Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 77 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    *knip*
    Zoals ik al aangaf vind ik dat moeilijk te geloven idd. Maar hij hoeft geen verklaring te geven of dergelijk maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die zo'n collectie kan betalen maar niet een 40 euro DVD-speler. Jij niet dan?

    Edit: Heb al een antwoord op mijn vraag Martin :wink:
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  2. #52

    Standaard

    [quote="jan_tran"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    *knip*

    Zoals ik al aangaf vind ik dat moeilijk te geloven idd. Maar hij hoeft geen verklaring te geven of dergelijk maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die zo'n collectie kan betalen maar niet een 40 euro DVD-speler. Jij niet dan?
    Nee, natuurlijk niet. Wat interesseert mij het nou wat een ander wel of niet kan betalen. Wie weet heeft ie wel een jaar of langer moeten sparen voor z'n collectie.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #53

    Standaard

    [quote="Martin Stanneveld"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    *knip*

    Zoals ik al aangaf vind ik dat moeilijk te geloven idd. Maar hij hoeft geen verklaring te geven of dergelijk maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die zo'n collectie kan betalen maar niet een 40 euro DVD-speler. Jij niet dan?
    Nee, natuurlijk niet. Wat interesseert mij het nou wat een ander wel of niet kan betalen. Wie weet heeft ie wel een jaar of langer moeten sparen voor z'n collectie.
    mischien niet een jaar, maar wel heel lang :wink:

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Nee, natuurlijk niet. Wat interesseert mij het nou wat een ander wel of niet kan betalen. Wie weet heeft ie wel een jaar of langer moeten sparen voor z'n collectie.
    Dat die lang gespaard heeft kan ja. Ik was gewoon nieuwsgierig en als zoiets als dit me opvalt vraag ik gewoon erover en ga niet mijn mond houden alleen omdat het in principe mij niet aangaat. Diegene mag zelf beslissen of hij/zij erop wilt reageren of niet.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  5. #55

    Standaard

    En nu weer on-topic?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Het is gewoon een resultaat van de 3:2 puldown, niks aan te doen en wel degelijk zichtbaar.
    Het heeft ook helemaal niets te maken met de kabel.
    Het heeft idd niets te maken met de kabel, maar het verschilt per DVD-speler. Ik had eerst een Divido, die had wel schokkerige momenten, met name bij shots waar de camera beweegt (wat tegenwoordig veel voorkomt)
    Nu heb ik een Yamaha 550, daar heb ik er helemaal geen last van.
    Onrustig beeld kan weldegelijk veroorzaakt worden door een slechte scartkabel. Die 3:2 pulldown heb ik het toch niet over gehad? :wink:

    Inderdaad verschilt het zeker per dvd-speler. de mijne heeft er schijnbaar totaal geen last van! :wink:

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Ik heb eigenlijk alleen maar R2NL en R2UK in mn collectie. De reden hiervoor is simpelweg omdat ik geen CC heb en niet zn groot budget...
    kwam al eerder hier voorbij. R2NL Rulez..

    CC heb ik wel, echter budget moet echt beperkt worden
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  8. #58

    Standaard

    Mijn gehele collectie is R2, de meeste titels NL en een enkeling UK, maar wel met NL-subs.
    Een enkele R0 sluipt er ook tussen door, maar wel allemaal PAL.

  9. #59

    Standaard

    Ik hou het noodzakelijk bij R2 vanwege mijn dvd-speler die naar mijn weten (en eindeloos gezoek op internet) niet regiovrij te maken is...

    Best frustrerend maar het went
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  10. #60

    Standaard

    voornamelijk R2 aangezien ik geen CC heb maar ondertussen glippen er toch al een aantal andere R3's doorheen... sinds ik die regiovrije dvdspeler ernaast gekocht heb hoeft dat dus geen problemen meer op te leveren. maar ik denk dat het toch nog wel zo'n 90% R2 is momenteel
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  11. #61

    Standaard

    Ik koop gewoon wat er voorhanden is. Hellboy bijv r3 omdat ie maanden eerder beschikbaar was en de helft van de r1 kostte.

    Evil dead reeks in r1 omdat ie in europa nog niet bestond
    later weer een r3 army omdat ie zoveel beter was

    dan weer r2 omdat het lekker voordelig was of disneys (synch voor kindje)

    Wat betreft het verschil tussen NTSC en PAL:
    Allemaal overtrokken. Er zijn goede en slechte NTSC dvd's maar ook goede en slechte PAL DVDs

    Met een fatsoenlijke dvd speler en TV zie je praktisch (of niet) geen verschil.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  12. #62

    Standaard

    Heb een regiovrije SACD speler.
    Haal nog al wat bijzondere muziek uit Zd-Amerika.
    Regiovrij is met name qua muziek het aanbod veel groter. De Nederlandse markt is erg verschraald.
    Ook bij films treedt die verschraling nu op. In het buitenland meer aanbod en zeker veel fraaiere releases.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  13. #63

    Standaard

    Alleen R2 hou ik me aan.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #64

    Standaard

    r2 toch wel want dan kan ik de dvds op me mooie jvc speler afspelen. maar in pin principe maakt mij de regio niet zo veel uit.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  15. #65

    Standaard

    misschien domme vraag wat betekend regio nou echt
    If death’s a mystery,
    Life is everything but easy
    If there’s a hell in the sky,
    The sky will have to wait for me

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olrik
    misschien domme vraag wat betekend regio nou echt
    Regio


