De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Langere netsnoer plasma?

    Hallo,

    Ik vroeg me af of er personen zijn die een plasma aan de muur hebben gehangen en hierdoor een langere netsnoer nodig hadden ivm het wegwerken in de muur.
    Is dit mogelijk en geeft dit geen problemen?

    Het betreft nu een Panasonic plasma scherm en Panasonic zelf heeft geen langere netsnoeren.

  2. #2

    Standaard

    Is totaal geen probleem als je het goed doet...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Is totaal geen probleem als je het goed doet...
    En met goed doen bedoel je: Een strook frazen in de muur richting stopcontact, pijp erin, netsnoer erdoor en weer dichtsmeren?

    Is elke universele netsnoer voor een plasma dan goed? Ik weet niet of hier verschillen inzitten?
    Laatst aangepast door Wazige : 18-05-2010 om 18:13

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wazige Bekijk bericht
    En met goed doen bedoel je: Een strook frazen in de muur richting stopcontact, pijp erin, netsnoer erdoor en weer dichtsmeren?

    Is elke universele netsnoer voor een plasma dan goed? Ik weet niet of hier verschillen inzitten?
    Daar komt het inderdaad op neer. Frezen, buisje, netsnoer. Dit kun je zo mooi en slim maken als je wilt. Wellicht handig als je achteraf bv het netsnoer eenvoudig zou kunnen verwisselen doordat je een iets dikkere buis gebruikt. Je kunt natuurlijk ook een dunne buis gebruiken, het netsnoer erdoor trekken en dan later de stekker er weer aan zetten zodat je minder hoeft te frezen. Gewoon wat ideetjes. Het is maar wat je zelf wilt en handig vind natuurlijk.

    Wat betreft het netsnoer is in principe elk netsnoer wel geschikt, maar ik zou een iets duurder netsnoer nemen dat goed solide is met een degelijke stekker. Het is bovendien verstandig om vooraf te testen of alles goed werkt en vast blijft zitten alvorens te gaan frezen. Als je een kabel neemt die ca. maximaal 5 - 10% neemt van wat je tv gekost heeft zit je in de regel wel goed.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Is het niet makkelijker een stop contact achter je scherm te freezen.
    Je gaat toch al freezen, speakersnoeren en hdmi kabel.
    En heeft de haard eronder geen prik nodig?

    Zelfde geldt trouwens voor je hdmi kabel van je scherm naar je Onkyo in de apparatuurkast. Neem een ruime buis of goot, zodat je hem indien nodig altijd makkelijk kunt vervangen zonder dat je de hdmi kabel erdoor moet gaan trekken.
    Een knik of breuk op zo'n afstand kan funest zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Is nog mooierderder...

    Maar niet te diep vanwege de buren...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Is nog mooierderder...

    Maar niet te diep vanwege de buren...
    Welke buren?

    Hmm, een stopcontact achter je tv, is dit niet ondhandig ivm de afmetingen en de ruimte die de stekker nodig heeft/uit het stopcontact komt? De tv moet dan dit deel extra van de muur afhangen toch?

  8. #8

    Standaard

    Wat je ook kunt doen is gebruik maken van een voorzetwand. Gedeeltes waar kabels doorheen moeten laat je dan open zodat je deze later makkelijk kunt vervangen. Hoef je ook niet te frezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wazige Bekijk bericht
    Welke buren?

    Hmm, een stopcontact achter je tv, is dit niet ondhandig ivm de afmetingen en de ruimte die de stekker nodig heeft/uit het stopcontact komt? De tv moet dan dit deel extra van de muur afhangen toch?

    Het één en ander hangt af van de diepte van de ophang beugel.
    Meestal zit daar voldoende ruimte achter het scherm om een stekker te plaatsen. echter weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jouw plasmabeugel zit.
    Zeker tegenwoordig bij die echte platte schermen is de diepte van de beugel ook flink afgenomen.

    Zo'n voorzetwand is ook een goed idee, zeker als de beugel toch enige diepte heeft, wel dien je dan rekening te houden met de ventilatie roosters achter op je scherm.

    Ik zelf heb ook alles in de muur en vloer gefreezed, die vergt wel een nauwkeurige uitzetting, zodat alles ook daadwerkelijk past en klopt.
    Maar het kabelloze resultaat is echt strak. Extra goten freezen voor toekomstige apparatuur is overigens wel aan te raden. nu kan het nog (Denk aan extra ethernet kabels, evt een aparte groep, dat nieuwe apparaat waar je nu nog niks van weet , enz.enz., niks zo vervelend als toch dat ene kabeltje wat door je kamer moet lopen. )

    Mijn apparatuur staat onder de tv. Ik heb daar een forse kabel goot van ruim 10 bij 6 cm diep gefreezed, en die weer afgedekt met een houten plaat die ik vervolgens gestuckt en geverft heb. kan ik er later altijd bij. maar bij grotere afstanden wordt dat wat lastiger.

    Wel kan je eventueel achter de plint langs de vloer, horizontaal een flinke goot naar je apparatuur kast freezen die je dan eventueel met een nette plint weer afwerken. Ik weet natuurlijk niet waar de kast komt te staan, maar daar kan dan eventueel ook je prik kabel doorheen, en als het moet kan je er weer redelijk makkelijk bij.

    ps.
    Hoe er wel rekening mee dat als je de tv te hoog moet plaatsen, dit soms niet de ideale kijkhoogte geeft. Dat kan vermoedend werken tijdens het kijken, zeker als je ook nog een center wil plaatsen onder de tv, en boven wat je geplanned heb onder de tv.

    En ja prik is stroom
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Hoe en wat je ook gaat doen. Maak een plan van aanpak zodat je niet voor verrassingen komt te staan. En....meten is weten....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wou ik net zeggen, maak een goede tekening/plan met alle leidingen en aansluitingen, dan is de kans dat je het net even verkeerd zak een stuk kleiner.

    Beter nog post hem hier, zodat wij onze ongezouten mening kunnen geven. daar wordt je alleen maar wijzer van...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Welke buren?
    Ohh , dan hoef je maar 2 gaten te boren( door en door, en daar voer je alles door

    Mvrg,
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #13

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •