wel super hoewel het af en toe wel wat te hard stond.
    Er schijnt nu sinds kort een nieuw doek een nieuwe projector en nieuwe stoelen te zijn.

  12. #362

    Standaard

    Als je deze film op de ultieme manier wilt zien, ga dan naar de BFI IMAX, zonder twijfel!

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Als je deze film op de ultieme manier wilt zien, ga dan naar de BFI IMAX, zonder twijfel!
    Nog 4 weken! Ik heb er speciaal een vlucht voor geboekt!

    In Nederland raad ik Schouburgplein aan. Maakt op mij meer indruk dan Arena. Uiteraard heb ik het over de IMAX zalen.
    The future is Blu

  14. #364

    Standaard

    Rotterdam... ik wil graag levend thuiskomen, snap je?
    Have fun in London!

  15. #365

    Standaard

    Ik ben vanavond naar Avatar geweest in de Pathe in Groningen. Visueel is het allemaal prachtig maar het 3d gebeuren heeft wat mij betreft totaal geen meerwaarde. Ik vind het eerder irritant om de hele tijd met een bril op te zitten. In de trailer van Alice in Wonderland 3d, die voor de hoofdfilm aan werd vertoond, kwam op het laatst een grote kat in beeld in 3d. Ik was blij verheugd om te zien dat deze kat echt 'uit het scherm' leek te komen en ging er eens goed voor zitten. Tijdens Avatar zelf heb ik maar een keer of 10 een soortgelijke ervaring gehad als het gaat om 3d. De mensen die naast mij zaten hadden ook niet of nauwelijks iets gemerkt van het 3d-effect. Misschien ligt het aan mijn ogen, misschien verwacht ik teveel of dingen die er niet zijn, maar ik denk dat het hele gebeuren niet aan mij besteed is. Het beste 3d effect van de avond was de kat die bij Alice in Wonderland uit het scherm kwam. In Avatar zelf heb ik alleen een loop van een geweer, wat bladeren en takjes en een beetje water in ECHT 3d kunnen spotten. De kleuren etc. zijn allemaal wel erg mooi. Verhaaltechnisch is het een groot cliche wat. Ik snap de superlatieven dan ook niet die aan deze film worden toegeschreven. Een vergelijking met Titanic, Lord of the Rings of 'beste film aller tijden' wil ik dan ook helemaal niet maken.

    Goede popcornfilm zonder meer, maar voor mij geen reden om hem twintig keer te zien. Wel ben ik benieuwd hoe het er in 2d op blu-ray uitziet.

    7,6 / 10

  16. #366

    Standaard

    James Cameron heeft duidelijk aangegeven dat hij het fancy ''coming out of the screen'' effect wil voorkomen, omdat dit erg afleidend werkt.
    Waar deze film juist in uitblinkt is de prachtige dieptewerking, neem bijvoorbeeld die holografische tafel in dat lab/kantoor, de prachtige vliegscenes etc. etc.

    Je merkt soms niet dat naar een 3D film kijkt, maar als 'm in 2D kijkt mis je toch een hoop.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 21-12-2009 om 22:30

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    James Cameron heeft duidelijk aangegeven dat hij het fancy ''coming of out the screen'' effect wil voorkomen, omdat dit erg afleidend werkt.
    Waar deze film juist in uitblinkt is de prachtige dieptewerking, neem bijvoorbeeld die holografische tafel in dat lab/kantoor, de prachtige vliegscenes etc. etc.

    Je merkt soms niet dat naar een 3D film kijkt, maar als 'm in 2D kijkt mis je toch een hoop.
    Ok dat wist ik niet. Maar ben je het met me eens dat het 'coming out of the screen effect' (wat een benaming ) heel erg tof is?

  18. #368

    Standaard

    Het kan leuk zijn, (als schrikeffect bij horrorfilms is het perfect) maar 't kan ook afleidend/irritant/vermoeiend zijn, plus dat het erg raar overkomt als je de desbetreffende film in 2D bekijkt.

    Ik ben benieuwd hoever Tim Burton hierin doorschiet...

    Trouwens, in Mustsee waren er helemaal geen 3D trailers; alle trailers werden geprojecteerd vanaf 35mm. (zat geen enkele trailer van een 3D film bij, trouwens)

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ik heb de film trouwens in 2d gezien. Alsnog prachtig maar je ziet echt dat als je deze in 2d bekijkt dat de film echt gemaakt is voor 3d
    Wat bedoel je met die laatste zin? Waar zie je dat aan volgens jou? Ik ga em zelf overigens morgen ook nog in 2D bekijken.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  20. #370

    Standaard

    Bv. camerastandpunten die zorgen voor een geforceerd diepteffect, bij bv. Beowulf zie je dit ook.