    Om export van DVD's tegen de gaan is de wereld verdeelt in 6 regio's. Zowel DVD films als DVD spelers zijn voorzien van een regio code en kunnen alleen samenwerken met een apparaat of film van de zelfde regio. De volgende regio's zijn bepaald:

    1 Amerika en Canada
    2 Europa en Japan
    3 Zuid Oost Azi
    4 Latijns Amerika en Australi
    5 Rusland, de rest van Azi en Afrika
    6 China

    Alle DVD apparatuur en software is gebonden aan regio beperkingen. Huiskamer DVD spelers moeten meestal fysiek omgebouwd worden om films uit andere regio's te kunnen spelen. Bij DVD-ROM drives ligt het anders. Oudere modellen zijn niet voorzien van een regiocode en kunnen in principe dus discs uit alle regio's weergeven. Nieuwe drives die voldoen aan de RPC2 specificatie kunnen slechts 5 maal van regio veranderen, waarna de laatst gekozen regio permanent wordt. De meeste softwarematige DVD spelers werken ook volgens dit principe. Slechts een aantal keer kunt u van regio wisselen. Gelukkig is er op het internet genoeg te vinden om dit tegen te gaan. Voor veel DVD drives zijn firmware updates, vergelijkbaar met een bios update, die ervoor zorgen dat de drive regiovrij wordt.

    Four-Star Trader (236)

  17. #67

    Standaard

    hey bedankt nou weet ik t :wink:
    If death’s a mystery,
    Life is everything but easy
    If there’s a hell in the sky,
    The sky will have to wait for me

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Citaat Oorspronkelijk gepost door olrik
    misschien domme vraag wat betekend regio nou echt
    Regio


    Om export van DVD's tegen de gaan is de wereld verdeelt in 6 regio's. Zowel DVD films als DVD spelers zijn voorzien van een regio code en kunnen alleen samenwerken met een apparaat of film van de zelfde regio. De volgende regio's zijn bepaald:

    1 Amerika en Canada
    2 Europa en Japan
    3 Zuid Oost Azi
    4 Latijns Amerika en Australi
    5 Rusland, de rest van Azi en Afrika
    6 China

    Alle DVD apparatuur en software is gebonden aan regio beperkingen. Huiskamer DVD spelers moeten meestal fysiek omgebouwd worden om films uit andere regio's te kunnen spelen. Bij DVD-ROM drives ligt het anders. Oudere modellen zijn niet voorzien van een regiocode en kunnen in principe dus discs uit alle regio's weergeven. Nieuwe drives die voldoen aan de RPC2 specificatie kunnen slechts 5 maal van regio veranderen, waarna de laatst gekozen regio permanent wordt. De meeste softwarematige DVD spelers werken ook volgens dit principe. Slechts een aantal keer kunt u van regio wisselen. Gelukkig is er op het internet genoeg te vinden om dit tegen te gaan. Voor veel DVD drives zijn firmware updates, vergelijkbaar met een bios update, die ervoor zorgen dat de drive regiovrij wordt.

    ja bedankt voor het kaartje

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotse
    ja bedankt voor het kaartje
    Graag gedaan hoor maar deze info komt allemaal uit de dvd.nl woordenlijst

    http://www.dvd.nl/woordenlijst.php

    :wink:
    Four-Star Trader (236)

  20. #70

    Standaard

    Is er hier iemand die r5 of r6 dvds heeft?

  21. #71

    Standaard

    Sommige zaken zijn enkel en alleen te verkrijgen in R1 zodat je wel verplicht bent om naar R1 uit te wijken.

    Vooraleer er beginnen te zeuren over dat dit niet klopt en dat er binnen afzienbare tijd wél een R2-versie van het een of het ander uitkomt: Major League Baseball en College Football of NFL.
    It's hard to be a Saint in the City

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Is er hier iemand die r5 of r6 dvds heeft?
    Ik heb een uitgave van Troy, die is R2 en R5 vreemd genoeg...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingo Deswert
    Sommige zaken zijn enkel en alleen te verkrijgen in R1 zodat je wel verplicht bent om naar R1 uit te wijken.

    Vooraleer er beginnen te zeuren over dat dit niet klopt en dat er binnen afzienbare tijd wél een R2-versie van het een of het ander uitkomt: Major League Baseball en College Football of NFL.
    Zeker waar, maar de vraag is welke regio de voorkeur heeft. Als er een R2-PAL/R4 release bestaat, heeft die wat mij betreft de voorkeur boven R1/R3/R2-NTSC.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #74

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ik koop gewoon wat er voorhanden is. Hellboy bijv r3 omdat ie maanden eerder beschikbaar was en de helft van de r1 kostte.

    Evil dead reeks in r1 omdat ie in europa nog niet bestond
    later weer een r3 army omdat ie zoveel beter was

    dan weer r2 omdat het lekker voordelig was of disneys (synch voor kindje)

    Wat betreft het verschil tussen NTSC en PAL:
    Allemaal overtrokken. Er zijn goede en slechte NTSC dvd's maar ook goede en slechte PAL DVDs

    Met een fatsoenlijke dvd speler en TV zie je praktisch (of niet) geen verschil.
    Ik herken het beeld van een NTSC DVD meteen.
    De 3:2 pulldown effecten bezorgen me koppijn.
    Dat heeft niets met de DVD-speler of TV te maken.
    Tenzij je een speler hebt die reverse pulldown
    kan doen.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •