Hardcore Never Dies verovert bioscooppubliek

 

PERSBERICHT

Bioscoopsucces Hardcore Never Dies
Ruim 60.000 bezoekers in 10 dagen
 
Te beleven in 115 bioscopen in het hele land

De rauwe coming of age thriller Hardcore Never Dies trekt volle bioscoopzalen! Sinds de release op 9 november jl. werden al ruim 60.000 bioscoopbezoekers meegenomen naar de ravende jaren ‘90 met Australian trainingspakken, kale hoofden en hakken op Nike Air Max. De “overdonderende film” (Parool) met “vlammende beeldencocktail” (AD) is een “een indrukwekkend verslag van het verlangen naar extase” (Volkskrant) en staat op nummer 2 in de bioscoop top 10, direct achter de Amerikaanse film The Hunger Games. Bekijk de trailer van Hardcore Never Dies hier.

Vincent Breedeveld, Head of Operations van filmdistributeur The Searchers, is trots: “Net als de media heeft het Nederlandse bioscooppubliek Hardcore Never Dies overduidelijk in het hart gesloten. De eerste speelfilm over de hardcore muziekscene trekt een heel divers publiek; van gabbers uit de jaren ’90 die een ‘trip down memory lane’ maken tot jonge dancescene-fans die de gabbertijd zelf niet meegemaakt hebben. Maar ook liefhebbers van misdaad thrillers gaan massaal naar de film. We zijn dan ook trots dat deze Nederlandse kwaliteitsfilm omarmd wordt door het Nederlandse filmpubliek.”

Hardcore Never Dies is de nieuwe film van Gouden-Kalfwinnaar Jim Taihuttu (De OostWolfRabat), met in de hoofdrollen Joes Brauers (Quo Vadis, Aida?Do Not Hesitate) en Jim Deddes (De Oost, Joardy Season). Voor Jim Taihuttu is gabber met zijn nachtenlange raves en XTC-gebruik de perfecte arena de coming of age thriller Hardcore Never Dies, waarin twee broers (gespeeld door Joes Brauers en Jim Deddes) moeten vechten voor hun leven als happy hardcore een illusie blijkt.

De dramatische thriller speelt zich midden jaren ’90 af tegen de achtergrond van de opkomst van de gabber-muziekscene, op dat moment de grootste Nederlandse subcultuur ooit. Rotterdam was het epicentrum van de gabbercultuur, waar het in 1988 ontstond. Het kenmerkte zich door harde instrumentale housemuziek waarbij een ritme van 150 tot 200 beats per minute de toon zette.  Hardcore veroverde al snel heel Nederland en wekelijks gingen ruim 350.000 gabbers uit hun dak op diverse gabberfeesten in het hele land, veelal met een kaal hoofd of zogenaamde blockhead, gekleed in een Australian of Cavello trainingspak en Nike Air Max schoenen.

Hardcore Never Dies werd enthousiast ontvangen door de media en kreeg 4 sterren recensies in onder meer Volkskrant, AD, Telegraaf en Metro. Veronica Superguide gaf zelfs 5 sterren. De film is nog in 115 bioscopen in het hele land te zien. Vanaf 8 december exclusief te zien op Prime Video.

Over The Searchers

Sinds 2015 financiert en distribueert de onafhankelijke filmdistributeur The Searchers internationale arthouse en commerciële films. Met vestigingen in Nederland en België bedient de distributeur de hele Benelux en behaalde successen met releases als Everything, Everywhere All at Once, Operation Fortune en Beautiful Boy. Dit jaar staat onder meer May December van Todd Haynes met Julianne Moore en Natalie Portman gepland voor distributie in Nederland en België.

Over New Amsterdam Film Company

New Amsterdam Film Company is een hybride mediabedrijf dat in 2016 werd opgericht door Sander Verdonk, Jim Taihuttu en anderen. Het is gespecialiseerd in het maken van reclame(campagnes) en het ontwikkelen, financieren, produceren en uitbrengen van speelfilms en documentaires, vaak gecombineerd met maatschappelijke impacttrajecten. Recent releases zijn de speelfilm De Oost, de documentaireseries Kanaal Sociaal en Revolutie in Indonesië.

Over Prime Video
Prime Video biedt klanten een uitgebreide collectie films, series en sport - allemaal beschikbaar om te bekijken op honderden geschikte apparaten. Prime Video is slechts een van de voordelen op het gebied van kortingen, gemak en amusement die zijn inbegrepen bij een Prime-lidmaatschap. Meer dan 200 miljoen Prime-leden in 240 landen over de hele wereld genieten van exclusieve kortingen en gratis snelle bezorging op miljoenen producten. In Nederland kan iedereen lid worden van Prime voor €2,99 per maand of een gratis proefperiode van 30 dagen starten op amazon.com/prime.

Recente artikelen

Laatste reacties

Er zijn nog geen reacties. Geef als eerste een reactie in dit topic!

Filteren

Tags

Meer >

Archief

Meer >

Deel deze pagina