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik ben vanavond naar Avatar geweest in de Pathe in Groningen. Visueel is het allemaal prachtig maar het 3d gebeuren heeft wat mij betreft totaal geen meerwaarde. Ik vind het eerder irritant om de hele tijd met een bril op te zitten. In de trailer van Alice in Wonderland 3d, die voor de hoofdfilm aan werd vertoond, kwam op het laatst een grote kat in beeld in 3d. Ik was blij verheugd om te zien dat deze kat echt 'uit het scherm' leek te komen en ging er eens goed voor zitten. Tijdens Avatar zelf heb ik maar een keer of 10 een soortgelijke ervaring gehad als het gaat om 3d. De mensen die naast mij zaten hadden ook niet of nauwelijks iets gemerkt van het 3d-effect. Misschien ligt het aan mijn ogen, misschien verwacht ik teveel of dingen die er niet zijn, maar ik denk dat het hele gebeuren niet aan mij besteed is. Het beste 3d effect van de avond was de kat die bij Alice in Wonderland uit het scherm kwam. In Avatar zelf heb ik alleen een loop van een geweer, wat bladeren en takjes en een beetje water in ECHT 3d kunnen spotten. De kleuren etc. zijn allemaal wel erg mooi. Verhaaltechnisch is het een groot cliche wat. Ik snap de superlatieven dan ook niet die aan deze film worden toegeschreven. Een vergelijking met Titanic, Lord of the Rings of 'beste film aller tijden' wil ik dan ook helemaal niet maken.

    Goede popcornfilm zonder meer, maar voor mij geen reden om hem twintig keer te zien. Wel ben ik benieuwd hoe het er in 2d op blu-ray uitziet.

    7,6 / 10
    Voor mij was ook de kat in de trailer van Alice in Wonderland het hoogtepunt. Besliste toen meteen dat Tim Burton enzo wss meer gebruik zal maken van de technologie en dat ik die ook in 3D ga zien.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  22. #372

    Standaard

    Veel stijl, weinig inhoud. Het verhaal is dusdanig onorigineel en voorspelbaar dat ik me afvraag of James Cameron iets te lang in de decompressiekamer heeft gelegen. Een doorsnee cliche verhaaltje dat nergens verrast. Een 1 dimensionale protagonist en een 1 dimensionale bad guy voegen ook niet veel toe.

    De decors op Pandoorum zijn weliswaar mooi en fantasievol ontworpen, maar de vormgeving blijft toch de vaak herinneren aan de Graphics van een computerspel. Ook voor wat betreft de Na'Vi zelf. Cameron gaf aan dat Gollum zijn vertrekpunt is geweest om met deze film te beginnen maar ik vond Gollum toch een stuk geloofwaardiger overkomen.

    De moraal van het verhaal wordt er bovendien erg luid en duidelijk ingehamerd en zal alom toestemming vinden onder Greenpeace leden en andere boomknuffelaars. Begrijp me niet verkeerd, de boodschap is OK, maar veel te dik aangezet.

    6/10
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  23. #373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ok dat wist ik niet. Maar ben je het met me eens dat het 'coming out of the screen effect' (wat een benaming ) heel erg tof is?
    Het is tof als je het nog nooit gezien hebt inderdaad. Maar ik heb talloze 3D films gezien met name in attractieparken in Amerika maar ook Ghosts of the abyss in BFI londen.
    En dan is dat effect echt niet meer bijzonder het is eerder irritant. Denk ook niet dat het gaat werken in een film van bijna 3 uur

  24. #374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Het is tof als je het nog nooit gezien hebt inderdaad. Maar ik heb talloze 3D films gezien met name in attractieparken in Amerika maar ook Ghosts of the abyss in BFI londen.
    En dan is dat effect echt niet meer bijzonder het is eerder irritant. Denk ook niet dat het gaat werken in een film van bijna 3 uur
    En het is ook gewoon een gimmick. Persoonlijk waardeer ik het meer zonder dat 'coming out' effect. Ik vind het ook meer passen bij attractieparken of een ander genre films. In een 'realistische' film als Avatar vind ik dat 'coming out' effect dan ook niet echt passen. Bij een 'fantastische' film als Alice in wonderland past het in mijn ogen beter. En met fantastisch bedoel ik niet, dat de film fantastisch is. Ik heb het dan meer over het soort film.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  25. #375

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    En het is ook gewoon een gimmick. Persoonlijk waardeer ik het meer zonder dat 'coming out' effect.
    "Coming out-effect"...? Haha wat dacht je van "Brokeback Mountain" in 3D... Dàt zou nog 's een coming out in 3D zijn dan
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 15 van 36 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •