Black Water

21-06-2018

3

Black Water (Blu-ray)

Undercover agent Wheeler (Jean-Claude Van Damme) wordt wakker en blijkt gevangen genomen te zijn. Hij weet niet waar hij is en wat er is gebeurd. Marco (Dolph Lundgren) gaat hem helpen om er achter te komen hoe hij daar is gekomen en waarom hij gevangen is genomen. Dan blijkt dat hij gevangen is genomen door de CIA en ook nog eens op een nucleaire onderzeeër. Wheeler en Marco gaan samen op onderzoek uit om erachter te komen wat er precies aan de hand is. Dan ontmoet hij Melissa (Courtney B Turk) voor wie Wheeler ook nog eens gevoelens gaat krijgen. Maar Wheeler moet bij de les blijven want er blijkt nog meer aan de hand te zijn op de onderzeeër...

Black Water is geregisseerd door nieuwkomer Pasha Patriki. Hij heeft een lang CV als cameraman en deze film is zijn regiedebuut. De films waaraan hij heeft meegewerkt zijn echter van een zeer bedenkelijke kwaliteit en ontstijgen het B-niveau, soms zelfs het C-niveau, zeker niet. Ook Black Water is overduidelijk een B-film en is gewoon een zeer slechte film. Het enige interessante om erover te vertellen is dat het de vijfde samenwerking is tussen hoofdrolspelers Jean-Claude Van Damme en Dolph Lundgren. Na Universal Soldier en een aantal vervolgen erop hebben ze hiervoor als laatste samengewerkt in The Expendables 2. Daarnaast speelt de oudste zoon van Jean-Claude, Kris Van Damme, mee in de film. Verder volgt het verhaal van de film een zeer bekend stramien en biedt totaal geen verrassingen. Ook als je een simpele actiefilm verwacht kom je bedrogen uit want de actie in de film komt pas zeer laat in de film op gang. Van Damme heeft bewezen met JCVD zeker over enig acteertalent te beschikken maar hier wordt in deze film geen beroep op gedaan. Dolph Lundgren heeft dit bereik al helemaal niet en acteert op de automatische piloot en geeft een acteerprestatie die het zeer lage niveau van de film verder ook niet weet te ontstijgen. Ook de combinatie van de twee hoofdrolacteurs geeft verder geen spanning of sensatie en dat geeft Black Water ook geen verdere impuls. Black Water kan je zeker heel snel vergeten als je deze per ongeluk een keer hebt bekeken. Ben je van plan deze film te kijken, sla deze dan snel over en bekijk iets anders van je nog-te-bekijken-lijst. Daar zit vast een film tussen met meer potentie dan deze.

Genre: Actie
Jaar: 2018
Speelduur: 104 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
Uitgever: Dutch Film Works
EAN: 8719372006986

Black Water is op Blu-ray disc in het originele beeldformaat van 2.39:1 gezet. De beeldtransfer is verder van redelijke kwaliteit, maar weet verder ook geen indruk te wekken. De film speelt zich voornamelijk af in donkere ruimtes en dat vraagt nogal wat van het zwartniveau en contrast. Dat is vaak prima, maar soms loopt het zwart ook wel dicht waardoor sommige scènes wel erg donker zijn. Kleuren komen redelijk goed over, maar zijn soms ook wel flets en weten niet te sprankelen. Verder een redelijke transfer die helaas geen al te hoge ogen gooit.

De Blu-ray Disc van Black Water heeft één audiotrack, namelijk een DTS-HD Master Audio 5.1-audiotrack in de oorspronkelijk Engelse taal. De track is verder zonder fouten, maar net als de beeldtransfer verder ook niet opzienbarend. De voornaamste geluiden komen uit de voorste speaker en de spraak komt uit de centerspeaker. De surroundspeakers worden spaarzaam gebruikt en dat levert de track een nogal vlak karakter op. Spreiding en dynamiek is nauwelijks aanwezig. De mix komt nogal lui over en weet de film ook geen boost te geven qua belevenis.

Bij het opstarten van de Blu-ray Disc van Black Water krijg je een paar cross-promotionele trailers te zien. Verder zijn er geen extra's.

Undercover-agent Wheeler (Jean-Claude Van Damme) wordt wakker en is gevangen genomen op een geheime en nucleaire CIA-onderzeeër. Samen met (Marco) Dolph Lundgren gaat hij op onderzoek wat er aan de hand is. Black Water is een zeer twijfelachtig regiedebuut van debuterend regisseur Pasha Patriki die verder alleen cameraman is geweest van voornamelijk B- en C-films. Ook deze film is niets meer dan een zeer slechte C-film die qua verhaal, acteertalent en actie totaal niets te bieden heeft. De Blu-ray Disc -uitgave van Black Water heeft een redelijke beeldtransfer, een matige audiotrack en verder geen extra's. Snel vergeten deze film.