Gasoline Alley

27-07-2022

5.5

Gasoline Alley (Blu-ray)

Rechercheurs Freeman (Bruce Willis) en Vargas (Luke Wilson) doen onderzoek naar de moord op verschillende vrouwen. Hoofdverdachte lijkt tatoeëerder Jimmy (Devon Sawa) die de avond ervoor een ontmoeting had met één van de slachtoffers. Jimmy moet gedwongen terug naar de onderwereld van Los Angeles die hij ontvlucht was. Wanneer er meer moorden plaatsvinden, raakt hij steeds verder verstrikt. Jimmy's enige kans om de monsters achter de moorden te ontmaskeren, lijkt zelf een monster worden.

Gasoline Alley is de nieuwste samenwerking tussen regisseur Edward Drake en Bruce Willis, die al eerder samen hebben gewerkt bij Cosmic Sin en Amercian Siege, en heeft als scriptschrijver het script van Breach geschreven. Asld je de genoemde films hebt gezien, dan weet je een beetje wat je te wachten staat bij Gasoline Alley. Luke Wilson (broer van Owen Wilson, die de acteernaam in elk geval hooghoudt door als vaste collaborateur samen te werken met schrijver/regisseur Wes Anderson) is een redelijke nieuwkomer binnen het B-actiefilm-firmament. Hiervoor speelde hij vooral in kleine filmhuis-producties en in romantische komedies. Zijn laatste "grote" rol was in Zombieland: Double Tap. In Gasoline Alley speelt hij een serieuze rol in een serieuze film. Althans, dat wil de film- en blu-ray affiche Gasoline Alley je doen geloven. Want zowel Willis als Wilson spelen allebei slechts een bijrol in de film. De film gaat in feite namelijk over de tatoeëerder Jimmy (Devon Sawa) die een eigen onderzoek doet naar een moord die de agenten, gespeeld door Willis en Wilson, onderzoeken. Dit is helaas vaak het geval bij dit soort B-actiefilms waarin bekende acteurs een bijrol spelen. Ze worden groot en prominent afgebeeld op de filmposter en in de credits, maar spelen in feite maar een handjevol minuten mee in de film. Wat overblijft is een routineuze actiefilm met een bekend verhaal met een bekende afloop. Niet heel veel hoogstaands, maar voldoende voor een avondje ontspanning. Verwacht alleen geen buddy-cop-film met twee bekende acteurs in de hoofdrollen, want dat is echt niet het geval bij Gasoline Alley.

Genre: Actie, Thriller
Jaar: 2022
Speelduur: 97 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
EAN: 8719372015438

Gasoline Alley Krijgt op Blu-ray Disc een 1080p-transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. Het is een donkere en kleurrijke film met veel felle kleuren die zich voornamelijk 's nachts afspeelt. De scherpte is in orde, maar de film is soms erg korrelig en vaak opzettelijk onscherp. Ook zijn er veel lens flares, met name door bijvoorbeeld zwaailichten of andere felle lichtbronnen. Het maakt de transfer soms wat onevenwichtig en onduidelijk.

Gasoline Alley krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. Dialogen komen netjes en helder uit het centergedeelte, met de rest van de audiotrack verspreid over de surround-kanalen. Een prima track.

Op de Blu-ray Disc van Gasoline Alley staan geen extra's.

Rechercheurs Freeman (Bruce Willis) en Vargas (Luke Wilson) doen onderzoek naar de moord op verschillende vrouwen. Hoofdverdachte lijkt tatoeëerder Jimmy (Devon Sawa) die de avond ervoor een ontmoeting had met één van de slachtoffers. Gasoline Alley is een routineuze actiefilm met een bekend verhaal met een bekende afloop. Niet heel veel hoogstaands, maar voldoende voor een avondje ontspanning. Verwacht alleen geen buddy-cop-film met twee bekende acteurs in de hoofdrollen, want dat is echt niet het geval bij Gasoline Alley. De Blu-ray Disc is verder redelijk in orde met een af en toe wat onevenwichtige beeldtransfer, prima audiotrack maar verder zonder extra's.